Miss-Mette

Lillebror, født 13. oktober 2012, kl.03.46

22 indlæg i dette emne

Fødselsberetning

Lillebror født lørdag d. 13. oktober 2012, kl.03.46, 3685g. 53 cm.

Lyn fødsel på 2 timer og 15 min. - uden smertelindring af nogen art, foruden teknikken fra Smertefri Fødsel!!!

Fredag aften kom mine forældre hjem til os, da min mor var sikker på at fødslen ville ske om natten :rolleyes De kom og spiste med os og "bookede" sig derefter ind på gæsteværelset ved siden af vores soveværelse. Vi gik alle i seng kl.22.30. Frederik sov godt og det gjorde resten af familien også da jeg pludselig fik to gode veer kl.01.25, efterfulgt af en ballon der spang mellem benene på mig!

Jeg fik vækket manden og han hentede et håndklæde, så vi ikke skulle ligge i en vandseng fremover :whistling

Jeg fik mig væltet ud af sengen og hen til døren ind til mine forældre, som jeg fik vækket med "vandet er gået og jeg har veer".. så kunne de ellers komme op af sengen og 1-2-3 så var de i tøjet og havde fundet mine tasker mm. :kiss

Manden derimod mente vi havde god tid, så han tog et bad og fik barberet sig mens jeg ventede i sofaen i stuen. Efter 1 lille time derhjemme fik jeg sagt at NU skulle vi altså afsted, for veerne tog til i både styrke og længde, syntes faktisk ikke der var nogen rigtig pause imellem dem. Vi ankom til OUH kl.02.30, kørende i mine forældres Mercedes med automatgear, som vi ikke selv har. Manden kørte da min mor lige er blevet opereret og derfor ikke kan køre og jeg skulle nók ikke bag rettet hvis trafikken skulle forblive bare lidt sikker! Når men vi ankom til indgangen, hvor manden lige mente han skulle koble ud :gal NEJ det skal man ikke i en bil med automatgear!!! så det var tæt på lillebror kom ud i bilen da manden klodsede bremsen.

Vi kom op til fødegangen, hvor jordemoderen konstaterede at fostervandet var lidt grønt, så hun ville gerne beholder mig derinde (godske tak og lov for det). Hun mærkede på mig og jeg var 4 cm åben, altså kun 1 cm mere end i torsdags hvor min egen jm mærkede på mig, uden jeg havde nogle veer endnu. Vi kom ind på fødegangen og ca. 15 min. efter bad jeg om en epidural, da ve-stormen bare blev ved og ved og jeg kunne ikke sige andet end få ord imellem veerne, så jeg nåede ikke at slappe af imellem dem, som jeg havde lært til Smertefri Fødsel så jeg kom virkelig på arbejde med den hurtige overfladiske vejrtrækning, som jeg skulle holde under veerne! Men igen kan jeg kun sige at det virkede virkelig, jeg var nok ikke overlevet hvis jeg ikke havde den teknik med i bagagen :P

Efter jeg havde bedt om epiduralen, som jeg ellers havde svort jeg ikke ville have, gjorde jm klar til den, men kun 5 min. efter fik jeg pressetrang. JM kunne ikke helt forstå det, så hun mærkede på mig igen og jo jeg var fuldt udvidet. 4-10 cm på 20 min. så tror da fanden det gjorde ondt, fik jeg vist råbt :rolleyes Når men presseveerne kom og det blev mere udholdeligt. Vi nåede at være på fødegange i 50 min. så var lillebror ude. Det var SÅ vildt at presse, holde sine egne ben og pludselig se hans hoved imellem mine ben. Det stramte helt vildt, men bare jeg slappede af dernede (så godt man nu kan når hovedet er ude og skuldrene presser sig på), så kunne jeg lige nyde synet af sønnike imellem veerne :yay

Der gik utrolig lang tid før næste presseve kom, så jeg pressede selv veen frem og fik hans skuldre ud og så var han født :biglove Sikke en lykkerus der kom ind over mig, det var SÅ dejligt at opleve!!! Jeg fik en podendusblokade i hver side, for at jm kunne undersøge mig ordentligt og evt. sy mig. Hun gav mig kun et enkelt sting da jeg var bristet lidt. Ellers gav hun et par kosmetiske sting som hun sagde, hvad det så end er :unsure

Vores dejlige søn er bare så fantastisk, en rigtig dreng på normal størrelse :) Vi gættede ham dog kun til 3100-3200g. da han var så dejlig og lille syntes vi så vi blev alle tre meget overrasket da jm sagde 3685g. og 53 cm.

Jeg lå med ham på mit bryst i et par timer, inden jeg skulle ud og prøve at tisse. Mens jeg lå der ku jeg mærke han spændte op og så kom der en stor bøvs efterfulgt af en prut og selvfølgelig afføring, eller rettere sat tjære lige ud i min hånd, så jeg måte få min mor til at flytte dynen så vi ku fjerne det fra min hånd. Han lavede dette stunt to gange i træk og vi var færdige af grin :lol Manden var dog ikke så stolt af sin søn lige der, da det var ham som skulle fjerne det :puke

Min jm kom ind og ville have mig ud og tisse, hvilket også gik fint de første par skridt. Da jeg kom helt ud på badeværelset var det som om jeg ikke ku rette mig helt op og få luften ned i lungerne, så jeg blev dirigeret retur til sengen og lægen kom ind og så til mig. Hun ville tage et par prøver, for hun ku ikke lide at jeg havde problemer med vejrtrækningen efter mine anstrengelser. Så jeg fik taget et hjertekardiogram (eller hvad det nu hedder) og en prøve fra musklen i håndleddet via en tynd nål, øv jeg troede lige jeg var færdige med nåle :( Når men prøverne var fine, selvom de dog kunne se at jeg havde holdt en konstant overfladisk vejrtrækning under veerne (som jeg jo skulle jf. Smertefri Fødsel) hvilket resulterede i at min krop blev stresset... og derfor skulle jeg fokusere på at trække vejret laaaangt ned i lungerne resten af dagen!

Men blot en time senere begyndte det at sortne for mine øjne, som om jeg havde set ind i en pære i længere tid. Det ku lægen ikke helt forstå, så hun bad mig tage fordi Vuggen/patienthospitalet et par timer og hvile mig inden vi tog hjem, bare for at sikre sig at jeg var ok indenvi tog fra OUH.

Vi tog fra fødegangen kl.10 og over på Vuggen. Som vi forlod kl.13, efter vi havde spist lidt frokost og hvilet os alle fire - sønnike, manden, mormor og jeg :)

Lørdag aften skulle vi have været ovre os spise hos mn svigerinde og hendes mand som lige har købt hus, kun 1½ km fra os :glad Men jeg valgte at blive hjemme, for var rimelig træt. Så mine forældre blev hjemme ved Frederik, lillebror og jeg. Vi hyggede os, bare os tre! Men om aften kom synets drillerier igen og denne gange meget værre, så jeg gik i seng for at hvile mig max. siden har jeg ikke mærket noget til det.

Så til dem der agter at føde med teknikkerne fra Smertefri Fødsel, så tag det lige heeelt roligt dagene efter, for kroppen er stresset!

Det var virkelig en anden fødsel end ved Frederik. Jeg håber virkelig ikke at en evt. fødsel mere kommer til at gå lige så hurtigt, for det er jo ikke menneskeligt...

post-379-077259300 1350302381_thumb.jpg

post-379-014887200 1351714669_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hjertelig tillykke, og tak for beretningen :balloons

Hvor er billederne :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

stort tillykke med lillebror og tak fordi du vil dele beretningen med os andre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjertelig tillykke, og tak for beretningen :balloons

Hvor er billederne :loveshower

Min bærbar er stadig dum og har sort skærm, så der går lige lidt inden jeg kan redigere (nødvendigt :rolleyes ) billederne så de kan oploades :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke! Og velkommen til lillebror :stork

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke igen :loveshower

Hvad skal han så hedde? :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med ham, hvor er han bare fin :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih stort tillykke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endnu engang tillykke med Lillebror :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aah, Mette, hvor er han fin og laekker, lillebror. Stort tillykke, ogsaa med en god(omend droenhurtig!) foedsel loveshower.gifloveshower.gifloveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endnu en gang tillykke med ham :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke igen :loveshower

Hvad skal han så hedde? :P

Vi taler pt. om: Emil, Carl-Emil, William eller Bertil... Jeg vil dog gerne have en Alexander eller Sander, men det kan manden ikke rigtig med <_<

Vi syntes sjovt nok begge han ligner en der starter med B :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op, det gik stærkt :o

Stort tillykke med ham :hurra Han er skøn :glad Og tak fordi du delte din beretning med os :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke søde Mette, hvor er han bare dejlig!!! :loveshower :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke og tak for beretningen :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endnu engang tillykke med lillebror.. Har en veninde hvis søn hedder Bertil og synes at det navn er for kært :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endnu engang tillykke med lillebror.. Har en veninde hvis søn hedder Bertil og synes at det navn er for kært :)

Enig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:loveshower Tillykke med ham :loveshower

Havde du ikke sagt "helst ikke d. 13?" :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med ham! :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en lyn-fødsel :o :glad men lyder til, at du klarede det fantastisk :) Tillykke med lillebror :hurra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- og nu med billeder fra fødslen... se det første indlæg!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig hjertelig tillykke med ham og hold da op hvor ser du ud til at være fyldt med overskud :respekt :gp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER