Myliona

Farve på tøjet til baby..

34 indlæg i dette emne

I dag til salmesang, var der en mor som havde en baby af ukendt køn. Babyens navn var specielt og umiddelbart et drengenavn; Men babyen havde en lyserød sut, samt en lyserød heldragt på..

FOrvirringen blev komplet, da moren da de skal hjem giver babyen lyseblå hue og futter på :rolleyes Jeg blev virkelig i tvivl, og havde det lidt skidt med at skulle spørge om det var en dreng eller en pige :rolleyes

(har lige tjekket navnet, og det må være en dreng - medmindre det er et kælenavn!)

Men hvordan ahr I det med jeres børn, og drenge/pige farver?

Jeg bliver helt ked af det, hvis folk spørger om Camille er en pige :whistling Så hun har ALTID et eller andet virkelig tøset på, fordi så tænker jeg folk kan regne det ud. Hun har ofte blå og grøn på, men der er altid lidt piget også :rolleyes

Jeg ville aldrig kunne give hende lyseblå tøj på; Det ville være forkert for mig.. Samtidig, så er det kønsneutrale heller ikke et hit her; Kun hvis det er sammen med noget rødt/lyserødt/lilla.. :whistling

Hvordan har I det med drenge/pige farver? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Caroline ligner altså en dreng hvis jeg putter hende i en kjole. Hun ligner faktisk sin far, i en kjole.. :P (Og ja, jeg har set ham i sådan en. HAHA)

Hendes adidas tøj er særdeles pigede, så der kan man ikke tage fejl, og forsøger sådan nogenlunde at holde mig væk fra det meget baby-lyserøde, tøse halløj, for jeg haaaader det :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline ligner altså en dreng hvis jeg putter hende i en kjole. Hun ligner faktisk sin far, i en kjole.. :P (Og ja, jeg har set ham i sådan en. HAHA)

Hendes adidas tøj er særdeles pigede, så der kan man ikke tage fejl, og forsøger sådan nogenlunde at holde mig væk fra det meget baby-lyserøde, tøse halløj, for jeg haaaader det :D

:lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg HADER lyserødt, og jeg hader endnu mere det faktum at det ikke kan undgåes. Mie er dog blevet forvekslet så sent som i dag på trods af røde Minnie Mouse strømper, lyserød/lilla sutte kæde og laksepinkorange (jeg aner ikke hvad farven hedder men den er fin) jakke.

Alle hendes sutter er blå og grønne, for alternativet er lyserød og det er no go herhjemme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er vores pige jo ikke kommet ud endnu, men vi har tøj til hende både i grøn og i blå. Jeg er ikke ret stor fan af lyserød, og alt for "prinsesse"agtigt tøj, men synes til gengæld at både blå og grøn er en superpæn farve, så her før hun er født er min holdning i hvert fald at jeg gerne putter hende i "drengetøjet" - så har jeg også mere at vælge imellem :P Men det kan jo være at det ændrer sig hvis der er alt for mange der siger "sikke en sød dreng du har der" når hun først er kommet ud :whistling Men uanset hvad gider jeg ikke have en pige der ligner en candyfloss, så det bliver nok fortrinsvis lilla og rød, og ikke pink og lyserød, hvis jeg skulle gå rent over til "pigefarverne" når det er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er vores pige jo ikke kommet ud endnu, men vi har tøj til hende både i grøn og i blå. Jeg er ikke ret stor fan af lyserød, og alt for "prinsesse"agtigt tøj, men synes til gengæld at både blå og grøn er en superpæn farve, så her før hun er født er min holdning i hvert fald at jeg gerne putter hende i "drengetøjet" - så har jeg også mere at vælge imellem :P Men det kan jo være at det ændrer sig hvis der er alt for mange der siger "sikke en sød dreng du har der" når hun først er kommet ud :whistling Men uanset hvad gider jeg ikke have en pige der ligner en candyfloss, så det bliver nok fortrinsvis lilla og rød, og ikke pink og lyserød, hvis jeg skulle gå rent over til "pigefarverne" når det er :)

Du lyder som mig ;) jeg tager det nu i stiv arm at folk tror det er en dreng - Mie er jo ligeglad og hun bliver oftest forvekslet når hun har tøse farver på alligevel så folk er bare ikke særlig intelligente :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja, vi arvede i sin tid en masse tøj fra en studekammerat og fra spejder - før Laura blev født og vi vidste hvilket køn det blev. Der var MEEEEGET lyserødt tøj, og jeg var af den mening at hvis vi fik en dreng, så kunne vi da ikke give ham det på. Hvorimod min mand syntes jeg var fjollet, for barnet var jo ligeglad og som studerende er det lidt dumt at bruge de få penge man har på mere tøj i en anden farve.

Heldigvis blev det en pige, så der er intet i vejen for at give hende lyserødt på :P

Er dog selv i den gruppe der godt kan lide grøn og blå, så der er da lidt i skufferne jeg selv har købt som er i de farver :)

Men har da fået kommentarer til babysvømning fra nogle ældre damer der sagde "Han er da en sød baby" og hun havde lyserødt tøj på :rolleyes Der er bare nogen der ikke kan se farver...måske var det for sart rosa til at de kunne se det uden briller...*host host* :prik

Ej, tager det ikke så tungt, synes selv det er svært at se kønnet på babyer nogle gange.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Karoline har tit "drengefarver" på ;) Jeg er blevet træt af alt det lyserøde og lilla. Jeg sætter gerne lidt "pigefarve" til, men ellers gør det mig heller ikke så meget. Vi har tit været ude for, at folk siger "han"- og det har været ved begge pigerne, selvom Isabella kom kørende i lyserød klapvogn :rolleyes Så når folk alligvel ser gennem fingre med, at de er klædt i lyserødt, så vil jeg hellere bruge andre farver også. Til gengæld ville jeg nok ikke putte en dreng i lyserødt, så det er for mig ren win at have piger :D Og ellers er jeg ligeglad hvad folk tænker ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bryder mig heller ikke om lyserød - men alligevel er det som om at da vi fandt ud af vi skulle have en pige, inviterede vi bare "candyfloss" ind i vores liv :rolleyes Ej, tøjmæssigt, er det ikke så slemt, men alt andet er lyserødt.

Men Camille er også.. Lille, tyk, bleg og rødhåret - Så giver vi hende lyserødt tøj på, så går det helt galt og hun "forsvinder" - hun skal have lidt farve på :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silje er tit i grønt, blåt og neutralt.. Er lidt allergisk over for lyserødt... Men har arvet en del lyserødt så kombinerer det bare med fx blå bukser... Der er flere der har sagt han om Silje jeg siger så bare hun i næste sætning og at moderen er allergisk for lyserødt ;)

Hun er nu også blevet omtalt som han trods lyserødt tøj og feminine træk... Jeg tager det sq ikke så tungt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg troede at jeg var ret frigjort på det område, lige indtil olde kom med en lyserød dyne hun havde syet til ham :o Sagde da pænt tak og roste hendes arbejde, men så snart vu kom hjem blev den gent laaaangt væk. Min søn skal da ikke have en lyserød dyne <_< Hvad har hun dog tænkt!! :P

Men hvis folk spørger om Milas er en pige gør det mig ikke noget. Ser det bare som et tegn på at han er en meget køn dreng :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad hed barnet? Lyder som et specielt navn :D

Jeg har jo en dreng og ja han går meget drenget klædt. Det føles bare mest rigtigt for os :)

Får jeg en pige en dag, så har jeg intet imod at hun bliver en rigtig lille prinsesse :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Siger ikke navnet - Kan se der kun er lige omkring 20 i DK der hedder det, så hvis moren sidder "derude", ville hun jo let kunne genkende mig :whistling På den anden side, kunn ehun jo sp fortælle om det er en dreng eller en pige, og hvorfor han/hun har lyserød/lyseblåt på..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis hun er herinde ville hun nok kunne genkende dig alligevel. Du er jo ikke ligefrem anonym :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når Karo har sin ulddragt på, tror alle hun er en dreng. Bare fordi den er sandfarvet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når Karo har sin ulddragt på, tror alle hun er en dreng. Bare fordi den er sandfarvet ;)

Jeg har en grå sort ulddragt til Camille.. Giver hende ALTID lyserøde strømper på :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en grå sort ulddragt til Camille.. Giver hende ALTID lyserøde strømper på :rolleyes

Karoline fik lilla futter på, men alligevel ;)

Cubj2.jpeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, jeg er blevet spurgt om Anna er en pige, mens hun sad i barnevognen med pang-pink bukser, lilla striktrøje og pang-ping savlesmæk så måske det ikke altid hjælper at give dem kønsspecifikt tøj på :D

Annas sko og huer er f.eks. kønsneutrale og hun har både blå og sorte bukser og hvide bluser, men for det meste sætter jeg det neutrale sammen med noget rødt/lilla/pink - evt. bare strømper og savlesmæk. For hun ER jo en lille pige ;) :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Siger ikke navnet - Kan se der kun er lige omkring 20 i DK der hedder det, så hvis moren sidder "derude", ville hun jo let kunne genkende mig :whistling På den anden side, kunn ehun jo sp fortælle om det er en dreng eller en pige, og hvorfor han/hun har lyserød/lyseblåt på..

Jeg tror nu ikke det ville være så slemt, hvis hun genkendte dig, du har jo fremført det hele på en pæn måde og forklaret dig ærligt :) så tror bestemt ikke hun ville tage din undren ilde op.

Jeg er nu også nysgerrig mht navnet hehe ;)

Selv har jeg ikke oplevet særlig tit at Lise er blevet forvekslet med en dreng, men det er da sket et par gange. Særlig slemt var da det vi stadig var indlagt på barselsgangen efter fødslen - der var ikke EN eneste sygeplejerske, der sagde hun, de sagde konsekvent han hver eneste gang de kom ind til os :blink

Jeg foretrækker at klæde Lise lidt "piget", men ja igen ikke så hun ligner en candy-floss :) men jeg synes ikke om, hvis folk siger han og kan godt lide man kan se det er en pige. Nu er hun også meget feminin i hendes træk, så det hjælper lidt.

Hvis jeg bruger neutrale eller mere drengede farver (hun har en smule tøj i de farver), så kombinerer jeg det altid med lidt tøsefarver også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg troede egentlig, at jeg ville klæde hende ret neutralt før hun blev født, men da hun første og eneste gang blev kaldt "han" ( :gal )har jeg ikke gjort det siden. :D

Hun kan sagtens have et par "cowboy"bukser og en grå body på, men så har hun lyserøde strømper eller en lilla hagesmæk eller noget på.

Er faktisk lidt overrasket over hvor meget lyserødt hun har :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej nu er forvirringen komplet.

Fordi.. Jeg ved ikke HVORDAN navnet staves..

Og jeg TROEDE barnet hed MIKEY - Udtalt MAI-KE.. Men Maike er et pigenavn.. Det kan godt være det er en pige <_<

Der er i øvrigt en del flere der hedder det, havde bare set forkert :whistling

Men kæreste mor til "maike", hvis dus er det - har du så en dreng eller en pige? :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik i gymnasie med en der hed meike - det var en pige. Jeg vil tro at det er en pige når det er maike.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik i gymnasie med en der hed meike - det var en pige. Jeg vil tro at det er en pige når det er maike.

Det kan også være det er Meike ;) Jeg aner det jo ikke, det er bare sådan det udtales ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv næste gang at spørge diskret hvordan det staves :whistling så kan det måske være du nemmere kan finde ud af det ved at søge på navnet som det rigtigt staves.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var i svømmehallen forleden, Marcus lå på puslebordet svøbt i et blåt baby håndklæde med navn på hætten. Og der kommer så en dame hen og siger: sikke en fin baby, er det en pige eller dreng?? Selv ville jeg ikke være i tvivl ;)

Men begge mine drenge har for det meste meget drenget tøj på, men de har dog også begge røde trøjer, men så har de et par jeans på til..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER