Myliona

Bliver jeres jul anderledes?

34 indlæg i dette emne

Vi taler MEGET om juleaften herhjemme.

Jeg har altid holdt med min mor og søster(og andre, men altid de to!)

Min kæreste har altid holdt med sin far og bror - hans mor arbejder hver anden jul.

Nu har vi jo Camille, og skal derfor holde jul samme "alle 3"..

Christians mor, kan ikke finde ud af om hun skal arbejde eller ej.. Og jeg MAGTER simpelthen ikke at skulle holde jul derude...

Hvad gør I med jul?

Allermest ville jeg ønske vi kunne invitere folk herhjem, men det har vi desværre ikke mulighed for (mest af alt fordi det ville kræve vi havde plads til 3 hunde, og 6 overnattende gæster...!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi gør som vi har gjort de sidste 5 år. Vi holder jul hjemme. Efter vi købte hus, har vi gjort det til tradition, at holde jul hjemme. I år kommer mine forældre, svigerforældrene og min søster, svoger og nevø.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ved endnu ikke om vi skal holde jul hos min mor med mine søskende eller hos Jespers forældre, bror og mormor. Vi skulle have været på Samsø med min far, hvis ikke vi havde mistet ham :( Måske derfor vi ikke rigtigt kan bestemme os.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holder hvert andet år med min mor og hvert andet år med S mor, men tror når min mormor engang ikke er her mere, så vil jeg foreslå at vi alle samles her hos os, for ellers skal S mor siddde alene hvert andet år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var gravid begyndte vi at holde sammen - så der holdt Henrik sammen med min familie. så denne gang skal vi være sammen med hans familie :-)

Jeg tager det ikke så tungt. juleaften er 1 dag og det vigtigste er at Zoey hygger sig :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har holdt jul sammen de sidste 5 år... Vi har skiftevis været hos mandens og mine forældre... Vi har mandens børn hver andet år, så der holder vi jul hos Jespers forældre og det passer med, at det er i år :) Vi får så et transportproblem i juledagene, da busserne jo ikke kører særlig godt der og vi kan ikke proppe 6 mennesker ind i en 5 personers bil...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal holde jul sammen for første gang i år :) Og holder det hjemme hos os selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I min familie har vi altid skiftes til, at holde julen og i år er det vores tur til for første gang, at holde den :) I min mands familie er julen ikke noget specielt, så han har bestemt, at han holder jul med mig og min familie, som han har gjort alle de år vi har været sammen :) Vi har dog også inviteret hans mor til, at komme og holde jul med os.. Så det eneste der bliver anderledes her er, at det er os som skal holde den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har altid holdt jul hos min svigermor i de lige år, og hos min moster (altså med min familie) i de ulige, og det fortsætter vi bare med :)

Der er dog gået en lille smule kuk i det, da ulige/lige-fordelingen ikke passer med Brians søskende og det ikke passer med mine søskende at vende rundt <_<

Så når vi engang flytter i hus, så går jeg ud fra, at vi bare holder jul hjemme hvert år, og så er alle fra begge familier velkomne ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holdt jul med min familie sidste år, og skal så holde jul med Williams familie i år. Det er faktisk første gang jeg skal holde jul uden mine forældre. Jeg har dog sagt til min kære mand, at jeg ikke vil love at jeg er i stand til at holde jul med andre end ham hvis jeg lige har født. Men nu må vi se, det er jo slet ikke sikkert at hun vil ud inden jul alligevel ;)

Men svigermor og hendes mand bor nu også i vores baghave, bogstavelig talt, vi kan kigge over til dem fra vores lejlighed, så der er ikke så langt hvis det skulle være at hun pludselig vil ud midt i det hele. Det er værre med min familie, de bor 300 km væk, så det var alligevel meget heldigt vi valgte at lave fordelingen sådan at det blev hans familie i de lige år og min i de ulige ;)

(Tænker forresten at det er ok jeg svarer selvom hun ikke er kommet ud endnu, når nu hun står til at komme ud lige i juledagene ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I år skal vi være sammen med min familie som vi er hvert andet år.

Det var meningen vi skulle være hjemme hos mine forældre, men det har vi lige lavet om så vi er hos os i stedet. Det er lidt nyere praktisk i forhold til at transportere alle gaverne og babyting med den anden vej.

Så vi bliver os, mine forældre og min lillebror :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har holdt hver andet år ved min familie og hverandet med svigerfamilien... i år er det min families tur til at have os.... loveshower.gif men siden sidst vi var hos svigerfamilien har vi fået os en hund... de vil ikke have hunden indenfor over hos dem, og vi kan ikke belemre nogen med at passe den når det er jul... så fra næste år holder vi hjemme, og så er de der vil velkommen til at komme og holde jul hos oswink.gif hvilket jeg har det rigtig fint med, da jeg ikke har syntes det har været so fedt at holde jul hos svigerforældrene...

så fra næste år laver vi vores egne traditioner00000858.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal hjem til svigerforældrene i år. Vi har holdt jul sammen siden vi flyttede sammen, og vi skifter så vi de lige år er hos svigerforældrene og de ulige hos mine forældre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Før vi fik August, holdte vi hver for sig.

Siden da har vi holdt de hjemme hos os og så skiftes vi med at invitere mig/ Leif familie hvert anden år :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har godt nok ikke barn endnu, men vi skiftes til at holde jul med vores forældre. Hvert andet år er det med mine forældre, og så ellers hos min mands enten mor og bonusfar eller far og bonusmor.

Og når vi er blevet forældre, så bliver julen holdt hjemme, så må familien komme, hvis de ønsker det, eller ikke skal ud til min søster (hvor mine forældre er, det år de ikke er hos os)

I år er dog anderledes, fordi min svoger er blevet far, og de har valgt at holde jul hos min svigerfar, som nok bliver sidste jul, hvor han er hjemme, da de bor på sjælland og vi i jylland, så vi holder jul med dem, også selvom det egentlig var mine forældres tur til at holde jul med os :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi taler MEGET om juleaften herhjemme.

Jeg har altid holdt med min mor og søster(og andre, men altid de to!)

Min kæreste har altid holdt med sin far og bror - hans mor arbejder hver anden jul.

Nu har vi jo Camille, og skal derfor holde jul samme "alle 3"..

Christians mor, kan ikke finde ud af om hun skal arbejde eller ej.. Og jeg MAGTER simpelthen ikke at skulle holde jul derude...

Hvad gør I med jul?

Allermest ville jeg ønske vi kunne invitere folk herhjem, men det har vi desværre ikke mulighed for (mest af alt fordi det ville kræve vi havde plads til 3 hunde, og 6 overnattende gæster...!)

Jeg er vant til kun at holde ved min mor og stedfar, og kæresten er vant til at holde på skift ved hans mor det ene år og det andet år hos hans far (de er skilt).

Min søster skal i år holde jul hos hendes svigerforældre og derfor har jeg sagt at vi holder hos min mor. Så hver andet år bliver det hos min mor, og året efter er det så enten hos hans far eller hans mor. Jeg vil ikke gå med til at det er hvert 3. år vil min mor, og det er af den grund at de vil sidde alene nogle af årene og så synes jeg ikke det er rimligt over for mig at han får flere juleaftner med hans forældre end jeg får med min. Og det er han heldigvis gået med til. At hans mor ikke lige synes om det er heldigvis ikke mit problem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har altid holdt med min familie og sådan bliver det fortsat :) Mandens familie har ikke nogle faste traditioner, så den beslutning er nem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Holder jul sammen med min mor og tre søskende. Som altid en dejlig, sjov juleaften :loveshower Sidst år holdte jeg den med min eks' familie.... Never again ! :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi plejer at skifte mellem Thomas's mor, min mor og min farmor og farfar, men for at der ikke skal gå 3 år i mellem hver gang har vi besluttet at vi i år holder det hjemme hos os og så kommer Thomas's mor (+ stedfar og lillebror) og min mor (+ min lillebror):)

Og så næste år holder vi sammen med min farmor og farfar, så det kun er hvert andet år vi skal skifte :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh det evige jule dilemma... her begyndte vi at holde juleaften herhjemme for et par år siden, men i år tager vi hjem til mine, min søster har holdt jul hverandet år hos sine svigerforældre og det har passet med begge hendes børns første jul, så det er simpelthen for at mine forældre får lov at opleve et af deres børnebørns første jul - mine forældre inviterer så helt sikkert mine svigerforældre så er dilemmaet løst på diplomatisk vis ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skiftes mellem mandens familie og min familie..for at det kunne passe med min mands bror og svigerinde samt deres søn så holdte vi en fælles jul med begge hold forældre sidste år...

I år er det så hos mine svigerforældre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores jul sidste år blev meget anderledes. Vi plejede at skifte mellem at være hos sviger og hos mine forældre, men vi endte med at blive heroppe nordpå og fejre jul alene, da vores forældre holdt stædigt på, at de ikke rigtig ville rokke sig en meter for, at vi kunne holde jul sammen alle sammen og så fordi min mand skulle arbejde sent d. 23 december (han står i butik!)

I år er jeg spændt på om vi så tager turen nedad i landet, for det lyder til at svigermor i år heller ikke vil rokke sig, men det er formodentlig i håb om, at min svoger og hans nye kone kommer hjem til jul. Så der er endnu ikke taget stilling til om vores jul igen i år vil blive anderledes...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skiftes til at holde hos hhv. min mands og mine forældre. I år er det med min familie, og det glæææder jeg mig til. Forstå mig ret - jeg holder meget af min svigerfamilie, og det var en rigtig hyggelig juleaften sidste år. Men det er jo alligevel hos ens egen familie, at det sådan er "rigtigt". Jeg er SÅÅÅ barnlig, når det kommer til jul. Og så skal jeg holde med min bror + svigerinde samt niecer, så det er med alle de bedste i min verden :biglove

Men glæder mig også til næste år, hvor vi skal holde hos min mands forældre igen. Der er Inger næsten halvandet og synes jo nok, at det er lidt sjovere end her i år, hvor hun "bare" er en flæsket lækkerbebs på 4 mdr :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi startede for 2 år siden at skifte til at holde jul hos mine forældre og mandens forældre. Ellers havde vi holdt jul hver for sig men besluttede at vi lige så godt kunne begynde at holde sammen når der nu var planer om børn. I år er det tur til at holde hos svigerforældrene. Heldigvis som tingene er nu hvor min søster og jeg vil sidde med vores børn mens min fætter og hans kone vil sidde med savnet af deres.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi taler MEGET om juleaften herhjemme.

Jeg har altid holdt med min mor og søster(og andre, men altid de to!)

Min kæreste har altid holdt med sin far og bror - hans mor arbejder hver anden jul.

Nu har vi jo Camille, og skal derfor holde jul samme "alle 3"..

Christians mor, kan ikke finde ud af om hun skal arbejde eller ej.. Og jeg MAGTER simpelthen ikke at skulle holde jul derude...

Hvad gør I med jul?

Allermest ville jeg ønske vi kunne invitere folk herhjem, men det har vi desværre ikke mulighed for (mest af alt fordi det ville kræve vi havde plads til 3 hunde, og 6 overnattende gæster...!)

Kunne I ikke invitere, og så må gæsterne evt. bo på hotel eller bed and breakfast eller sådan noget?

Hos os sidder min far og hans kone meget tungt på julen, men jeg kan da mærke, at når vi forhåbentlig bliver forældre, så er det vigtigt for mig, at vores lille familie har egne traditioner i eget hjem. Så til den tid bliver juleaften hos os, og dem som har lyst til at være med er velkomne - og ellers ses vi nok en anden gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER