Nuddi

1. undersøgelse overstået

9 indlæg i dette emne

Så har vi i dag været til undersøgelse ifm vores PB, som ikke har villet lykkes i 2 år :blush

Undersøgelserne og prøverne på både min mand og jeg viser, at alt ser ud som det skal,hvilket jeg jo egentlig synes er meget positivt :) Men derfor mente lægen heller ikke der var noget de kunne gøre udover, at give mig noget for at sætte skub i ÆL. Lægen var dog i tvivl om hvor meget det ville hjælpe, da min cyklus er meget regelmæssig og oveni kunne se jeg havde fin ÆL lige "nu".

Vi har ladet muligheden stå åben, og vi har fået lidt betænktningstid, derfor har jeg brug for nogle gode råd. Alternativ er at fortsætte hyggen herhjemme og være tålmodige eller, at gå skridtet videre til en privat klinik for at kunne fremskynde PB.

Er der nogen der har en holdning eller måske været i lignende situation?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

forstår ikke lige din læge der vil give dig noget for at få ÆL, hvis du har ÆL <_< han lyder underlig..

jeg ville be om en henvisning til nogen der har forstand på det, en gyn, eller fertilitetsklinik...

Her var der heller ikke nogen af os der fejlede noget, men vi kunne åbenbart ikke selv, og efter 1 IUI forsøg på Dronninglund, står jeg nu med en positiv test efter 5 års drøm om et barn :yay

Så jeg ville helt sikkert be om en henvisning til nogen der ved mere om det end din læge ;)

Held og lykke :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for dit svar :kram og et kæmpe tillykke med det positive resultat :hurra

Har nok ikke skrevet det helt tydeligt, men det var faktisk en læge på gynelælogisk afdeling som min egen læge har henvist mig til, men jeg er også stadig forvirret over hvad det skulle hjælpe når jeg åbenbart har ÆL :kuller Han virkede ikke særlig overbevisende omkring effekten af den behandling, så nu tror jeg næste step bliver at kontakte en privatklinik, da vi ikke kan få mere hjælp i det off. system- Heldigvis har vi en dejlig dreng i forvejen som blev til uden hjælp, så håber stadig på at det nok skal lykkes at få en lillebror eller søster :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :kram

Ja okay, så ved jeg ikke lioge hvad ham din gyn tænker <_<

lyder stadig underligt at ville give dig piller for æl, når du har æl... kan du huske hvad piller hedder??

Pergotime måske??, fordi skal kan de faktisk godt ha en positiv virklig, men til at gøre din æg større og mere modtagelige, mener jeg, eller noget i den stil, det har da i hvertfald hjulpet folk før ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ked af at i har problemer med at lave en lillesøster/lillebror.

Vi er også blevet undersøgt og ingen af os fejler noget. Vi blev også startet op på pergotime som det første. Jeg kan ikke længere huske begrundelserne 100%, men det var noget med at de var i tvivl om jeg rent faktisk havde ÆL hver cyklus, og så kunne det jo også hjælpe at vide præcis hvornår ÆL var. Desværre hjalp det ikke spor på os, og vi skulle igennem både IUI og IVF - det håber jeg stadig ikke for jer.

Men vi fik også hjælp af privatklinik til at starte med. Jeg tror måske insemination kan være en løsning for jer? Det koster jo ikke ret meget og der er gode chancer for positivt resultat når nu det hele ser ud til at virke perfekt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lone; Jeg fik desværre ikke mere at vide om pillerne, udover miuligheden. Men tænker også det var tænkt som en form for helgardering. Men nu har vi besluttet os for at gå skridtet videre og søge hjælp på en privat klinik, jeg tænker alligevel at det off. ikke kan gøre eller vejlede os meget mere.

Tsecret; Tak for dit gode råd- dejligt at du vil dele dine erfaringer, håber også det snart lykkes for jer :kram Tror også på insemination som den første mulighed. Jeg er dog igen blevet forvirret omkring det praktisk, da jeg ringede til en fertilitets klinik i dag der oplyste mig, at insemination er gratis med henvisning fra egen læge, også selvom vi har et barn i forvejen som kom til uden hjælp. Vi har nu fået at vide flere steder fra at det er for egen regning, men sekretæren på klinikken henviste til en konkret lov-så tænker og håber jo selvfølgelig det må være sandt :) Har taget kontakt til lægen og venter spændt på svar (og der venter en af dem her :klap hvis det viser sig at han ikke er oplyst, det er jo ikke uden betydning om det koster eller ej :angry ). Det kunne selvfølgelig være rart at få behandlingen gratis og have den bekymring mindre- men ellers tager vi den derfra som du siger er det heldigvis ikke så dyrt med insemination.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Inseminering er gratis, selv om i har barn i forvejen :)

I skal selv betale for hormoner osv, men ellers er det :)

Først hvis man skal over i IVF det kommer på egen regning

Synes det lyder som en super ide af finde en privat klinik.. håber det snart lykkes for jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Lone, fedt at du kan bekræfte hvad jeg fik at vide fra klinikken i dag :)

Håber du får en god graviditet, og baby er god ved dig :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :kram :loveshower

Håber i hurtigt kan komme i gang med ønskebebs 2 :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER