Myliona

Juli-mødre og grød

19 indlæg i dette emne

Er I begyndt?

Har i tanker om det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Om 6 dage er Camille 4 måneder..

Vi talte med SPen i går, og hun mente Camille var MEGET klar til grød. Og at hun synes vi skulle give smagsprøver frem til hun kom d. 15. november :)

I dag gav vi så en smagsprøve.. Det var tynd grød, med en lille sjat mælk(mme) i.. Og Camille blev helt vild!! Hun åbnede munden da jeg stak skeen hen til hende, og slubrede det i sig.. Vi aftalte hun bare skulle smage 1 skefuld, men hun blev ved med at kigge på os når vi spiste, også kigge på "hendes skål", mens hun åbnede munden og viftede med armene... :rolleyes

Så tog skeen - og hun åbnede igen munden og baskede med armene, og "strakte" sig endda for at få skeen ind i munden.. BLev ret overrasket over det.

Samlet set fik hun nok 10 skefulde - 4 i munden, og 6 i hovedet ;)

Vi prøver lidt forskelligt de næste dage, men det bliver nok ved de 3-4 skefulde :) Så er vi klar, til SPen kommer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om 6 dage er Camille 4 måneder..

Vi talte med SPen i går, og hun mente Camille var MEGET klar til grød. Og at hun synes vi skulle give smagsprøver frem til hun kom d. 15. november :)

I dag gav vi så en smagsprøve.. Det var tynd grød, med en lille sjat mælk(mme) i.. Og Camille blev helt vild!! Hun åbnede munden da jeg stak skeen hen til hende, og slubrede det i sig.. Vi aftalte hun bare skulle smage 1 skefuld, men hun blev ved med at kigge på os når vi spiste, også kigge på "hendes skål", mens hun åbnede munden og viftede med armene... :rolleyes

Så tog skeen - og hun åbnede igen munden og baskede med armene, og "strakte" sig endda for at få skeen ind i munden.. BLev ret overrasket over det.

Samlet set fik hun nok 10 skefulde - 4 i munden, og 6 i hovedet ;)

Vi prøver lidt forskelligt de næste dage, men det bliver nok ved de 3-4 skefulde :) Så er vi klar, til SPen kommer ;)

Ej hvor er hun sej :glad (sorry at jeg som august'er blander mig) ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, alle må såmen blande sig :P Nu var det mere for at høre om andre med en på Camilles alder, var i gang :D Men altid rart at høre fra andre, med erfaring jo - Eller som også mangler erfaring :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marius blev jo en august baby, så der er over en måned til han må få. Men jeg glæder mig helt vildt til han skal have. Og SP kommer i MG D. 21. Nov og snakker mad og kommer hos mig den dag Marius bliver 4 måneder. Så er vi klar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det allerede nu? Ha ha...

Sundhedsplejersken kommer i morgen, så der skal vi nok snakke grød :balloon

Jeg tror Emilia er klar, da hun ikke virker mæt ved flasken. Jeg måtte opgive amningen da hun var 3 måneder, da jeg blev indlagt og fik fjernet blindtarmen akut. :(

Heldigvis er det jo så ikke SÅ meget hun går glip af min mælk, hvis vi allerede nu kan introducere grød :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det virker som om, at Melissa keder sig med flasken, så vi har aftalt, at SP kommer hos os den 15. også skal vi tale om grød og der starter vi også op :) Vi glæder os til at komme igang med det, tror det bliver godt for hende - især fordi hun er holdt op med at spise særlig meget mælk nogle dage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep, vi skal have SP i morgen, og så regner jeg bestemt med at forsøge med grød :loveshower Han har fået vælling for anden aften i træk nu, og det er han hvert fald vild med :biglove

Jeg tror han vil elske at få noget andet, for han sluger vores mad med øjnene :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er jo lige lidt tid til Alberte bliver 4 måneder da hun endte med at bliver augustbaby, så vi skal først starte op i december. Men jeg regner stærkt med at vi stater op så smart vi kan. Hun er nemlig indenfor den sidste måned blevet et forærdeligt gylpe monster, som vi håber kan dæmpes lidt når hun får noget mere "fast" føde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline skal også snart have grød eller vælling. Men jeg kan ikke helt finde ud af, hvad for noget det skal være? Hvad gør I? Køber? Laver selv?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sophia er begyndt at kigge MEGET interesseret når vi spiser. Men har umiddelbart tænkt mig at strække den med kun amning så længe hun "tillader" det. Dvs. det ikke skal være for en hver pris. Hvis hun pludselig skal have mad 1 gang i timen eller noget i den stil - også om natten, så vil jeg nok revurdere. Sidst min SP var her, gjorde hun meget ud af, at "du skal fuldamme i 6 måneder", "hun må ikke få grød/mos før hun er 6 måneder", du skal minimum amme fuldt i 6 måneder", og så sagde hun også at det ikke betød noget om hun skulle have mad flere gange om natten. OMG jeg blev træt af at høre på det, for det er da virkelig ikke noget hun skal bestemme, og så kan det da på ingen måde være barnets tarv, at hun skal vågne af sult flere gange om natten. Og så mener jeg altså ikke, at de bebser kan kommes ind i "kasser". Nogle er måske først klar ved 6 måneder, men det betyder ikke at andre ikke kan være klar tidligere.

Når det så er sagt, så GLÆDER jeg mig til det. Synes det er VILDT spændende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sophia er begyndt at kigge MEGET interesseret når vi spiser. Men har umiddelbart tænkt mig at strække den med kun amning så længe hun "tillader" det. Dvs. det ikke skal være for en hver pris. Hvis hun pludselig skal have mad 1 gang i timen eller noget i den stil - også om natten, så vil jeg nok revurdere. Sidst min SP var her, gjorde hun meget ud af, at "du skal fuldamme i 6 måneder", "hun må ikke få grød/mos før hun er 6 måneder", du skal minimum amme fuldt i 6 måneder", og så sagde hun også at det ikke betød noget om hun skulle have mad flere gange om natten. OMG jeg blev træt af at høre på det, for det er da virkelig ikke noget hun skal bestemme, og så kan det da på ingen måde være barnets tarv, at hun skal vågne af sult flere gange om natten. Og så mener jeg altså ikke, at de bebser kan kommes ind i "kasser". Nogle er måske først klar ved 6 måneder, men det betyder ikke at andre ikke kan være klar tidligere.

Når det så er sagt, så GLÆDER jeg mig til det. Synes det er VILDT spændende :)

Hvor er det sjovt så stor forskel der er på sundhedsplejerskerne. Min spurgte om vi havde gjort os tanker om grød og opfordrede til vi begyndte når hun bliver 4 måneder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det mærkeligt (og irriterende) med så forskellige råd fra SP'erne :wacko

Min er åben overfor grød ved 4 mdr, men ikke sådan særlig positiv. Hun er ret hooked på at Valdemar skal fuldammes indtil de 6 måneder (og det tror jeg altså ikke på, at han er med på :unsure)

Jeg ved ikke rigtig om jeg glæder mig... På den ene side, så tror jeg, at det bliver SÅ sjovt, og jeg er sikker på at min lille madglade dreng vil elske grød :loveshower Og måske kunne det også betyde, at JEG kunne få lidt mere søvn om natten :whistling

Omvendt er jeg en lille smule vemodig ved ikke længere at skulle være hans eneste kilde til mad, og at han bliver "en lille smule mindre lille-bitte-baby" og "en lille smule mere stor dreng" :boo

Og faktisk også lidt nervøs for om jeg kan "finde ud af" altid at sørge for at have sund mad til ham. :unsure Det er jo så nemt nu, at det er klar i :hophop så snart, der er behov :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har lige haft besøg af sp i mødregruppe idag for at snakke om grød.. hun sagde meget at de måtte jo først starte når de blev 4 mdr, men at det var os der alligevel bestemte og hvis vi synes de var klar, ja så var de jo nok det.. hun var lidt modsigende... <_< men ved ikke... vi har skiftet mælkemærke herhjemme til arlas babymælk, da han nægtede alt andet pludselig, og så får han lidt vælling til nat, men overvejer da at begynde med små smagsprøver... men ved sku ikke rigtig... starter i før de er 4 mdr eller hvordan???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gav smagsprøver nogle dage før hun blev 4 måneder.. Hun får stadigvæk bare smagsprøver, og jeg regner faktisk med der går rigtig lang tid før hun skal ahve mere end et par skefulde..

Men det er mest fordi hun i forvejen har en sart mave, så vi håber det kan give mindre bøvl :) Men hun ELSKER grød :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gav smagsprøver nogle dage før hun blev 4 måneder.. Hun får stadigvæk bare smagsprøver, og jeg regner faktisk med der går rigtig lang tid før hun skal ahve mere end et par skefulde..

Men det er mest fordi hun i forvejen har en sart mave, så vi håber det kan give mindre bøvl :) Men hun ELSKER grød :)

okay så... overvejer nemlig at prøve at give lucas smagsprøver her i weekenden, men ka ik beslutte mig rigtig.. hva startede du med?? og hvilket tidspunkt får hun det??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi startede med en meget meget tynd ris-grød.. Vi lavede grøden tynd, også blandede vi lidt mme i :) Så fik hun 2 skefulde eller sådan noget...

I dag fik hun en tynd risgrød, uden mme i :) Hun får altid lidt mme inden, så hun ikke får det på tom mave, også får hun resten af flasken bagefter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hva tid på dagen får hun grød?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hva tid på dagen får hun grød?

Det er meget forskelligt :rolleyes Til nu har det været omkring kl 14 :) en enkelt gang kl 16-17 stykker..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER