Guest

Majsens nye livsstil: - ny start sagde kroppen!!!

316 indlæg i dette emne

Nu vil jeg SIMPELTHEN af med de sidste Graviditets Kilo og for at motivere mig selv vil jeg derfor forsøge mig med at lave den her tråd og skrive mine tanker ned. Håber i ind imellem vil give et ord med på vejen det vil hjælpe mig i min kamp og motivere mig!

Min nuværende vægt er ca 74 kg (21/10 -12)

Første delmål er 69 kg

Andet delmål er 66

Målet er 62 kg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dag 1

Dagen i går var lavpunktet - havde det bare SÅ skidt med mig selv og min krop. Det endte med en lang snak med manden om det hele og han lovede at støtte mig i vægttabet, hvilket han selv mente han er for dårlig til - han tog faktisk lidt medansvar for min høje vægt :biglove Syntes det er stort af ham og sige at han godt vidste at han var elendig til at sørge for at købe sundt ind når nu jeg ikke har overskuddet til at gøre det. Der ryger lidt for mange færdigretter, slik og chips i kurven.

Jeg har rigtig svært ved at acceptere spejlbilledet og min selvtillid er længere nede end nogensinde før. Jeg har skældt mig selv hæder og ære ud for min vægt - for jeg er jo den eneste der er herre over hvad der ryger indenbords og det er sku hårdt at indse at det ikke bare er vand og et par hurtigt tabte fedt depoter jeg slæber rundt på - men ren og skær dårlig livsstil!

Jeg er gået en størrelse op i tøj, hvilket bestemt ikke er særlig fedt. Jeg er faktisk godt gal og sur på mig selv over det! For jeg er jo bare dum fordi jeg har ladet det komme så langt og tænkt "den tid den sorg!!!"

I dag har jeg derfor besluttet at gøre noget - få gang i den sunde livsstil igen.

den slagplan jeg har lagt for de næste mange mdr. er som følger:

- lave madplan, når alle indkøb er planlagt kommer der mindre i kurven af det usunde.

- erstatte hvide ris med fuldkorn, hvidt brød med grovbrød.

- morgenmaden er youghurt med müsli, havregryn med rosiner eller en grovbolle med banan HVER dag.

- Der skal altid være sunde(re) snacks herhjemme - fx riskiks med mørk chokolade, mørk chokolade, rosiner og mandler.

- Jeg skal lave en fast rutine med at gå en time hver eftermiddag lige omkring middag (dog ikke babysvømnings og efterfødselsgymnastik dage, da jeg ikke vil kunne overskue det)

- Jeg må ikke spise slik i hverdagene heller ikke i december, men fredag venter der en pepsi max på mig som belønning.

-grønt, grønt, grønt! Jeg er vild med grøntsager så dem skal jeg bare æde løs af!!!

Derudover starter jeg til efterfødselsgymnastik 1 november og imorgen skal Mie og jeg i svømmehallen!

Vi har gået en lang tur på lige knap 5 km i dag og jeg fandt fuldkornsris i kogeposer som jeg købte 2 pakker af - manden er nemlig ikke den bedste til fuldkornsprodukter så det var jo perfekt at vi nu kan lave en pose hvide ris til ham og en pose fuldkornsris til mig. De var godt nok dyrere, men ikke desto mindre det sunde alternativ og en god måde at gå på kompromis på. Og humøret er allerede bedre nu hvor jeg føler at jeg KAN og har VILJEN og OPBAKNINGEN til at gøre noget ved det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ønsker dig al held og lykke, og synes det er fedt at du har taget beslutningen om at ændre livsstil.

Og selvfølgelig kan du klare det, især nu hvor du har viljen og motivationen :gp

Jeg vil anbefale dig at måle dig med målebånd. Fx på arme, lår, hofter, mave og bryst. Fordi nogen gange kan vægten godt gå i stå, men så sker der faktisk noget med cm .. Og det ligger man ikke sådan lige mærke til, hvis man som mig i hvert fald går lidt op i tal :ba

Vil følge dig :8:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan Maja :goodluck :loveshower :balloon

Er sikker på du nok skal klare det.

Som så mange gange før har du skrevet som jeg føler og "sjovt nok" har jeg taget samme beslutning som dig.

Jeg har fra idag truffet beslutningen om at nok er nok. Jeg vil vende tilbage til de sunde vaner og få min krop tilbage.

Jeg har via et andet site meldt mig til en udfordring om 30 dages træning. Det er programmet "30 day scred" med Jillian Michaels. Hendes program ligger på youtube. Så det vil jeg følge de næste 30 dage og se hvad der sker.

Som Amina skriver vil jeg anbefale dig at måle dig med et målebånd. Det kan godt være det er lidt øv idag men tro mig.... der vil ikke gå lang tid før du vil få resultater :glad

VI SKAL NOK KLARE DET MAJA :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ønsker dig al held og lykke, og synes det er fedt at du har taget beslutningen om at ændre livsstil.

Og selvfølgelig kan du klare det, især nu hvor du har viljen og motivationen :gp

Jeg vil anbefale dig at måle dig med målebånd. Fx på arme, lår, hofter, mave og bryst. Fordi nogen gange kan vægten godt gå i stå, men så sker der faktisk noget med cm .. Og det ligger man ikke sådan lige mærke til, hvis man som mig i hvert fald går lidt op i tal :ba

Vil følge dig :8:

god idé det vil jeg gøre fredag morgen sammen med vejningen (det er min veje dag)

Og dejligt at du vil følge med - det giver lige lidt ekstra motivation at man skal "stå til ansvar" - ikke at i bliver sure hvis jeg fejler, men man bliver lidt flov hvis man ikke gør en indsats når nu man har fortalt vidt og bredet om sin kur!

Sådan Maja :goodluck :loveshower :balloon

Er sikker på du nok skal klare det.

Som så mange gange før har du skrevet som jeg føler og "sjovt nok" har jeg taget samme beslutning som dig.

Jeg har fra idag truffet beslutningen om at nok er nok. Jeg vil vende tilbage til de sunde vaner og få min krop tilbage.

Jeg har via et andet site meldt mig til en udfordring om 30 dages træning. Det er programmet "30 day scred" med Jillian Michaels. Hendes program ligger på youtube. Så det vil jeg følge de næste 30 dage og se hvad der sker.

Som Amina skriver vil jeg anbefale dig at måle dig med et målebånd. Det kan godt være det er lidt øv idag men tro mig.... der vil ikke gå lang tid før du vil få resultater :glad

VI SKAL NOK KLARE DET MAJA :kram2

Du skal da også lave dig en slanketråd - så kan vi støtte hinanden :glad

Og ja vi skal NOK klare den Michala ;) bare vi kommer igennem de første par kilo så får vi nemlig blod på tanden og så sker der løjer!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også startet op på fuld skrue igen og har sagt til mig selv at jeg KAN SKAL OG VIL!! Og det gælder også i mumgruppen på torsdag. Så ingen juice eller kage eller hvad der nu findes på til mig. Så vi må bare støtte op om hinanden :)

Vil bare ønske dig :goodluck Du skal nok klare det. Det er jeg sikker på :kram2 Og det betyder rigtig meget at manden står bag en. For det nytter jo ikke at man skal sidde og kigge på sodavand og snolder.

Forresten får jeg jo hjælp nede i mit lægehus. Går ved en sygeplejerske og nu er vi blevet enige om jeg skal stå skoleret noget oftere. Ved ikke om det kunne være noget for dig? Skal jo ikke tælle point mv på den måde men styre det selv. Her gælder motivation og viljestyrke. Tabte jo knap 24 kg på et år med den metode og det vil jeg igen. BASTA :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

god idé det vil jeg gøre fredag morgen sammen med vejningen (det er min veje dag)

Og dejligt at du vil følge med - det giver lige lidt ekstra motivation at man skal "stå til ansvar" - ikke at i bliver sure hvis jeg fejler, men man bliver lidt flov hvis man ikke gør en indsats når nu man har fortalt vidt og bredet om sin kur!

Du skal da også lave dig en slanketråd - så kan vi støtte hinanden :glad

Og ja vi skal NOK klare den Michala ;) bare vi kommer igennem de første par kilo så får vi nemlig blod på tanden og så sker der løjer!!!

Det kunne da godt være jeg skulle det. Det må jeg lige overveje :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Masser af held og lykke herfra!! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også startet op på fuld skrue igen og har sagt til mig selv at jeg KAN SKAL OG VIL!! Og det gælder også i mumgruppen på torsdag. Så ingen juice eller kage eller hvad der nu findes på til mig. Så vi må bare støtte op om hinanden :)

Vil bare ønske dig :goodluck Du skal nok klare det. Det er jeg sikker på :kram2 Og det betyder rigtig meget at manden står bag en. For det nytter jo ikke at man skal sidde og kigge på sodavand og snolder.

Forresten får jeg jo hjælp nede i mit lægehus. Går ved en sygeplejerske og nu er vi blevet enige om jeg skal stå skoleret noget oftere. Ved ikke om det kunne være noget for dig? Skal jo ikke tælle point mv på den måde men styre det selv. Her gælder motivation og viljestyrke. Tabte jo knap 24 kg på et år med den metode og det vil jeg igen. BASTA :D

Tjoh det kunne da egentlig måske være en god idé, det vil jeg lige høre mere om når vi ses på torsdag. Og WOW 24 kg :respekt det er godt klaret og ja så kan du selvfølgelig gøre det igen.

Det jeg skal passe mest på med er at jeg ammer, så kan ikke kaste mig ud i det helt hård core, men jeg kan ændre vaner og dyrke motion - det burde give en del

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kunne da godt være jeg skulle det. Det må jeg lige overveje :)

Det syntes jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Masser af held og lykke herfra!! :goodluck

Tak :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

STATUS

Så er det fredag og morgenens vejning og målning gav følgende resultat:

Vægt: 73,3 kg :loveshower

Mave:94,5 cm

Lår: 62 cm¨

Hofter: 108 cm

Vi har haft en tiger på besøg i den her uge så overskuddet har bestemt ikke lige været det til at lave madplaner MEN manden har alligevel trådt til og været fornuftig så vi har fået grøntsags tærte og wok med kylling - masser af grønt til mig :7himmel

Morgenmaden har jeg holdt mig til cheasy yoghurt med müsli og jeg har ikke spist slik, chips eller fået sodavand!

Jeg har DOG syndet i går - Jeg holdte mum-møde og der fik vi franskbrød - dog noget lækkert groft brød, og så havde Troldemor bagt nogle lækre minimuffins som jeg spiste en enkelt af! Jeg ved at når den var så lille så var det nok begrænset hvilken skade den kunne gøre - og så drak jeg Juice :badgirl ellers har jeg ikke rigtig tænkt over hvad jeg har indtaget - for jeg får sjældent middagsmad så den feder jo i hvert fald ikke ;)

Målet for næste uge er at få gået de åndsvage ture jeg ikke har haft overskud til i den her uge!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor dejligt du har tabt dig. Hepper på dig :glad :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :kiss

Bliver nød til at fortælle om min dejlige mand der igår havde brugt 30 min (af sin atbejdstid) på at finde sunde opskrifter til os, fordi han gerne vil støtte mig i mit vægttab :biglove så vi fik tun-pizza og Gullerodssalat igår! Han er simpelthen dejlig er han!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

STATUS

Så er det fredag og morgenens vejning og målning gav følgende resultat:

Vægt: 72,5 kg :loveshower (-800g)

Mave:98 cm (+3,5 cm :blink - mit gæt er at min menstruation gør mig mere oppustet)

Lår: 61,5 cm (-0,5 cm)

Hofter: 107 cm (-1 cm)

På trods af barnedåben hvor jeg syndede og jeg var dårlig mandag hvor jeg spiste småkager og chokolade så er det gået rigtig godt.

Babysvømning og efterfødsels gymnastik er min blide start på motionen.

Jeg fik gået en tur mandag, sprang over tirsdag, ville have været af sted onsdag, men planen blev ødelagt af uheldige/tragiske omstændigheder, torsdag var der efterfødsels gymnastik og i dag har jeg LOVET manden at rydde op, så tror ikke jeg når det, men så skal han også gå en tur med mig imorgen.

Vi har været gode til at spise grønt i den her uge - 14 dage mere så er det en vane!

Jeg syntes jeg får blod på tanden til at fortsætte når vægten er så fin :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

STATUS

Så er det fredag igen:

Vægt: 72,3kg (-200g)

Mave: 90 cm (-8 cm :blink :loveshower)

Lår: 60,5 cm (-1 cm)

Hofter: 107 cm (uændret)

Blev en smule skuffet over vægten, men med det cm tab så blev jeg super glad igen.

Har haft en psykisk hård uge og fået alt for lidt søvn + vi fik and og risalamande i tirsdags så egentlig er det ok.

Weekenden kommer til at være syndig, men jeg skal på weekendtur og har besluttet ikke at sige nej tak til noget, men vil spise mindre af det end normalt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Neeej hvor dejligt med så mange cm. der er forsvundet. Tillykke med det :wee

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

STATUS

Fredagen måling - den værste indtil nu!

Vægt: 72,5kg (+200g)

Mave: 91 cm (+1 cm)

Lår: 60,5 cm (uændret)

Hofter: 105 cm (-2 cm)

Lavpunktet i min kur nåede vi så!!! MEN jeg har haft en stresset uge og hvad jeg har kastet i hovedet har været det der har været nærmest + tøse weekend med usundt mad, så det undrer mig ikke - heldigt at det ikke er gået værre trods alt!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes da det ser pænt ud :)

Lidt frem og tilbage (altså vægtmæssigt thihi) skal der være plads til sålænge vægten i det store hele går nedad :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

STATUS [/center]

Vægt: 71,9g (-600g)

Mave: 90,5 cm (-0,5 cm)

Lår: 60,5 cm (uændret)

Hofter: 106 cm (+1 cm)

lige efter fødslen vejede jeg 81,9 dvs jeg siden fødslen har tabt præcis 10 kg... jeg har et nyt mål der hedder 70,? juleaften.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare sejt at du har taget styringen over din krop

:respekt

Jeg ønsker dig alt det bedste og hepper med fra sidelinien :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare sejt at du har taget styringen over din krop

:respekt

Jeg ønsker dig alt det bedste og hepper med fra sidelinien :)

Tak - kan bruge alt det hep der findes ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak - kan bruge alt det hep der findes ;)

HEP HEP HEP :glad

Hvordan går det? Kan du holde gejsten oppe?

Jeg ville ønske jeg havde lidt overskud til at tage fat på det, men som det er lige nu, ved jeg knap hvor jeg skal starte..

jo..altså... måske ikke spise så meget, ville nok være en god start :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HEP HEP HEP :glad

Hvordan går det? Kan du holde gejsten oppe?

Jeg ville ønske jeg havde lidt overskud til at tage fat på det, men som det er lige nu, ved jeg knap hvor jeg skal starte..

jo..altså... måske ikke spise så meget, ville nok være en god start :P

Tak :kiss

Jeg har haft en forfærdelig uge syntes jeg, jeg har min mens. Og et par dage før og mens det står på har jeg de vilde cravings for søde sager og det er SÅ svært at styre så er faldet i et par gange. Samtidig er overskuddet bare i bund og så ryger der ting ind som ikke bør. Min mave ser ud som om jeg er gravid er total oppustet pga mens <_< jeg vil ikke engang forsøge at måle den imorgen :rolleyes Men så gik jeg på vægten (omkring middag dvs efter morgenmad) og dælme om ikke der stod 71,6 :blink :yay :glad :blink så det er stadig minus 300g så er spændt på hvad den siger imorgen til status!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

STATUS

Vægt: 71,6 (-300g)

Mave: 93 cm (+2,5cm (menstruationsave :rolleyes)

Lår: 60,5 cm (uændret)

Hofter: 105 cm (-1 cm)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER