JaMa

Jern...

9 indlæg i dette emne

Jeg døjer altså noget med at få det jerntilskud som jeg skal have <_< min mave ter sig tosset af det med forstoppelse og kvalme, så det er ikke lige fordi jeg har lysten til at tage det. Jeg tager en Gravitamin hver dag hvor der jo er 27 mg i, hvilket så gør at jeg mangler omkring 15-25 mg, for at nå op på Sundhedsstyrelsens anbefalede daglige mængde. Jeg skifter mellem Kräuterblut og Aminojern, da det er de to ting som jeg tilnærmelsesvist kan tåle i maven. Det har været ligesådan de andre gange jeg har været gravid, men vil jo gerne have det jern jeg bør få dagligt, så gad godt at finde en løsning på problemet.

Hvad gør i andre; hvilke jerntilskud tager i og hvor tit/hvor meget?

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tager også Gravitamin, men både en morgen og aften. Det sagde min JM var nok :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået lov til at holde pause lidt endnu, for min mave kan IKKE lide dem. Starter senest op på torsdag, der er jeg 20+0 og det var jo den gamle anbefaling. Jeg har fået nogle andre slags jernpiller end dem jeg tog (gravijern), i babypakkerne - så dem vil jeg starte med at prøve.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager også Gravitamin, men både en morgen og aften. Det sagde min JM var nok :-)

Jamen så får du vel "dobbelt op" af alle de andre vitaminer også? Hmm, jeg synes det er lidt en jungle det her... måske jeg lige skulle høre min jordemoder ad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået lov til at holde pause lidt endnu, for min mave kan IKKE lide dem. Starter senest op på torsdag, der er jeg 20+0 og det var jo den gamle anbefaling. Jeg har fået nogle andre slags jernpiller end dem jeg tog (gravijern), i babypakkerne - så dem vil jeg starte med at prøve.

Ja, jeg har netop også tænkt på den gamle anbefaling, som jo har fungeret fint for mig to gange før :) har aldrig døjet med lav blodprocent, hverken før eller efter fødsel. Så satser på at det er ok indtil videre, det jeg gør nu. Men skal lige have spurgt min jordemoder eller læge, for det er jo ikke holdbart i længden <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen så får du vel "dobbelt op" af alle de andre vitaminer også? Hmm, jeg synes det er lidt en jungle det her... måske jeg lige skulle høre min jordemoder ad :)

Det eneste hun nævnte var Folinsyre, som man fik "for meget" af.. Men der tisser man åbenbart det "overskydende" ud..

Men ja, prøv at snakke med hende eller din læge.. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager jern til gravide - fra apovit (købt på apoteket) Min mave har det helt fint med det og skal kun tage en jern tbl dgl. Jeg tager så tbl. inden sengetid og ikke sammen med mit vitamintilskud til gravide og fiskeolie.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg plejer også at blive enormt forstoppet af jern, men min læge anbefalede et præparat der hedder niferex. Det er ret nyt og skal derfor ofte bestilles hjem på apoteket (det tager en dag eller to). Dette tilskud kommer i kapsler hvor der er tilsat en lille smule afføringsmiddel som ikke er skadeligt for den gravide, men som holder maven i gang. Kapslerne er på 100 mg og derfor er det nok at tage en hver anden dag.

Jeg har taget dem siden uge 10 og er i dag 20+6, og det er gået rigtig fint, så det kan anbefales :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv HemoJern - de fungerer i hvert fald fint for mig. Tager tre inden jeg går i seng om aftenen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER