Soffekb

hvilken bog er jeres yngling

32 indlæg i dette emne

jeg er lige blevet færdig med lousie trillogien for 3 gange er

bare min ynglings bog den er fantaisk !!!

hvilken er jeres ?

kunne være fedt at få nogle ideer til gode bøger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

På det punkt er jeg nok stadig lidt en teenager. Jeg er ret vild med Harry Potter-bøgerne, og er for nyligt faldet for "hunger games"-bøgerne. :loveshower Jeg er meget kræsen med bøger, og får desværre ikke læst så meget for tiden, da jeg har al mit jurapensum.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja kan osse godt lide Harry Potter måske skulle jeg prøve hunger games :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ej Harry Potter var bare slet ikke mig, jeg synes de var enormt kedelige.

Derimod er jeg ret vild med jordens børn, Herta J. Enevoldsens kongebøger, og så selvfølgelige Anne fra Grønnebakken - sidstnævnte er total ynglingsbogen...

Af voksenbøger kan jeg godt lide historieske bøger ala Jomfrudronning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hopper på Harry Potter bøgerne :whistling :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vidunderlige uger !

Jeg læser stort set aldrig bøger, så denne vinder som den jeg har læst mest i :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er vanvittigt forelsket i Tolkien og alle hans vidunderlige værker. Jeg har to fyldte hylder kun dedikeret til Tolkien, og hans monogram tatoveret på min ankel (kald mig bare nørd). Så derfor, Ringenes Herre, Hobitten, Tales from the Perilous Realm... de er alle dejlige, læs dem!! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, Hobitten er også én af mine yndlings :loveshower (og glæder mig som et lille barn til første del af filmen i december)

Og ellers er det nok Søvnløs af Stephen King..... Men han skriver nu generelt så fede bøger!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ej Harry Potter var bare slet ikke mig, jeg synes de var enormt kedelige.

Derimod er jeg ret vild med jordens børn, Herta J. Enevoldsens kongebøger, og så selvfølgelige Anne fra Grønnebakken - sidstnævnte er total ynglingsbogen...

Af voksenbøger kan jeg godt lide historieske bøger ala Jomfrudronning

Elsker Anne fra Grønnebakken :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har et meget blødt punkt for Jane Austen og elsker Persuation (lydighed og længsel).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, Hobitten er også én af mine yndlings :loveshower (og glæder mig som et lille barn til første del af filmen i december)

Og ellers er det nok Søvnløs af Stephen King..... Men han skriver nu generelt så fede bøger!

Tilslutter mig Stephen King :loveshower

Elsker hans bøger

Yndlingsbøger her er mange... Harry Potter serien,

Twilight serien, True blood serien, Nattens hus serien, Jordens børn serien og en hel masse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stieg Larsson trilogien, og er nu halvvejs igennem twilight, som jeg også finder ganske skønne ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg kun måtte tage en bog med på en øde ø, så skulle det være Borte med blæsten (den oprindelige og ikke den der sløje efterfølger)

Den har jeg læst mange gange - synes det er en fantastisk bog med masser af romantik, krig, drama, intriger, historie - you name it.

Tænk engang - jeg er sgu da ret gammeldags egentlig???

Nå men jeg har altså også andre nyere bøger, jeg synes var fantastisk gode

Stieg Larsson's trologi er super gode bøger

Det samme med Lars Kepler - er i gang med hans 3. bog nu, de er også rigtig gode

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg kun måtte tage en bog med på en øde ø, så skulle det være Borte med blæsten (den oprindelige og ikke den der sløje efterfølger)

Den har jeg læst mange gange - synes det er en fantastisk bog med masser af romantik, krig, drama, intriger, historie - you name it.

Tænk engang - jeg er sgu da ret gammeldags egentlig???

Nå men jeg har altså også andre nyere bøger, jeg synes var fantastisk gode

Stieg Larsson's trologi er super gode bøger

Det samme med Lars Kepler - er i gang med hans 3. bog nu, de er også rigtig gode

Tænker du på Scarlett? Den hvor den følger Scarletts liv efter Borte med blæsten :)

Er også helt vild med Borte med Blæsten. Synes det er en helt fantastisk bog, og så meget bedre end filmen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg kun måtte tage en bog med på en øde ø, så skulle det være Borte med blæsten (den oprindelige og ikke den der sløje efterfølger)

Den har jeg læst mange gange - synes det er en fantastisk bog med masser af romantik, krig, drama, intriger, historie - you name it.

Tænk engang - jeg er sgu da ret gammeldags egentlig???

Nå men jeg har altså også andre nyere bøger, jeg synes var fantastisk gode

Stieg Larsson's trologi er super gode bøger

Det samme med Lars Kepler - er i gang med hans 3. bog nu, de er også rigtig gode

Gammelsdag det er jo egentlig ikke helt rigtig, men bare en anden aldersklasse end de fleste herinde :numse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så ung at jeg hopper på HP. :whistling

Men men læser mest Toy Story, Ninjagohæfter, krible brable og monsterbogen :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

  • John Irving: Æblemostreglementet
  • Stig Larsons Millenium-trilogi
  • Jussi Adler-Olsen: Alfabethuset
  • Jussi Adler-Olsen: De 4 bøger om afdeling Q
  • Ringenes Herre-trilogi og Hobitten
  • Bryce Cordenay: Stærkere end skæbnen
  • John Steinbeck: Øst for paradis
  • Henri Charriére: Papillon
  • Khaled Hosseini: 'Drageløberen' og 'Under en strålende sol'

SUK - hvem der dog havde tid og overskud til at læse skønlitteratur igen :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Læser rigtig mange bøger :) er vild med jussi adler, stieg larson og Karin slaughters bøger.. For noget tid siden læste jeg Niceville.. Den er fantastisk.. Og for en gangs skyld lever filmen op til bogen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg læser meget som 'mit liv som geisha', 'en kvindes pris' osv og de er så gode synes jeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jordens søjler er helt sikkert en af mine favoritter. Derudover er jeg glad for twilight serien - på engelsk! Og så har jeg også læst "mit liv som geisha", "en kvindes pris" og Nelson Mandelas biografi, som jeg også synes er rigtig gode.

Drageløberen er også fantastisk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jordens søjler er helt sikkert en af mine favoritter. Derudover er jeg glad for twilight serien - på engelsk! Og så har jeg også læst "mit liv som geisha", "en kvindes pris" og Nelson Mandelas biografi, som jeg også synes er rigtig gode.

Drageløberen er også fantastisk!

Drageløberen er rigtig god. Det er filmen bare slet ikke ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er bare helt vild med Tolkiens bøger og hans univers. Samt alle hans tolkninger om det gode og det onde i hans bøger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Borte med blæsten er også en af mine yndlings, samme med øst for paradis. Alt med Karen Blixen og Isabel Allende

Anna Karenina, Lolita, Madame Bovary... Kan godt lide skildringer af kvindeskæbner.

En af mine yndlingsbøger er Morten Nielsens samlede digte.

Har som barn læst rigtigt meget Anne på grønnebakken og det lille hus på prærien.

Men har ikke læst en eneste bog på barsel- pinligt!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har "Borte med blæsten" i gamle støvede udgaver og jordens børn-serien vundet pladsen på hylden! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Drageløberen er rigtig god. Det er filmen bare slet ikke ;)

Så er det da meget godt jeg aldrig har fået den set.... Hader når film ikke er så gode som bogen bag - hvilket jo desværre er ret ofte :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER