Britt

Fødte i lørdags

19 indlæg i dette emne

Hej alle

Jeg fødte i lørdags kl. 18.21 en lille dreng, som har fået navnet Linus. Han vejede ved fødslen 4030 g. og var 53 cm ... meget flot i uge 38+4, synes jeg.

Havde fredag fået to piller til modning, en morgen og en eftermiddag, da jeg kun var en cm åben og endnu havde en cm livmoderhals, da jeg mødte ind om morgenen. Jeg skulle så have taget vandet lørdag morgen. Men lørdag morgen var der pludselig alt for travlt, så jeg fik blot et par piller mere og besked på at komme tilbage om eftermiddagen. Pillerne havde kun givet forøgede plukkeveer, men om eftermiddagen var jeg alligevel fire cm. åben, så dejligt! Fik rigtige veer omkring 17.30, og fødte som sagt kl. 18.21.

Et fantastisk fødselsoplevelse. Oplevede slet ikke den panik, som kom bag på mig ved sidste fødsel, hvor jeg fødte med drop og havde ve-storm med fire cm udvidelse på de sidste 20 minutter. ... Denne gang ville jeg have haft epidural-blokade. De fik den da også lagt, men kun 15 minutter før jeg fødte, så den hjalp intet. - Men altså: en langt bedre fødselsoplevelse end sidst, for uden drop var der pauser imellem veerne, hvilket var skønt, og de sidste fire-fem cm's udvidelse tog 40 minutter i stedet for 20, hvilket gør en verden til forskel.

Jeg sad på sengekanten, da jeg fik pressetrang, kom ned at ligge og pressede min lille dreng ud på kun en enkelt presseve. Var selv helt overrasket over, at det gik så "nemt". - I gåseøjne, for fødsler gør afsindig ondt, hvordan man så end vender eller drejer det. Jeg fik lattergas under de sidste mange veer, - hvilket varmt kan anbefales, hvis ellers det er en mulighed på det hospital, hvor man føder.

Uden at der var panik over det, skulle Linus lige en tur på børneafdelingen, da fødslen endte med at gå meget stærkt, hvilket hans små lunger ikke var helt forberedt på, så han fik ilt resten af aftenen, og så tog de også nogle blodprøver i løbet af det første 1½ døgn for at sikre sig, at der ikke var tale om infektion, hvilket to af hans ældre søskende har været ramt af som nyfødte.

Men sent den følgende aften fik vi ham med hen på barselsgangen, og blev med ham der til tirsdag morgen, idet der fortsat skulle holdes lidt ekstra øje med ham. Men han er sund og rask, så tirsdag drog vi hjemad sammen med Linus og hans fem store søskende, der alle er meget glade for ham. ... Han skal nok blive forkælet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Stort tillykke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med ham, godt klaret :loveshower

Hvordan kan det være du blev sat igang når du ikke var nået terminsdagen endnu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med Linus. Sikke en fin størrelse han havde.

Dejligt der blev holdt øje med ham og alt er fint nu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med lille-drengen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med lille Linus :loveshower :loveshower

det lyder næsten til at have været en drømmeingangsættelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tillykke med den lille :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med Linus :hurra

Jeg fødte ogs vores søn i lørdags, og det lyder til vi havde lidt ala samme fødsel (ve-storm, udvidelse fra 4-10 cm på 20 min. mm.)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med ham, godt klaret :loveshower

Hvordan kan det være du blev sat igang når du ikke var nået terminsdagen endnu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjertelig tillykke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej! Tak for alle lykønskningerne.

Til spørgsmålet om igangsættelse i uge 38: Det skyldes, at jeg for år tilbage mistede min førstefødte i uge 39 (væksthæmning og infektion i moderkagen). Selvom der så absolut var tale om et stort barn denne gang, og selvom jeg har født fem levendefødte børn siden den første, var jeg alligevel nervøs til sidst, og det hjalp ikke, at jeg havde termin to dage før den dato, hvor jeg engang mistede. Derfor fik jeg tilbud om at få sat fødslen i gang, hvilket jeg er glad for.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej! Tak for alle lykønskningerne.

Til spørgsmålet om igangsættelse i uge 38: Det skyldes, at jeg for år tilbage mistede min førstefødte i uge 39 (væksthæmning og infektion i moderkagen). Selvom der så absolut var tale om et stort barn denne gang, og selvom jeg har født fem levendefødte børn siden den første, var jeg alligevel nervøs til sidst, og det hjalp ikke, at jeg havde termin to dage før den dato, hvor jeg engang mistede. Derfor fik jeg tilbud om at få sat fødslen i gang, hvilket jeg er glad for.

Åh det kan jeg godt forstå! :( det er jeg ked af at høre.

Endnu engang tillykke med den lille.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Stort tillykke med Linus. :-) Hvor dejligt at du har haft en god fødsel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med ham

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med ham. Kommer der et billede? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med ham :) Skønt navn!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med Linus :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER