Beem

Navne snak

31 indlæg i dette emne

Skal vi ikke have en navnetråd for alle uanset om de er gravide, vil være det, eller er færdige med at få børn.

Elsker at snakke navne, hvilken hitter hos dig lige pt??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har to drenge der hedder Birk og Jakob Bror,,,,,,kan egentlig godt lide navnet James, Tue, Aske (når vi nu alligevel har ét træ), det Terkel og Albert,,,,,,,,,,,,,tror ikke på vi kan lave piger, så det har jeg ikke tænkt så meget over:-)

Glæder mig til at høre alle Jeres navne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jamen hos os hitter:

Pigenavne:

India Margit

Margit - efter min mormor, som bliver et mellemnavn til den første pige vi får

Henny - efter min farmor og mellemnavn, hvis vi er så heldig at kunne adoptere en pige mere

Anne

Isabella

Vicktoria

Elisabeth

Benedikte

Esther

Astrid

Lilly

Christiane - efter min mands farmor

Diana

Zola

Drengenavne:

Gilbert

Tobias

Oliver

Elias

Vicktor

Mads

Jonas

Jonathan

Johannes

Magnus

Sigurt - efter min morfar og bliver mellemnavne, hvis vi kommer til at adoptere 2 drenge

Poul - efter min farfar og bliver til et mellemnavn, hvis vi adoptere 1 dreng

Marcus

Men man skal huske på, at vores navne også er baseret på, at vi ender med at adoptere barn fra Indien

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror heler ik vi får nogle piger men har alligevel et par navne klar ;)

Mille

Caroline

Thea

Merle

Thilde

Clara-Marie

Drenge navne som står højt pt er

Viggo

Oskar

Albert

Johan

Anton

Hmmm der kommer nok flere på løbende....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caleb har altid været mit favoritnavn, men det går nok ikke her i DK

Ellers er det Daniel, Benjamin, Valentin og Josefine, Annabell, Hannah

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caleb har altid været mit favoritnavn, men det går nok ikke her i DK

Ellers er det Daniel, Benjamin, Valentin og Josefine, Annabell, Hannah

Syntes fint det kan gå her i DK, man støder ofte på børn med engelske navne i dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har jo en Mikkel, Thomas, Mike, Emma og Magnus.

Har altid ønsket mig en Toby (udtalt på engelsk), men sådan skulle det ikke være.

Vi havde et par navne oppe og vende gennem tiden.

Sara, Malou, og så Toby.

Men ungerne har aldrig lignet forslagene ;)

De to store mente at Mike var en Mickey Mouse, mens han lå i maven, og kaldte ham Mickey. Det var derfor ret nemt at vælge navnet Mike til ham. Senere blev jeg gjort bekendt med at det betød fighter på et eller andet sprog )min hukommelse sutter mås pt), så det var jo perfekt, for han var jo en fighter.

Da jeg første gang så et billede af Magnus på opvågningen (aks i fuld narkose) var det første jeg udbrød; Jamen det er jo en Magnus! Manden var ikke helt vild med navnet, men han faldt ret hurtigt for det :loveshower

Mikkel valgte min eks, og Thomas passede godt til. Emma foreslog min mand da vi så hende 1 gang, og ja, hun er en Emma :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Syntes fint det kan gå her i DK, man støder ofte på børn med engelske navne i dag

Jeps det gør man nemlig :D :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps det gør man nemlig :D :biglove

Og her var et glimrende bevis :) <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps det gør man nemlig :D :biglove

Hvad siger omverdenen egentligt til dine børns navne søde? Kunne forestille mig du må lægge ører til forskelligt?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså hvis der skulle snige sig en haletudse gennem beskyttelsen, så kan jeg godt li navnene

piger:

Lys

Naya

Perle

Drenge:

Rasmus

Marcus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her er vi enige om at den næste skal hedde:

hvis en pige: Lilli

hvis en dreng: Sigurd

ellers er jeg også vild med navne som:

Anne-Rose

Mia-Maja

Daniel

Simon

Pelle-Emil

desværre er min mand ikke så vild med dobbelt navne :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad siger omverdenen egentligt til dine børns navne søde? Kunne forestille mig du må lægge ører til forskelligt?!

Folk har underligt nok ikke sagt så meget, jeg skal tit gentage navnene, og de spørger også tit hvorfor vi har valgt som vi har, og det er så det :)

Men kan jo også sagtens forstå hvis folk de undre sig, men faktisk mange af dem jeg kender har børn med specielle navne, så måske det er derfor der ikke rigtig er nogen der har nævnt noget :D

Vi har bla. en Yasmin, Micklas, Nicky, Anel, Alisa, Angelique, i vennekredsen, så det er jo også lidt anderledes navne :)

Synes det værste er pga det arbejdsområde jeg er indenfor, de ældre har meget svært ved mine ungers navne :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her hitter Caroline, nicoline, alma, sophia, rasmus, william, phillip pt.

Vi har ikke snakket så meget om navnene - så derfor er dem jeg har nævnt nogle jeg selv bedst kan lide.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå men skulle jeg starte helt på ny lige nu og her med navne havde min liste nok set helt anderledes ud :D

Kan stadig rigtig godt lide navnet Elliot, men udover det kan jeg godt lide :

Piger :

* Esther

* Marie

* Ellen

* Lily

Og drengenavne er det faktisk kun Johannes ( altså udover Elliot :D ) som lige falder i min smag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Folk har underligt nok ikke sagt så meget, jeg skal tit gentage navnene, og de spørger også tit hvorfor vi har valgt som vi har, og det er så det :)

Men kan jo også sagtens forstå hvis folk de undre sig, men faktisk mange af dem jeg kender har børn med specielle navne, så måske det er derfor der ikke rigtig er nogen der har nævnt noget :D

Vi har bla. en Yasmin, Micklas, Nicky, Anel, Alisa, Angelique, i vennekredsen, så det er jo også lidt anderledes navne :)

Synes det værste er pga det arbejdsområde jeg er indenfor, de ældre har meget svært ved mine ungers navne :blush

Ja det kan da godt være....

jeg skal tit "forsvare" to af mine veninders børns navne... Jeg syntes de er HELT fantastiske - men folk undrer sig...

Stein

Kezhia

Gaia Love

Falke Arhur

:loveshower :loveshower :loveshower

HVORFOR kan folk ikke bare lære og leve med at sådan er det bare.. ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det kan da godt være....

jeg skal tit "forsvare" to af mine veninders børns navne... Jeg syntes de er HELT fantastiske - men folk undrer sig...

Stein

Kezhia

Gaia Love

Falke Arhur

:loveshower :loveshower :loveshower

HVORFOR kan folk ikke bare lære og leve med at sådan er det bare.. ^_^

Sikke fine navne, men Kezhia? hvordan pokker udtales det? :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke fine navne, men Kezhia? hvordan pokker udtales det? :blush

ke-sja :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ke-sja :)

Åhh ja se, så er det jo slet ikke så svært :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mangler SÅ meget en masse piger at navngi' - Savannah, Esther, Kirsten og Vera ... og ku' snildt finde flere.

Drengenavne har det derimod knebet med siden jeg fik mit første barn :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh ja se, så er det jo slet ikke så svært :)

Nææ det er lige ud af landevejen... :)

MEN kan nu os godt lide den amerikanske måde som sangeren Ke§hia ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh elsker navnesnak :D Jeg synes meget ofte valget af børnenes navne siger meget om forældrenes personlighed, farverighed, kreativitet etc. Jeg har også altid selv været vild med specielle navne, som "alle de andre ikke hed", idet jeg har arbejdet i børnehaver de sidste 15 år.

Mit number one altime favoritnavn til en pige har altid været Jasmin, udtalt med blødt J som i Jonas. :)

Men da Jonas blev en dreng, måtte han hedde noget mere maskulint! ;) Jonas har også været mit favoritnavn til en dreng i mange år, og jeg har ikke mødt ret mange på hans alder som hedder det, så jeg har ikke kunne sige "åh nej det minder mig om....". :)

Hans bio-far er jo muslim, så vi skulle finde et navn fra Biblen/Koranen - vores begges kulture som passede. Og så er det bare et dejligt blødt drenget navn :)

Jeg ville så gerne ha haft at Emilie skulle ha heddet Jasmin, men det var min nuværende mand ikke med på! ØVøvøvøvøv.....han er slet ikke til anderledes navne desværre.

Men vi kom frem til enten Emilie eller Julie...så valgte jeg Emilie, da der kun var 1 jeg kunne sætte et ansigt på som hed sådan og hun er bare sød :) Min svigermor ønskede at hendes første barnebarn skulle hedde Josefine, så derfor valgte vi at Emilie skulle hedde Josefine til mellemnavn.

Ellers elsker jeg disse navne:

Jasmin

India

Madison

Makenzie

Asja

Aja

Indianna

Stacia

Aliyah (a lia med tryk på I'et)

Drengenavne:

Falke

Milas

Casey (kay si)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- Savannah,

Det hedder Silke også - bare uden h :)

Silke Savanna :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det hedder Silke også - bare uden h :)

Silke Savanna :)

Smukt :loveshower

Jeg havde planlagt at min ene tvilling skulle hedde Savannah fordi jeg var så overbevist om at det ville blive en pige.

Han har også noget pink over sig - styrer altid mod Hello Kitty og diverse dukker, bamser og andet lyserødt når han har chancen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smukt :loveshower

Jeg havde planlagt at min ene tvilling skulle hedde Savannah fordi jeg var så overbevist om at det ville blive en pige.

Han har også noget pink over sig - styrer altid mod Hello Kitty og diverse dukker, bamser og andet lyserødt når han har chancen :D

taaak :kram2 de fleste synes det er lidt underligt.

hiii jamen pink er også en fiiin farve :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER