My-Moren

Hvordan er livet som mor?

31 indlæg i dette emne

Vi har det også godt. Theodor vågner for det meste kun en gang om natten for at spise. Han ser ud til at trives, smiler meget, pludrer og har grinet i søvne. Han er begyndt at vende sig fra maven til ryggen... I sku lige ha set et par stolte forældre, da han pludselig lavede det trick midt i aftensmaden:)

Han har lidt spændinger i ryg og nakke, som vi går til kiropraktor med, da han ikke vil kigge til højre når han ligger på maven, det har hjulet lidt, men mangler stadig et par behandlinger. Han hoved er også lidt skævt, så det skal vi lige have rettet ud.

Det går super med MME og flaske og vi har fået nogle gode rutiner på den front.

Jeg er glad for at være mor og synes egentlig det går ret naturligt. Jeg bliver mere og mere forelsket hver dag. Det eneste jeg går og pusler lidt med i baghovedet er, om min krop nogensinde bliver bare lidt den samme igen. Vægten bevæger sig kun laaaangsomt og synes min mave er meget slap, men jeg har ingen anelse om, hvor lang tid det kan tage for sådan en at stramme sig lidt op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes bare tiden går så stærkt og nyder bare at se den næsten daglige udvikling :)

Victoria er stadig en lille fis, men stortrives, som SP skrev i journalen: "En dejlig pige i tydelig trivsel".

Vi får vores nattesøvn, for hun vågner som udgangspunkt kun en gang hver nat, ca. kl. 5 (vi har næsten kunne stille uret efter hende, uanset hvornår hun sidst har spist ;) ). Jeg ammer hende liggende i sengen, og når hun er færdig kommer hun tilbage i liften, som står i hendes egen seng, hvor hun sover videre til 7-8 tiden.

Hun smiler og pludrer, så det er en fryd, man kan ikke undgå at blive fyldt med kærlighed til hende, når man fx stikker hovedet ned til hende, efter hun er vågnet, og man så får verdens dejligste smil :wub

Hun har flere gange vendt sig fra mave til ryg, lige som vi har set ryg til mave, når hun ligger i sengen hos mig og skal have mad. Det er imponerende kræfter hun kan mobilisere for at komme hen til brystet :o Hun har også fået øje på sine hænder, og er begyndt at forsøge at gribe efter spændende legetøj, når det kommer inden for rækkevidde. Det er så fascinerende at se den koncentration, der skal til en handling, der senere bliver ren automatik

Selv om hun har fra uge har været super-nysgerrig på verden og tilbringer det meste af hendes vågne tid mere eller mindre på højkant, blev hun alligevel hurtigt en smule flad i nakken, lige som hun også er lidt flad i højre side (har haft hende hængende meget på venstre arm, for så kunne jeg bruge den højre ;) ).

Da vi fra starten har forsøgt at afhjælpe det, mener SP, at vores børn har meget bløde kranier, da det også var tilfældet med den store. Så nu har vi en hjertepude til hende, så vi kan få rettet det op.

Mangler stadig 3-4 kg inden før-vægten er nået, og maveskindet har sit helt eget liv, som en blød pude uden fyld <_<

Nyder bare at have fri og være uden stress i december for første gang i 3 år :jul12:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det derud af. Vi er mellem 2 tiger og har en glad og tilfreds pige <3 Der stor charmer og griner selv når hun er en smule utilfreds :D Det er så sjovt at se hun når hun klynker og brokker sig men der kommer smil samtidig.

Jeg er stoppet med at amme for en uge siden. Ikke fordi Leah mistrives med det, men jeg gjorde! Jeg fungere såden (med alle ting der ikke er 'lykkelige' og som går mig på) at jeg ikke går og er rigtig ked og sur til 'hverdag' men at reaktionen kommer når bærret flyder over. Og det gjorde det i sidste uge. vi startede med at vi skulle stoppe amningen efter nytår, så havde jeg ammet i 3 mdr, som i flg min læge var de vigtigeste. det gav mig lidt ro at jeg kunne se en 'ende' på det. MEn det var ikke nok. Jeg havde 2 dage med tude ture over ingen ting. Og jeg havde slet ikke lyst til at havde Leah hos mig og græd bare jeg så på hende. Og kunne slet ikke rumme hende gråd heller. Og det var særlig slemt når hun skulle spise. Så onsdag aften sagde min mand, at han synes vi skulle stoppe nu for det var jo ikke holdbart. Rigtig rart at han trådte hårdt ned, for det var jeg ikke selv i stand til. det har ikke gjort nogen foreskel på Leah at hun får flaske frem for bryst. Hele problemet har været mig, at jeg ikke har kunne finde ro'en i at amme. Har sidet mega dårligt at ikke kunne få hende til at ligge godt for mig. Og min uro har jo også gjort hende urolig - en ond cirkel.

Jeg er ihvertfald blevet meget mere rolig og får noget mere overskud. Og en kommentar fra manden som '' hvor er det dejligt at se dig grine sådan igen'' har bekraftet mig i det var det helt rigtige. Og nu hvor jeg mærker roen når hun spiser, kan jeg mærker hvor meget jeg hadet at amme :( men tænkte 'dengang' ikke videre over det, før det blev for meget. MEn når jeg efter 2 mdr ikke har fundet en ordentlig ammestilling bliver det nok ikke bedre. og ville alligevel kun have 2 mdr tilbage med amning, de jeg jo skal på abr i 8 uger midt februar når manden holder barsel.

den dag vi startede op på fuld flaske, var mine boobies jo ret spændte. Men var fast besluttet på de kun skulle malkes én gang i døgnet. og det har jeg holdt. Men jeg blev også lidt ked af det og i tvivl om det nu var det rigtige at gøre. Så derfor har jeg ladet Leah tømme brystet i stedet for at malke, så var det ikke en kold tyrker på den nærhed det jo også er at amme og som jeg tror var grunden til jeg blev trist. Og det hjalp :yay

Og allerede her en uger efter jeg er stoppet med amningen er brysterne betydeligt mindre ømme. Og der er idag gået 2 døgn ml tømning og Leah skullle havde begge to på en gang for at blive mæt. Så det helt klart mindre mælk og det er SÅ rart at få sine bryster igen!

Vi får endelig lavet væg i denne uge, så vi kan få lave børneværelser færdige. Og så kan vi forhåbelig så småt begynde på at få Leah til at sove i sin seng frem for vi skal vugge hende i søvn om aften.. Og hun skal lærer ikke at sove i stuen, så vi ikke skal gå med listesko når hun sover.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det med søvn, vriden og kaste sig rundt om natten osv. har vi lige haft i sidste uge.... kunne ikke putte hende som jeg plejede og hun ville kun sove på armen, tror det er et udviklingstrin! Denne uge er alt tilbage til normalen + at hun nu også vil sove ude i barnevognen. Bogen vidunderlige uger fortæller godt om disse tigerspring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det derud af. Vi er mellem 2 tiger og har en glad og tilfreds pige <3 Der stor charmer og griner selv når hun er en smule utilfreds :D Det er så sjovt at se hun når hun klynker og brokker sig men der kommer smil samtidig.

Jeg er stoppet med at amme for en uge siden. Ikke fordi Leah mistrives med det, men jeg gjorde! Jeg fungere såden (med alle ting der ikke er 'lykkelige' og som går mig på) at jeg ikke går og er rigtig ked og sur til 'hverdag' men at reaktionen kommer når bærret flyder over. Og det gjorde det i sidste uge. vi startede med at vi skulle stoppe amningen efter nytår, så havde jeg ammet i 3 mdr, som i flg min læge var de vigtigeste. det gav mig lidt ro at jeg kunne se en 'ende' på det. MEn det var ikke nok. Jeg havde 2 dage med tude ture over ingen ting. Og jeg havde slet ikke lyst til at havde Leah hos mig og græd bare jeg så på hende. Og kunne slet ikke rumme hende gråd heller. Og det var særlig slemt når hun skulle spise. Så onsdag aften sagde min mand, at han synes vi skulle stoppe nu for det var jo ikke holdbart. Rigtig rart at han trådte hårdt ned, for det var jeg ikke selv i stand til. det har ikke gjort nogen foreskel på Leah at hun får flaske frem for bryst. Hele problemet har været mig, at jeg ikke har kunne finde ro'en i at amme. Har sidet mega dårligt at ikke kunne få hende til at ligge godt for mig. Og min uro har jo også gjort hende urolig - en ond cirkel.

Jeg er ihvertfald blevet meget mere rolig og får noget mere overskud. Og en kommentar fra manden som '' hvor er det dejligt at se dig grine sådan igen'' har bekraftet mig i det var det helt rigtige. Og nu hvor jeg mærker roen når hun spiser, kan jeg mærker hvor meget jeg hadet at amme :( men tænkte 'dengang' ikke videre over det, før det blev for meget. MEn når jeg efter 2 mdr ikke har fundet en ordentlig ammestilling bliver det nok ikke bedre. og ville alligevel kun have 2 mdr tilbage med amning, de jeg jo skal på abr i 8 uger midt februar når manden holder barsel.

den dag vi startede op på fuld flaske, var mine boobies jo ret spændte. Men var fast besluttet på de kun skulle malkes én gang i døgnet. og det har jeg holdt. Men jeg blev også lidt ked af det og i tvivl om det nu var det rigtige at gøre. Så derfor har jeg ladet Leah tømme brystet i stedet for at malke, så var det ikke en kold tyrker på den nærhed det jo også er at amme og som jeg tror var grunden til jeg blev trist. Og det hjalp :yay

Og allerede her en uger efter jeg er stoppet med amningen er brysterne betydeligt mindre ømme. Og der er idag gået 2 døgn ml tømning og Leah skullle havde begge to på en gang for at blive mæt. Så det helt klart mindre mælk og det er SÅ rart at få sine bryster igen!

Vi får endelig lavet væg i denne uge, så vi kan få lave børneværelser færdige. Og så kan vi forhåbelig så småt begynde på at få Leah til at sove i sin seng frem for vi skal vugge hende i søvn om aften.. Og hun skal lærer ikke at sove i stuen, så vi ikke skal gå med listesko når hun sover.

Du er sgu ogs så sød når du griner:) jeg er glad på dine vegne og egentlig også over at I har fået den væg op. Vi ses på torsdag:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det med søvn, vriden og kaste sig rundt om natten osv. har vi lige haft i sidste uge.... kunne ikke putte hende som jeg plejede og hun ville kun sove på armen, tror det er et udviklingstrin! Denne uge er alt tilbage til normalen + at hun nu også vil sove ude i barnevognen. Bogen vidunderlige uger fortæller godt om disse tigerspring :)

Jeg ved godt det er i en gid mening, du skriver, MEN jeg bliver sgu en lille smule provokeret af dit indlæg. Det er jo ikke sådan at jeg har stoppet ammningen fordi det har været er problem i et par uger!! Men det var sådan 8 ud af 10 amninger. Og det er ikke en nem beslutning at stoppe amningen før tid. Og igen ikke personligt, men det skal man nok have ammet for at kunne sætte sig ind i følelses mæssigt.

Og jeg har 'vidunderlige uger' liggende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER