Myliona

Farve på tøjet til baby..

34 indlæg i dette emne

Der er aldrig nogen der har troet, at Mar var en pige :D

Jeg har faktisk ikke tænkt så meget over farver... Jeg putter ham gerne i lyseblå, men også i kønsneutrale farver og han har da også haft i hvert fald én rød bluse. :) Jeg ville nok sætte grænsen ved lyserød (og det ville hans far i hvert fald også :P), men han har da haft en body med røde hjerter på, og en lyselilla ble. Jeg bilder mig nok ind, at man kan se i hans ansigt, at han er en dreng :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er aldrig nogen der har troet, at Mar var en pige :D

Jeg har faktisk ikke tænkt så meget over farver... Jeg putter ham gerne i lyseblå, men også i kønsneutrale farver og han har da også haft i hvert fald én rød bluse. :) Jeg ville nok sætte grænsen ved lyserød (og det ville hans far i hvert fald også :P), men han har da haft en body med røde hjerter på, og en lyselilla ble. Jeg bilder mig nok ind, at man kan se i hans ansigt, at han er en dreng :blush

Der er altså også bare nogle babyer, hvor det bare ER et drenge/pige-ansigt :) Og Mar er en af de babyer :D I hvert fald med mine øjne ;) Men Melissa har godt nok et "unisex"

Ansigt tror jeg :rolleyes Jeg ville selv være i tvivl, hvis jeg ikke vidste det og hun havde eks. Hvid tøj på- så er det ikke nemt at se noget piget :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske er det også noget med at mange babyer (ikke alle) som udgangspunkt godt kan ligne lidt drenge i hovedet pga. det sparsomme hår?

Men ja, jeg synes godt nok at Valdemar har drengefjæs. :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er altså også bare nogle babyer, hvor det bare ER et drenge/pige-ansigt :) Og Mar er en af de babyer :D I hvert fald med mine øjne ;) Men Melissa har godt nok et "unisex"

Ansigt tror jeg :rolleyes Jeg ville selv være i tvivl, hvis jeg ikke vidste det og hun havde eks. Hvid tøj på- så er det ikke nemt at se noget piget :whistling

Hun har da de der fiiiiiiiine lange øjenvipper :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså her har vi neutralt tøj, brunt, grønt m.m Jeg HADER selv lyserødt. Lyseblåt kan jeg bedre med, har dog også meget i mørkeblåt, som jeg også snilt mener en pige kan have på. Rødt, mørkelilla er jeg også fan af. Og kan virkelig ikke selv se, hvorfor en dreng ikke også kan have rødt eller mørkelilla på. Selvfølelig alt efter hvad det er.

Og det samme gælder for en pige, hvorfor kan hun ikke have en brun sparkedragt på, med en sød bamsefigur eller lign. så vel som en dreng kan have det.

Hvis der er lyserøde streger i en ellers typisk sæt tøj der er i drengefarver ellers, og jeg synes det er pænt, ja så kunne jeg godt finde på at købe det, men at klæde en dreng i overvejende lyserød, får man mig ikke til.

Men ellers er alle farver mere eller mindre velkommen her, dreng eller pige, er lige meget for mig. Farver burde ikke være kønsbestemt, som jeg synes det er blevet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må nok indrømme, at hvis jeg proppede Elias i hans grå ulddragt og en hvid hjelm dertil, så kunne han godt gå for at være en pige, han har nemlig arvet sin fars lange øjenvipper :kuller MEN jeg er kun én gang blevet spurgt om det var en dreng eller pige af en ældre dame oppe hos lægen, som var farveblind!

Jeg er slet ikke til babyfarver og Elias har kun fået lyseblåt eller blåt tøj, hvis det har været foræringer - selv er jeg mest til grøn, brun og grå...

Fik jeg en lille pige skulle hun heller ikke stoppes i lyserød, jeg kan overhovedet ikke forlige mig med den farve, så hun ville højest sandsynlig blive en retro-pige i orange, lilla, rød og gul...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg klæder mit barn som en pige!

Lyserød er jo et VIDT begreb.

Jeg synes det er sammensætningen der er vigtigt. Har man en vild bluse skal buksen nedtones osv. Jeg er generelt ikke til pink, Hello Kitty og alle mulige VILDE tøseprint, men abstrakte print på en neutral beklædningsgenstand kan være smuk og støvede dæmpede farver bringer barnets ansigtstræk mere frem.

Et barn skal ikke klædes UD, men klædes PÅ. Det er mit motto - om det så er lyserødt eller ej :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg klæder mit barn som en pige!

Lyserød er jo et VIDT begreb.

Jeg synes det er sammensætningen der er vigtigt. Har man en vild bluse skal buksen nedtones osv. Jeg er generelt ikke til pink, Hello Kitty og alle mulige VILDE tøseprint, men abstrakte print på en neutral beklædningsgenstand kan være smuk og støvede dæmpede farver bringer barnets ansigtstræk mere frem.

Et barn skal ikke klædes UD, men klædes PÅ. Det er mit motto - om det så er lyserødt eller ej :)

Amen :D er helt enig!

Inger er næsten altid klædt i pigetøj, men det er i mange forskellige farver. Vi har arvet en masse pink, lyserødt og lilla, og det kombinerer jeg med hvidt eller gråt. Hun har dog også en masse kønsneutralt og uden at tænke over det, giver jeg næsten altid farvede strømper på til.

Et par gange har folk spurgt ang. Køn, men der har hun ligget svøbt i barnevogn med hvid hue, så det forstår jeg godt. Men a vi var til bryllup for nogle uger siden,var der en der spurgte, om det var en dreng. "ja man kan jo ikke se det, når hun har blåt på". Nej dame, men det er en blå KJOLE med flæser på ærmerne og hvide strømpebukser med hulmønster. Jeg havde selv en blå kjole på - var lige ved at spørge, om hun troede, at jeg var en mand :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Amen :D er helt enig!

Inger er næsten altid klædt i pigetøj, men det er i mange forskellige farver. Vi har arvet en masse pink, lyserødt og lilla, og det kombinerer jeg med hvidt eller gråt. Hun har dog også en masse kønsneutralt og uden at tænke over det, giver jeg næsten altid farvede strømper på til.

Et par gange har folk spurgt ang. Køn, men der har hun ligget svøbt i barnevogn med hvid hue, så det forstår jeg godt. Men a vi var til bryllup for nogle uger siden,var der en der spurgte, om det var en dreng. "ja man kan jo ikke se det, når hun har blåt på". Nej dame, men det er en blå KJOLE med flæser på ærmerne og hvide strømpebukser med hulmønster. Jeg havde selv en blå kjole på - var lige ved at spørge, om hun troede, at jeg var en mand :lolhit

Hahahaha til det sidste!! :D :D :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER