Banshee

Hvornår fortæller i det...??

6 indlæg i dette emne

Jamen jeg sidder jo her, og på den ene side vil jeg ikke fortælle det til vores forældre - det bliver første barnebarn, så de vil være "slemt skuffet" hvis det ikke bliver til noget...

Desuden ved jeg ikke hvor langt henne jeg reelt er..

Hvornår og hvorfor har I fortalt det til folk??

Altså jeg har fortalt det til en kammerat, fordi jeg bare havde brug for at sige "DET er bare for vildt" :kuller Men sådan, familien?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Første gang fortalte vi det til forældre og søskende omkring uge 9-10, men havde en MA opdaget til NF et par uger efter..

Det var trist, men rart at vi havde vores forældre at snakke med og de var en god støtte.

Nu er jeg så heldigvis gravid igen og det er indtil videre kun min mor der ved det.. Jeg er ca. 6+4 i dag :loveshower

Jeg satser på en skanning i starten af januar, så vi kan se om spiren lever :gravid derefter får min far det at vide..

Resten af familie og venner må vente til efter en forhåbentlig veloverstået NF..

Godt nytår

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej ved min første graviditet fortalte vi familien det på min fødselsdag, så fik alle beskeden på samme tid, jeg var ca 6 uger henne den gang.

Denne gang fortalte vi det til familien i julen, jeg er kun 5 uger henne, men vi synes vi ville sige det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor fik det at vide den dag jeg testede positiv. Jeg havde virkelig brug for at snakke med en da jeg lige var blevet fyret og bare ikke kunne overskue noget som helst på det tidspunkt.

Min stedbror fik det af vide d. 17. dec. fordi vi skulle på ferie med ham og min mor og så ville han være den eneste der ikke vidste det og det ville være lidt svært at holde skjult en hel uge for ham.

Min bror, Jonas' familie og resten af min familie fik det af vide i juledagene...der var jeg i 8. uge.

Vennerne har ikke rigtig fået det af vide endnu. Dem vi skal være sammen med i morgen får det at vide der fordi de vil helt sikkert undre sig over at jeg ikke skal drikke og jeg gider ikke lyve.

Jeg ville egentlig gerne have ventet til efter NF-scanningen men jeg har haft brug for at snakke med nogen og hvis der sker noget har jeg brug for al den støtte jeg kan få for ikke at gå helt ned oveni alt det andet der sker i mit liv i øjeblikket. Jeg har været ved lægen i dag og fik lavet journal mv. og det så umiddelbart fint ud. NF-scanningen bliver i løbet af januar håber jeg og der krydser vi fingre for alt er som det skal være :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er bare så urolig.. jeg har meget ondt, rigtig meget ondt i maven... Har fortalt det til nogle veninder (Sjovt nok kunne en af veninderne så fortælle at hun også skulle være mor til august)..

Jeg er så spændt og nervøs.

Vi er blevet enige om at vente til vi har set et livstegn derinde fra... Hvis ikke vi kan FÅ en tidlig skanning, så køber vi os til en indenfor 14 dage.

Nogen der ved hvor man skal henvende sig hvis man er meget bekymret og vil have en tidlig skanning? Jeg har virkelig mange smerter - dog bløder jeg ikke eller noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag har jeg været nødt til at fortælle til en kollega at jeg er gravid... Vi arbejder en del sammen, og vi havde en sammenlæst time, og jeg var så træt og fik så meget kvalme, så jeg var nødt til at gå fra et stykke tid.

Jeg var hendes barselsvikar i sin tid(hun kom tilbage fra barsel i august). Så hun er selv inde i hvordan det er.. Og hun var heldigvis forstående.. Og det var rart at have en at tale med, om min frygt.. Det viste sig at hun har mistet et barn i 12. uge til NF, så hun kunne sagtens sætte sig ind i hvilke tanker der går igennem hovedet.. Alt i alt meget positivt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER