Ihpets-mortilto

Stofbleer

47 indlæg i dette emne

Hej piger

Okai, ved godt at der allerede er mange tråde om emnet, og har også læst de fleste igennem for noget tid siden. Men nu har jeg altså brug for at tage emnet op igen, så håber i gider skrive om det endnu en gang.

I starten af graviditeten overvejde jeg at bruge stofbleer til William, men faren herhjemme synes altså ikke om ideen. Nu er han så pludselig selv begyndt at snakke om det, og har fundet en masse positive sider frem. MEN:

- er det virkelig billigere? tænker der jo skal købes en hel del af de der indlæg (de der papir man smider ud) og vel også en masse bleer og forskellige størrelser og og og...?

- er det ikke VILDT ulækkert? har ikke lyst til at vores badeværelse skal lugte af tis og prut fordi jeg ikke har vasket HVER dag. og har heller ikke vildt meget lyst til at have prut over det hele, som jeg så skal skylle af body'er, bleen og alt muligt andet.

- kan de virkelig holde TÆT? har ikke lyst til at skifte sengetøj og vaske dyner hele tiden.

Ved godt at jeg spørger meget kritisk, men det er fordi jeg virkelig overvejer det, og har ikke lyst til at stå og fortryde bagefter.

Håber i vil komme med jeres erfaringer, både de gode og de dårlige

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa. :)

Jamen vores erfaring:

Nej, det er ikke billigere til første barn. :rolleyes Eller, jeg har godt nok ikke et papirsblebudget at sammenligne med, men vi har efterhånden købt så mange bleer og indlæg, at vi i hvert fald er ovre de 5000, som jeg har hørt at man kan have et papirsblebudget på, hvis man bruger bleer fra Rema1000 o.lign. Og hvis vi tæller vasken med, så tror jeg, at vi kommer op på 10.000. Det er jo forskelligt hvor meget man vasker, hvilke bleer man køber, osv. men for os er det ikke billigere til første barn. Men det regner jeg tilgengæld stærkt med at det bliver til de næste, for så har vi jo bleerne, og til den tid har vi forhåbentlig også bleer nok til at nøjes med at vaske hveranden dag eller måske endda hver tredje dag.

Nej, jeg synes ikke det er ulækkert. :) Det er jo lidt en definitionssag, hvad man synes der er ulækkert og hvad man vil være med til. Men jeg synes ikke, at der lugter af tis eller prut hos os :unsure Og jeg står ikke med fingrene i lort og skyller bleer og har ikke beskidte bleer til at hænge til tørre. Papiret kommer i en skraldespand (og DEN lugter, når man åbner låget, men det er jo ikke så mærkeligt ;)) og bleen ned i en plastikspand, og så bliver alt indholdet i plastikspanden kogevasket. Der kan godt være gule skjolder på bleerne efter vask, så hvis man synes at det er ulækkert, så jo... Men jeg føler ikke, at der er bæ over det hele, og det generer mig faktisk ikke, at der er en gul skygge på nogle af bleerne. Jeg tænker at bakterierne er væk, for bleerne er jo kogt.

Og ja, jeg synes godt, at de kan holde tæt :) - Når man lige har lært dem at kende ;) Jeg har jo ikke rigtig papirsbleerfaringer at sammenligne med, så ved ikke hvor mange uheld man kan "forvente" der. Men herhjemme havde vi en del tisuheld i starten, da Valdemars ben stadig var lidt tynde i det. Men efter at hans ben blev tykke nok til at "fylde bleen ud" samtidig med at vi fandt ud af hvilke bleer, der duede for os, så synes jeg, at uheldene er begrænsede. :) Vi vasker sengetøj oftere end før vi fik baby, men det har ikke været nødvendigt at vaske dyner endnu. Og jo, nogle gange er der kommet lidt tis på tøjet lige ved kanten af bleen, men det laver jo ikke pletter, så det tager jeg ikke så tungt - det er bare at give ham noget tørt tøj på igen. :)

Det er ikke guld og grønne skove, men det har vist aldrig været på tale herhjemme, vi overvejede at droppe stofbleerne. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu bruger jeg ikke stofbleer men vil lige indskyde at babyer skider OVERALT ligegyldigt hvilken blean bruger. Baby bæ lugter slet ikke af prut i starten det er bare sådan en eddike agtig lugt som man hurtigt lærer at kende. En ble spand lån også lugte grumt.

Men når først babyen er der sker der noget mystisk - bæ og tis er lige pludselig slet ikke klamt. Jeg overvejede også stof bleer, men manden skød den hurtig i sænk. Men nu har Mie så vist sig at have en meget sart lille numse der kun kan tåle rema 1000 bleer og änglamark bleer. Derudover kan hun ikke tåle vådservietter og skumklude - så nogle gange ville jeg da ønske vi havde valgt stofbleer - MEN omvendt så har vi et barn der producerer så meget bæ at det ville være et fuldtidsarbejde at vaske så der altid var rene og tørre bleer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil dalige tilføje, at medmindre man tømmer blespand efter hver ble, så lugter sådan en altså også fælt når den bliver åbnet. Vi har den fra babysam, og når vi åbner og stopper bleen ned - FØJ! Lugten er væk så snart den lukkes.. Så den del tror jeg faktisk er "det samme"..

Vi bruger 6-8 bleer om dagen så det er cirka 3000 kr om ÅRET.. Udover det, bruger vi jo også penge på bleposer/spand. Vi bruger forskellige bleer - Dem fra Rema koster lige under en krone, og dem fra pampers koster lige over en krone købt på tilbud.. Så rundt regnet cirka 10-12 kroner bliver det om dagen, hvis man tæller poser osv med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil dalige tilføje, at medmindre man tømmer blespand efter hver ble, så lugter sådan en altså også fælt når den bliver åbnet. Vi har den fra babysam, og når vi åbner og stopper bleen ned - FØJ! Lugten er væk så snart den lukkes.. Så den del tror jeg faktisk er "det samme"..

Vi bruger 6-8 bleer om dagen så det er cirka 3000 kr om ÅRET.. Udover det, bruger vi jo også penge på bleposer/spand. Vi bruger forskellige bleer - Dem fra Rema koster lige under en krone, og dem fra pampers koster lige over en krone købt på tilbud.. Så rundt regnet cirka 10-12 kroner bliver det om dagen, hvis man tæller poser osv med :)

Det ligner vist vores stofbleudgifter nu hvor bleerne ER købt. Fordi en vask koster 11 kr på vores vaskeri. Men vi vasker kun ca. hveranden dag. Men tilgengæld køber vi jo også poser til skraldespanden og engang imellem skal der købes papir. Men når vi en dag har nok bleer til at vaske hver tredje dag bliver det jo bedre... Og det ville måske også være billigere, hvis man havde vaskemaskine selv istedet for at vaske på vaskeri. Men jeg tænker egentlig alt i alt at vores stofbleudgifter ligner gennemsnitsudgifterne for papirsbleer ret meget. (Men vi bruger så også efterhånden udelukkende bumgenius og endda købt fra ny af - det rykker altså også i budgettet)

Jeg har lidt indtrykket af at papirsbleer kan være MEGET dyrere end stofbleer, OG at stofbleer kan være MEGET dyrere end papirsbleer. Det afhænger så meget af mærke, baby og forældre (altså hvor tit de gider vaske ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og helt sikkert også hvor tit ens baby skal skiftes..

Vi skifter Camille de der 6-8 gange om dagen.. Men hvis hun fx var vågen om natten, så skiftede vi hende nok oftere. Plus hun kun laver bonus en gang om dagen - Og de andre er jo sådan lidt "på følelse", og hvis ikke det var fordi jeg var "streng" så kunne vi jo have skiftet hende 4 gange om dagen - bleerne er jo faktisk "lavet" så de kan holde en hel nat.. Men ja, jeg kan ikke lade hende have en tung ble ;)

Men jeg tror den store besparelse virkelig kommer ved nr. 2 barn med stofbleer, men jeg tror også de fleste har en mindre besparelse allerede på andet år med ens baby :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og helt sikkert også hvor tit ens baby skal skiftes..

Vi skifter Camille de der 6-8 gange om dagen.. Men hvis hun fx var vågen om natten, så skiftede vi hende nok oftere. Plus hun kun laver bonus en gang om dagen - Og de andre er jo sådan lidt "på følelse", og hvis ikke det var fordi jeg var "streng" så kunne vi jo have skiftet hende 4 gange om dagen - bleerne er jo faktisk "lavet" så de kan holde en hel nat.. Men ja, jeg kan ikke lade hende have en tung ble ;)

Men jeg tror den store besparelse virkelig kommer ved nr. 2 barn med stofbleer, men jeg tror også de fleste har en mindre besparelse allerede på andet år med ens baby :)

Helt enig. :) Og mht. tunge bleer så er der også stor forskel i hvor længe en stofble kan holde. Vi har nogle, som Mar kunne tisse igennem på en time. <_< De blev sjovt nok hurtigt pakket væk ;) Dem han har nu, beholder han hele natten medmindre han skider. Og de kan næææææææææsten altid klare det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt enig. :) Og mht. tunge bleer så er der også stor forskel i hvor længe en stofble kan holde. Vi har nogle, som Mar kunne tisse igennem på en time. <_< De blev sjovt nok hurtigt pakket væk ;) Dem han har nu, beholder han hele natten medmindre han skider. Og de kan næææææææææsten altid klare det :)

Altså, når Camille tager en lur på 10-12 timer, er det altså også tæt ved at en engangsble giver fortabt :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor er det dejligt at i gider kommentere. Bliver allerede meget klogere :loveshower

Hvor mange bleer har i? Læste et sted at de anbefalede 18 stk hvis man ikke gad vaske hver dag, og selvom jeg har vaskemaskine på badeværelset, så ville jeg nok hurtigt blive ret træt af at vaske hver dag.

Men tror så også at jeg er sådan en der ikke vil købe brugt eller dårlig kvalitet (og er måske lidt sart <_< ), så det kan jo hurtigt blive ret dyrt. Og synes allerede at alt andet er ved at blive ret dyrt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, når Camille tager en lur på 10-12 timer, er det altså også tæt ved at en engangsble giver fortabt :whistling

Hehehehehe, de kan filme også komme af med meget på en nat :D Mar er nærmest et kg tungere om morgenen :P Men det går som regel uden uheld og han virker heller ikke mega fugtig på måsen eller noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehehehehe, de kan filme også komme af med meget på en nat :D Mar er nærmest et kg tungere om morgenen :P Men det går som regel uden uheld og han virker heller ikke mega fugtig på måsen eller noget :)

Camille er faktisk altid fugtig om morgen. Med pampers, er hun tør, hvis hun sover under 8 timer.. Men har endnu ikke fundet en ble der kan klare de 10-12 timers søvn, uden at gøre hende en smule fugtig.. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor er det dejligt at i gider kommentere. Bliver allerede meget klogere :loveshower

Hvor mange bleer har i? Læste et sted at de anbefalede 18 stk hvis man ikke gad vaske hver dag, og selvom jeg har vaskemaskine på badeværelset, så ville jeg nok hurtigt blive ret træt af at vaske hver dag.

Men tror så også at jeg er sådan en der ikke vil købe brugt eller dårlig kvalitet (og er måske lidt sart <_< ), så det kan jo hurtigt blive ret dyrt. Og synes allerede at alt andet er ved at blive ret dyrt.

Hmmmm, jeg prøver lige at lave en sammentælling af hvad vi har af bleer (du er nok ligeglad med farven osv - det er bare så jeg selv har styr på, hvilke bleer jeg har talt med :blush)

4 x hvide freetime

2 x grønne med velcro (tror jeg nok?)

2 x blå med velcro (tror jeg nok?)

2 x orange med velcro

2 x økologiske (holder ikke så godt som de andre, men ok)

1 x grøn med knapper

1 x blå med knapper

2 x grønne flip (der har vi indlæg til 6 skiftninger, det er sådan nogle hvor man skifter indlægget, men beholder yderbleen. Vi skifter dog det hele hvis han skider eller hvis vi ikke lige gider rode med at skifte indlæg + vi bruger to indlæg pr skiftning, så for os er der kun til 2-3 skiftninger, og derfor tæller jeg dem som 2 her)

Tænke-tænke-tænke... Jeg tror det er det vi har +/- 2, så 18 stk passer nok meget godt med at vi vasker ca. hveranden dag.

Og det med brugt og dårlig kvalitet er en jungle! Jeg har købt flotte og helt rene brugte bleer (som så bare ikke passede ret godt til os), og jeg har købt dyre bleer, der slet ikke duede for os, og hørt om andre, der har købt billige bleer, som de var glade for :wacko Jeg har kun ros til overs for bumgenius, selvom de er dyre, men jeg tror sagtens at man kan finde andre gode bleer billigere. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- er det virkelig billigere? tænker der jo skal købes en hel del af de der indlæg (de der papir man smider ud) og vel også en masse bleer og forskellige størrelser og og og...?

Vi har brugt stofbleer til Johan fra start og ved faktisk ikke om det har været billigere eller dyre end papirløsningen, da jeg elsker, at shoppe bleer til ham, som jeg lige syntes, at han skal prøve. De fleste af vores bleer er onesize bleer, som de stort set kan passe hele bleperioden (de kan dog være for store til en nyfødt!)Nu er jeg så gravid igen og vi kan derfor bruge de bleer Johan brugte, da han var nyfødt til næste bebs så tror, at vi sparer en del på barn nr. 2 :) Med hensyn til papirindlægget i bleen, så ryger papiret ned i blespanden sammen med bleen, hvis det kun er en tisseble. De papirindlæg vi bruger kan genbruges op til 10 gange, hvis der ikke har været en bonusble i den :) En pakke med 100 papirindlæg koster 35-45 kr. Vi klipper dem til halve så vi har 200 stk og de holder omkring 2-3 måneder, inden vi skal købe en ny kasse :)

- er det ikke VILDT ulækkert? har ikke lyst til at vores badeværelse skal lugte af tis og prut fordi jeg ikke har vasket HVER dag. og har heller ikke vildt meget lyst til at have prut over det hele, som jeg så skal skylle af body'er, bleen og alt muligt andet.

Jeg syntes slet ikke, at det er ulækkert :) vi har en zinkspand fra IKEA med en PUL pose i. Den lugter overhoved IKKE :) Den lugter kun når man åbner låget ellers ikke.. Syntes en blespand med papirbleer i lugter mere og er mere ulækker :puke vi vasker 2-3 dag. Jeg tror vi har haft 10 bæuheld eller mindre på de ca. 9½ måned vi har brugt stofbleer og Johan var en super skider, som havde 10-12 bæbleer i døgnet i starten :)

- kan de virkelig holde TÆT? har ikke lyst til at skifte sengetøj og vaske dyner hele tiden.

Tror kun vi har måtte skifte sengetøj 3-4 gange og det var kun fordi bleen ikke havde fået nok sugende indlæg i, da han begyndte, at sove flere timer ad gangen om natten :)

Lige nu har vi ca. 24 dagsbleer og 5 natbleer i omløb :) Syntes ikke det har været særligt besværligt med stofbleer og vask. Vi har så også vaskemaskine og et badeværelse med gulvvarme, som tørre bleerne natten over :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i nogle links (helst til danske sider) hvor jeg kan købe nogle af de gode stofbleer?

Jeg har selv fundet http://www.naturebaby.dk/shop/stofbleer-3c1.html?gclid=CLGVvYyRo7MCFY53cAodjlcA6g, hvor jeg har kig på Imsevimse bleerne. Overvejer at købe sådan en startpakke, der sparer man lidt.

Men hvis i kender til steder hvor der findes nogle billigere og gode og helst AIO bleer, så vil jeg virkelig gerne vide til det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er glad for koogko.dk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i nogle links (helst til danske sider) hvor jeg kan købe nogle af de gode stofbleer?

Jeg har selv fundet http://www.naturebaby.dk/shop/stofbleer-3c1.html?gclid=CLGVvYyRo7MCFY53cAodjlcA6g, hvor jeg har kig på Imsevimse bleerne. Overvejer at købe sådan en startpakke, der sparer man lidt.

Men hvis i kender til steder hvor der findes nogle billigere og gode og helst AIO bleer, så vil jeg virkelig gerne vide til det.

Jeg er nysgerrig om hvilken en af pakkerne overvejer du? :) Vi har nemlig brugt både AIO bleerne og det 2 delte system fra Imsevimse :)

Ko og ko har forskellige ble mærker Link her

Jeg har også købt en del brugt på slyngebarn.dk

Har også købt en del på engelske sider :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger ImseVimse i den todelte version og det fungerer rigtig godt :-)

Vi har faktisk primært haft uheld når vi brugte AIO <_<

Mht at købe brugt, som du ikke er så glad for, kan man sagtens gøre det, for man kan få noget desinficerende som man kan tilsætte sin vask - og så bliver de jo sådan set kogevasket :-)

Vi har vist omkring 25-30 bleer men primært Imsevimse, da Lina er en stortisser, så hun skal boostes med to frotte-indlæg, både nat og dag, og selve bleen også er nødt til at være en meget sugende ble.

Vi har også nogle bløde lækre bleer fra P'tit toudou, men de er no-go til natten, da de simpelthen bliver SÅ våde.. hun sover så også igennem og har gjort det fra starten af, så der skal noget til at holde hende tør fra ca. 23-8.30

Hos Filabel kører de tilbud på nogle forskellige stofbleer, så der kan man i hvert fald købe lidt af hvert billigt :7himmel

Hvis du er nysgerrig over hvordan det fungerer, vil jeg da gerne vise og fortælle - også med slynger, for selvom jeg ikke er 100% hardcore, er det de to vigtigste "redskaber" i min hverdag som mor :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er nysgerrig om hvilken en af pakkerne overvejer du? :) Vi har nemlig brugt både AIO bleerne og det 2 delte system fra Imsevimse :)

Ko og ko har forskellige ble mærker Link her

Jeg har også købt en del brugt på slyngebarn.dk

Har også købt en del på engelske sider :)

Overvejer mest "All-in-one 6 -pak" pakken, tror jeg er mest fristet af AIO bleerne, og det er manden herhjemme helt sikkert også. Tror vi skal starte med noget meget nemt hvis han skal overbevises, det er helt sikkert mest mig der er hooked på ideen.

Forskellen på de forskellige typer bleer, den er jeg altså lidt usikker på. Lommebleer, er det dem der også er alt i en ble men som skal foldes ind? Eller er det en af de andre slags. Og AI2 hvad søren er det?

Jeg har ikke så meget mod på dem hvor der er 2 lag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger ImseVimse i den todelte version og det fungerer rigtig godt :-)

Vi har faktisk primært haft uheld når vi brugte AIO <_<

Mht at købe brugt, som du ikke er så glad for, kan man sagtens gøre det, for man kan få noget desinficerende som man kan tilsætte sin vask - og så bliver de jo sådan set kogevasket :-)

Vi har vist omkring 25-30 bleer men primært Imsevimse, da Lina er en stortisser, så hun skal boostes med to frotte-indlæg, både nat og dag, og selve bleen også er nødt til at være en meget sugende ble.

Vi har også nogle bløde lækre bleer fra P'tit toudou, men de er no-go til natten, da de simpelthen bliver SÅ våde.. hun sover så også igennem og har gjort det fra starten af, så der skal noget til at holde hende tør fra ca. 23-8.30

Hos Filabel kører de tilbud på nogle forskellige stofbleer, så der kan man i hvert fald købe lidt af hvert billigt :7himmel

Hvis du er nysgerrig over hvordan det fungerer, vil jeg da gerne vise og fortælle - også med slynger, for selvom jeg ikke er 100% hardcore, er det de to vigtigste "redskaber" i min hverdag som mor :loveshower

Du må rigtig gerne fortælle mere om dine erfaringer, er meget nysgerig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Overvejer mest "All-in-one 6 -pak" pakken, tror jeg er mest fristet af AIO bleerne, og det er manden herhjemme helt sikkert også. Tror vi skal starte med noget meget nemt hvis han skal overbevises, det er helt sikkert mest mig der er hooked på ideen.

Forskellen på de forskellige typer bleer, den er jeg altså lidt usikker på. Lommebleer, er det dem der også er alt i en ble men som skal foldes ind? Eller er det en af de andre slags. Og AI2 hvad søren er det?

Jeg har ikke så meget mod på dem hvor der er 2 lag.

Vi startede også med AIO bleer for, at komme ind i rutinen og fordi vi også gerne ville have noget "let" i starten hvor der hele er så nyt :)

Lommeble: Ble med lomme i ryggen, som skal fyldes med indlæg, som den sugende del.

AI2: 2 delt system, hvor indlægene knappes i eller ligesom Bumgenius Flip hvor indlægget foldes ind under flapper. Det er kun indlægene som skal skiftes, coveret kan bruges flere gange i træk. Lint til Flip

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi startede også med AIO bleer for, at komme ind i rutinen og fordi vi også gerne ville have noget "let" i starten hvor der hele er så nyt :)

Lommeble: Ble med lomme i ryggen, som skal fyldes med indlæg, som den sugende del.

AI2: 2 delt system, hvor indlægene knappes i eller ligesom Bumgenius Flip hvor indlægget foldes ind under flapper. Det er kun indlægene som skal skiftes, coveret kan bruges flere gange i træk. Lint til Flip

Tak for forklaringen, de lommebleer lyder egentligt også meget nemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har både lommebleer og flip, og vi er meget glade for lommebleerne :balloons (Jeg er også glad for flip, men min mand synes det er besværligt at skifte indlæggene ;))

Jeg vil til enhver tid foretrække lommebleer, fordi du pakker dem jo på forhånd, så når de skal på babyen, så skal de bare smækkes på ligesom en papirsble. Det er nemt :) Men når de er blevet vasket og skal tørres, så kan de skilles ad (altså indlæggene ud af lommerne) = kortere tørretid :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså nu har jeg af god grund ikke afprøvet dem endnu, men jeg har købt little lamb, papoose, og bumdealnappies på deres engelske hjemmesider og jeg gav ca 3000 kr for en 26 st, inkl, 3 ruller papir og de der wetbags :)

håber virkelig det fungrer fordi det virker bare så smart!!!

Lige et spørgsmål, når man f,eks tager et sted hen i loebet af dagen kan man jo bare pakke bleen i en wetbag, men hvad goer i hvis i skal/skulle på weekendtur? bruger man så bare normale engangsbleer?:rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har både lommebleer og flip, og vi er meget glade for lommebleerne :balloons (Jeg er også glad for flip, men min mand synes det er besværligt at skifte indlæggene ;))

Jeg vil til enhver tid foretrække lommebleer, fordi du pakker dem jo på forhånd, så når de skal på babyen, så skal de bare smækkes på ligesom en papirsble. Det er nemt :) Men når de er blevet vasket og skal tørres, så kan de skilles ad (altså indlæggene ud af lommerne) = kortere tørretid :yay

Det med den kortere tørretid er da bestemt værd at overveje. Og ja, det bliver vel egentligt ligeså nemt når man kan pakke dem på forhånd. Tak for inspiration :)

Må jeg spørge, får Valdemar meget større mås end ved alm. engangsbleer? Tænker, at det jo ser sødt ud med en ble mås, men at jeg heller ikke vil have at William ikke kan bevæge sig ordentligt rundt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vasker undervejs, køber flere stofbleer eller bruger engangsbleer - og når du først er begyndt at bruge stofbleer er de der engangsbleer godt nok ikke særligt fede at putte på dit barn...

Lina lugter rigtig kraftigt af tis i en libero... eller det synes min næse i hvert fald... :whistling

andre kan ikke lugte det, men jeg fik åbenbart super lugtesans da jeg var gravid og den har ikke forandret sig endnu <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER