Guest

At sove i barnevogn eller ej

24 indlæg i dette emne

Jeg er i konflikt med mig selv og ikke mindst min omverden - og jeg har et ønske der strider mod hvordan virkeligheden ser ud.

MEN jeg bor i lejlighed og har ikke haft mulighed for at tage barnevognen med op hver gang, og jeg har ikke været tryg ved at lade Mie stå i barnevognen nedenfor + Mie ikke rigtig kan sove hvis barnevognen står stille + hun i forvejen har svær ved at falde i søvn af sig selv (hun skal tages i det rette minut ellers er det enten for tidligt eller for sent og når det lykkes er det mere held end forstand <_< ) så nu har jeg et barn der bliver 10 uger imorgen der ikke sover i barnevogn og jeg er SÅ bange for at det er for sent nu. Jeg fik en altan barnevogn i onsdags og jeg prøvede at ligge hende i den efter vi havde været ude og gå i dag - dvs hun sov i forvejen og var pakket godt ind da jeg lagde hende derud - der sov hun ca 30 min før hun vågnede og var bund ulykkelig.

Jeg har ikke opgivet at forsøge endnu.

Jeg kan mærke på mig selv at jeg bare mest har lyst til at råbe :numse og droppe det og lade hende sove på sit værelse - men jeg ORKER ikke at skulle stå og undskylde overfor alle og enhver at jeg er en u-rigtig mor fordi jeg ikke kan få mit barn til at sove i barnevogn - det ville jeg jo bare rigtig gerne. Jeg orker ikke presset fra især min mor der siger "Carl har kunnet siden han var en måned gammel - så kan Mie også" og de øjne jeg får når jeg fortæller at hun ikke sover i barnevogn. Men jeg orker nok heller ikke kampen om at få hende til det og hvad jeg orker mindst ved jeg ikke. DERFOR er det et stort indre dilemma - manden syntes det er fint hvis hun sover inde - men det er bare ikke skide nemt når man skal nogen steder når hun vokser ud af liften :( Jeg orker heller ikke helt at opgive det endnu, men egentlig er det jo kun fordi jeg nu står og kæmper mod den danske kultur, for ingen andre steder sover børn ude på samme måde som i DK.

Jeg tænker allerede på at skulle forsvare mit valg overfor en kommende dagplejemor "Øh ja Mie har så aldrig sovet ude"

Mange siger deres børn sover bedre ude - og Mie sover i små korte intervaller, men det gør hun også i en barnevogn med mindre den kører og så er vi lige vidt - jeg kan jo ikke traske gade op og gade ned 1-3 timer hver dag fra nu af og til hun ikke sover lur mere! - Jeg kunne vel i nogens øjne være mere "standhaftig" - men græder hun så er det fordi hun ikke vil det - klynk er ok for mig, men gråd kan jeg ikke li.

HVIS jeg var sikker på at det var det rette valg så ville jeg kunne hvile mere i mig selv, men jeg kan godt mærke at jeg ikke SELV er helt sikker på at jeg syntes at hun ikke skal sove i barnevogn. Men jeg er heller ikke sikker på hun skal!!! ARGH!!! :huug

Nogen der har valgt at deres barn ikke skal sove i barnevogn? Hvorfor? hvordan reagerede omverdenen? (jeg VED godt det ikke BØR betyde noget, men det gør det lige i det her tilfælde fordi JEG er usikker), Hvordan gør i når i er ude? Andre gode råd?

Og hvis i syntes at børn SKAL sove i barnevogn ude så kom med det gyldne råd til at lære hende det??? For jeg VIL gerne!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Årh søde Maja :kram2 Du skal stole noget mere på dig selv og så kan folk rende og hoppe med deres dømmende blikke og hvad de ellers siger til dig! Det er DIG der bestemmer om Mie sover inde eller ude, INGEN andre!

Personligt sover Lise meget sjældent ude i barnevognen. Hun sover i den når jeg skal nogen steder - så prøver jeg at gå i stedet for at tage bilen. Men når jeg kommer hjem og barnevognen står stille, så plejer hun altid at vågne op. Jeg har også prøvet at putte hende i den imens hun er vågen og barnevognen står stille, men det er kun lykkedes 2 gange siden hun blev født - hun skriger og græder indtil jeg tager hende op igen.

Jeg stresser ikke over det - hvis folk spørger om hun sover ude, siger jeg det som det er "Nej, for hun vågner op, når den står stille. Så hun sover kun i den når jeg går tur". Og så er der ikke mere at sige til det.

Lise sover ganske fint indenfor og så længe jeg sørger for at hun kommer udenfor og får frisk luft engang imellem, så har jeg det ikke dårligt med det. Jeg nyder heldigvis at gå ture med barnevognen hver dag, så det er ikke et problem.

HVIS du gerne vil have hun sover ude, så bliv ved med at prøve. Men lad nu være med at banke dig selv oven i hovedet, hvis det ikke lykkes. Du kan jo også slukke for varmen i rummet hun sover, åbne et vindue og lukke døren. Det er næsten det samme som at sove ude og hun får rigeligt med friskt luft!

Og lad ellers folks kommentarer prelle af - for det skal de da bare slet ikke blande sig i!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er enig med Mette A.

Jeg kan heller ikke få Carl Emil til at sove i sin barnevogn medmindre den bevæger sig. Og jeg hører også på alle kommentarerne. Men har det lige som dig - græder han skal han sgu ikke blive liggende.

Jeg vil blive ved med at prøve og også forsøge mig med at ligge ham ud uden vi triller men lige som med suttebrikken Maja.... Gør det når du har overskuddet til at prøve. Er ret overbevist om at det aldrig er for sent :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det drejer sig vel om at lære hende at sove derude. Man kan da ikke forvente at hun sover hvor hun bliver lagt.

Jeg gjorde det med August at jeg gik ham i søvn en halv times tid og satte mig med cola, smøger og en bog ( jaja dengang røg jeg) og hver gang han havde tildens til at blive urolig vuggede jeg med BV så han faldte til ro igen.

Det tror jeg at jeg gjorde en mdr tid og derefter kunne vi " bare" ligge ham og han sov med det wuns. Jeg afskærmede ham med en stofble.

Men hvis du ikke orker det så lad hende sove inde det kan da gøre ligemget bare hun får sovet.

Og dem der har et problen ja det er deres eget ansvar.

Du skal ikke forsvare dig over for nole mennesker pga dit valg når det er truffet så stå ved det :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille sover ofte i sin barnevogn.. Hun er nem at køre i seng (anti jinx), men hun græder jo tit inden - og hvis jeg VED det er fordi hun er træt, så betyder det ikke noget for mig om det er i barnevognen eller i mine arme indenfor at hun græder.. (Jeg går ved siden af barnevognen hvis hun græder, med hænderne nede hos hende). Hun skal oftes lige græde 5 min inden hun vil sove <_<

Jeg bruger faktisk barnevognen for MIN skyld - Fordi jeg synes det er lettere at få hende til at falde i søvn i den :whistling

Christian putter hende KUN i barnevognen hvis jeg siger han skal - Ellers smider han hende altid inde.. Det ændre ikke umiddelbart længden på hendes lur.

Den "følelse" og usikkerhed, det virker til du har nu - virker som den samme jeg havde da jeg skulle stoppe med at amme.. Jeg kæmpede, men vidste godt i sidste ende hvad resultatet ville være; Men jeg skulle lige "sluge" den og vænne mig til tanken om ikke lige at være DEN mor jeg havde forestillet mig... Og jeg tror du skal igennem "det samme".. Altså du skal have tid til at acceptere at barnevognen bare ikke fungerer til middagsluren for dig og Mie "lige nu"...

Hvis du tænker du bliver bunden lidt af det, kan jeg anbefale at købe en drømmepose/voksi/noget lignende. Du kunne jo så putte Mie i den, også fx åbne vinduet :) Den fungerer jo på samme måde som en lift, og kan smides i barnevognen hvis man skal noget midt i en lur :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Zoey sover ikke ude. og det er er på trods vi har elevator op til lejligheden og altan :-)

"Hvorfor skal de sove ude i dk?" spurgte jeg min sp. Hvortil svaret kom at det er fordi flere børn sover længere tid. Fair nok. Indenfor sover Zoey mellem 1-3 timer. Udenfor max 45 min. Så hun er IKKE et af de børn. Nogle gange lader jeg vinduet stå på klem der hvor hun sover.

Når folk spørger hvorfor hun ikke sover ude, svare jeg at hun sover bedre inde. og så er den ikke længere. Hvis de bliver ved at diskutere spørger jeg dem bare hvorfor børn skal sove ude. Og det har de ikke et svar på.

Lige pt har vi en Brio hvor kassen er nem at tage af. så når vi er ude sover hun i den. Men hun er i det hele taget dårlig til at sove ude, hun vil være vågen når der sker noget :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke lige tid til at læse de andres kommentarer, så bær over med mig hvis jeg siger det samme som de andre.

For det første SKID HUL I DET ANDRE TÆNKER/SYNES/MENER!!!!

For det andet, hvis DU virkelig gerne vil lære hende det, så hold barnevognen inde i et stykke tid og brug den som kravlegård/sovested/værested/legested, kort sagt alt, så hun lærer den at kende, hun skal ELSKE sin barnevogn hvis hun skal kunne falde i søvn i den af sig selv.

Men ih hvor er det også bare et røv-dilemma det med etage lejlighed og barnevogn. SKOD altså!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun får det lært når hun starter i dagpleje / vuggestue, for der er ikke andre muligheder for at sove (med mindre hun er så stor når hun starter at hun ikke kan være i en vogn - så kommer hun på madras på gulvet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Jeg synes bestemt ikke at børn SKAL sove ude, og Valdemar sover næsten altid sin formiddagslur indenfor, og nogle gange også middags og/eller eftermiddagslur. Jeg synes det er ret ligegyldigt hvor de sover, bare de sover godt ;)

Har desværre ikke rigtig nogle tips til at få det til at fungere ude :unsure Jeg vipper tit med barnevognen indtil han sover. Der er nogen, der siger, at det er dumt (fordi det så hedder sig, at børnene så pludselig ikke kan sove uden at blive vugget - men det er altså ikke sket her), men det virker her. :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha vi har også kæmpet med den barnevogn. Mads blev 3 måneder i går, og først for en uge siden er vi begyndt at kunne bruge vognen til en lur. Han græd og græd og græd og blev fuldstændig mørkerød i ansigtet af at skrige, når han blev lagt der. Jeg var også parat til at opgive og sælge barnevognen.

Så gav min veninde mig et trick: At lægge ham på en dyne.... og det har bare virket. Lige nu ligger han på dyne i sin dragt og har uldtæppe + en anden dyne over sig. Hans voksipose er til rens, så jeg er spændt på, om han stadig godtager den indpakning, når vi tager den i brug. Men her har tricket bare været dynen (eller et meget pudsigt sammenfald med brug af dyne/accept af vognen). Nu sover han faktisk inden vi når at køre nogen steder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for svar og råd piger :lovebk :kram

I dag sov hun en time i sine barnevogne - først faldt hun i søvn i bæreselen da vi handlede, så flyttede vi hende over i autostolen, så til hendes lift, så ud i altanbarnevognen - hun vågnede så ikke da vi troede til at blive ammet og vi skulle over og dække bord til dåben og så er gide dyr rådne, men vi fik listet hende ned og i barnevognen og så tog hun en halv time mere. Så håbet er mere lysegrønt nu - jeg vil forsøge noget mere, havde bare total hormonel nedtur over det igår.

Vil dog lige sige at hun nu er så snottet at amningen lige er opgivet - hun kunne slet ikke få luft gennem næsen, så har brugt næsesuger og saltvandsdråber og så får det lige lov at virke! Men er 100% sikker på det er fordi hun sov ude i dag og i går :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som jeg også skrev i en anden tråd, synes jeg, vi er rigeligt flittige til at bruge barnevognen i vinterhalvåret i Danmark. Jeg synes, det er bedre at putte specielt de helt små indenfor i den her kulde. Det er altså nemmere at undgå forkølelse og deslige, end hvis de er for meget ude i den kolde luft. Jeg ville bare putte hende inde det næste stykke tid, og så måske mest bruge vognen, når I skal på ture.

Hun skal nok nå at komme til at vænne sig til vognen på et tidspunkt.

Som en anden også skriver, kan man putte en dyne i vognen og gerne en lille pude for ikke at ligge helt fladt og hårdt. Vores børn har altid været glade for lidt pude, specielt, når det er koldt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som jeg også skrev i en anden tråd, synes jeg, vi er rigeligt flittige til at bruge barnevognen i vinterhalvåret i Danmark. Jeg synes, det er bedre at putte specielt de helt små indenfor i den her kulde. Det er altså nemmere at undgå forkølelse og deslige, end hvis de er for meget ude i den kolde luft. Jeg ville bare putte hende inde det næste stykke tid, og så måske mest bruge vognen, når I skal på ture.

Hun skal nok nå at komme til at vænne sig til vognen på et tidspunkt.

Som en anden også skriver, kan man putte en dyne i vognen og gerne en lille pude for ikke at ligge helt fladt og hårdt. Vores børn har altid været glade for lidt pude, specielt, når det er koldt.

De ligger da ikke mere fladt og hårdt end de gør i tremmesengen? Og man fraråder pude til så små babyer..

Altså, Mie sover da stadigvæk i liften? Så rent "sovemæssigt" er det vel bare et s pørgsmål om hvor den er placeret..

Kan godt følge det med at man kan undgå en del forkølelse osv.. Camille har kun været snottet en enkelt gang, men hun har totalt kolde kinder og næse når hun kommer ind fra en lur og egentlig synes JEG det er for koldt til at sove ude - men når hun gerne vil og sundhedsplejersken siger det er okay, så gør jeg det alligevel <_< Men nu er det jo heller ikke nu det er den koldeste tid, og tror ikke jeg kunne lade hende sove inde i de næste 4 måneder alligevel, så må bare "vænne" mig til det hehe.

I min drømmepose, har jeg i øvrigt taget madrasen for liften, netop fordi jeg synes det da er alt for "hårdt" at sove på den bæreplade - men dem fra min mødregruppe har ingen madras i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht. amning og snot så dryp hendes næse med de første dråber af mælken. Det renser næsen og er ikke usundt. Saltvand er ok, men dit mælk er meget sundere - og lige ved hånden :)

Og hvis hun stopper til igen undervejs, så giver du hende bare et par dråber til :)

Næsesuger skal man bruge meget, meget forsigtigt og ikke ret tit. Den kan ødelægge slimhinderne i næsen, især ved små børn. Nogle læger og SP siger det er ok - andre siger man skal holde sig langt fra dem. Jeg tror de kan være ok, men kun hvis man ikke bruger den så tit, og passer meget på når man endelig bruger den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De ligger da ikke mere fladt og hårdt end de gør i tremmesengen? Og man fraråder pude til så små babyer..

Altså, Mie sover da stadigvæk i liften? Så rent "sovemæssigt" er det vel bare et s pørgsmål om hvor den er placeret..

Kan godt følge det med at man kan undgå en del forkølelse osv.. Camille har kun været snottet en enkelt gang, men hun har totalt kolde kinder og næse når hun kommer ind fra en lur og egentlig synes JEG det er for koldt til at sove ude - men når hun gerne vil og sundhedsplejersken siger det er okay, så gør jeg det alligevel <_< Men nu er det jo heller ikke nu det er den koldeste tid, og tror ikke jeg kunne lade hende sove inde i de næste 4 måneder alligevel, så må bare "vænne" mig til det hehe.

I min drømmepose, har jeg i øvrigt taget madrasen for liften, netop fordi jeg synes det da er alt for "hårdt" at sove på den bæreplade - men dem fra min mødregruppe har ingen madras i.

Nej, jeg ved godt, de ligger lige så hårdt og fladt i tremmesengen, men det kan "lokke" lidt at ligge på en blød og varm dyne og pude, og hvis man lægger begge dele i, er der ens højde.

Derudover ville jeg ikke være nervøs for at lokke barnet med en lille pude, det er så kort tid, de ligger med den, og man kan bare fjerne den, når de sover. Men det jeg mener er, at hvis barnet er utryg ved barnevognen, kan pude, bamse, sutteklud og andre hyggelige ting gøre, at de vil ligge der. En barnevogn kan være kold og ikke så hyggelig at blive puttet i.

Jeg har også gjort det, hvis mine har været lidt snottede eller haft ondt i ørerne at lægge dem rigtig højt (med min egen pude for eksempel), som de ligger højt på, så de altså slet ikke får et knæk i nakken. Det kan få dem til at falde til ro, og de kan kigge lidt med ud og op af vognen. Så har jeg bare fjernet puden, når de sover. Det kan dog ikke anbefales, når det bliver koldt, men hvis man vil vænne sit barn til vognen, kan man tage den med indenfor og trille på den måde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså de bliver jo ikke nemmere syge fordi de sover ude, de er jo pakket godt ind? Man siger jo netop at den friske luft gør at de er mindre disponerede for at blive syge.

Carl sover altid ude indtil vi når 10 minus grader. Han sover drøngodt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså de bliver jo ikke nemmere syge fordi de sover ude, de er jo pakket godt ind? Man siger jo netop at den friske luft gør at de er mindre disponerede for at blive syge.

Carl sover altid ude indtil vi når 10 minus grader. Han sover drøngodt.

Præcis! De bliver IKKE syge af at sove ude .. De bliver syge af at sove i træk/nedkølet .. hvad enten det så er ude eller inde..

Silje sover ude - altid - og sover gerne 2-3-3½ time til middag..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg snakkede med SP om det i dag og hun sagde at hvis hun sover fint inde og vi er ok med det så er der jo ingen grund til at tage kampen. Jeg nævnte så hendes søvn mønster som hedder noget nær 12 timer og så nogle mindre lure i løbet af dagen og selvom de fleste er mellem 20-45 min så er det ok for hun får nok søvn! Men ellers må jeg forsøge at trille hende om eftermiddagen i længere tid i en periode for så kan jeg måske (kun måske) vende hende til en lang eftermiddagslur på 1,5 time. Det har hun sagt før, så jeg må nok tage hendes ord for det og komme i gang - i dag sover hun dog fint inde!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lucas sover både i barnevognen ude, men også nogle gange inde i stuen.. eller i hans seng på hans værelse.. det er meget forskelligt hvad jeg gør.. hvis jeg ved vi ska noget midt i luren, så blir det inden for .. men bare luk ørerne for alle andres meninger.. det gør jeg :whistling og gør som de passer bedst ved jer... :) :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes helt sikkert, at du skal gøre det du selv synes er bedst.

Vi adopterede en dejlig lille pige på 10 mdr, og det første vi gjorde da vi kom til Danmark med hende, var at prøve at få hende til, at sove uden for - for det gør man jo her i Danmark ;)

Vores datter, sov faktisk rimelig godt uden for, men hun sov ikke ret længe. Fra børnehjemmet var hun jo ikke vant til, at være spændt fast, og jeg tror meget, at det var det som gjorde, at hun altid vågnede tidligt. Netop fordi hun ikke kunne bevæge sig frit.

Fra den ene dag til den anden besluttede jeg, at hun skulle sove inden for, som hun hele sit liv havde været vant til. Og vupti, så sov hun straks 2-3 timer. Hun sov altid i et køligt soveværelse, og med åbne vinduer.

Alligevel var jeg lidtbekymret da hun her i april skulle begynde i DP, for hvordan skulle vi lige ordne det med søvnen. Dagplejepædagogen foreslog selv, at kommunen købte en let sammenklappelig weekendseng så Agnes kunne sove indenfor. DPmor havde faktisk allerede 1 anden pige til, at sove indenfor. Men det gik helt fint for de 2 piger at sove sammen.

For 2 mdr siden begyndte så et nyt barn som OGSÅ skulle sove indenfor, og da dagplejemors hus ikke er så stort, så sagde jeg at hun gerne måtte prøve at putte Agnes udenfor. Agnes havde jo på det halve år, nået at blive meget tryg så der var slet ingen problemer med at flytte hende fra weekendseng til barnevogn. Hun sover nu som en drøm i dagplejemors tvillingebarnevogn :yay måske det er derfor hun sover så godt, der er jo masser af plads :)

men altså det jeg ville sige, var egentlig, at jeg tror børn kan vænne sig til meget, bare de er trygge ved det. Hvis jeres datter sover fint indenfor nu, så lad hende sove indenfor, og jeg er sikker på i også kan få en dejlig dagplejemor der vil lade hende sove indenfor.

By the way - jeg kom lige i tanker om min nevø på nu 16 mdr. Han sov også kun inden for frem til han skulle i DP. Første dag i DP prøver daplejemor at putte ham i barnevognen. Og han sov helt uden, at brokke sig, og sover stadigvæk i barnevogn.

Det hele skal nok flaske sig

MVH Ulla

Sorry for stavefejl - orker ikke at rette fra Ipaden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil give din sp ret, det er altså virkelig fint, at hun sover knap 12 timer om natten, så at middagslurene ikke er så lange, betyder nok ikke så meget.

Vores drenge havde også perioder, hvor de ofte vågnede efter første søvnfase (efter 40 minutter), og så er det jo altså oftest nemmest at få dem til at sove igen, når man kan trille dem i barnevognen. Vi gik riiiiiiiigtig mange ture, specielt med den første, for at få dem til at komme igennem til anden søvnfase og sove halvanden time eller mere. Andre gange sov de fint selv i barnevogn i op til tre timer.

Hvis så vi puttede dem indenfor, og de vågnede efter 40 minutter, var det sværere at få dem til at sove igen, så vi valgte tit barnevognen. Også for at lære dem at sove igennem.

Omvendt kunne vi også opleve, at de lige pludselig tog noget længere lure indenfor, netop på grund af bedre plads og mulighed for at sparke dynen af og komme af med varmen.

Så det korte af det lange er, at vi gjorde brug af begge dele og nogle gange er det ene en fordel. Som regel bliver det bedre med tiden, hvor de bliver mere mætte af rigtig mad og tager 1-2 længere lure.

Og fordelen indenfor er altså stadig at undgå kulde (og deraf snot og trælse ører, specielt for børn, der har tendens til at få det), for der kommer også kold luft ind i barnevognen (jeg ved godt, at ikke alle er enig i dette, så det er ikke for at starte en snak om det).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad der virker for jer, er det, der er det rigtige ;)

Man må ændre sine holdninger en gang i mellem som ny mor, og det kan da være en kamel at sluge engang i mellem. Men du skal IKKE lade andres meninger få dig til at føle dig som en dårlig mor! Det faktum, at du tænker på hvordan det er bedst for Mie frem for bare at følge strømmen og gøre som alle andre gør, vidner for mig om, at du er en rigtig god mor, der sætter sit barns velbefindende højt.

Hvis du gerne vil have, at hun får frisk luft, kan hun jo sove med vinduet åbent til middagsluren. Jeg kan ikke se den store forskel fra barnevognen der. Hun får jo den gode friske luft alligevel :)

Jeg vil gerne have at Karla sover i barnevognen, og det skyldes 2 ting: At hun sover længere i barnevognen end hun gør i sin seng, og at hendes madras i barnevognen er væsentligt bedre end i hendes seng. Hun ligger i familiesengen lidt endnu, og den har nogle skæve mål, så der måtte vi gå på kompromis med madrassen desværre.

Når hun sover i sengen spreder hun meget gerne sine middagslure sporadisk ud over formiddag og eftermiddag med 1/2 her og 20 min. der. Men i barnevognen kan hun sagtens tage 3-4 timer i streg. Tror også det er fordi hun putter så godt med voksiposen omkring sig og den friske luft.

Vi bor også i lejlighed (har dog kun til 1. sal), og vi sætter babyalarmen ned til hende, når vi går op. Det er et ret roligt område vi bor i, og naboerne er sjældent hjemme på dette tidspunkt, så der er ikke meget, der forstyrrer hende. Hvis vi boede i et større kompleks med larmende børn, biler og knallerter og folk, der smækkede med dørene ville jeg ikke gøre det.

Vi kan heller ikke bare ligge hende, og så sover hun. Vi går gerne en lang tur inden, så vores altanbarnevogn bliver faktisk sjældent brugt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maja, jeg har altsaa ikke mange steder at stille Noah til at sove udenfor, saa skal ogsaa vade rundt med ham, hvis han skal tage en lur udenfor. Ellers skal jeg ned i kaelderen for at aabne doer, saa op og koere ned til doeren og have barnevognen om i haven af bagvejen. Ret besvaerligt, synes jeg saa han sover ogsaa ofte indenfor. Han sover gerne i barnevognen og i tremmesengen (og i vores seng og i sin skraastol, ioevrigt), saa det bliver som det nu passer bedst den dag. Hernede er det jo totalt markeligt at klaede sit barn paa og saette det udenfor i kuldenunsure.gif Sidste uge i DK, der vaagnede Noah ogsaa graedende udenfor - tror simpelthen, det var for koldt for ham, selvom han var dejligt varm baby, da jeg saa tog ham ind og han var da ogsaa lidt taet i naesen resten af dagen. Naa, men ville bare sige, at du da bare skal goere, hvad du foeler for i forhold til DIT barn Kiss.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad der virker for jer, er det, der er det rigtige ;)

Man må ændre sine holdninger en gang i mellem som ny mor, og det kan da være en kamel at sluge engang i mellem. Men du skal IKKE lade andres meninger få dig til at føle dig som en dårlig mor! Det faktum, at du tænker på hvordan det er bedst for Mie frem for bare at følge strømmen og gøre som alle andre gør, vidner for mig om, at du er en rigtig god mor, der sætter sit barns velbefindende højt.

Hvis du gerne vil have, at hun får frisk luft, kan hun jo sove med vinduet åbent til middagsluren. Jeg kan ikke se den store forskel fra barnevognen der. Hun får jo den gode friske luft alligevel :)

Jeg vil gerne have at Karla sover i barnevognen, og det skyldes 2 ting: At hun sover længere i barnevognen end hun gør i sin seng, og at hendes madras i barnevognen er væsentligt bedre end i hendes seng. Hun ligger i familiesengen lidt endnu, og den har nogle skæve mål, så der måtte vi gå på kompromis med madrassen desværre.

Når hun sover i sengen spreder hun meget gerne sine middagslure sporadisk ud over formiddag og eftermiddag med 1/2 her og 20 min. der. Men i barnevognen kan hun sagtens tage 3-4 timer i streg. Tror også det er fordi hun putter så godt med voksiposen omkring sig og den friske luft.

Vi bor også i lejlighed (har dog kun til 1. sal), og vi sætter babyalarmen ned til hende, når vi går op. Det er et ret roligt område vi bor i, og naboerne er sjældent hjemme på dette tidspunkt, så der er ikke meget, der forstyrrer hende. Hvis vi boede i et større kompleks med larmende børn, biler og knallerter og folk, der smækkede med dørene ville jeg ikke gøre det.

Vi kan heller ikke bare ligge hende, og så sover hun. Vi går gerne en lang tur inden, så vores altanbarnevogn bliver faktisk sjældent brugt. :)

TAK :kiss - Dit svar rammer mig og jeg kan relatere til din måde at gøre tingene på - det eneste der er, er at Mie ikke sover hvis barnevognen står stille <_< for hun kan også fint stå udenfor neden for opgangen. Men ofte når hun at vågne for meget op inden jeg når ned og vugge vognen, og så er det alligevel spildt for inden jeg når op er hun vågen igen!

Har ofte oplevet at hun SKRIGER når hun vågner ude, men hun ligger bare og kigger og sludrer hvis hun vågner inde.

Jeg kan også hurtigt nå at fange hende inden hun vågner inde - hvis hun lige registrer jeg er der, jeg ligger en hånd på hendes kind eller pande, eller kysser hende i panden så sover hun videre. Det kan jeg ikke nå i barnevognen. Nogle gange når hun er for vågen kan jeg tage hende op og gå rundt mens jeg tæller til 100 og så kan jeg ligge hende igen for så er hun helt væk igen.

Igår sov hun fra kl 14 - 14.30 til kl. 18.00 og så sov hun kl. 19.30 igen - så hun kan sagtens sove i lange stræk inde, det har jeg ikke oplevet ude. Men hun kan også tage de små power naps - men hvis hun som i i går og i nat har sovet ca. 16- 17 timer så er behovet for søvn i løbet af dagen jo bare heller ikke så stort!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER