Guest

uld

42 indlæg i dette emne

Jeg ved godt det ikke er direkte alternativt, men alligevel lidt.

Jeg syntes det ville være smart at samle uld-snakken i en tråd, fordele, ulemper, mærker, tilbud, spørgsmål m.m.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil starte med at spørge

hvilket vaskemiddel i bruger? Og hvor køber i det?

Hvordan fjerner man gule bæ-pletter? Mie sked igennem i går så jeg har en uld body med en kæmpe gul plamage på.

Hvor tit vasker i?

Hvor tit luftet i istedet?

Hvordan bruger i uldtøjet? Her er det nat tøjet, har brugt det som undertøj 2 gange, men den ene gang blev det for varmt, den anden gang sked hun igennem på det.

Hvor køber i uld tøjet? Jeg har kun prøvet det fra føtex og er ikke imponeret af det med 50% bomuld. Men 100% uld er det lækreste - men har som sagt ikke prøvet andet. (jo mærkede på set i kvickly og det kradsede)

Gode uld-råd? Jeg har lige fået at vide at det helst ikke skal vaskes for ofte, men luftes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det med at lufte ulden, har jeg læst om HER :balloons

Og god idé med en uld-tråd :sc

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Følger lige med her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også rigtig gerne vide hvordan man sikrer sig at ulden ikke kradser.... Er det en særlig slags man skal gå efter, eller skal man ud og mærke på det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det fra føtex er lækker blødt - kvicklys kradser og prisen er den samme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt en masse JOHA - Det er deeeejlig blød - dog også 50% bomuld :)

Jeg har været lidt "øhm" omkring vask af det, så det var lidt rart at læse om det :)

Til nu, har jeg nemlig vasket det helt uden sæbe :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan anbefale at bruge uldvaskemiddel tilsat Lanolin (naturligt indhold i uld)

Man kan f.eks. købe det her

http://www.trendyshop.dk/shop/joha-uldvask-lanolin-238337p.html

Man kan læse mere om uld og pleje her

http://renleg.dk/uldtoj/fakta-om-uld

Hilsen hende, der er kæmpefan af uld, og meget glad for hun nåede at gemme Isabellas uld til lillen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det med at lufte ulden, har jeg læst om HER :balloons

Og god idé med en uld-tråd :sc

Tak, TroldeMor, for et rigtig godt link. Så blev jeg lidt klogere med hensyn til, at uld skal tørre lidt længere. Tænkte nemlig modsat her den anden dag, da jeg tog nyindkøbte og nyvaskede uldbodyer ned fra tørrestativet, at jeg IKKE syntes, uldbodyerne var lige så tørre som det andet vasketøj. Jeg tænkte, at uld jo ville tørre hurtigere, ligesom når man har det på og hurtigere føler sig tør.

Men det er jo netop fordi man IKKE kan mærke det så godt, at det er lidt vådt. Så må det lige tørre en dag mere. Ja, ja, der skal ikke så meget til at gøre en glad, hva' :whistling?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God tråd! :super

Jeg bruger vores vaskeris uld-vaskemiddel. Ved helt ærligt ikke, hvad det er for noget udover at det er til uld og parfumefrit. :)

Bæ-pletter slås jeg stadig med :prik Jeg ville nok smide tøjet ud, hvis der var en KÆMPE plet, men ved små pletter, der får tøjet altså bare lov at være lidt gult der :badgirl

Jeg samler uldtøjet i to vaske: Mørkt uld og lyst uld. Vi har en god del mørkt uld, så det passer med en ok vask ca. hveranden uge. Lyst uld har vi ikke så meget af, så det er sådan en irriterende lille klatvask <_< Så det vasker jeg kun, når jeg savner noget derfra ;) Det bliver brugt lidt mere inden det bliver smidt til vask, end bomuldstøjet gør - dels fordi vi ikke har så meget og dels fordi jeg har en idé om at det ikke bliver snavset lige så nemt fordi han ikke sveder i det. Strømper, bodyer og natdragter kan han godt have på 2 måske endda 3 dage i træk medmindre det virker beskidt eller er blevet tisset/skidt/gylpet på, og overtøj bliver først smidt til vask når han gylper på det, eller når jeg alligevel ville have vasket en uldvask. :)

Vi bruger ikke det med at lufte istedet for vask. Har godt overvejet, at det måske er bedre for ulden, men jeg kan ikke rigtig forholde mig til at tøj kan blive rent uden at have været i vand :blush

Vi bruger uld til nattøj, strømper, body (altså undertøj) og overtøj (hue og når det bliver koldere: køredragt, luffer og futter).

Jeg er heller ikke imponeret over uld/bomuld. Det holder ham varm, men han kan godt komme til at svede lidt i det. Så jeg foretrækker klart 100% uld, som både holder ham varm og tør :7himmel

Og jeg køber det hvorsomhelst hvor det er billigt :P Er meget glad for den rene uld fra føtex, og jeg hamstrer joha-uld næsten hver gang jeg ser et tilbud :P Derudover har jeg købt lidt brugt, en enkelt natdragt fra nameit (skidesød men desværre 50% bomuld) og nogle bodyer fra CeLaVi i en lokal butik, hvor jeg bor, som havde tilbud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bilka har vidst uldbodyer til 60 kr i næste uge - hvis andre end jeg synes det er interessant :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bilka har vidst uldbodyer til 60 kr i næste uge - hvis andre end jeg synes det er interessant :)

Såvidt jeg kan se, er det uld/bomuld (ikke at det nødvendigvis gør det mindre interessant ;)) Og de har også overtøj i uld på tilbud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Såvidt jeg kan se, er det uld/bomuld (ikke at det nødvendigvis gør det mindre interessant ;)) Og de har også overtøj i uld på tilbud :)

Uh... jamen så må jeg da se om ikke jeg kan nå i Bilka ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Faldt lige over denne tråd, og kan nævne at Joha har lagersalg på fredag.

Det ligger i Sunds ved Herning, og har ry for at være meget billigt. Mener det plejer at være 5 stk. body for 100 kr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Faldt lige over denne tråd, og kan nævne at Joha har lagersalg på fredag.

Det ligger i Sunds ved Herning, og har ry for at være meget billigt. Mener det plejer at være 5 stk. body for 100 kr.

:respekt - håber jeg kan se tid af til at komme af sted!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh... Hvem der bare boede i nærheden af Herning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Faldt lige over denne tråd, og kan nævne at Joha har lagersalg på fredag.

Det ligger i Sunds ved Herning, og har ry for at være meget billigt. Mener det plejer at være 5 stk. body for 100 kr.

Er det ikke den 1-3 november de har lagersalg?

Mener at de 5 stk for 100 er alm bodyer fra den og ikke uld desværre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu har jeg forsøgt at google det og er ikke blevet klogere!!! hvor ved I det fra??? (håber det er 1-3)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ah okay. Kan godt være det er almindelige bodyer,til den pris.

Og tror ski også du har ret med datoen, det er d. 1-3 november. Jeg forvekslede lige med Katvig og Novotex som er nu på fredag. Sorry

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ah okay. Kan godt være det er almindelige bodyer,til den pris.

Og tror ski også du har ret med datoen, det er d. 1-3 november. Jeg forvekslede lige med Katvig og Novotex som er nu på fredag. Sorry

Læste det i et andet forum at det var for alm bodyer, uld koster vist halv pris af normal prisen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay så passer det MEGET bedre ind i min kalender :loveshower - nogen der skal med? Kunne være lidt sjovt at sige hej til nogen fra BK :7:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay så passer det MEGET bedre ind i min kalender :loveshower - nogen der skal med? Kunne være lidt sjovt at sige hej til nogen fra BK :7:

Altså.... Jeg skal derind sammen med min mor.... Men mig kender du jo :P ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså.... Jeg skal derind sammen med min mor.... Men mig kender du jo :P ;)

Ha ha ja! Men det gør det ikke mindre hyggeligt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Go tråd :)

Jeg har læst et eller andet sted (lorte ammehjerne) at man sagtens kan vaske alm tøj sammen med uldvask hvis det ikke er for snavset. Så hvis man ikke har så meget uldtøj kan man tage lidt andet tøj som måske ikke er så beskidt men skal vaskes og vaske med i uldprogrammet med uldvaskemiddel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var i babysam i går, og de havde fået EN MASSE joha uld/bomuld hjem til 75 kr - MEGET MERE end der var da de startede fødselsdagstilbuddet - og nogle helt andre ting :) Så er man til uld/bomuld så afsted med jer ;)

(Det var i ODense jeg så det, men mon ikke de også har det andre steder så!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER