JaMa

1.Jordemoderbesøg

9 indlæg i dette emne

Så har jeg været til det første jordemoderbesøg i dag. Det var en noget tam omgang synes jeg nu nok... det var en ren "snakkegang" som jordemoderen sagde. Vi talte lidt om mine tidligere graviditeter og fødsler, meget lidt om kost og så var det sådan set det. Der blev ikke lyttet hjertelyd, hvilket jeg havde håbet på. Er dog ikke skuffet som sådan, har jo prøvet det før, og vidste at der nok ikke var så meget nyt under solen :rolleyes men det var nu meget rart at få hilst på jordemoderen, hun virker rigtig dygtig og sød, og det er jo et godt udgangspunkt :) Næste jordemoderbesøg bliver i starten af december omkring de 28+0.

Ellers går det godt her, mærker den lille spirrevip flere gange dagligt efterhånden. I går fik jeg det første "rigtige" puf, hvor jeg overhovedet ikke kunne være i tvivl om hvad det var :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lækkert at besøget gik godt, må indrømme at jeg også synes at mit var meget tamt <_<

Er det ikke ret sent at du skal igen? Jeg skal til andet besøg i uge 21 (d. 2. november). Er det fordi du ikke er førstegangs??

Hvor går du henne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo, jeg synes også der er lidt længe til, må jeg indrømme :) jeg hører til under Skejby sygehus og hun sagde at alle får tilbudt fem besøg i alt, hvor af tre ligger efter uge 30. Hvor mange gange skal du afsted i alt? Men jeg kommer nu også til at gå til ekstra scanninger og kontrol fra uge 28 på sygehuset, så er helt tryg ved det :) kiggede lige i kalenderen igen, og det er i 26.uge jeg skal afsted til jordemoder igen.. Nu glæder vi os bare rigtigt meget til MD-scanningen om godt to uger, men kan også godt mærke lidt nervøsitet efterhånden. Men tror på at bebs har det godt, og at de forhåbentlig kan se hvad køn der gemmer sig derinde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til første JM besøg d. 4 sep. Vi sad og snakkede (det var en elev) og JM sad ved siden af. Eleven begyndte vat tale om vitaminer - hmmm jeg er 3 mdr henne nu tænkte jeg - det har jeg styr på, så talet vi om mad - ja, det har jeg så også styr på osv.

Fik ikke meget ud af det ud over at vi skal til såkaldt undervisning over 4 gange da man i Esbjerg som 1. gangs fødende kan blive sendt hjem efter 3-6 timer hvis alt er som det skal være efter fødslen.

Skal til JM næste gang d. 29 okt. hvor jeg skal høre hjertelyd osv - det bliver spændende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo, jeg synes også der er lidt længe til, må jeg indrømme :) jeg hører til under Skejby sygehus og hun sagde at alle får tilbudt fem besøg i alt, hvor af tre ligger efter uge 30. Hvor mange gange skal du afsted i alt? Men jeg kommer nu også til at gå til ekstra scanninger og kontrol fra uge 28 på sygehuset, så er helt tryg ved det :) kiggede lige i kalenderen igen, og det er i 26.uge jeg skal afsted til jordemoder igen.. Nu glæder vi os bare rigtigt meget til MD-scanningen om godt to uger, men kan også godt mærke lidt nervøsitet efterhånden. Men tror på at bebs har det godt, og at de forhåbentlig kan se hvad køn der gemmer sig derinde :)

Jeg har 6 gange, (troede egentligt det kun var 5, men det er åbenbart 6) de fordeler sig således:

uge 14-16 (var 14+1)

uge 21 (er 21+1 til den tid)

uge 29

uge 35 (førstegangs fødende)

uge 36 (hvis jeg havde været flergangsfødende, så det skal jeg selvfølgelig ikke)

uge 37 (førstegangs fødende)

uge 39

Og så kan jeg melde mig til forskellige andre ting: fødselsforberedelse, rundvisning og forældre/barn relation.

Jeg glæder mig også ustyrligt meget til MD, det er om 15 dage :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til første JM besøg d. 4 sep. Vi sad og snakkede (det var en elev) og JM sad ved siden af. Eleven begyndte vat tale om vitaminer - hmmm jeg er 3 mdr henne nu tænkte jeg - det har jeg styr på, så talet vi om mad - ja, det har jeg så også styr på osv.

Fik ikke meget ud af det ud over at vi skal til såkaldt undervisning over 4 gange da man i Esbjerg som 1. gangs fødende kan blive sendt hjem efter 3-6 timer hvis alt er som det skal være efter fødslen.

Skal til JM næste gang d. 29 okt. hvor jeg skal høre hjertelyd osv - det bliver spændende

Ja, det er lidt sent at tale om folsyre i hvert fald ;) Men det er da fint i kan komme til undervisning, når nu i kan blive sendt hjem så hurtigt som førstegangsfødende. Synes godt nok det lyder lidt vildt, men det er jo også dejligt at komme hjem hvis man føler sig tryg ved det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er lidt sent at tale om folsyre i hvert fald ;) Men det er da fint i kan komme til undervisning, når nu i kan blive sendt hjem så hurtigt som førstegangsfødende. Synes godt nok det lyder lidt vildt, men det er jo også dejligt at komme hjem hvis man føler sig tryg ved det :)

Det er et forsøg de kører i Esbjerg, men sundhedsplejersken ringer allerede dagen efter.. hvis man da ikke føde fredag eller lørdag, men er vi det mindste utrygge ved at skulle hjem så hurtigt, så kommer jeg det bestemt ikke.. Men ja, det er vildt at tænke på som førstegangsfødende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har 6 gange, (troede egentligt det kun var 5, men det er åbenbart 6) de fordeler sig således:

uge 14-16 (var 14+1)

uge 21 (er 21+1 til den tid)

uge 29

uge 35 (førstegangs fødende)

uge 36 (hvis jeg havde været flergangsfødende, så det skal jeg selvfølgelig ikke)

uge 37 (førstegangs fødende)

uge 39

Og så kan jeg melde mig til forskellige andre ting: fødselsforberedelse, rundvisning og forældre/barn relation.

Jeg glæder mig også ustyrligt meget til MD, det er om 15 dage :loveshower

Det lyder da supergodt med de ting du kan melde dig til :) fødselsforberedelsen blev sparet væk på Skejby, lige inden vi fik vores første barn for seks år siden. Men rundvisning er der stadigvæk ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit 1. JM besøg var lid anderledes på grund af mit tidligere forløb, så jeg fik lov at høre hjertelyd. Ellers er det ret tamt. Næste gang jeg skal afsted er d 31. Oktober hvor jeg vil være 22+0.

I mD om 12 dage... Jeg er møg nervøs!

Ja, det er stygt man skal blive så nervøs over de skanninger... Har det lige sådan, hvilket kommer lidt bag på mig, da jeg ikke har været så nervøs de andre gange. Men er sikker på at det nok skal gå godt for os alle :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER