Nitzen1987

Hvad tørrer I jeres babys næse med, når han/hun er forkølet?

14 indlæg i dette emne

Hvad tørrer I jeres babys næse med, når han/hun er forkølet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm.... Jeg har ikke undersøgt markedet særligt nøje, men jeg bruger Kleenex Balsam, for det er dem jeg bedst kan lide selv..... De "ødelægger" ikke næsen.

Men jeg ved ikke om der findes noget lignende særligt til børn?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nemlig også dem jeg har købt til Maja og så spørger manden efer om man må bruge dem til hende :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, det er calendula (morgenfrue) balsam der er på..... Men jeg ved ikke om det er usundt for baby :unsure

Lidt Info om morgenfrue :)

Morgenfruen med sine skønne orange blomster er en pryd for øjet, men den har også mange andre fine egenskaber.

Morgenfrue er kendt for sin betændelseshæmmende virkning, den er virksom mod svampeinfektioner og bakterier både indvortes og udvortes, og den har stærke antioxidant egenskaber. Morgenfruen bruges til mange forskellige slags hudproblemer, lige fra desinfektion af hudafskrabninger til behandling af eksem og psoriasis. Du kan presse morgenfruerne igennem en saftpresse og duppe saften på huden, eller du kan blande den i din almindelige creme. Morgenfruer gør huden smidig.

Morgenfrue er virksom mod også candidasvamp.

Hvis du har problemer med fodsvamp, så lav et fodbad af morgenfruete (brug gerne tørrede blade og blomster). Det er også en god ide at blande brændenælde i fodbadet. Teen behøver ikke trække ret længe, så du kan hurtigt sætte dig og nyde det.

Morgenfruete er effektiv mod halsbrand. Lav ½ liter om morgenen og drik den langsomt i løbet af dagen.

Fordi den både er bakteriehæmmende og helende anvendes morgenfruen også mod mavesår og andre sår i mavetarmkanalen. Prøv at lave ½l morgenfrue te og drik det i løbet af dagen, hvis du har problemer med mavetarmkanalen.

Morgenfrue er smukke til pynt i salater. De ser fantastiske ud på toppen af en gulerodskage, og de kan bruges både friske og tørrede som pynt på desserter. Prøv også at blande et par skefulde i når du koger ris, de giver en flot farve.

Tilsætning af morgenfrue til gryderetter og supper gør retten mere nærende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bare brugt vådservietter :unsure Bruger dem fra budget, som er svane- og astma/allergimærket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger vådservietter - også til mig selv.

De sørger for at holde fugt i området, og ødelægger derfor ikke huden som tørt papir gør :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger Kleenex i kasse. Så er det nemt lige at hive fat i et stykke, når behovet er der. Desuden er papiret dejlig blødt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger enten vådserviet, kleenex (i kasse) eller en stofble. Det afhænger af hvad der er tættest på ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vådservietter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger enten vådserviet, kleenex (i kasse) eller en stofble. Det afhænger af hvad der er tættest på ;)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når Johan har været forkølet har jeg tørret hans næse med en vatpad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger enten vådserviet, kleenex (i kasse) eller en stofble. Det afhænger af hvad der er tættest på ;)

Sådan er det også herhjemme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Når det er rigtig slemt med snot-næse, så bruger vi vådservietter eller stofble. Er det bare en lille smule, så toiletpapir :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER