mino

Skuffende lægebesøg

9 indlæg i dette emne

Jeg har idag været ved 2 graviditets besøg ved lægen er 24 plus 4 totalt useriøst hun checkede urin som var fin men ellers forsøgte hun at finde hjertelyd den kunne hun ikke finde hvilke hun så mente var fordi det var fortidligt ??? Jeg er sikker på at de sagtens kunne finde den ved mine sønner måtte også rette hende da hun mente hun fandt den men det var min plus og ikke baby :( livmoderens størrelse kunne hun heller ikke finde ordentligt da hun mente jeg var for tyk Hmmm godt nok er jeg overvægtig men vejede altså " kun " 93 kg da jeg blev gravid og jeg kan sku sagtens mærke hvor livmoderen går til

Er mega skuffet over min læge og overvejer lidt hva jeg skal vil hvertifald ind til en af de andre når jeg skal derned indre gang

Er selvfølgelig heller ikke tryg ved at hun ikke fandt hjertelyd da moderkagen ligger foran så det i forvejen er begrænset hvor meget jeg mærker til tøsen :( men slår det lidt hen med at det er fordi jeg tænker over det lige nu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan godt forstå du er skuffet og vil have en anden næste gang du skal tjekkes :( Hun virker til at være noget useriøs og lige glad, hun burde have blevet ved med at lede efter puls indtil hun fandt den ... du får lige et :kram med på vejen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De plejer altså at sende til en scanning, hvis de ikke kan finde hjertelyd <_< Jeg ville altså hive fat i en dernede og sige det ikke er i orden og at du vil tjekkes igen, fordi du er bekymret!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skod læge :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en elendig læge. Ligesom en anden skriver, ville jeg også kontakte fødegangen og bede om at blive tjekket!!! Og så synes jeg, at du skal sige til din læge at du er skuffet over hendes behandling.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dårlig læge. Jeg ville vælge en anden næste gang og ellers vil jeg ringe til jm eller fg for at få tjekket hjertelyd. Mener godt man kan finde den i uge 24 trods foranliggende moderkage

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal helt sikker ikke ind til den samme læge igen og selvfølgelig lå jeg vågen det halve af natten for at mærke efter bebsen og i morges kunne jeg heldigvis mærke hende igen :)

Moderkagen sidder foran men over mod siden så mærker mest liv i højre side og fortalte også lægen at hun skulle finde hjertelyden der men tror slet ikke hun gad og bruge tiden på det desværre :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh ha..! Det lyder præcis som min gamle læge. Oplevede det samme, hun kunne ved ingen af besøgene finde hjertelyd og det med livmoder målene kunne hun heller ikke finde ordentligt ud af. Jeg blev bange for at der var noget galt, men hun sagde bare han har det sikkert fint :gal heldigvis fandt min Jm altid hjertelyden med det samme og jeg mærkede godt med liv. Men ja, man blive skuffet over lægen, for man regner jo med at de har styr på tingene! Og ikke nok med det, da jeg havde født og lå på barselsgangen kom der en sygeplejerske og spurgte om jeg ikke havde fået taget blodprøver da jeg var gravid hos egen læge, og jo det havde jeg da. Det viser sig så at møg lægen havde taget de helt forkerte blodprøver :klap det er bare ikke i orden!

Her entet det med at jeg, manden og vores store søn skiftede læge. Og jeg sætter aldrig mine ben hos den gamle læge igen!

Håber du/i finder en løsning, for det er bare vigtigt at man kan stole på og har tiltro til sin læge!

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når du er så langt henne skal de kunne finde hjertelyd. Og selvom du har foran liggende moderkage kan de godt finde den. Din livmoder er jo så stor nu at den ikke "dækker" over hele livmoderen fra forsiden af maven, så måske de skal prøve lidt længere nede eller i siden. Og om ikke andet, så kan de høre babys puls igennem navlesnoren. Det er samme rytme, men den lyder (med det trænede øre) lidt mere susende.

Jeg var selv til jordemoder i sidste uge da jeg var 23+ og der fandt de hjertelyd med det samme fra navlesnoren, men da jeg også har foran liggende moderkage og havde en meget livlig baby der susede rundt i maven tog det lidt længere tid at finde hjertelyden fra baby selv. Og så skal det siges at det var en helt ny jordemoder studerende der lyttede på mig....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER