Guest Majkat

Hvornår skal du til jordemoder el læge igen?

15 indlæg i dette emne

Jeg var til JM da jeg var i uge 23 ca. og jeg skal først afsted igen i uge 31. Der er da 100 år til......

Jeg var til lægen for længe siden og pga hun holder ferie skal jeg først afsted når jeg er i uge 27.

Jeg hader bare den her "stilstandsperiode" hvor der nærmest ikke sker en dyt. Jeg vil bare så gerne se at min baby har det godt derinde.

Går der også så længe i mellem jeres besøg eller er det bare fordi jeg er 3. gangsfødende?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var afsted første gang da jeg var 15+3 og jeg skal først afsted igen den 14. december hvor jeg er i uge 29.

Det gør mig dig ikke noget. Bliver lige for tiden skannet hver anden uge på Skejby, for at holde øje med knægtens hjerte, så her sket rigeligt. Men nu et min graviditet jo også noget speciel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til jordmoder da jeg var i uge 19 og jeg skal først af sted igen d. 19 december.. ifølge den kalender jeg har fra lægen, skal jeg til 2. lægebesøg i midten af november.. Jeg synes også at der er laaaaang tid til at der skal ske noget igen <_< og tænkt hvis der er noget galt derinde, og jordmoderen så først finder ud af det om to måneder!! jeg er allerede begyndt at forsøge at overbevise kæresten om at det er ABSOLUT nødvendigt med en scanning mere.. :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til jordmoder da jeg var i uge 19 og jeg skal først af sted igen d. 19 december.. ifølge den kalender jeg har fra lægen, skal jeg til 2. lægebesøg i midten af november.. Jeg synes også at der er laaaaang tid til at der skal ske noget igen <_< og tænkt hvis der er noget galt derinde, og jordmoderen så først finder ud af det om to måneder!! jeg er allerede begyndt at forsøge at overbevise kæresten om at det er ABSOLUT nødvendigt med en scanning mere.. :whistling

Ahhhh se dét er en god plan... mon jeg kan lokke min mand med til det. Sikkert ikke :whistling

Jeg købte faktisk en scanning på dette tidspunkt i mine graviditeter ved begge pigerne, så måske er det derfor jeg synes der er længe til en ny undersøgelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ahhhh se dét er en god plan... mon jeg kan lokke min mand med til det. Sikkert ikke :whistling

Jeg købte faktisk en scanning på dette tidspunkt i mine graviditeter ved begge pigerne, så måske er det derfor jeg synes der er længe til en ny undersøgelse.

Hvilken scanning købte du i de sidste graviditeter?

Jeg vil så gerne have en 3D scanning, men kæresten synes at det er for dyrt <_< 900 kroner er mange penge, men jeg synes at det er alle pengene værd, når man så kan se at baby har det godt derinde :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken scanning købte du i de sidste graviditeter?

Jeg vil så gerne have en 3D scanning, men kæresten synes at det er for dyrt <_< 900 kroner er mange penge, men jeg synes at det er alle pengene værd, når man så kan se at baby har det godt derinde :7himmel

Ved den første købte jeg en kønsscanning og ved nummer 2 en 3D scanning. Da jeg var til scanning i Fredericia fik jeg 30% retur fra sygesikringen danmark. Kan man også det ved en 3D mon... så bliver det jo lidt billigere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er også 3. Gangs.

Var afsted 16+5 og skal igen 29+5.

De ligger ret fast her i randers, så ved at jeg skal afsted 36+5, 38+5 og 40+5. Altså 5 besøg ialt som fleregangs. 1. Gangs får 6 gange her

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til jordemoder i uge 21 og skal igen i uge 28 eller 29. Desuden skal jeg til 2. lægebesøg på tirsdag. Har forresten også lige været til glukosebelastning og skal igen i uge 28. Synes der er noget hele tiden og føler ikke det er nødvendigt at rende. Men nu er det også tredje gang jeg prøver det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er her I luxembourg afsted hver maaned til tissetest, blodproeve (sukker tror jeg) og for at tjekke toxoplasmose og saa bliver jeg ogsaa scannet og syntes stadig der er laenge imellem :) isaer denne gang??? Er omkring 21-22 uge taeller ikke saa serioest... Skal afsted den 24.10 eller er det 26.10? Til en omfattende scanning af en jordemoder og igen den ??? Start nov. :) mon der bare sker noget med os her omkring som goer at vi bare maa se baby og sikre os alt er ok? Jeg ved jeg taenker meget over at vaere der omkring hvor han kan leve hvis han kom ud men hvor frygteligt det maa vaere men maaske er det bare fordi jeg har laest artikkel I VORES BOERN for nylig ???? Er slet slet ikke klar til ham saa han har bare at blive derinde og have det godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til 3. jm beøsg på mandag hvor jeg er 23+4 og den 31/10 hvor jeg er 24+6 skal jeg til 3. scanning og efterfølgende lægesamtale. Så skal jeg have bestilt tid til 2.lægeundersøgelse men overvejer om jeg skal trække den til jeg har skiftet læge. Jeg kan ikke få lavet glykosebelastning, så jeg har målt blodsukker i 14 dage, og været til samtale med læge i den forbindelse på sygehuset. Skal starte med at måle igen i uge 28. Og der skal jeg vist nok også scannes igen.

Vi skal nemlig flytte nu her, så vi har plads til lillesøster kommer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til 2. Jordemoderbesøg i sidste uge og i næste uge skal jeg til 2. Lægebesøg.

Her går alt godt, så jeg synes egentlig det er ok, at der går lidt tid mellem de forskellige kontroller.

Jeg mærker baby hver dag, så jeg er ret sikker på, at han har det godt derinde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har første jordemoder konsultation i uge 16.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til 3. jm beøsg på mandag hvor jeg er 23+4 og den 31/10 hvor jeg er 24+6 skal jeg til 3. scanning og efterfølgende lægesamtale. Så skal jeg have bestilt tid til 2.lægeundersøgelse men overvejer om jeg skal trække den til jeg har skiftet læge. Jeg kan ikke få lavet glykosebelastning, så jeg har målt blodsukker i 14 dage, og været til samtale med læge i den forbindelse på sygehuset. Skal starte med at måle igen i uge 28. Og der skal jeg vist nok også scannes igen.

Vi skal nemlig flytte nu her, så vi har plads til lillesøster kommer.

hold da op, skal du allerede til 3. jm besøg? jeg har kun været til et enkelt besøg og skal ikke igen før i midten af december :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til andet lægebesøg igår..og skal til andet jordmor besøg i næste uge,

Lucas er nu blevet ca 25 cm og kan bestemt ikke li når man trykker på maven, :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også der får riiiigtig længe mellem jordemoder besøgende denne gang (er også 3.gangs gravid). Vi har så lige været afsted til 3d scanning og det gjorde da lige at man igen føler sig "opdateret" med vægt og at alting er iorden. Jeg synes så heller ikke rigtig jordemoder besøgende har været noget vildt denne gang. Bare sådan lidt en sludder for en sladder :whistling Men nu begynder baby også endelig at fylde så meget at hun kan vægt skønne hende og mærke lidt mere, så måske næste jdm besøg bliver anderledes?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER