AgnetheV

Abort ved forkert køn

38 indlæg i dette emne

I england er abortgrænsen 24. uge

Og i Spanien kunne du for 35000,- få en abort (eller mord om du hellere vil kalde det det) helt frem til 8. måned på specielle abortklinikker hvor der blot underskrives af en psykiater at kvinden vil lide psykisk ved at få barnet. Ved ikke om det stadig praktiseres da Spanien reviderede deres abortlov i sommer. Men for få år siden kunne man, hvor DR bl.a. lavede en dokumentarfilm om det da danske kvinder tog derned.

Desværre går lægen sikkert fri trods forfalskede journaler m.v. http://www.radiosoly...afvist-i-retten

På siden jeg linker til er der også mulighed for at se TV-avisen vedr. ovenstående.

det må da give nogle skrækkelig ar på sjælen af disse kvinder, fordi man har båret rundt på barnet så længe...

At få en abort er jo ikke bare en nem ting

Det der undrer mig mest er at man først omkring 7-8. måned finder ud af at abort er løsningen ????

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det der undrer mig mest er at man først omkring 7-8. måned finder ud af at abort er løsningen ????

Total off topic, men hvordan laver du dobbelquote? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er altså måske naiv.. Men jeg tænker virkelig.. "Hvor stort er problemet EGENTLIGT?"

Jeg mener.. Hvis man fortæller på den klinik man bliver kønsscannet på, at man skal have en abort så må man da være rimelig åben omkring det, og have delt det med nogen - Men jeg kender ingen "som kender en" der har fået lavet en abort på det grundlag.. Jeg kender faktisk ingen som har fået en frivilligt abort efter uge 12.. Jeg mangler en form for tal eller bare et "bevis" på der er andet i det end en scanningsklinik der ændre deres grænse.

Jeg tænker på mange måder er det jo et "personligt valg", og jeg tror ikke den scanningsklinik ændre på hvor mange der får en abort. Jeg mener, hvis man er fast besluttet, så finder man jo for filan bare et andet sted at blive scannet.. Om ikke andet, tager man til Sverige og betaler for den scanning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det der undrer mig mest er at man først omkring 7-8. måned finder ud af at abort er løsningen ????

Total off topic, men hvordan laver du dobbelquote? :help

Laver multiquote og kopierer derefter kodelinjen på nederste quote så den kommer øverst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I england er abortgrænsen 24. uge

Og i Spanien kunne du for 35000,- få en abort (eller mord om du hellere vil kalde det det) helt frem til 8. måned på specielle abortklinikker hvor der blot underskrives af en psykiater at kvinden vil lide psykisk ved at få barnet. Ved ikke om det stadig praktiseres da Spanien reviderede deres abortlov i sommer. Men for få år siden kunne man, hvor DR bl.a. lavede en dokumentarfilm om det da danske kvinder tog derned.

Desværre går lægen sikkert fri trods forfalskede journaler m.v. http://www.radiosolymar.es/spanske/nyheder/danske-beviser-afvist-i-retten

På siden jeg linker til er der også mulighed for at se TV-avisen vedr. ovenstående.

Det jeg undrer mig mest over er hvordan lægerne gør det?! Og hvordan de kan få sig selv til at gøre det... efter man har fjernet barnet fra livmoderen er det jo fuldt levedygtigt og ligger bare der og kigger på en (eller græder nok nærmere)... hvordan fan slår man det så ihjel?? Ej jeg kan slet ikke se det for mig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det jeg undrer mig mest over er hvordan lægerne gør det?! Og hvordan de kan få sig selv til at gøre det... efter man har fjernet barnet fra livmoderen er det jo fuldt levedygtigt og ligger bare der og kigger på en (eller græder nok nærmere)... hvordan fan slår man det så ihjel?? Ej jeg kan slet ikke se det for mig...

:boo

Mon ikke de "afliver" det inde i maven? :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan slet ikke rumme det altså.. :gal Og jeg kan på INGEN måde strække mig til at der kan være nogen som helst god grund til at få fjernet et barn pga. køn. Jeg synes det er fuldstændig grotesk og jeg mener ikke at mennesker der tager sådan et valg burde have børn generelt. :klap :box

Så kan det godt være at jeg er farvet af SA og manglende succes indtil videre.. Men det der er simpelthen utilgiveligt i min verden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det jeg undrer mig mest over er hvordan lægerne gør det?! Og hvordan de kan få sig selv til at gøre det... efter man har fjernet barnet fra livmoderen er det jo fuldt levedygtigt og ligger bare der og kigger på en (eller græder nok nærmere)... hvordan fan slår man det så ihjel?? Ej jeg kan slet ikke se det for mig...

Mon ikke de slår barnet ihjel med medicin inden det bliver født?

.....eller hvis de er skruppelløse nok, så sælger de bare barnet på det sorte marked og tjener dobbelt på en desperat kvindes sidste udvej :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mon ikke de slår barnet ihjel med medicin inden det bliver født?

.....eller hvis de er skruppelløse nok, så sælger de bare barnet på det sorte marked og tjener dobbelt på en desperat kvindes sidste udvej :(

ej vi må slet ikke ud og tænke i de baner, som du skriver til sidst...

Jeg kan slet ikke holde nogen af tankerne ud.

:boo :boo :boo :boo :boo :boo :boo :boo :boo :boo :boo :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næ, men jeg synes efterhånden ikke jeg kan blive chokeret mere efter alverdens dokumentarudsendelser hvor folk sælger deres egne børn til organdonation, menneske smugling, 'slavehandel', bortførelse af børn for at sælge dem videre enten til godtroende adoptanter eller sexslaver osv. osv. osv.

Er glad for at jeg bare er lille mig og det værste mine unger kan komme ud for er at fuglene skider dem i nakken når de går i skole om morgenen (lad mig blive i min lille bobbel om at den store onde verden ikke er kommet til min lille landsby - og aldrig kommer det!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næ, men jeg synes efterhånden ikke jeg kan blive chokeret mere efter alverdens dokumentarudsendelser hvor folk sælger deres egne børn til organdonation, menneske smugling, 'slavehandel', bortførelse af børn for at sælge dem videre enten til godtroende adoptanter eller sexslaver osv. osv. osv.

Er glad for at jeg bare er lille mig og det værste mine unger kan komme ud for er at fuglene skider dem i nakken når de går i skole om morgenen (lad mig blive i min lille bobbel om at den store onde verden ikke er kommet til min lille landsby - og aldrig kommer det!)

du trykker altså voldsomt på nogle knapper hos mig i dine udtalelser om adoption. Ja nogle steder er/har der været handel med børn.

Og derfor har vi heldigvis nogle god organisationer her i Danmark, som arbejder rigtig meget for, at vi adoptanter ikke ender i menneskehandel, at de børn, som vi får i forslag ikke er kommet til adoption via menneskehandel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg forstår det ikke og jeg bliver virkelig trist :(

På det helt egoistiske plan, så synes jeg det er virkelig træls, at de par der bare gerne vil vide hvad der gemmer sig i maven (uden bagtanker!) nu skal vente til uge 18 med at få en kønsscanning - så kan man jo ligeså godt vente til MD og jeg ved, at hvis jeg bliver gravid igen, så vil vi gerne vide om det er en lillebror eller lillesøster så hurtigt som muligt. ÆV!

Jeg tænker dog, som Myliona, at hvis forældrene kan finde på at få en abort pga. 'forkert' køn, så er der nok en overhængende fare for, at det barn ikke bliver elsket som fortjent hvis det kom til verden. Det er ubeskriveligt tragisk, men så synes jeg måske det er 'bedre' ikke at være til :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER