Nica

Succes-tråd

190 indlæg i dette emne

:yay :glad :yay :glad :yay har lige lagt Mie til helt UDEN suttebrikken! :yay :glad :yay :glad

:glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Gry har spist et halvt stykke bondebrød med leverpostej, totalt hit, normalt spiser hun aller højst 5 hapser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lise er begyndt kun at sove 2 x 20 min i løbet af dagen, så jeg havde ikke de store forhåbninger om søvn, da jeg lagde hende til at sove i eftermiddags. Men med tanke på Troldemors kloge ord "det kan altid betale sig at lægge sig" (eller noget i den stil :P ) lagde jeg mig alligevel og håbede på bare at få 5 min.

Jeg fik så 2 timer :loveshower Lise sov simpelthen 3 timer i stræk i eftermiddags, ved ikke lige hvad der sker for pigen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har med stor succes kørt ca. 350 km med 3 børn på efterårsferie.. Og det gik simpelthen SÅ godt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lise er begyndt kun at sove 2 x 20 min i løbet af dagen, så jeg havde ikke de store forhåbninger om søvn, da jeg lagde hende til at sove i eftermiddags. Men med tanke på Troldemors kloge ord "det kan altid betale sig at lægge sig" (eller noget i den stil :P ) lagde jeg mig alligevel og håbede på bare at få 5 min.

Jeg fik så 2 timer :loveshower Lise sov simpelthen 3 timer i stræk i eftermiddags, ved ikke lige hvad der sker for pigen.

Jubii, dejligt med søvn! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har konstateret, at jeg GODT kan finde ud af at lave fotobøger! :yay Så nu vil jeg glæde mig til at lave en for Valdemars dåb, efter at vi har holdt den :kuller

Og så pønser jeg på at lave årsfotobøger herhjemme :loveshower

Og så har jeg forresten fået VARM mad idag. :yay

(Og undskyld hvis det er TMI, men det har også lykkes os at ... :whistling ... idag for første gang siden Valdemars fødsel :biglove )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har konstateret, at jeg GODT kan finde ud af at lave fotobøger! :yay Så nu vil jeg glæde mig til at lave en for Valdemars dåb, efter at vi har holdt den :kuller

Og så pønser jeg på at lave årsfotobøger herhjemme :loveshower

Og så har jeg forresten fået VARM mad idag. :yay

(Og undskyld hvis det er TMI, men det har også lykkes os at ... :whistling ... idag for første gang siden Valdemars fødsel :biglove )

:bunny :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har haft Melissa til at dykke for første gang til babysvømning :yay Og ingen af os panikkede- hun spruttede bare og slog op i latter :biglove Hun er en værre vandhund, der ligner hun heldigvis hendes søster og far :loveshower Derudover bliver moderen også mere og mere tryg ved vandet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har haft Melissa til at dykke for første gang til babysvømning :yay Og ingen af os panikkede- hun spruttede bare og slog op i latter :biglove Hun er en værre vandhund, der ligner hun heldigvis hendes søster og far :loveshower Derudover bliver moderen også mere og mere tryg ved vandet ;)

Feeeeeeeedt! :respekt

Hvad gør du, når du lader hende dykke? :unsure Jeg ville så gerne have Valdemar med i svømmehallen, men jeg er mega angst for at han pludselig bare sluger en masse vand og bliver syg og dårlig :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Feeeeeeeedt! :respekt

Hvad gør du, når du lader hende dykke? :unsure Jeg ville så gerne have Valdemar med i svømmehallen, men jeg er mega angst for at han pludselig bare sluger en masse vand og bliver syg og dårlig :unsure

Det vigtigste er IKKE at vise vores egen angst, det overfører vi til barnet, så det er med at synes det er FEDT og ikke sige "Uhh" osv. Når de får hovedet under og sluger noget vand :) Melissa så lidt overrasket ud også spruttede og hostede hun lidt - også slog hun op i latter :loveshower Man skal rent praktisk holde dem ud i strakt arme også fange deres opmærksomhed og øjenkontakt. Når den er der, så tæller man til 3 også lader med dem komme ned under vandet, mens man trækker barnet hen mod sig (man kan gå et skridt tilbage samtidig, så det får et lidt længere dyk på den måde) også kommer de over vandet igen :) Vi har været afsted med Melissa for 3. Gang i dag og det går bare stærkt med at lære alt muligt :loveshower

Melissa er ikke blevet syg eller noget nogen af gangene- og hun har slugt noget vand hver gang ;) Hun hoster måske lidt også er det det :) De er jo også vant til vandet fra maven, så tror slet ikke de opfatter det farligt, som vi gør ;)

Kan varmt anbefale det, det er så hyggeligt og se dem plaske og bevæge sig i vandet- og udvikle sig :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dagens succes må i dag være at Gry er faldet i søvn her til aften uden at bruge mig som sut, og uden at være sur over det. :yay :wee :glad ^_^ :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Feeeeeeeedt! :respekt

Hvad gør du, når du lader hende dykke? :unsure Jeg ville så gerne have Valdemar med i svømmehallen, men jeg er mega angst for at han pludselig bare sluger en masse vand og bliver syg og dårlig :unsure

Det skal du ikke være bange for! Jeg ville bare se at komme afsted hvis jeg var jer, det er simpelthen så super godt for de små! De sluger ikke ret meget vand, det sørger lukkemekanismen i halsen for, men de kan godt lige finde på at smage på vandet med vilje. Men det er altså ikke noget de bliver syge af. Du skal bare sørge for at amme direkte efter at I har svømmet, så undgår du at han evt. skulle få noget bøvl med maven af vandet.

Og ja, som ønskebebs siger er det vigtigste smiiiiiiil, vær glad og SLAP AF! :balloons

Lise elsker at dykke og jeg har gjort det med hende fra aller første gang vi var i svømmehallen, da hun var ca. 2 mdr gammel og så hver eneste uge derefter. Jeg gør meget som ønskebebs beskriver det. Holder hende ud foran mig i strakte arme og fortæller hende tydeligt, at nu skal vi dykke. Så løfter jeg hende op og ned i vandet imens jeg tæller højt til 3 - efter 3 siger jeg "og dyk!" imens jeg tipper hende vandret og dykker hende under vandet og fører hende igennem vandet op imod mig selv. Så smiler jeg og roser hende (også selv om hvis hun sprutter lidt), slapper af og bevæger mig lidt rundt i vandet med hende igen med det samme. Lise har aldrig begyndt at græde efter et dyk, heller ikke den aller første gang. Hun har højst hostet lidt, hvis hun fik slugt lidt vand, men det sker oftere at der intet er at mærke på hende og hun begynder glad at plaske i vandet med det samme hun er kommet op.

Babysvømmelæreren i min svømmehal siger det er vigtigt at tippe dem så de ligger vandret og så føre dem frem og op igennem vandet, fremfor bare at dykke dem lige ned og op i vandet. Det er noget med at de så ikke får så meget vand op i næsen og det er mere behageligt for dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vigtigste er IKKE at vise vores egen angst, det overfører vi til barnet, så det er med at synes det er FEDT og ikke sige "Uhh" osv. Når de får hovedet under og sluger noget vand :) Melissa så lidt overrasket ud også spruttede og hostede hun lidt - også slog hun op i latter :loveshower Man skal rent praktisk holde dem ud i strakt arme også fange deres opmærksomhed og øjenkontakt. Når den er der, så tæller man til 3 også lader med dem komme ned under vandet, mens man trækker barnet hen mod sig (man kan gå et skridt tilbage samtidig, så det får et lidt længere dyk på den måde) også kommer de over vandet igen :) Vi har været afsted med Melissa for 3. Gang i dag og det går bare stærkt med at lære alt muligt :loveshower Melissa er ikke blevet syg eller noget nogen af gangene- og hun har slugt noget vand hver gang ;) Hun hoster måske lidt også er det det :) De er jo også vant til vandet fra maven, så tror slet ikke de opfatter det farligt, som vi gør ;) Kan varmt anbefale det, det er så hyggeligt og se dem plaske og bevæge sig i vandet- og udvikle sig :biglove

Det skal du ikke være bange for! Jeg ville bare se at komme afsted hvis jeg var jer, det er simpelthen så super godt for de små! De sluger ikke ret meget vand, det sørger lukkemekanismen i halsen for, men de kan godt lige finde på at smage på vandet med vilje. Men det er altså ikke noget de bliver syge af. Du skal bare sørge for at amme direkte efter at I har svømmet, så undgår du at han evt. skulle få noget bøvl med maven af vandet.Og ja, som ønskebebs siger er det vigtigste smiiiiiiil, vær glad og SLAP AF! :balloons Lise elsker at dykke og jeg har gjort det med hende fra aller første gang vi var i svømmehallen, da hun var ca. 2 mdr gammel og så hver eneste uge derefter. Jeg gør meget som ønskebebs beskriver det. Holder hende ud foran mig i strakte arme og fortæller hende tydeligt, at nu skal vi dykke. Så løfter jeg hende op og ned i vandet imens jeg tæller højt til 3 - efter 3 siger jeg "og dyk!" imens jeg tipper hende vandret og dykker hende under vandet og fører hende igennem vandet op imod mig selv. Så smiler jeg og roser hende (også selv om hvis hun sprutter lidt), slapper af og bevæger mig lidt rundt i vandet med hende igen med det samme. Lise har aldrig begyndt at græde efter et dyk, heller ikke den aller første gang. Hun har højst hostet lidt, hvis hun fik slugt lidt vand, men det sker oftere at der intet er at mærke på hende og hun begynder glad at plaske i vandet med det samme hun er kommet op.Babysvømmelæreren i min svømmehal siger det er vigtigt at tippe dem så de ligger vandret og så føre dem frem og op igennem vandet, fremfor bare at dykke dem lige ned og op i vandet. Det er noget med at de så ikke får så meget vand op i næsen og det er mere behageligt for dem.

Åh, jeg må simpelthen tage mig sammen! :blush Jeg vil jo SÅ gerne, og Mar er ikke sart og jeg elsker selv vand... Jeg har bare svært ved at gennemskue sådan et svømmeforløb (også bare hvordan man krejler alting i omklædningen med kun to hænder...) Tror jeg opretter en babysvømning-for-dummies-tråd :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia sov 20.40 og var kun oppe ved 1-tiden at få mad fordi vi skulle køre hjem fra besøg. Wuhuu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hurra for en baby, der gik omkuld i går ved halv 9tiden og først vågnede 7.30 :o :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm er vist nødt til at glæde mig over de små ting idag... :rolleyes Det kan vel betragtes som en succes at jeg er stået op på trods af meget nataktiv baby :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yay... Har en dreng som endelig sover ude

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie har efter kiropraktor besøget vist at hun er super dygtig til at ligge på maven, dagens succes må så være at hun blev sur da jeg vendte hende tilbage på ryggen og først blev glad da jeg lagde hende tilbage - derudover var hun bedre end fætteren der er 5 uger ældre i dag :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow.... WOW siger jeg bare! Jeg har idag for første gang været væk fra Lise sådan for alvor! :o (indtil nu har det bare været en ½ times gåtur med hunden eller hurtigt ned at handle)

Jeg har været inde og se en musical i glassalen med min mor og søster, mens Per var alene hjemme med Lise. Jeg tog hjemmefra kl 12.30 og mødtes først med Per og Lise kl 18.30 om aftenen på restaurant efter forestillingen! 6 timer væk fra min baby! :o og mit ene bryst var ved at sprængtes, så jeg måtte lige luske mig ud på toilettet og malke lidt ud i håndvasken :D heldigvis kom der ikke nogen derud imens jeg stod der med patten frit hængende over vasken og æltede løs på den med hænderne!

Men det var gået helt fint derhjemme og hun virkede glad og tilfreds da hun så mig :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow.... WOW siger jeg bare! Jeg har idag for første gang været væk fra Lise sådan for alvor! :o (indtil nu har det bare været en ½ times gåtur med hunden eller hurtigt ned at handle)

Jeg har været inde og se en musical i glassalen med min mor og søster, mens Per var alene hjemme med Lise. Jeg tog hjemmefra kl 12.30 og mødtes først med Per og Lise kl 18.30 om aftenen på restaurant efter forestillingen! 6 timer væk fra min baby! :o og mit ene bryst var ved at sprængtes, så jeg måtte lige luske mig ud på toilettet og malke lidt ud i håndvasken :D heldigvis kom der ikke nogen derud imens jeg stod der med patten frit hængende over vasken og æltede løs på den med hænderne!

Men det var gået helt fint derhjemme og hun virkede glad og tilfreds da hun så mig :glad

:lolhit :haha kan lige se dig stå der med babsen fremme hen over vasken. Men skønt, med lidt alene tid uden baby

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har en dreng der har sovet fantastisk i nat :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er bare lykkelig for at jeg har ammet i 3 mdr.. Og at det stadig virker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

bemærkelsesværdigt at de fleste successer handler om enten MAD eller SØVN hehe... dejligt at det også er det der fylder i jer andres liv lige nu!..

dagens succes må være at vi var til 5 ugers undersøgelse og min lille (store) dreng ligger som en af de 10% tungeste og længste babyer (5,4 kg og 60 cm) , selvom jeg selv er ret lille.. sundhedsplejersken kalder det piskefløde rolleyes.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At sundhedsplejersken sagde "hold da OP - det er imponerende" da hun lagde Mie på maven med armene ud til siden og hun selv samlede armene ind under sig med en fart som var der en fjedder mellem dem. Der er ingen tvivl om at gå til kiropraktoren med hende er den bedste beslutning jeg har truffet for Mie :loveshower for siden i torsdags hvor vi var af sted har, at ligge på maven, bare været favorit stillingen og i onsdags græd hun når jeg lagde hende sådan!

Derudover scorede jeg kun 4 i den der efterfødselsreaktions test så det er jeg ret godt tilfreds med

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik lige 1,5 timers eftermiddagssøvn :) Det var virkelig tiltrængt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER