Munck Abildgaard

Blefri i 3 uger - nu med ble igen???

9 indlæg i dette emne

Hej.

Jeg vil meget gerne høre jeres mening, for jeg er helt på herrens mark! :unsure

Victoria sagde for 3 uger siden at hun ikke ville have ble på mere. Hun var en stor pige og ville ikke bruge ble.

Den "greb" vi selvfølgelig med det samme og tog bleen af hende.

Hun havde selvfølgelig uheld i starten, men børnehaven sagde at det ikke var et problem. Så længe der var skiftetøj, skulle de nok klare den dernede.

Nu er uheldene blevet mindre og når hun er hjemme er der ingen uheld overhovedet! :loveshower

MEN...

Idag da jeg afleverer Victoria, siger pædagogen at de i torsdags valgte at give hende ble på igen.

Victoria "plejer" at skulle på toilet ved 13 tiden, når de har spist frokost. Så de har givet hende ble på fra 12-14 ca.

Det har de gjort uden at informere os inden og gør det først 5 dage efter.

Da vi henter hende idag, har hun stadig ble på (kl.16) og jeg tager den straks af hende da vi kommer hjem.

Pædagogen siger at de ikke har ressourcer til at minde hende om at gå på toilet og tage hende derind engang imellem. Hun skal selv komme og sige det.

De har ikke tid til at skifte hendes tøj, når hun har haft uheld (men har tid til at skifte ble?)

Jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal forholde mig til dette, da jeg synes det er synd at hun skal tvinges i bleen igen... Men er det børnehaven der bestemmer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det skete én gang i Isabellas vuggestue. De havde givet hende ble på ud at sove, selvom hun ingen uheld havde haft i flere uger :blink

Jeg var tosset og gjorde det klart, at det ville jeg ikke have. Isabella har aldrig haft særlig mange uheld, så jeg synes det var helt hul i hovedet- specielt fordi hun blev ked af det. Hvad siger Victoria til det? Og hvad forventer bh egentlig? De fleste børn skal da have en chance. Kan godt forstå du synes det er irriterende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min overbevisning er, at det overhoved ikke er noget børnehaven bestemmer! Jeg var blevet tosset :gal Hvad havde de regnet med? At hun skulle gå med ble altid, fordi de ikke har tid?? :blink Jeg ved der er knald på i institutionerne, men det skal da ikke være grunden til, at nægte børn, at blive blefri :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, hvor bliver jeg harm:

Nej, selvfølgelig skal hun ikke have ble på igen, når det går så fint. Og det er særdeles dårligt, at de bare har gjort det uden at give dig info.

Selvfølgelig har de tid til at hjælpe hende på toilet (det er hurtigere end at give en tør ble på). Der er mange børn, der skal på toilet efter frokost, to timer efter igen, altså hver anden time har de ofte toilettider. Også for de børn, der har været blefri i længere tid, for uheld sker jo ofte, når børnene leger, og så forebygger de uheld ved at tage dem sammen på toilet.

Jeg mener simpelthen, at I har krav på, at de støtter hende i dette, ligesom hun har krav på at få en tør ble på. Basta.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg oplevede det ved knægten, da jeg ikke orkede det mere, så tog jeg resten af bleer med hjem... Og de fandt da også ud af at han sagtens kunne finde ud af at gå ind når de var ude for at tisse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var blevet tosset!! Som MINIMUM måtte de "spørge først", hvis de oprigtigt var et problem for dem!

Men det holder jo altså ikke, hun skal jo lære det! Ej, det kan ikke passe..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes overhovedet ikke det er ok.. Har selv arbejdet i bhv og der var det sbsolut en succes når børnene stoppede med bleen..

Hvis jeg var dig, ville jeg tagen snak med pædagogerne og fortælle din frustration, og holde fast i at i jo er nød til at samarbejde omkring Vic, da det gør det nemmere for hende at komme af med den.. Synes det er synd for din datter som faktisk er igang med en fantastisk udvikling, at kompetente mennesker dom pædagoger i jeres bhv bremser hende!!

Jeg har endnu ikke oplevet at jeg/vi har "modarbejdet" forældre på det område, tværtimod er det en lettelse at børn kommer sf med bleen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har de ikke faste toilet tider i børnehaven

I den bh min søn går i der er alle børn på toilet mange gange om dagen ( bla inden legeplads, før og efter mad )

Og når der så er nogle der skal have hjælp til extra så er der EN voksen sat på som toilet husker ellers bliver det oftest glemt når der er 5 der regner med der er en anden der har sørget for det

Men jeg var også blevet harm det er da meget nemmere og hjælpe hende nu så de slipper for bleen i fremtiden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tænker lidt hvor tit den ble bliver skiftet så, når de ikke har tid til at give hende rent på når der er uheld hvordan pokker har de så tid til at skifte hende. Jeg ville simpelthen stille spørgsmål hvilken forskel der var på tidsmæssigt at skifte en ble også et par trusser og bukser. I mit hoved er det simpelthen ulogisk.

Ej hvor var jeg bare blevet tosset.

Min datter stoppede med ble i vinterferien og har de sidste 4 mdr efter børnehavestart haft problemer med uheld. Trods hun var renlig før og i mange mdr. jeg kom og hentede hende en dag hvor hun havde fået en ble på, og da jeg kom hjem sad der helt indetørret afføring så hun måtte i bad for at blive helt ren. Jeg pointerede at Laura er renlig og hun absolut ikke skal have ble på.

Du er simpelthen nødt til at sige fra så de ikke får lov at tage den beslutning at din datter pga mangel på tid ikke skal være renlig nu, færdig slut, ingen spørgsmåls tegn. Det var jo noget helt andet hvis hun selv bad om at få den ble på igen.

Held og lykke det kan være noegt af en kamp, men kæmp den nu for din datters skyld.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER