Barbamama

Hvordan går det hos os julimødre?

7 indlæg i dette emne

Hej piger. Det er godt nok ikke meget aktivitet, der er i vores lille underforum :P

Hvordan har I det? :) Er jeres babyer begyndt at sove mere om natten end om dagen (hvis de ikke altid har gjort det), er jeres babyer (også) ved at blive ret så tunge at bære på? Og glæder I jer til at mos/grød begynder at blive "lovligt" om ca. en måneds tid, eller bliver I vemodige ved tanken om at jeres lille baby ikke længere kun skal have MM/MME? Fortæl, hvad der rører sig hos jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her går det rimelig godt :)

Valdemar vokser helt vildt, synes jeg. 7,7 kg vejer han nu :o og 65 cm! Synes det er helt absurd at kigge på ham og tænke, at han har været 10 cm kortere. Og når jeg kigger på hans første par sæt tøj (og det sniger jeg mig tit til at gøre :blush), er jeg sikker på at det er krympet - og det er det jo ikke, det er jo kun brugt to gange eller sådan noget...

Valdemar lægger de fleste sovende timer om natten, men det har han nu altid gjort. Men nu synes jeg snart, at der er ved at være en lille smule vedvarende rytme (som sikkert bliver smadret nu, fordi jeg nævner den, haha), der hedder formiddagslur: 9-11, middagslur: 12-15, eftermiddagslur: 17-18 eller ingen og så i seng kl. 20/21 til 6/7 afbrudt af 2-3 spisepauser. :)

Jeg er rigtig vemodig ved tanken om at halvdelen af min tid som fuldtidsammer er ovre :unsure Det bliver SÅ spændende og sjovt med grød og mos, men jeg er virkelig begyndt at nyde ammestunderne, så jeg har lidt svært ved at der snart skal skæres ned på dem :( Og jeg er bange for, at vi skal i gang med grød allerede ved de 4 måneder, for stor knægt = sulten knægt. :rolleyes

Jeg synes også, at han bliver rigtig dygtig :wub Han tager fat i alt muligt, propper det i munden, sutter på det, kan hejse sig op vha. et par fingre, griner med lyd og snaaaaaaaaaaaaaaakker helt vildt (Nogle gange overvejer jeg faktisk, hvornår jeg kan lære ham at forstå konceptet "stilleleg" :whistling )

Udfordringer: Jeg synes det er svært at finde ud af, hvor meget tøj, jeg skal give ham på :unsure Især overtøj. Han kan helt tydeligt ikke lide at have for meget på. Og han var jo en meget varm baby, da han var nyfødt. Men nu synes jeg faktisk nemt at han bliver kold. Og når vi er hjemme er det jo så dejligt nemt, at han bare ryger i voksien i en langærmet body/kortærmet body + trøje, men så kan jeg blive helt i tvivl om, hvad jeg så skal putte ham i, når vi skal ud. Det bliver pt. enten hans fleecejakke + dyne/tæppe eller også ulddragt, og så en elefanthue og et par futter. Men ingen vanter. Bruger I andre vanter? :unsure

Ellers er det store "issue" herhjemme vist dåben. Gad vide om jeg er den sidste juli-mor, der mangler at holde dåb/navngivningsfest? :P Jeg begynder i hvert fald at føle, at vi holder det sent :blush Men nu er der kun en måned til. Nogle invitationer er afleveret og resten ligger klar til at putte i postkassen imorgen. På mandag skal vi snakke menu med feststedet, tøjet er næsten klar og bordkortene skal bare limes sammen og have navne på. Hov ja, og så skal jeg have lavet en bordplan og have købt noget bordpynt. :wacko Nå, vi når det nok. Og jeg glæder mig! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, her går det "okay"..

Camilles søvn er blevet helt smadret, og vi er ved at få pip herhjemme <_<

Hun står op ved 9-10 tiden. Får mad, tøj på og er vågen i MAX 1½ time og sover så mellem 30 min og to timer i barnevognen.

Så tager hun en god lur til eftermiddagen.

Også begynder DET. Hun sover en tidlig aftenlur.. Og før lå den omkring kl 18, men nu har hun rykket den til kl 20 cirka.. Også vågner hun ved 21-22 tiden og NÆGTER at sove før kl tidligst 1 <_< I princippet, er det jo "Okay" - jeg kan jo bare sove det længere.. MEN, Christian skal op kl 6-7 stykker.. Og jeg er nødt til at vække ham, for alarmen er alt for lav til han kan høre den (Og er den højere vågner Camille)... Så lige for tiden kører vi på 5 max 6 timers søvn om dagen herhjemme - Det er hårdt synes jeg.

Hvor stor hun er-- Puha,d et aner jeg faktisk ikke.. Men tung er hun ved at være ;) Vi skal til åbenhus på mandag også må jeg få hende vejet og målt der(ja, hvis vi kan.. Prinsessen sover så sent, så vi er nødt til at aflyse alle formiddagsaftaler jo!!!!)

Hun er bare rigtig dygtig.. Hun ELSKER at rejse sig ved os - både så hun sidder og så hun står. Hun GIDER ikke ligge ned mere - legetæppet kan til nød gå ;) Hun ELSKER at putte ting i munden, og ALT skal derind.. Hvis vi bærer hende, suger hun sig også nærmest fast på skulderen eller armen, så man får en kæmpe savleplet :rolleyes

jeg tror også hun er nødt til at begynde at få grød - skal tale med SPen om det d. 15 november.. Jeg glæder mig utrolig meget, måske mest fordi hun ikke rigtig gider flasken og finder den jævnt uintressant så at fodre hende kan være RET besværligt ;)

Vi har fået dagplejeplads til hende fra 1. april. Det er ved en privat dagplejer, som er en af vores venner :7himmel Det er simpelthen PERFEKT at Camille kan blive passet ved en som hun kender.. Vi skal med til alle "forældre" ting fra nu og til 1. april, så Camille møder også de andre børn. Hun bliver den yngste, men den ældste er kun 6 måneder ældre end hende :)

Med hensyn til udetøj.. Puha, jeg synes også det er svært!! Hun har ALTID hue på - Som regel er det abre en "hjelm" når hun er i barnevognen.. Når hun er i bæreselen har hun også huen fra jakken udover. Uld hue sveder hun ALT for meget af!

Jeg har lige i dag brugt hendes vanter for første gang i barnevognen.. Mest fordi hun hiver armene ud af drømmeposen,og hænderne så muligvis kan blive kølige..

I autostolen har hun som regel bare en jakke på..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja der sker ikke det vilde herinde :badgirl s

Overall synes jeg vi har det godt.

Sophia har egentlig altid sovet mest om natten. Hun er nu kommet ind i en "ny" rytme (spørgsmålet er så hvor længe den holder :rolleyes ). Hun falder i søvn for natten mellem 20 og 22, spiser ved 3-4 tiden, vågner mellem 07 og 08, hun spiser og vi hygger, sover igen ved 9-10 tiden i typisk 2-3 timer. Så tager hun igen en lur ved 14 tiden på typisk 1 times tid. Og sidste lur bliver typisk taget ved 17 tiden, og varer normalt også 1 times tid. Udfordringen ift. søvn herhjemme går på, at når vi er ude har hun VIRKELIG svært ved at overgive sig til søvnen <_< og det resulterer tit i overtræt baby :(

Sophia bliver også tungere og tungere, men er vidst stadig et lille nips ift nogle af de andre julibabyer :rolleyes Hun blev igår vejet til 5.120 g, så om 320 g har hun fordoblet sin fødselsvægt :yay tror hun er ca 60 cm lang.

Hun døjer lige pt med diarre, og har gjort det i 11 dage :( Men læger og SP siger det er normalt, og så længe hun ikke er besværet af det, og spiser som hun plejer og har tunge bleer skulle der ikke være nogen ko på isen. Men mor her synes det er UFATTELIGT at det skal tage så lang tid.

Er faktisk begyndt at gøre mig lidt tanker omkring grød/mos. Da jeg lige fik kigget lidt på en opskrift i Babykalenderen kunne jeg hurtigt se, at der skal MM/MME i det første grød/mos, så har gjort mig tanker om udmalkning. Har også tænkt på, om det er muligt når vi nu starter på grød/mos, at hun kan få det ved aftensmadtid, så farmand kan være med. Synes der alle steder står, at man skal starte ved frokosttid? :unsure

Nyder også amningen - så meget som det nu er muligt. Sophia er begyndt på, at lige så snart hun har taget toppen af sulten, så KIGGER hun rundt på alt muligt andet, så amningerne kan nogle gange godt være LIDT besværlige :rolleyes Men NYDER den kontakt vi har mens det står på :wub

Sophia snakker også enormt meget, og vil altså stadig helst snakke med os frem for legetøjet :rolleyes Men jeg må jo indrømme at jeg også selv synes det er sjovest at snakke med nogle som svarer :D

Hun er ENDELIG begyndt at synes om at ligge på maven - HURRA! Og triller også fra mave til ryg nu.

Det er tydeligt Sophia har det bedst når vi er hjemme, hvor ting, lugte og lyde er velkendte. Hun bliver somregel mere pylret når vi er ude (synes mor og far IKKE godt om). Har ikke lyst til at blive sådan en mor som ikke kan være ude, og skal hjem kl 20 fordi baby skal sove. Det er hun simpelthen (!) nød til også at kunne ude. Men det er jo en proces, og vi tager en dag af gangen, selvom jeg godt nok synes dagene flyder sammen, og den ene dag tager den anden. NYDER min barsel :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kamilla - grunden til man siger det er smartest at starte formiddag/middag med grøden, er at det kan være hårdt ved maven, og hvis man giver det til aftensmaden, er det om natten de skal "arbejde" med grøden - der ligger de stille osv, så fordøjelsen bliver sværere..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kamilla - grunden til man siger det er smartest at starte formiddag/middag med grøden, er at det kan være hårdt ved maven, og hvis man giver det til aftensmaden, er det om natten de skal "arbejde" med grøden - der ligger de stille osv, så fordøjelsen bliver sværere..

Okay - ØV! Glæder mig bare sådan til at farmand også kan deltage i "fodringen", og det gør han også. Men det har så bare lidt længere udsigter endnu :rolleyes Han kan være med på weekendniveau når vi starter på grød/mos

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her går det rimeligt... vi er pt på ferie og har været det i en uges tid.. var temmelig nervøs over om vi fik ødelagt hans gode rytme og hans soven igennem om natten.. men han har bare klaret det super... han sover fra 21 ca til 7-7,30 om morgenen og så er han vågen i 1-2 hvor han snupper 2-3 timer i barnevognen... og spiser igen.. og så sover han middags lur efter at have været vågen maks en time og sover så et par timer... så spiser han og vi leger(eller heroppe er han med ude i klapvogn hvor han nyder at kan se os lave noget..der falder han som regel i søvn og blir lagt ned) og så er han træt igen og sover enten i barnevognen eller på værelset i en time halvanden... hvor han så spiser igen og nogle gange sover han bar igen , andre er han vågen og leger på legetæppet(som han gør pt.. :) )

jeg glæder mig til han ska begynde at have andet mad... har en fornemmelse af at han ikke er mæt nok til natten, selvom han bliver tilbudt ofte inden natten.. men han mosler rundt og er lidt vågen indimellem.. og han er ik så interesseret i a spise ret meget om aftenen..

her bruger jeg en uld/bomuld-hjelm og uld/bomuld luffer + et strikket halstørklæde ting mormor har strikket når han sover ude i slee been.. og ellers har han en tyk fleece jakke på eller køredragt hvis jeg ved han ska i bæreselen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER