AgnetheV

Abort ved forkert køn

38 indlæg i dette emne

Jeg har lige læst denne artikel på berlingske og er mildest talt forarget...

Jeg kan slet ikke sætte mig ind i, hvad bevæggrundene bag dette måtte være og kan ikke forestille mig, at ville abortere pga. mit barns køn...

Hvad siger i piger? Er det noget i kender til og kan i sætte jer ind i tankerne bag at ville få sit barn fjernet, hvis det ikke var det køn man lige ønskede sig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

nu er jeg jo enormt farvet af, at jeg er ufrivillig barnløs, så jeg er selvfølgelig også dybt rystet, og vi er jo ikke et hak bedre end dem som vi pegede fingre af engang, fordi de ikke ville have et bestemt køn. Eksempel Kina, der pga 1 barns-politikken fravalgte pigebørn.

Vi er jo så ikke en skid bedre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er VIRKELIG forkasteligt i mine øjne, og jeg har svært ved at forstå hvordan man bare kan gøre sådan noget. Får det helt dårligt :puke

kan ikke se hvorfor det skulle være nødvendigt i DK :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

DET burde fandeme forbydes....føj siger jeg bare til de kvinder som har samvittighed til at gøre den slags....

Ad ad ad... at udsætte sig selv for den slags og ikke mindst få fjernet noget så magisk som et lille liv altså....

Og så er vi nogen som kæmper en kamp for at få vores ønske om et barn opfyldt imens andre bare leger med ilden...uha blir sQ gal når jeg læser om sådanne nogle mennesker.... :angry

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm.. jeg er lidt splittet. Personligt ville jeg aldrig kunne gøre det, for for mig findes der ikke et 'forkert' køn (altså nogle gange ville jeg ønske min mand var en kvinde så han kunne forstå mig, men det er jo noget helt andet ;))

Men på den anden side må der jo være et behov for det, lige som der engang var behov for at kunne få foretaget en abort, og jeg vil hellere have folk får det gjort et ordenligt sted end som i gamle dage med glødende strikkepinde i baggården hos en vaskekone.

Det kan jo være et lesbisk par uden mandlige venner, der ikke vil have en dreng, af frygt for at han ikke vil få nok mandlig kontakt og derfor udvikle sig 'forkert', når nu pædagoger og lærere også er flest kvindelige. At de mener at dette drengefoster vil have det bedre ved ikke at få lov til at blive til et barn - lige som mange vælger mongoler og svært handicappede fra, fordi de ikke mener de kan give dette barn et godt nok liv.

Selvfølgelig er der nogle der vælger at få det 'rigtige' køn fordi de har ønsket sig en lille pynteprinsesse i stedet for en beskidt og støjende dreng (eller omvendt), men jeg håber de fleste vælger af en god grund.

...og hvem er det der bestemmer hvilken grund der er god og hvilken der er dårlig.

Jeg tænker også lidt på adoptionsforældre. De har mange overvejelser om hvor deres barn skal komme fra (så vidt jeg har hørt tænker de meget på hvordan barnet kommer til at se ud ift. om de senere bliver udsat fra racisme) og kan vist også vælge om barnet må have handicap eller ej. Men mon ikke der inden for de næste 10 - 20 år også bliver mulighed for at vælge om det skal være en dreng eller en pige?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm jeg bliver ikke engang vred, jeg bliver bare rigtig ked af det :(

Ked af det ved tanken om at nogen kunne fravælge en vidunderlig lille dreng som min, hvis de hellere ville have haft en pynteprinsesse. Ked af det ved tanken om at en smuk lille prinsesse bliver valgt fra, hvis nogen hellere vil have en dreng. Og faktisk også lidt ked af det ved tanken om de børn, der rent faktisk bliver født, men som ville have været fravalgt, hvis de havde haft det forkerte køn. Ikke at jeg regner med at forældrene fortæller det til deres børn henover middagsbordet, men tænk hvis de fandt ud af at de kun var "gode nok" i kraft af deres køn?

Jeg tænker, at det må være et slag på selvtilliden og måske endda også på tilliden til om mor og far elsker en (forestil jer en dreng, der ved, at han ville have endt som abort hvis han havde været en pige - hvis han ikke kan lide at spille fodbold, hvis han synes det er spændende at klæde sig i pigetøj, hvis han fandt ud af at han var homoseksuel, eller andet, som man ikke forbinder med en "typisk" dreng? Eller omvendt en pige, som måske går i kjoler fordi hun føler, at det er hun nødt til for at få mors og fars kærlighed, men at hun inderst inde hellere vil være en "drengepige"? Jeg tænker, at der godt kunne opstå nogle triste situationer...)

Jeg har som sådan ikke noget imod, hvis man i fremtiden kan udvælge sædceller og æg og på DEN måde vælge kønnet på sit barn. Men at afslutte et liv alene pga. kønnet. Det har jeg altså svært ved at rumme :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm.. jeg er lidt splittet. Personligt ville jeg aldrig kunne gøre det, for for mig findes der ikke et 'forkert' køn (altså nogle gange ville jeg ønske min mand var en kvinde så han kunne forstå mig, men det er jo noget helt andet ;))

Men på den anden side må der jo være et behov for det, lige som der engang var behov for at kunne få foretaget en abort, og jeg vil hellere have folk får det gjort et ordenligt sted end som i gamle dage med glødende strikkepinde i baggården hos en vaskekone.

Det kan jo være et lesbisk par uden mandlige venner, der ikke vil have en dreng, af frygt for at han ikke vil få nok mandlig kontakt og derfor udvikle sig 'forkert', når nu pædagoger og lærere også er flest kvindelige. At de mener at dette drengefoster vil have det bedre ved ikke at få lov til at blive til et barn - lige som mange vælger mongoler og svært handicappede fra, fordi de ikke mener de kan give dette barn et godt nok liv.

Selvfølgelig er der nogle der vælger at få det 'rigtige' køn fordi de har ønsket sig en lille pynteprinsesse i stedet for en beskidt og støjende dreng (eller omvendt), men jeg håber de fleste vælger af en god grund.

...og hvem er det der bestemmer hvilken grund der er god og hvilken der er dårlig.

Jeg tænker også lidt på adoptionsforældre. De har mange overvejelser om hvor deres barn skal komme fra (så vidt jeg har hørt tænker de meget på hvordan barnet kommer til at se ud ift. om de senere bliver udsat fra racisme) og kan vist også vælge om barnet må have handicap eller ej. Men mon ikke der inden for de næste 10 - 20 år også bliver mulighed for at vælge om det skal være en dreng eller en pige?

jeg er jo nød til at kommentere det markerede. Ja vi adoptanter kan vælge hvilket land barnet skal komme fra, fordi sådan er reglerne. Meeen nogen gange kan man jo stå og havde valgt et land, og alligevel få et barn, som ser helt ud som en fra en anden nation, og du kan ikke fravælge barnet, som kommer i forslag med mindre det ligger udenfor ens godkendelse. Uden at det få konsekvenser i form af at man mister sin godkendelse.

Og at vi kan vælge handicaps fra, ja det større handicaps som vil kræve special needs. Meeen det er jo det samme, som hvis en gravid til nakkefold scanningen får af vide, at deres barn bliver svært handicaps, også har muligheden for abort.

Og nej jeg tror aldrig, at vi adoptanter kommer til at kunne vælge køn. Der er simpelthen for meget arbejde, som bliver sat i gang for, at man kan få det enkelte barn, at det ville kræve endnu mere arbejde, hvis man også skulle til at blande kønskrav ind i det. Desuden stiger ventelisterne, fordi der er flere om buddet til adoption i flere lande idag.

Så jeg synes faktisk ikke at man kan blande adoption i denne debat.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, jeg synes det er så sørgeligt og forkert.

Jeg kan forstå, og er ikke imod, abort ved grunde som svært handikap/sygdom, uønsket graviditet osv., men når man ØNSKER sig et barn og er blevet gravid med vilje og det ellers er et helt igennem sundt og raskt barn, så synes jeg det er SÅ sørgeligt, hjerteløst og direkte modbydeligt at få en abort udelukkende pga. kønnet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev rigtig ked af det og fik helt ondt i maven over at høre at der faktisk er kvinder i dagens danmark som slår et ønskebarn ihjel bare fordi de ikke har en tissemand/kone..

:boo :boo :boo :boo

De skulle kraftedme selv have tænkt over hvis det var dem der var blevet bort adopteret inden de overhovedet havde smagt livet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm.. jeg er lidt splittet. Personligt ville jeg aldrig kunne gøre det, for for mig findes der ikke et 'forkert' køn (altså nogle gange ville jeg ønske min mand var en kvinde så han kunne forstå mig, men det er jo noget helt andet ;))

Men på den anden side må der jo være et behov for det, lige som der engang var behov for at kunne få foretaget en abort, og jeg vil hellere have folk får det gjort et ordenligt sted end som i gamle dage med glødende strikkepinde i baggården hos en vaskekone.

Det kan jo være et lesbisk par uden mandlige venner, der ikke vil have en dreng, af frygt for at han ikke vil få nok mandlig kontakt og derfor udvikle sig 'forkert', når nu pædagoger og lærere også er flest kvindelige. At de mener at dette drengefoster vil have det bedre ved ikke at få lov til at blive til et barn - lige som mange vælger mongoler og svært handicappede fra, fordi de ikke mener de kan give dette barn et godt nok liv.

Selvfølgelig er der nogle der vælger at få det 'rigtige' køn fordi de har ønsket sig en lille pynteprinsesse i stedet for en beskidt og støjende dreng (eller omvendt), men jeg håber de fleste vælger af en god grund.

...og hvem er det der bestemmer hvilken grund der er god og hvilken der er dårlig.

Jeg tænker også lidt på adoptionsforældre. De har mange overvejelser om hvor deres barn skal komme fra (så vidt jeg har hørt tænker de meget på hvordan barnet kommer til at se ud ift. om de senere bliver udsat fra racisme) og kan vist også vælge om barnet må have handicap eller ej. Men mon ikke der inden for de næste 10 - 20 år også bliver mulighed for at vælge om det skal være en dreng eller en pige?

Jeg synes det er fedt, at du ser det så nuanceret og er åben overfor at det måske ikke er ren ondskab :respekt Og jeg kan godt lidt følge dig i tanken med "hvem bestemmer, hvad der er en god grund og hvad der er en dårlig" og at hvis man absolut vil have en abort, så skal man da helst have den et ordentligt sted og ikke med en strikkepind eller noget andet forfærdeligt...

MEN...

Mht. at bestemme hvad der er en god og en dårlig grund, så gør vi vel allerede netop dette som samfund. Helt ekstremt (og teoretisk) set kunne vi jo også argumentere for, at det ikke nødvendigvis er en dårlig grund, at slå et voksent menneske ihjel, fordi de f.eks. snorker eller tygger tyggegummi, eller fordi de er en mand eller en kvinde - at det er op til den enkelte at bedømme om det er en ok grund eller ej. Men vi har valgt som samfund at det er forkert. Hvis man slår nogen ihjel fordi de er en mand eller kvinde, så bliver man straffet.

Og jeg tænker, at vi på samme måde i Danmark har vedtaget, at det ikke er en gyldig grund at få en abort pga. køn (eftersom det ikke er tilladt at få abort pga. kønnet). Vi kan vel ikke forhindre kvinder i at tage til Sverige og få en abort, men jeg synes et eller andet sted at det er helt reelt at se ned på det, når det nu er "vedtaget forkert" i det samfund som vi lever i. Jeg synes i hvert fald ikke, at der er noget mærkeligt i at vedtage, at det er forkert.

Mht. ikke at ville have en dreng fordi man er et lesbisk par, der ikke har mandlige bekendte, så tænker jeg faktisk lidt, at hvis man ikke kan tage sig af begge køn, så skulle man måske overveje, om man er klar til at få et barn. Det er da en hel reel bekymring for lesbiske par hvad de skal stille op med en dreng, men hvis de ikke har mandlige bekendtskaber, så tænker jeg lidt, at de må få fingeren ud (pardon) og få skaffet sig nogle mandlige bekendtskaber! Eller opdrage deres søn efter bedste evne uden mandlige bekendtskaber...

Mht. at adoptanter skulle kunne vælge køn ville jeg ikke kunne se noget problem i. Jeg forestiller mig at der er lige mange, der helst vil have drenge og helst vil have piger (i hvert fald i Danmark), og så ville fravalgte adoptivbørn vel "bare" bliver adopteret af nogle andre. Om det så er realistisk at vælge køn som adoptant, det tør jeg ikke kloge mig på - det ved Vanni sikkert mere om :)

Mht. at der tilsyneladende er et behov, så betyder det vel ikke at behovet er iorden. Jeg tror på, at bare fordi noget "er" betyder det ikke nødvendigvis at det "bør være". Og behov skal ikke nødvendigvis tilfredsstilles. Det er så en anden snak om det er realistisk at stoppe disse gravide i at opfylde deres behov for at få abort ved et "forkert" køn. (Og jeg læser ikke at du nødvendigvis synes at behovet er iorden, jeg ville bare lige knytte denne kommentar til tanken om behov for abort ved "forkert" køn :))

Jeg vil godt strække mig så langt, at være åben overfor muligheden for, at der kunne være en god grund til at fravælge pga. køn. Men jeg kan ikke komme i tanke om, hvad sådan en god grund kunne være, og jeg tænker umiddelbart at sådan en god grund ville være så enestående, at etisk råd ville give lov til en abort i Danmark også. At det er tilladt for hvemsomhelst og uden spørgsmål i Sverige, det synes jeg ikke er ok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom jeg sådan helt generelt ikke synes, at man skal sammenligne gravides kvaler med ufrivilligt barnløses kvaler, så synes jeg også, at det må være en STRID torn i øjet for de kvinder, der har kæmpet for at blive gravide og græder over endnu ikke at være det, at nogen siger nej tak til et ønskebarn bare fordi det har/ikke har en tap :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom jeg sådan helt generelt ikke synes, at man skal sammenligne gravides kvaler med ufrivilligt barnløses kvaler, så synes jeg også, at det må være en STRID torn i øjet for de kvinder, der har kæmpet for at blive gravide og græder over endnu ikke at være det, at nogen siger nej tak til et ønskebarn bare fordi det har/ikke har en tap :(

det er jo også derfor jeg startede ud med at skrive, at jeg jo selv var farvet af, at være ufrivillig barnløs. Og ja jeg bliver sku foraget over at høre, at nogen vælger sit barn fra pga en lille ting som køn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er jo også derfor jeg startede ud med at skrive, at jeg jo selv var farvet af, at være ufrivillig barnløs. Og ja jeg bliver sku foraget over at høre, at nogen vælger sit barn fra pga en lille ting som køn.

Jeg tænker så omvendt igen, at barnløse egentlig ikke er "en del" af situationen hos en gravid, der overvejer abort, og at der dermed ikke skal lovgives efter deres hensyn. Så det var nok mere en strøtanke end et argument. Men altså... Det ville være klædeligt, hvis man holdt rigtig meget mund med at have taget sådan et valg overfor en barnløs, synes jeg. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker så omvendt igen, at barnløse egentlig ikke er "en del" af situationen hos en gravid, der overvejer abort, og at der dermed ikke skal lovgives efter deres hensyn. Så det var nok mere en strøtanke end et argument. Men altså... Det ville være klædeligt, hvis man holdt rigtig meget mund med at have taget sådan et valg overfor en barnløs, synes jeg. :rolleyes

selvfølgelig er det ikke et argument, men derfor får man alligevel sådan en øv følelse, fordi man selv ville gøre alt bare for at få et barn, om det var med tap eller uden er jo bare en mindre detalje.

Men jeg synes nu alligevel, at det er lidt for meget designerbarn, når man på den måde vil vælge et barn fra pga køn.

Og så synes jeg jo også bare det er etisk forkert.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er så egoistisk at vælge en abort pga det forkerte køn.. Jeg vil gerne have en 3'er og kunne godt tænkte mig en pige, men kunne ALDRIG vælge en abort, hvis det var en dreng, for i mit univers er det vigtigst at barnet er sundt!!!

Synes det er endnu en grim udvikling i DK..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er så egoistisk at vælge en abort pga det forkerte køn.. Jeg vil gerne have en 3'er og kunne godt tænkte mig en pige, men kunne ALDRIG vælge en abort, hvis det var en dreng, for i mit univers er det vigtigst at barnet er sundt!!!

Synes det er endnu en grim udvikling i DK..

:ditto

Synes det er grotesk at fravælge et barn alene fordi det ikke passer ind i hvordan ens ide er. Som min kæreste sagde, bare fordi det ikke passer til gardinerne...

Jeg drømte da om en lille dreng, men kunne da aldrig nogensinde finde på at fravælge min lille Mumi fordi hun er en pige. Hun er da højt elsket allerede og var det helt fra start. Får vi kun piger, så er det da ligemeget for det er jo vores børn, vores guldklumper :)

Det der chokerede mig var at det var veluddannede kvinder som fik det gjort. De burde jo vide bedre, skulle man tro. Et liv er da et liv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes faktisk det er mere skræmmende at Sverige har fri abort til 18. uge :o Barnet er jo "færdigudviklet" omkring uge 20 og skal bare vokse - Det er virkelig skræmmende at de har abort så sent!!!!!

PERSONLIGT ville jeg ALDRIG kunne fravælge et barn, for så "latterlig lille" en ting, som køn. Jeg ville være lykkelig og taknemmelig, for barnet ligegyldigt hvilket køn.

På den anden side.. Så tænker jeg ærlig talt, at det barn som bliver fjernet, fordi det har det forkerte køn nok ikke havde fået et pisse godt liv; Jeg mener, hvis forældrene seriøst SÅ SENT får fjernet "et lille menneske" af den grund.. Ja, så tror jeg faktisk ikke de nogensinde ville kunne komme til at elske det barn; Også tror jeg faktisk at barnet "har det bedre" som englebarn.. :(

Men der står jo heller ikke "hvor udbredt" det er.. Og hvis man er efter uge 14, så har man jo i mange tilfælde fortalt det til folk - og ja, man kan da lyve og sige barnet er handicappet.. Men jeg har aldrig hørt om, eller mødt nogen der har gjort det eller som mente det var "Okay" og troede de ville kunne gøre det.. Så hvor mange gør det, og hvem er det lige? Eller er det bare et "stunt" for at sætte fokus på en sen abortgrænse i Sverige?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvor tidligt kan man få kønnet af vide. Fordi noget af det, som jeg bliver foraget over udover alderen er netop det, som Myliona påpeger, at det er så sent i graviditeten i uge 18.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes faktisk det er mere skræmmende at Sverige har fri abort til 18. uge :o Barnet er jo "færdigudviklet" omkring uge 20 og skal bare vokse - Det er virkelig skræmmende at de har abort så sent!!!!!

PERSONLIGT ville jeg ALDRIG kunne fravælge et barn, for så "latterlig lille" en ting, som køn. Jeg ville være lykkelig og taknemmelig, for barnet ligegyldigt hvilket køn.

På den anden side.. Så tænker jeg ærlig talt, at det barn som bliver fjernet, fordi det har det forkerte køn nok ikke havde fået et pisse godt liv; Jeg mener, hvis forældrene seriøst SÅ SENT får fjernet "et lille menneske" af den grund.. Ja, så tror jeg faktisk ikke de nogensinde ville kunne komme til at elske det barn; Også tror jeg faktisk at barnet "har det bedre" som englebarn.. :(

Men der står jo heller ikke "hvor udbredt" det er.. Og hvis man er efter uge 14, så har man jo i mange tilfælde fortalt det til folk - og ja, man kan da lyve og sige barnet er handicappet.. Men jeg har aldrig hørt om, eller mødt nogen der har gjort det eller som mente det var "Okay" og troede de ville kunne gøre det.. Så hvor mange gør det, og hvem er det lige? Eller er det bare et "stunt" for at sætte fokus på en sen abortgrænse i Sverige?

:ditto til det med rødt.. Det ar jeg det meget svært med :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvor tidligt kan man få kønnet af vide. Fordi noget af det, som jeg bliver foraget over udover alderen er netop det, som Myliona påpeger, at det er så sent i graviditeten i uge 18.

Det kan man helt ned til uge 14..

Så tvivler på at de forældre der kunne finde på at få en abort pga kønnet, venter til uge 18 ;) De har jo nok besluttet inden sådan en scanning at hvis det er det ene eller andet, skal de have en abort også betaler de for den så tidlig som muligt..

Men kan slet ikke sætte mig ind i hvorfor man tillader abort så sent.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes faktisk det er mere skræmmende at Sverige har fri abort til 18. uge :o Barnet er jo "færdigudviklet" omkring uge 20 og skal bare vokse - Det er virkelig skræmmende at de har abort så sent!!!!!

PERSONLIGT ville jeg ALDRIG kunne fravælge et barn, for så "latterlig lille" en ting, som køn. Jeg ville være lykkelig og taknemmelig, for barnet ligegyldigt hvilket køn.

På den anden side.. Så tænker jeg ærlig talt, at det barn som bliver fjernet, fordi det har det forkerte køn nok ikke havde fået et pisse godt liv; Jeg mener, hvis forældrene seriøst SÅ SENT får fjernet "et lille menneske" af den grund.. Ja, så tror jeg faktisk ikke de nogensinde ville kunne komme til at elske det barn; Også tror jeg faktisk at barnet "har det bedre" som englebarn.. :(

Men der står jo heller ikke "hvor udbredt" det er.. Og hvis man er efter uge 14, så har man jo i mange tilfælde fortalt det til folk - og ja, man kan da lyve og sige barnet er handicappet.. Men jeg har aldrig hørt om, eller mødt nogen der har gjort det eller som mente det var "Okay" og troede de ville kunne gøre det.. Så hvor mange gør det, og hvem er det lige? Eller er det bare et "stunt" for at sætte fokus på en sen abortgrænse i Sverige?

:ditto til det med rødt.. Det ar jeg det meget svært med :boo

I england er abortgrænsen 24. uge

Og i Spanien kunne du for 35000,- få en abort (eller mord om du hellere vil kalde det det) helt frem til 8. måned på specielle abortklinikker hvor der blot underskrives af en psykiater at kvinden vil lide psykisk ved at få barnet. Ved ikke om det stadig praktiseres da Spanien reviderede deres abortlov i sommer. Men for få år siden kunne man, hvor DR bl.a. lavede en dokumentarfilm om det da danske kvinder tog derned.

Desværre går lægen sikkert fri trods forfalskede journaler m.v. http://www.radiosolymar.es/spanske/nyheder/danske-beviser-afvist-i-retten

På siden jeg linker til er der også mulighed for at se TV-avisen vedr. ovenstående.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos scanningsklinikken "Lille Københavner" kunne man indtil for ganske nylig få kønnet oplyst allerede i uge 14.

Men på grund af kvinderne, der tager til Sverige har de nu valgt at de først vil oplyse kønnet fra uge 18.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos scanningsklinikken "Lille Københavner" kunne man indtil for ganske nylig få kønnet oplyst allerede i uge 14.

Men på grund af kvinderne, der tager til Sverige har de nu valgt at de først vil oplyse kønnet fra uge 18.

Tror bare kvinderne vil tage til England så hvor abortgrænsen er 24. uge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I england er abortgrænsen 24. uge

Og i Spanien kunne du for 35000,- få en abort (eller mord om du hellere vil kalde det det) helt frem til 8. måned på specielle abortklinikker hvor der blot underskrives af en psykiater at kvinden vil lide psykisk ved at få barnet. Ved ikke om det stadig praktiseres da Spanien reviderede deres abortlov i sommer. Men for få år siden kunne man, hvor DR bl.a. lavede en dokumentarfilm om det da danske kvinder tog derned.

Desværre går lægen sikkert fri trods forfalskede journaler m.v. http://www.radiosolymar.es/spanske/nyheder/danske-beviser-afvist-i-retten

På siden jeg linker til er der også mulighed for at se TV-avisen vedr. ovenstående.

det må da give nogle skrækkelig ar på sjælen af disse kvinder, fordi man har båret rundt på barnet så længe...

At få en abort er jo ikke bare en nem ting

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror bare kvinderne vil tage til England så hvor abortgrænsen er 24. uge.

Ja men det er måske trods alt dyrere og mere besværligt end at tage til Sverige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER