Guest Cirkeline88

fjerne ukrudt

15 indlæg i dette emne

Jeg har en masse ukrudt mellem fliserne i min have, og jeg har prøvet med sådan et langt skaft med en stål børste forneden og det virker bare ikke rigtig.

Jeg er ikke ude i at bruge en ukrudtsbrænder, eller round up, for mine katte går ude i haven også.

Er der nogle der har et vidundermiddel mod det ??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

altså det bedste er jo at fjerne det med det værktøj som du beskriver, og derefter, når det begynder at komme, så kom eddike på :), min nabo har byens flotteste indkørsel, og han bruger den metode

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte roundup, da mit var allerværst - Men ellers så tror jeg altså at måske kogende vand kunne hjælpe? det må da slå det der gror ihjel, også er det lettere at fjerne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså det bedste er jo at fjerne det med det værktøj som du beskriver, og derefter, når det begynder at komme, så kom eddike på :), min nabo har byens flotteste indkørsel, og han bruger den metode

Jeg synes bare ikk den der dims virker, jorden sætter dig fast i den og så hjælper den ikke meget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes bare ikk den der dims virker, jorden sætter dig fast i den og så hjælper den ikke meget

Jeg købte en "lille".. Også ned på knæ, også ellers faktisk rive den igennem fliserevnen.. Det krævede MEGET arbejde..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes bare ikk den der dims virker, jorden sætter dig fast i den og så hjælper den ikke meget

jeg har sådan et jern, hvor jeg skal sidde på alle fire og kratte ukrudtet op, og med den får man også ofte fjernet rødderne, det gør man ikke med en brænder :)

men hvis det bare er små ukrudt, så hæld eddike på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Regnvejr er din ven ;) efter en god dag med regn er det meget nemmere og fjerne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Regnvejr er din ven ;) efter en god dag med regn er det meget nemmere og fjerne

med fingrene eller hvad?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her bruger vi med fordel, også i indkørelsen hvor vi har perlesten.

10 liters spand

Forstøver

4 liter rent vand

1 liter almindelig eddike

½ kilo salt, her kan bruges både vintersalt og køkkensalt.

Ukrudtet visner IKKE med det samme, men over en lille uge kan man langsomt se virkningen, da det begynder at blive gult.

I indkørelsen, tager vi så lige skuffejernet eller kultivatoren, og hakker løs. Som regel kommer rødder med op også, og ellers er det bare havehansker på og så op. Det samme mellem fliserne, hvor det driller lidt, får det lige en tur med en skarp kant fra et haveredskab eller andet.

Men det plejer at løsne sig.

Og så fejes der med kosten, på fliserne, det holder ukrudtet nede også fordi du forhindre at det vokse fast i fugerne mellem fliserne, og du undgår også, at der samler sig jord og andet skidt i fugerne, som ukrudtet kan vokse i.

Selvfølelig kan man ikke feje hele tiden, og vi fejer her kun få gange om ugen og ellers bruger vi eddike blandningen. Så kan vi holde det nogenlunde nede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her bruger vi med fordel, også i indkørelsen hvor vi har perlesten.

10 liters spand

Forstøver

4 liter rent vand

1 liter almindelig eddike

½ kilo salt, her kan bruges både vintersalt og køkkensalt.

Ukrudtet visner IKKE med det samme, men over en lille uge kan man langsomt se virkningen, da det begynder at blive gult.

I indkørelsen, tager vi så lige skuffejernet eller kultivatoren, og hakker løs. Som regel kommer rødder med op også, og ellers er det bare havehansker på og så op. Det samme mellem fliserne, hvor det driller lidt, får det lige en tur med en skarp kant fra et haveredskab eller andet.

Men det plejer at løsne sig.

Og så fejes der med kosten, på fliserne, det holder ukrudtet nede også fordi du forhindre at det vokse fast i fugerne mellem fliserne, og du undgår også, at der samler sig jord og andet skidt i fugerne, som ukrudtet kan vokse i.

Selvfølelig kan man ikke feje hele tiden, og vi fejer her kun få gange om ugen og ellers bruger vi eddike blandningen. Så kan vi holde det nogenlunde nede.

når i blander det i spanden hælder i det så bare ud over eller putter i det i forstøveren og sprøjter på hver enkelt plante...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

med fingrene eller hvad?

Jeg har sån en pind med en skarp dims der går ned mellem fliserne men når jorden er våd så sidder ukrudtet ikke så godt fast og slipper meget nemmere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her i huset, ja med fingrene og den der metalbørsteting til mos. Det tager krig, og der er ingen nem udvej ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er en ukrudtsbrænder farlig for kattene??

Du kan også hælde salt på, det kan ukrudt ikke tåle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke farligt at lade kattene gå i haven efter brug af round up.

Det er et systemisk middel. Så når det rammer planten mv transportere denne det rundt i dens system.

Men uanset hvad så er det for sent at bruge det nu da planterne er på vej i dvale.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

når i blander det i spanden hælder i det så bare ud over eller putter i det i forstøveren og sprøjter på hver enkelt plante...

Vi hælder det bare fra spanden og over i. Men det kan nu godt blandes i en forstøver, hvis man køber en af de store beholder/forstøver dem mange havemennesker har med remme på (sådan en har vi) og så sprøjter vi bare der hvor det skal være. Ved fliserne sprøjter vi lige lidt ekstra.

Så snart vi kan se det er gult, så rykker vi det op. Og som sagt det der driller lidt, får lige et ekstra hak men det plejer ikke at volde de store problemer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER