Nitzen1987

Er der nogen af jer der er begyndt på skemad?

6 indlæg i dette emne

Er der nogen af jer der er begyndt at give skemad?

Anbefalingerne lyder jo at man skal amme fuldt ud til barnet er et halvt år... Men jeg hører så også fra flere sider, at man skal præsentere baby for skemad, mens den har interessen for hvad vi voksne putter i munden. Maja kigger meget interesseret på vores mad, når vi spiser, men jeg har hele tiden tænkt at hun først skal introduceres for skemad når hun er lige omkring de 6 måneder :unsure Min SP kommer i mødregruppen i midten af november og fortæller om skemad, men ved ikke om jeg skal vente til da med at tilbyde Maja lidt grød?

Hvad gør I?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså jeg er startet med Max for han var meget interesseret i hvad vi fik.. Og ja, han får jo ikke mere end et par skefulde.. Der går alligevel noget tid inden det kan blive til et helt måltid.. Hvis du føler for det, så prøv..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er startet og Simon får nu 2 måltider om dagen som skemad i stedet for bryst.

Han var meget interesseret og pludselig begyndte han ikke at kunne sove igennem fordi han var sulten.

Vores sp sagde at nogen er klar ved 4 mdr og nogle er ved 6 mdr. Det vigtigste var at man ikke gav dem gluten (hvede & havre) eller komælk før 6 mdr for at forebygge allergi.

Jeg kan anbefale bogen fra Sundhedsstyrelsen, som enten kan downloades fra www.sst.dk eller købes på apoteket.

Vh Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nej er ikk startet. venter til sp har været her mandag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lærke har fået mos fra de 4 mdr. Nu er hun oppe på 3 små måltider om dagen, morgen, middag og aftensmad og det fungerer super :) Hun elsker at få skemad, og jeg glæder mig nu til d. 20. hvor hun kan begynde at få noget der sparker lidt hårdere (og så kunne det jo være at hun ville sove noget mere)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stak Noah en kop op en ske at naerstudere og sutte paa - ofte med lidt mm i og paa :)

Saa proevede jeg med gulerodsmos, hvilket han er helt vild over, foer jeg kommer og vil styre skeen. Han vil selv! Men guleroden er ikke lige hans thing, heller ikke, hvis han faar lov at sidde med skeen selv (og DET sviner, OMG!). Hans nysgerrighed driver ham, ikke sult, saa han har faaet et par stykker paere og et par stykker squash tilbudt at gumle paa og det er blevet godt modtaget. Han er nok i virkeligheden ikke klar til at spise rigtigt, men han er viiiiirkelig nysgerrig og vildt interesseret i udstyr og selve det at spise, saa han skal have lov at have lidt til at stimulere ham med...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER