kristin

Hvordan har i det

17 indlæg i dette emne

vil da lige hører hvordan i andre går og har det ?

Jeg er ved at glæde mig til at komme af med maven, selvom der lige er NOGLE uger endnu :( Bettemanden er meget aktiv, mest om aftenen, når jeg slapper eller når jeg er gået i seng... Synes dog ofte jeg har mens smerter, som kommer og går og er også ved at have en del plukveer..

En uge tilbage så går jeg på barsel, det bliver rigtig skønt :) så er der dømt sommerhus med familien nogle dage :)

Hvad med jer, hvordan har i det ? og skal i også snart på barsel ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

her går det nogenlunde...

kan dog ikke sidde ordentligt fordi lillesøster ligger med måsen op mod mine ribben.. min bækkenløsning er slem og er bestemt ikke blevet bedre af at vi har sovet på gulvet i ca. 1 måneds tid. men endelig fik vi købt ny seng igår som blev samlet idag, så jeg håber at det hjælper på det..

jeg er sygemeldt med min bækkenløsning og har været det siden august..

jeg har plukveer ligemeget hvad jeg laver.. bare jeg bukker mig ned, så går jeg en plukve..

er godt og grundigt træt af den store mave men man elsker den tykke vom og sparkene alligevel så man kommer til at savne det når man har født..

synes der er evigheder til 15/12 hvor jeg har termin..

veksler mellem at være glad for at det først er til december, men det meste af tiden ønsker jeg bare at det skulle være NUUU hun skulle ud..

hvis jeg går over tid, så dør jeg seriøst.. synes der er lang nok tid til termin, så hvis jeg får veer 37+?-39+? er jeg fiiint tilfreds..

og så udover bækkenløsning og plukveer har jeg nogle gange en følelse af at hun er på vej til at skrue sig ned i bækkenet.. for nogle gange gør det satme ondt. og igår havde jeg en snurrende fornemmelse "dernede" stort set hele dagen hvilket jeg syntes var ret underligt..

og så skal vi til tilvækstscanning på onsdag fordi til tilvækstscanningen d. 19/9 var hun 20,6% under gennemsnittet vægtmæssigt..

så jeg er spændt på hvad der skal ske..

et eller andet sted håber jeg at hun er vokset sig stor og stærk, og på den anden side ønsker jeg at hun stadig er mindre end hun skal være, for så kan det jo være at de sætter fødslen igang før tid eller sådan noget.. (hvor føler man sig virkelig som en dårlig mor over at indrømme sådan noget, men jeg er bare SÅ træt af graviditeten med alle de smerter som jeg ikke rigtig havde da jeg var gravid med Kira..)

mine dage går med at finde på noget at lave, tænke at der er SÅÅÅÅ lang tid til termin og være ked af det over det, overveje hvornår jeg skal begynde at gøre alt klar til hende mht tøj der skal vaskes og alle de ting fra babybox´ene der skal pakkes ud osv..

og så stresser jeg over julen allerede fordi det skal være sammenskudsgilde hos min mor og stedfar og hvad nu hvis jeg går over tid og slet ikke er hjemme til jul osv?....

så lige nu må jeg fokusere på glæderne (tider til scanning, jordemoder, læge osv. og hver lørdag når jeg har overstået endnu en uge og er 1 uge tættere på termin)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bortset fra lige nu, hvor jeg snart ikke tror jeg har nogen lunger mere, for de må efterhånden være kommet op med alt det hosten, så har jeg det stadig ganske fint. Jeg er begyndt at skulle en tisse en del mere fordi hun nu har placeret sig med hovedet lige nedad, så hun trykker lidt ekstra på det hele dernede, men det er lige til at overkomme :) Lidt plukveer har jeg også, men de er ikke så slemme - og så kan jeg ikke af en eller anden grund ikke rigtig tåle peberfrugt her under graviditeten, hvilket jeg ikke er helt tilfreds med, da jeg ellers elsker peberfrugt, men jeg får det bare dårligt når jeg spiser dem <_< Men det hele er jo i småtingsafdelingen, indtil videre kan man vist godt kalde min graviditet en luksusudgave :) Så håber jeg bare ikke at det hævner sig ved en svær fødsel eller et besværligt barn ;)

Alt er også fint med hende den lille. Hun er lidt til den lille side, men inden for gennemsnittet iflg både 3d-scanning i uge 26 og jordemoderskøn her i mandags. Hun har efterhånden fået en del ting fra svigermors butik, hun kommer jævnligt og spørger om der er noget vi vil have, eller at hun har købt lidt småting til hende, så det er jo bare dejligt :) Barnevogn og autostol er der også styr på, og sengen har svigermor bestilt, hendes pony hygger sig hos mine forældre og hele familien glæder sig til hun er klar til at komme ud til os :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min graviditet er gået fint, men her på det sidste synes jeg det er ved at være lidt hårdt. Jeg får mange plukkeveer ved den mindste aktivitet og smerter under ribbene, når jeg sidder i mere end 15 minutter.

Det må gerne snart blive 5/12!!! Har slet ikke lyst til at gå over tiden....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det fint, bortset fra lidt bækkenløsning og rygsmerter.

Jeg er sat på nedsat tid på arbejdet pga. dette - 25 timer - og det har hjulpet meget :) Ingen plukkeveer synes jeg, ingen halsbrand - men til gengæld kan jeg godt mærke at hun fylder mere og mere og det efterhånden er svært at trække vejret ordentligt :D Og så går jeg på barsel den 26 oktober - 6 uger før termin. Havde jeg ikke haft rygproblemer etc. skulle jeg ikke gå før 9. november :/

Hvornår går man normalt på barsel i Danmark?

54in1objkfox2n7d.png

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det fint, bortset fra lidt bækkenløsning og rygsmerter.

Jeg er sat på nedsat tid på arbejdet pga. dette - 25 timer - og det har hjulpet meget :) Ingen plukkeveer synes jeg, ingen halsbrand - men til gengæld kan jeg godt mærke at hun fylder mere og mere og det efterhånden er svært at trække vejret ordentligt :D Og så går jeg på barsel den 26 oktober - 6 uger før termin. Havde jeg ikke haft rygproblemer etc. skulle jeg ikke gå før 9. november :/

Hvornår går man normalt på barsel i Danmark?

54in1objkfox2n7d.png

Det mest normale i Danmark er at gå på barsel 4 uger før..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det mest normale i Danmark er at gå på barsel 4 uger før..

Super, så er det det samme som her :) Var lige helt i tvivl. Tak for svaret!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super, så er det det samme som her :) Var lige helt i tvivl. Tak for svaret!

det var så lidt :)

jeg har dog gået sygemeldt siden august med bækkenløsning..

så NU er jeg ved at være utålmodig fordi jeg ikke rigtig har noget at foretage mig når vores datter er i dagpleje...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det i det store hele fint :) lillemanden er voldsomt aktiv det meste af dagen, desværre oftest sen aften og nat, der gør at min døgnrytme er fucked helt op. jeg synes jeg mærker ham utrolig meget, og man kan også se når han møver rundt inde under huden, synes det er lige i overkanten med al den gymnastik, og det er til tider faktisk ret ubehageligt, selvom jeg jo tager det som et tegn på at han har det skønt derinde!

Jeg er begyndt at have svært ved at sidde i sofaen og har problemer med at komme op at stå af både seng og sofa og så har jeg ondt i "toppen" af maven, men ligesom på undersiden af huden - ligesom et mega blåt mærke eller sådan. ret mystisk.

Jeg har vand i benene om aftenen og har haft døjet meget med krampe og har stadig tilbagevendene uro i benene dry.gif så ufedt altså!

jeg tror jeg går over og skal sættes igang, selvom jeg også tror han er BASSE, hvilket resulterer i at jeg har mest tøj i str 62!! men egentligt ville det ikke gøre mig noget at føde før tid, for jeg er ved at være godt træt af at være gravid whistling.gif

jeg grovæder radiser - hvilket gør jeg fiser som ind i ........ - ikke fedt! rolleyes.gif men kan bare ikke lade være med at spise dem :o

Her slås jeg lidt med tanken om om jeg skal eller ikke skal have min mor med til fødsel ud over kenneth, og så overvejer jeg at føde i Randers i stedet for Næstved, delvist fordi jeg kender sygehuset, men også fordi min familie bor deromkring og de er en del mere engagerede end kenneths familie er, og det har jeg behov - glæder mig meget til alt det der efterfødselsbesøg på sygehuset :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg vil os sige, at jeg er ved at være træt af at være gravid, nu må han meget gerne snart komme ud, også alligevel må han gerne vente et par uger endnu :lol men alting er blevet så besværligt, bare det at få ordnet negle på tæerne, få strømper på, komme ud af sengen , det er da ved at være noget anstrengende :( Og ikke nok med det, så har jeg skadet min venstre fod, så jeg ikke kan støtte ret meget på den, så det gør det ikke nemmere at komme rundt ... Ja også bliver man måske lidt mere irretabel, når man ingenting kan, føler jeg skælder lidt for meget ud, men drengene er gode til at bære over med mig og de er gode til at hjælpe til :) Det var hvis lidt negativt det hele, håber det bliver bedre i morgen :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha ja bortset fra ryg -og bækkenproblemer stadigvæk, så har jeg det faktisk ganske godt :D

Synes ikke maven er ustyrligt stor og jeg kommer stadig nemt i og ud af sengen - dog er jeg mere træt end jeg har været længe og glæder mig til hun kommer ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha ja bortset fra ryg -og bækkenproblemer stadigvæk, så har jeg det faktisk ganske godt :D

Synes ikke maven er ustyrligt stor og jeg kommer stadig nemt i og ud af sengen - dog er jeg mere træt end jeg har været længe og glæder mig til hun kommer ud :)

pyha de bækken problemer kan også være stride nok i sig selv, kan godt begynde at mærke det er hårdt at stå op i længere tid, specielt i køen i supermarkedet, bilka osv. min tålmodighed er ikke hvad den har været :ba

Ja trætheden er styg lige nu, føler jeg kan sove hele tiden, men mit blodtryk og min blodprocent er heller ikke for høj lige nu , så det har nok os noget at sige ....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

pyha de bækken problemer kan også være stride nok i sig selv, kan godt begynde at mærke det er hårdt at stå op i længere tid, specielt i køen i supermarkedet, bilka osv. min tålmodighed er ikke hvad den har været :ba

Ja trætheden er styg lige nu, føler jeg kan sove hele tiden, men mit blodtryk og min blodprocent er heller ikke for høj lige nu , så det har nok os noget at sige ....

Hvad skal ens blodprocent ligge på?

Tror ikke jeg har fået målt min hernede. Men blodtryk osv. har altid været super.

Og du har ret! Supermarked-køer er forfærdelige :o

Jeg tror desuden at jeg har mistet slimproppen (eller noget af den) i dag. Det gør ligesom det hele noget mere "real" - at kroppen er ved at være klar :o

Sandie 35+0 i dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad skal ens blodprocent ligge på?

Tror ikke jeg har fået målt min hernede. Men blodtryk osv. har altid været super.

Og du har ret! Supermarked-køer er forfærdelige :o

Jeg tror desuden at jeg har mistet slimproppen (eller noget af den) i dag. Det gør ligesom det hele noget mere "real" - at kroppen er ved at være klar :o

Sandie 35+0 i dag :)

Uha det er tidligt hvis slimproppen er gået, men nu ved jeg selvfølgelig heller ikke, hvornår det er inden for "normalen" at den går, men det er sørme spændende, måske du ikke går tiden helt ud ;) Blodprocenten skal ligge på omkring 7-8 stykker, men jeg har normalt en høj blodprocent på næsten 9, og den er faldet til 7,4 det er stadig indenfor det normale, men fordi min normalt er så høj, så vil man nok kunne mærke en øget træthed :( Har fået nogle andre jern tabletter, så håber det begynder at kunne mærkes :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha det er tidligt hvis slimproppen er gået, men nu ved jeg selvfølgelig heller ikke, hvornår det er inden for "normalen" at den går, men det er sørme spændende, måske du ikke går tiden helt ud ;) Blodprocenten skal ligge på omkring 7-8 stykker, men jeg har normalt en høj blodprocent på næsten 9, og den er faldet til 7,4 det er stadig indenfor det normale, men fordi min normalt er så høj, så vil man nok kunne mærke en øget træthed :( Har fået nogle andre jern tabletter, så håber det begynder at kunne mærkes :)

Håber da ikke det går hen og bliver et problem for dig med blodprocenten :kram

Ja den kan gå alt fra 6 uger før til blot få timer før fødslen starter, så var lidt nervøs :o Heldigvis er der ikke sket mere, synes endda hun er mere aktiv nu end før, så hun skal nok blive derinde. Var også ved jordemoderen igår til ugentligt check og alt er fint, selvom baby stadig er lidt lille :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber da ikke det går hen og bliver et problem for dig med blodprocenten :kram

Ja den kan gå alt fra 6 uger før til blot få timer før fødslen starter, så var lidt nervøs :o Heldigvis er der ikke sket mere, synes endda hun er mere aktiv nu end før, så hun skal nok blive derinde. Var også ved jordemoderen igår til ugentligt check og alt er fint, selvom baby stadig er lidt lille :)

Jeg glæder mig også til at komme til jm i næste uge, specielt for at hører hvor stor/lille hun skønner ham til at være, for det har jeg godt nok ingen anelse om, så det blir spændende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal også til jordmoder på tirsdag, og glæder mig også til at vide, hvor stor hun tror han er. Derudover er jeg begyndt at lide af halsbrand(brændende følelse lige under ribbene). Det er godt træls!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER