Ihpets-mortilto

Stofbleer

47 indlæg i dette emne

Altså nu har jeg af god grund ikke afprøvet dem endnu, men jeg har købt little lamb, papoose, og bumdealnappies på deres engelske hjemmesider og jeg gav ca 3000 kr for en 26 st, inkl, 3 ruller papir og de der wetbags :)

håber virkelig det fungrer fordi det virker bare så smart!!!

Lige et spørgsmål, når man f,eks tager et sted hen i loebet af dagen kan man jo bare pakke bleen i en wetbag, men hvad goer i hvis i skal/skulle på weekendtur? bruger man så bare normale engangsbleer?:rolleyes

Sejt at du har kastet dig ud i det, og du har da virkelig købt mange :respekt

Og det er da et virkelig godt spørgsmål med weekend ture, vi overnatter nemlig af og til hos mine søstre som bor på Fyn (vi bor selv på Sjælland). Så der er det måske lidt mange bleer man skal have klar.

Men jeg tænker at jeg nok altid vil have et par (eller flere) engangsbleer liggende, sådan til nødstilfælde. Ligesom jeg forventer at bruge engangsbleer de aller første uger. (regner ikke med at købe newborn stofbleer)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Størrelsen på blemåsen afhænger meget af hvor meget du booster og hvad du booster med...

Lina har fx 2 x frotte-indlæg i hver ble. Bambus burde suge bedre, så hun ikke behøver 2, men da jeg brugte bambus-ble synes jeg ikke der var en synderlig forskel, så nu bruger vi bare det der funker! :7himmel

Uanset hvad, vil en stofblemås altid fylde mere end en engangsble, men det skulle ikke have noget at sige mht deres bevægelsesfrihed. Selvom det kan se meget voldsomt ud når de er små og ligger med en gigantisk blemås :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vasker undervejs, køber flere stofbleer eller bruger engangsbleer - og når du først er begyndt at bruge stofbleer er de der engangsbleer godt nok ikke særligt fede at putte på dit barn...

Lina lugter rigtig kraftigt af tis i en libero... eller det synes min næse i hvert fald... :whistling

andre kan ikke lugte det, men jeg fik åbenbart super lugtesans da jeg var gravid og den har ikke forandret sig endnu <_<

Ja jeg forestiller mig godt nok også at det bliver svært at putte barnet i en engangsble når man har vænnet sig til de andre.

Åh, jeg håber da at min lugtesans bliver normal igen. Er trær af at kunne lugte ALT!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okai, mit hoved er vist fyldt med stofbleer lige for tiden :lolhit, for der dukker hele tiden nye spørgsmål op. Jeg er nu nået til at "bekymre" mig om hvad der skal ske med bleerne fra de er kommet af babyens mås og til de ligger fine og rene på hylden igen.

Det jeg har læst mig til: bleen tages af og kan lægges i en spand (med låg) i en vandtæt pose, så skal jeg vaske hver 2. eller 3. dag, jeg forestiller mig at det sikkert bliver hver anden i starten og det er helt fint. Men hvordan kan jeg vaske dem, har læst flere steder at de helst ikke skal have for høje temperaturer hvis de skal holde længe, men jeg tror ikke jeg har det godt med koldere end 60grader. Og så er det vist noget med at man skal spare på sæben (og det er jo bare SUPER!!!), men forstår altså ikke rigtigt det med at neutral skulle være dårligt. Hvad skal jeg så bruge? Er det kun Neutral (altså mærket) eller påstår de virkelig at man skal bruge sæbe der ikke er neutralt, for det kommer ALDRIG til at ske herhjemme (kan slet ikke tåle parfume selv, så babydrengen skal slet ikke udsættes for det. BASTA). Og jeg har altså ikke rigtig lyst til at bruge de der vaske kerner (det er lidt for alternativt til mig).

Så skal bleerne jo tørres, og der vil jeg for alt i verden undgå tørretumbler, så det bliver nok tørrestativet, eller på en eller anden fiks måde ude på badeværelset natten over, der er gulvvarme og det er jo egentligt det eneste rum der kan tåle fugten.

Men altså, jeg ved det jo ikke, så fortæl fortæl fortæl. Jeg vil så gerne blive klog på stofbleer :help :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er selve mærket neutral der er no-go...

nada skyllemiddel, kun lidt sæbe og 90 grader. en gang imellem bør de vaskes uden sæbe (det kaldes at strippe bleer)

Har en baby på armen som vil taste med... derfor det meget korte svar

man kan få både desinficerende og pletfjerner til dem også

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar, hvor hyggeligt med en med taster :loveshower

Okai, så änglamark flydende vaskemiddel til kulørt tøj kunne f.eks. godt gå? (Det er det vi bruger for tiden, som vi er blevet rigtig glade for).

Bruger aldrig skyllemiddel, synes det er lidt "frås" med penge og kemikalier.

Så godt noget pletfjerner med et eller andet fanzy navn, som bestod af noget natrium po...(kan ikke huske navnet), det virkede super godt, altså det jeg læste, men synes det virkede dyrt hvis det skulle bruges ofte.

Må jeg spørge om en ting mere? Skal jeg slet ikke gøre noget ved bleerne inden de ligger i posen i et par dage? Kan tis og evt. prut farvning så virkelig godt gå af (sådan generelt, ved godt at man af og til kan fjerne skjolder)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er nogen der skyller bleerne op; det gør jeg dog ikke... så hellere tage en grundig omgang pletfjerning indimellem og hænge dem ud i solen for at tørre (det skulle nemlig også fjerne noget af "ammebæen")

Dog kan jeg godt finde på at smide bleerne i vaskemaskinen og køre et skylleprogram, hvis jeg synes jeg er ved at have liiiige lovligt mange bonusbleer - men det er så fx aftenen inden jeg alligevel skal vaske, og så fylder jeg ganske enkelt maskinen, så jeg næste morgen bare skal putte de få bleer som jeg har skiftet siden i maskinen og starte den :blabla

"Nappy fresh" bruger jeg engang imellem for at desinficere; det skulle også have noget pletfjerner dims i sig . men jeg synes nu ikke det er det helt vilde vidundermiddel til at fjerne pletter; der har jeg haft større held med noget pletfjerner fra ImseVimse.

Du kan evt lure hos naturebaby - Det er også der jeg køber nye blebukser i takt med at hun vokser, og papir til bleerne :7himmel

Änglamark bruger vi også indimellem - Det er lidt forskelligt hvad der ender i kurven - men altid noget parfumefrit som ikke er "Neutral" af hensyn til velcroen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger Bumdeal og Papoose til Noah, begge lommebleer. Jeg bruger indlaeg i enten hamp eller bambus eller ogsaa et mikrofiber og en bambusbooster :)

(se min Stofble paa Budget traad)

Jeg kan godt lide lommebleerne, fordi de kan boostes efter behov. Vi bruger onesize.

Morgenbleerne er i en kurv for sig for de er lidt mere boostede, da han tisser paent meget om morgenen.

Natbleerne er lidt en historie for sig, har jeg erfaret. Ikke i starten, men paa et tidspunkt kan de begynde at tisse meget om natten, saa skal de kunne holde til mere. Jeg starter derfor med todelt(ble og blebuks i uld), for at se, om det kan fungere for os om natten.

Jeg synes ikke det lugter specielt meget med blespand, og en blespand fyldt med Libero stinker faktisk paent meget, synes jeg ogsaa. Ligesom Libero-bleen stinker, naar den er fyldt med tisdry.gif

Vi vasker hver anden dag og har toerreplads paa vores lille badevaerelse, som er varmt og toerrer selv bambus og hamp paa 24

timer. Jeg vasker ved 60 grader med vaskeskaller og natron. Af og til faar de en tur paa 90 grader, selvom det er haardt ved bleerne.

Bleerne kommer i en zinkspand med laag fra IKEA og deri kommer jeg en meshpose, som ryger med ind i vaskemaskinen. Af dem har jeg to. Jeg fjerne skjolder ved at toerre bleerne ude i solen - det er super effektivt!

Om det er dyrere end papir eller kommer ud paa et, afhaenger vel meget af bleerne, baade papir og stof... unsure.gif For os er det en besparelse, da baade Bumdeal og Papoose er budgetbleer. Papoose baerer lidt praeg heraf, men Bumdeal er en kvalible til gode pengem synes jeg. Jeg har dog investeret ekstra i gode hampeindlaeg og bambusboostere, samt natblesystemet, som stadig er i testfasen.

Nu har vi lige vaeret i Danmark i en uge, hvor Noah har haft Libero paa, men det var ikke med min gode vilje... Mine foraeldre har bare ikke et sted, hvor de ville toerre hurtigt, medmindre de skulle staa midt i stuen og det saa jeg ikke for miglaugh.gif Saa det blev altsaa papir i en uge. Noah fik lidt roed numse til allersidst, men ved ikke, om det var bleernes skyld. Den foerste ble, han fik paa herhjemme igen, var en stofblee boostet til natten wink.gif Er vi paa tur en dag eller to, saa kommer egenet antal stofbleer i en wetbag. Med mig har jeg en anden wetbag, hvor de brugte bleer kommer i. Jeg har wetbags i forskellige stoerrelser fra Bumdeal og de har lynlaas og er lugttaette nede i tasken.

Jeg er VILDT glad for stofbleer, men vi kom foerst igang, da Noah vejede omkring 4 kilo. One-Size bleerne egnede sig ikke til vores Bettenok paa 2488 g, og saa valgte vi hurtigt at bruge papir fremfor at koebe newborn bleer. Jeg vil nu nok koebe 20 newborn til en ny baby. Jeg synes baade, det var paent mange penge, vi brugte paa stinkepapirsbleerne de foerste to maaneder, og at vi hele tiden skulle slaebe bleer hjem og toemme blespanden. Saa vil jeg hellere saette en vask over den ene dag og klargoere bleer til en fin ny stofblemaas den anden dag tongue.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger Bumdeal og Papoose til Noah, begge lommebleer. Jeg bruger indlaeg i enten hamp eller bambus eller ogsaa et mikrofiber og en bambusbooster :)

(se min Stofble paa Budget traad)

Jeg kan godt lide lommebleerne, fordi de kan boostes efter behov. Vi bruger onesize.

Morgenbleerne er i en kurv for sig for de er lidt mere boostede, da han tisser paent meget om morgenen.

Natbleerne er lidt en historie for sig, har jeg erfaret. Ikke i starten, men paa et tidspunkt kan de begynde at tisse meget om natten, saa skal de kunne holde til mere. Jeg starter derfor med todelt(ble og blebuks i uld), for at se, om det kan fungere for os om natten.

Jeg synes ikke det lugter specielt meget med blespand, og en blespand fyldt med Libero stinker faktisk paent meget, synes jeg ogsaa. Ligesom Libero-bleen stinker, naar den er fyldt med tisdry.gif

Vi vasker hver anden dag og har toerreplads paa vores lille badevaerelse, som er varmt og toerrer selv bambus og hamp paa 24

timer. Jeg vasker ved 60 grader med vaskeskaller og natron. Af og til faar de en tur paa 90 grader, selvom det er haardt ved bleerne.

Bleerne kommer i en zinkspand med laag fra IKEA og deri kommer jeg en meshpose, som ryger med ind i vaskemaskinen. Af dem har jeg to. Jeg fjerne skjolder ved at toerre bleerne ude i solen - det er super effektivt!

Om det er dyrere end papir eller kommer ud paa et, afhaenger vel meget af bleerne, baade papir og stof... unsure.gif For os er det en besparelse, da baade Bumdeal og Papoose er budgetbleer. Papoose baerer lidt praeg heraf, men Bumdeal er en kvalible til gode pengem synes jeg. Jeg har dog investeret ekstra i gode hampeindlaeg og bambusboostere, samt natblesystemet, som stadig er i testfasen.

Nu har vi lige vaeret i Danmark i en uge, hvor Noah har haft Libero paa, men det var ikke med min gode vilje... Mine foraeldre har bare ikke et sted, hvor de ville toerre hurtigt, medmindre de skulle staa midt i stuen og det saa jeg ikke for miglaugh.gif Saa det blev altsaa papir i en uge. Noah fik lidt roed numse til allersidst, men ved ikke, om det var bleernes skyld. Den foerste ble, han fik paa herhjemme igen, var en stofblee boostet til natten wink.gif Er vi paa tur en dag eller to, saa kommer egenet antal stofbleer i en wetbag. Med mig har jeg en anden wetbag, hvor de brugte bleer kommer i. Jeg har wetbags i forskellige stoerrelser fra Bumdeal og de har lynlaas og er lugttaette nede i tasken.

Jeg er VILDT glad for stofbleer, men vi kom foerst igang, da Noah vejede omkring 4 kilo. One-Size bleerne egnede sig ikke til vores Bettenok paa 2488 g, og saa valgte vi hurtigt at bruge papir fremfor at koebe newborn bleer. Jeg vil nu nok koebe 20 newborn til en ny baby. Jeg synes baade, det var paent mange penge, vi brugte paa stinkepapirsbleerne de foerste to maaneder, og at vi hele tiden skulle slaebe bleer hjem og toemme blespanden. Saa vil jeg hellere saette en vask over den ene dag og klargoere bleer til en fin ny stofblemaas den anden dag tongue.gif

Tak for dine erfaringer også :loveshower

Jeg er helt optaget af stofbleer lige nu, så kan slet ikke få nok viden, hehe.

Aftalte med J i går at vi vil købe 1 eller 2 bleer, bare så vi ligesom kan se og røre dem i virkeligheden. Hans største frygt er at de er svære at give på (han er i forvejen vist lidt bange for at han ikke kan finde ud af at give ble på). Og jeg er bare hammer nysgerig, og vil rigtig gerne mærke det der yderste stof, fordi det på nettet nærmest ligner regntøj.

Jeg har læst flere steder (vist også i din tråd, kan det passe?) at temperaturen i stofbleen er lavere end i engangsbleen, er det noget du har bemærket, nu har du jo prøvet engangs til Noah, kunne du der mærke at han var varmere?

Det er bare fordi jeg tænker meget over det med varmen, fordi mine nevøer og min niece som baby altid KAMP svedte, altså som i drivvåd body. De kunne knapnok have almindeligt tøj på.

Derfor prøver jeg at gøre mange ting for at vores baby har mulighed for at komme af med varmen. Jeg mistænker nemlig engangsbleer, ammepuder med kunstigt fyld, syntetiske tæpper og dårlige madresser for at deres børn kogte sådan over. (Og mine søstre var altså overhovedet ikke sådan nogle der købte dårlige ting til baby, bare de normale ting, hvor jeg måske køber lidt mere kemifrit/økologisk/alternativt/fjollet?)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dobbelt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm, jeg har lidt tabt tråden i hvor meget, du allerede har fået svar på :P

Men JO Valdemar får en stor mås i stofbleer :lol Og det kan godt være lidt irriterende hvis jeg har et sæt tøj, hvor bukser og bluse matcher, for så bliver bukserne som regel for små længe før blusen gør. Men altså, jeg vil ikke sige at det er et problem, for bluserne kan jo så bare bruges til nogle neutrale bukser, når de bukser, som hører til sættet, er for små. Mht bevægelighed tror jeg ikke, at han er generet. Jeg er begyndt at tage mig ekstra god tid på puslebordet, hvor han får lov at ligge med en stofklud over sig og ingen ble, så han kan få lov at mosle lidt rundt der, men jeg synes nu også at han giver den fuld gas, når han har bleen på :D Jeg har iøvrigt kun hørt, at stofblebørn skulle udvikle sig motorisk ligeså hurtigt som papirsblebørn. - Jeg har aldrig hørt at der skulle være forskel :)

Mht. weekendture, så har det ikke været aktuelt for os :unsure Jeg tror, jeg ville satse på at kunne låne en vaskemaskine, der hvor jeg var på tur hen, og ellers bruge engangsbleer. Men hvis jeg skulle på weekendture (og ture af længere tid) tit med baby, så ville det måske få mig til at genoverveje stofbleerne :unsure

Mht. vask så mishandler jeg nok lidt vores bleer :blush Jeg kogevasker dem på 95 grader. Og jeg tror måske også at jeg har brugt neutral... Og ellers bruger jeg vaskeriets (parfumefrie og allergivenlige) vaskemiddel, som ikke er neutral, men fra samme producent, såeh... :whistling Og vores bleer fungerer fint. :) Vi har øko-pletfjerner fidus, der stinker, men tager pletterne... Noget ko-galdeblære-noget. :rolleyes Men ellers kan jeg faktisk godt leve med, hvis bleerne har lidt gullige skygger, og hvis ikke før, så forsvinder skyggerne almindeligvis når vi stripper bleerne.

Vi bruger forresten natron, når vi stripper bleer. Jeg plejer at vaske bleerne som normalt (altså med sæbe), og så vaske dem én gang til (uden at tage dem ud af maskinen - jeg sætter den bare igang igen) uden sæbe, men med 50 gram tvekulsurt natron (kan købes i matas for ca. 40 kr).

Og ja, som andre skriver, så har jeg meget meget lidt lyst til at putte Valdemar i en engangsble nu. Vi har godt nok et par stykker, men jeg har aldrig været fristet til at bruge dem (tror måske også at de er for små nu :P). Jeg har altid syntes at engangsbleer havde det med at lugte surt og indelukket :unsure

Vi bruger dog engangsBADEbleer, når vi er i svømmehallen, for det SKAL man i vores lokale svømmehal <_< (Men altså, der har han den jo også kun på i max 20 minutter, så det kan jeg godt leve med ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm, jeg har lidt tabt tråden i hvor meget, du allerede har fået svar på

Men JO Valdemar får en stor mås i stofbleer. Og det kan godt være lidt irriterende hvis jeg har et sæt tøj, hvor bukser og bluse matcher, for så bliver bukserne som regel for små længe før blusen gør. Men altså, jeg vil ikke sige at det er et problem, for bluserne kan jo så bare bruges til nogle neutrale bukser, når de bukser, som hører til sættet, er for små. Mht bevægelighed tror jeg ikke, at han er generet. Jeg er begyndt at tage mig ekstra god tid på puslebordet, hvor han får lov at ligge med en stofklud over sig og ingen ble, så han kan få lov at mosle lidt rundt der, men jeg synes nu også at han giver den fuld gas, når han har bleen på :D Jeg har iøvrigt kun hørt, at stofblebørn skulle udvikle sig motorisk ligeså hurtigt som papirsblebørn. - Jeg har aldrig hørt at der skulle være forskel.

Mht. weekendture, så har det ikke været aktuelt for os :unsure Jeg tror, jeg ville satse på at kunne låne en vaskemaskine, der hvor jeg var på tur hen, og ellers bruge engangsbleer. Men hvis jeg skulle på weekendture (og ture af længere tid) tit med baby, så ville det måske få mig til at genoverveje stofbleerne :unsure

Mht. vask så mishandler jeg nok lidt vores bleer. Jeg kogevasker dem på 95 grader. Og jeg tror måske også at jeg har brugt neutral... Og ellers bruger jeg vaskeriets (parfumefrie og allergivenlige) vaskemiddel, som ikke er neutral, men fra samme producent, såeh... Og vores bleer fungerer fint. Vi har øko-pletfjerner fidus, der stinker, men tager pletterne... Noget ko-galdeblære-noget. Men ellers kan jeg faktisk godt leve med, hvis bleerne har lidt gullige skygger, og hvis ikke før, så forsvinder skyggerne almindeligvis når vi stripper bleerne.

Vi bruger forresten natron, når vi stripper bleer. Jeg plejer at vaske bleerne som normalt (altså med sæbe), og så vaske dem én gang til (uden at tage dem ud af maskinen - jeg sætter den bare igang igen) uden sæbe, men med 50 gram tvekulsurt natron (kan købes i matas for ca. 40 kr).

Og ja, som andre skriver, så har jeg meget meget lidt lyst til at putte Valdemar i en engangsble nu. Vi har godt nok et par stykker, men jeg har aldrig været fristet til at bruge dem (tror måske også at de er for små nu. Jeg har altid syntes at engangsbleer havde det med at lugte surt og indelukket :unsure

Vi bruger dog engangsBADEbleer, når vi er i svømmehallen, for det SKAL man i vores lokale svømmehal <_< (Men altså, der har han den jo også kun på i max 20 minutter, så det kan jeg godt leve med ;))

Det gør altså ikke noget hvis du svarer på noget af det der allerede er svaret på. Jer med babyer har nok lidt dårligere tid end mig, der bare venter på babyen (nu 21 uger henne, så det begynder da at ligne noget :biglove).

Vi har faktisk (endnu i hver fald) ikke rigtig nogle sæt, er faktisk ikke så vild med dem :badgirl, vil hellere selv sammensætte. Men kunne forestille mig at min svigermor var sæt-narkoman, men nu må vi se, vi har ikke fået noget fra hende endnu, så det er jo frækt at antage :rolleyes

Tak for dine vaske anvisninger. Jeg tror jeg vil holde mig til 60 grader, men det er også bare fordi jeg i forvejen har så ondt af miljøet når jeg vasker, så det næsten altid bare bliver på 30 grader (altså ikke underbukser og sure sokker, håndklæder og den slags). Tror også sagtens at jeg kunne acceptere skjoler på indersiden af bleen, de er jo rene bare fordi der er mærker. Men vil da helt sikkert også prøve det med at hænge dem ud i solen, hvis altså danmark byder på noget, hehe.

Ej så tit tager vi heller ikke på weekend (det gider jeg ikke :badgirl), men tænkte bare at når jeg har brugt stof et stykke tid, så vil jeg sikkert nødigt skifte til engangs. Men okai, nu er vores weekend besøg jo heller ikke så lange, så hvis bleerne er nyvaskede når vi tager hjemmefra, så burde jeg nok lige kunne vente til vi kom hjem igen, og hvis krisen rammer, så har begge mine søstre bleer liggende som vores dreng til den tid ville kunne bruge (fordi de selv har drenge på hans alder, ca.).

Vi har selv en del engangsbleer, til lige når han kommer ud. Nogle vi har fået gratis igennem de der pakker, blandt andet 2 hele pakker fra Rema1000. Og regner da også med at der er et par bleer i Liberos pakke, men den har jeg endnu ikke fået. Så tænker at vi kan starte ud med at bruge dem, så vi slipper for at købe newborn stofbleer. Så har vi nemlig ikke selv spænderet mange penge på engangs, og det lyder jo rigtig godt i mine øre.

Kender du til stedet hvor man kan købe stofbleer IRL? Jeg skal nemlig til storbyen i dag, og gad godt liiiiiige kigge på bleer hvis det var muligt :badgirl, men jeg synes ikke selv jeg har kunne finde noget om det nogle steder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør altså ikke noget hvis du svarer på noget af det der allerede er svaret på. Jer med babyer har nok lidt dårligere tid end mig, der bare venter på babyen (nu 21 uger henne, så det begynder da at ligne noget :biglove).

Vi har faktisk (endnu i hver fald) ikke rigtig nogle sæt, er faktisk ikke så vild med dem :badgirl, vil hellere selv sammensætte. Men kunne forestille mig at min svigermor var sæt-narkoman, men nu må vi se, vi har ikke fået noget fra hende endnu, så det er jo frækt at antage :rolleyes

Tak for dine vaske anvisninger. Jeg tror jeg vil holde mig til 60 grader, men det er også bare fordi jeg i forvejen har så ondt af miljøet når jeg vasker, så det næsten altid bare bliver på 30 grader (altså ikke underbukser og sure sokker, håndklæder og den slags). Tror også sagtens at jeg kunne acceptere skjoler på indersiden af bleen, de er jo rene bare fordi der er mærker. Men vil da helt sikkert også prøve det med at hænge dem ud i solen, hvis altså danmark byder på noget, hehe.

Ej så tit tager vi heller ikke på weekend (det gider jeg ikke :badgirl), men tænkte bare at når jeg har brugt stof et stykke tid, så vil jeg sikkert nødigt skifte til engangs. Men okai, nu er vores weekend besøg jo heller ikke så lange, så hvis bleerne er nyvaskede når vi tager hjemmefra, så burde jeg nok lige kunne vente til vi kom hjem igen, og hvis krisen rammer, så har begge mine søstre bleer liggende som vores dreng til den tid ville kunne bruge (fordi de selv har drenge på hans alder, ca.).

Vi har selv en del engangsbleer, til lige når han kommer ud. Nogle vi har fået gratis igennem de der pakker, blandt andet 2 hele pakker fra Rema1000. Og regner da også med at der er et par bleer i Liberos pakke, men den har jeg endnu ikke fået. Så tænker at vi kan starte ud med at bruge dem, så vi slipper for at købe newborn stofbleer. Så har vi nemlig ikke selv spænderet mange penge på engangs, og det lyder jo rigtig godt i mine øre.

Kender du til stedet hvor man kan købe stofbleer IRL? Jeg skal nemlig til storbyen i dag, og gad godt liiiiiige kigge på bleer hvis det var muligt :badgirl, men jeg synes ikke selv jeg har kunne finde noget om det nogle steder.

Bare vent, lige pludselig er de sidste ca. 19 uger gået :biglove

Jeg kan godt forstå dig mht. miljøet :) Og jeg har hørt om mange, der vasker på 60 uden problemer, det er nok bare mig, der er hys :blush Men pointen var også bare, at hvis jeg kan vaske på 95, så kan du sikkert sagtens vaske på 60 uden at bleerne går i stykker :)

Der er bleer med i liberopakken, men hvis I ikke vil købe newborn stofbleer, så tror jeg, at I får brug for lidt flere engangs end dem i gratispakkerne, sådan lige umiddelbart. Men det kan I jo se på :)

Og nej, jeg kender desværre ingen stofblebutikker IRL :unsure Men hvis du gerne vil stå med stofbleer i hånden, så har koogko.dk jo det der med at man kan låne en pakke med forskellige stofbleer i 14 dage for 50 kr (+ 450 i depositum). Måske kunne det være noget? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror i hvert fald ikke at vi køber flere engangs på forhånd end dem vi har. Vi ved jo alligevel ikke hvilken basse der kommer ud :biglove

Og der står jo på de fleste one-size at de passer dem fra 4 kg, og tja, hvis han slægter sin mor på, så går der nok ikke særlige lang tid før han vejer 4 kg, hehe. Men nu må vi se. Det kan jo også være at han er lille, og så skal vi sikkert købe en del bleer inden.

Info til andre interesserede:

Jeg sad og kiggede på Rebecca Perssons hjemmeside, og ser at man som medlem får 10% rabat på alle varer på bl.a. koogko.dk og naturebaby.dk. Så hvis man skal smide en mindre opstarts formue, så er 10% da meget godt. Man kan være medlem 1 måned gratis, og så koster det 87 kr/måned.

Og lige en anden ting, hjemmesiden har åbenbart fødselsdag her i november, så ved at blive medlem kan man vælge en GRATIS e-bog, f.eks. kan man jo vælge den om stofbleer, og GRATIS-heden gælder også hvis man melder sig ud efter 1 måned og dermed ikke betaler noget som helst for medlemskabet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi koebte MANGE engangs til den foerste tid, hvor Noah var for lille til vores one-size Bumdeal og Papooseohmy.gif

Jeg fortryder, at jeg ikke koebte nogle newborn og nogle covers eller nogle AIO til ham, for det havde vaeret bedre for miljoet og for ham. Jeg ville godt have kunnet finde dem paa tilbud et eller andet sted... Men saa ved jeg det til en anden gang :)

Min mand er lige dygtig(eller det modsatte nogle gange, hi hi) til at give engangs- og stofble paa Noah. Det er en vanesag og de moderne stofbleer er virkelig nemme at bruge. Det er jo vigtigt at huske, at en hvilken som helst engangsble ikke er garanti for bleharmoni - ligesom en hvilken som helst stofble ikke er det.

Jeg faar lige behov for at skrive, at stofbleprojektet er trial and error, for hvert enkelt barn er jo forskelligt. Jeg er f.eks. meget glad for at vi valgte lommebleer, fordi en AIo maaske ville vaere kommet til kort i hvert fald om morgenen paa nuvaerende tidspunkt. De tisser lige pludseligt mere og saa skal der mere sug i. Der var mikrofiberindlaeg med lommebleerne, men jeg har koebt baade bambus og hampeindlaeg, som jeg bruger i nogle af dem istedet for mikrofiber(suger hurtigt, men ikke meget, hvorimod hamp f.eks. suger langsomt men meget, bambus midtimellem). Saa er der det med boostere. Jeg ville koebe Little Lamb bambusboostere med det samme... Saa kan man hurtigt justere sugeevnen efter behov.

Hvad angaar grader i bleerne, saa har jeg jo desvaerre ikke brugt meget stof i italiensk sommervarme, men de dage, vi havde en af vores 4 newborn-bleer i brug, der synes jeg han virkede meget veltilpas og maasen havde det godt :) Men det er et meget godt argument for stof i min verden, at min dreng ikke skal doeje med ekstra varme i en klam plastikpapirble!

Noget helt andet, saa synes jeg de engangs ligesom klistrede til huden sidste uge... Det goer vores stofbleer ikke smile.gif

Det er en god ide med koogko proevepakker. Du kan ogsaa melde dig ind i ble-forum paa slyngebarn og se, om der ikke er en slyngel naer dig, som kan laane dig en ble eller to af dem, du overvejer. Saa kan du gramse gratis...eller koeb en brugt og saelg den igen, naar du har gramset wink.gif

Hey, tak for tippet med klubsundeboern og rabatten wink.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan i hverfald anbefale Rebecca Perssons bleguide syntes den er meget god :) Klubben er jeg også helt vild med :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi koebte MANGE engangs til den foerste tid, hvor Noah var for lille til vores one-size Bumdeal og Papooseohmy.gifJeg fortryder, at jeg ikke koebte nogle newborn og nogle covers eller nogle AIO til ham, for det havde vaeret bedre for miljoet og for ham. Jeg ville godt have kunnet finde dem paa tilbud et eller andet sted... Men saa ved jeg det til en anden gang :) Min mand er lige dygtig(eller det modsatte nogle gange, hi hi) til at give engangs- og stofble paa Noah. Det er en vanesag og de moderne stofbleer er virkelig nemme at bruge. Det er jo vigtigt at huske, at en hvilken som helst engangsble ikke er garanti for bleharmoni - ligesom en hvilken som helst stofble ikke er det. Jeg faar lige behov for at skrive, at stofbleprojektet er trial and error, for hvert enkelt barn er jo forskelligt. Jeg er f.eks. meget glad for at vi valgte lommebleer, fordi en AIo maaske ville vaere kommet til kort i hvert fald om morgenen paa nuvaerende tidspunkt. De tisser lige pludseligt mere og saa skal der mere sug i. Der var mikrofiberindlaeg med lommebleerne, men jeg har koebt baade bambus og hampeindlaeg, som jeg bruger i nogle af dem istedet for mikrofiber(suger hurtigt, men ikke meget, hvorimod hamp f.eks. suger langsomt men meget, bambus midtimellem). Saa er der det med boostere. Jeg ville koebe Little Lamb bambusboostere med det samme... Saa kan man hurtigt justere sugeevnen efter behov. Hvad angaar grader i bleerne, saa har jeg jo desvaerre ikke brugt meget stof i italiensk sommervarme, men de dage, vi havde en af vores 4 newborn-bleer i brug, der synes jeg han virkede meget veltilpas og maasen havde det godt :) Men det er et meget godt argument for stof i min verden, at min dreng ikke skal doeje med ekstra varme i en klam plastikpapirble! Noget helt andet, saa synes jeg de engangs ligesom klistrede til huden sidste uge... Det goer vores stofbleer ikke smile.gifDet er en god ide med koogko proevepakker. Du kan ogsaa melde dig ind i ble-forum paa slyngebarn og se, om der ikke er en slyngel naer dig, som kan laane dig en ble eller to af dem, du overvejer. Saa kan du gramse gratis...eller koeb en brugt og saelg den igen, naar du har gramset wink.gifHey, tak for tippet med klubsundeboern og rabatten wink.gif

:ditto og de kan købes billigt (eller billigere end hvad jeg har fundet på danske sider i hvert fald) her: http://www.ebay.co.uk/itm/280630217261?var=580018364115&ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke hvordan det selv er at bruge, men da jeg arbejde i en vuggestue var der en af børnene der brugte de der bleer nymoderne og med papir i og alt muligt andet og det STANK selv om de kom i poser osv og selv de rene bleer der kom hjemmefra lugtede af urin. jeg ved så ikke om det havde noget med øko rengørringsmidler eller hvad de brugte for at vaske dem - det virkede i hvert fald ikke!! og den stakkels dreng lugtede HELE tiden af urin så meget at selv nyskiftet var der ingen af os der havde lyst til at tage ham på skødet for han lugtede så grimt :( siden da har jeg svoret aldrig aldrig at bruge dem - og SÅ meget vask hele tiden kan nu heller ikke være godt for miljøet??? har hørt engang at hvis man regner alt sammen, vand forbrug, el, vaskeiddel osv så skåner det ikke miljøet mere og det er ikke billigere i længden, men lige HVOR og HVEM der har udtalt det ved jeg ikke så om det er rigtigt eller ej står i det uvisse.

men ok moderen havde også e depression viste det sig, så om vask og badning af bleer og den lille har været for uoverskueligt ved jeg jo ikke noget om, me syntes bare det var hjerteskærende synd for den lille :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De kan komme til at lugte /stinke, hvis de bliver vasket med for meget vaskepulver eller traenger til at blive strippet(vasket ved 90 grader, nogle bruger at vaske med med eddike eller natron ved 90 grader).

Mit barn stnker i hvert fald vaesentligt meget mindre end en urinfyldt Liberopuke.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes nu heller ikke at Mar lugter grimt :unsure Og hvis andre synes det, har de været for flinke af sig til at sige det. :P Og der plejer gerne at være rift om at holde ham :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes personligt at Lina stinker af tis de få gange hun har en libero på :blush

Ikke så rart at bruge ordet stinke om sin lille mus :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille lugter ikke selvom hun bruger almindelige bleer - mon det handler mere om barnets tis, end om hvilken ble? Måske sammensætningen mellem tis og ble..

Nu bruger jeg så ikke libero - men bruger remas, aldis og pambers :) I rema og aldis, lugter hun af tis, hvis hun TRÆNGER til at blive skiftet - fx efter en hel nat.. Men ellers lugter hun altså ikke af tis, men bare af lækker baby :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER