Guest

størrelser på børneværelset

21 indlæg i dette emne

Jeg så lige en tråd om dette emne på madambk, og tænkte, at jeg ville stille spørgsmålet herinde.

Hvor store er jeres børneværelser?? og opleves det som tilpas? eller savner i plads, eller er der for meget plads??

Og har i tøjskabe osv inde på børneværelset?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Cicilies værelse er lige under 16 kvm... Det har vi fået at vide er stort. Vi synes det er passende.

MEN eftersom at vores sisal gulvtæppe i stuen ikke indbyder til leg, så skal der også være plads på gulvet. Vi har to klædeskabe til hendes tøj og små ting, på værelset.

Det er så også det "eneste" børneværelse, så måske kommer hun om 3-4 år til at dele værelset med en lillebror/søster.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores 3 børneværelser er 15-16 km2 og jeg kan altid bruge mere plads men tror det er passende :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores børneværelser er begge ca. 7 kvadratmeter, og det er ALT ALT for småt.

Med en tremmeseng, en reol og en lille kommode er der praktisk talt ikke plads til ret meget legetøj eller leg på gulvet.

Jeg drømmer om mindst det dobbelte.

Hilsen Ulla

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror Caroline's værelse er omkring 6 kvm, hun har seng, puslebord og rumdeler på værelset, derudover er der indbygget skabe. Synes det er for lille, men det går imens hun stadig er så lille at hun leger i stuen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

okay vores trold vil jo få to værelser, et soveværelse i kælderen ved siden af vores soveværelse, når det engang bliver nødvendigt med eget soveværelse. Jeg tænker, de at have pusleplads dernede samt et større tøjskab.

Oppe i stueetagen ved siden af stuen, og hvor vi også har køkken plus kontor, altså der hvor vi er i dagtimerne vil vi lave legeværelse og på badeværelset vil der været en pusleplads/altså hvis det bliver nødvendig, men også have en skuffe til tøj og andet til barnet.

Derfor vil der være legeværelse med plads til leg oppe i stueetagen.

Begge rum er ca. 12 m2.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores kommende værelser er vel 14-16 kvm.. Max får kommode til tøj, samt pusleplads på værelset, og Mille får klædeskab, da hun også har mange kjoler der skal hænge..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ericas værelse er ca 8kvm og der er tremmeseng, lænestol, lille reol, puslebord og en kommode. Lige nu er det fint - hun har et hjørne af stuen som hun primært bruger, derudover fungerer vores gæsteværelse også som legerum. jeg har faktisk planer om at lillebror skal dele værelse med hende, men det kan godt ske ændrer sig når han en gang kommer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores børneværelse er vel nok 16 kvm, og jeg synes der er masser af plads. :) Hvis vi stadig bor her når vi får nr. to, synes jeg hvertfald det er stort nok til at det kan deles. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronjas værelse er omk. 11-12 m2 og jeg synes egentlig det er fint. Hun bruger det primært til at sove i og ikke til at lege. Indtil videre leger hun i stueetagen som er dejlig stor. Når hun bliver lidt ældre og der evt. kommer en mere så har vi et stort værelse ovenpå som vi vil lave om til lege/hygge værelse og så har de soverum ved siden af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores børne værelse er lige over 20 kvm lige nu er de 2 derinde 8 og 3,5 år og jeg synes altså det er svært med pladsen for vil jo gerne at der også skal være gulvplads

Der er indbygningsskab som den store har sit tøj i og så har vi en kommode i gangen til neos tøj men 2 senge ( 1 junior og 1 sovesofa ) skrivebord og legetøj det fylder jo alligevel en del ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Leo's rum er 15 kvm meter og det er eksklusiv en hel skabsvæg.

Jeg synes det er meget passende, jeg synes ikke, at det er for småt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ericas værelse er ca 8kvm og der er tremmeseng, lænestol, lille reol, puslebord og en kommode. Lige nu er det fint - hun har et hjørne af stuen som hun primært bruger, derudover fungerer vores gæsteværelse også som legerum. jeg har faktisk planer om at lillebror skal dele værelse med hende, men det kan godt ske ændrer sig når han en gang kommer ;)

Ej altså... Du skriver det som om du ER gravid med en lillebror?! :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej altså... Du skriver det som om du ER gravid med en lillebror?! :blink

Bare rolig, det er jeg ikke - skal nok skrive herinde så snart jeg ved det :loveshower Vi er ikke engang begyndt endnu. Jeg gider bare ikke sige "den" eller "lillebrøster" så indtil andet er bevist er lillebror hankøn ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare rolig, det er jeg ikke - skal nok skrive herinde så snart jeg ved det :loveshower Vi er ikke engang begyndt endnu. Jeg gider bare ikke sige "den" eller "lillebrøster" så indtil andet er bevist er lillebror hankøn ;)

Haha - okay så :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej altså... Du skriver det som om du ER gravid med en lillebror?! :blink

Jeg tænkte det samme :D ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores er omkring 15kvm2 og det er meget passende. Havde det været større, så havde der også været mere rod ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores børneværelser er 12 og 14 kvm, det er ok størrelser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores er på omkring 12-13 kvm. Det er kontor endnu, men det skal nok blive et fint børneværelse, når hun har brug for sit eget (eller mor og far har brug for at sove alene). Tror størrelsen passer udemærket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha vi har 2 børneværelser, med skråvæg på den ene side. Begge værelser er vel lige omkring de 10 kvm, vil jeg skyde på.

O har på sit værelse en lille skænk med skuffer/hylder med hans tøj i, indtil videre er det nok, da vi kun har ham hver anden uge.

Og så står hans seng under skråvæggen, der bliver skiftet ud med en skibsbriks med skuffer under til næste år (2013)

Det andet børneværelse fungere lige nu til påklædningsrum, indtil videre sover Tristan i sin tremmeseng i soveværelset.

Men vores soveværelse er stort nok til at vi kan have et stort klædeskab stående, så når Tristan rykker ind på eget værelse, vil det intet problem blive.

På længere sigt vil vi nok lave plads i kælderen til skabe/tøj da vi har en tør kælder.

Men nu ser vi.

Dog bliver det lidt mere bøvlet når vi engang skal have barn nummer 2, for så er der 2 af børnene der skal dele værelse.

Ellers bliver det leget i stuen også, hvor der er et lille hjørne med div. bøger/legetøj.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER