Tina80

Trøske

7 indlæg i dette emne

Mistænker vi har fået det. Min datter på 3 uger har fået nogle hvide vabler på underlæben og lidt vid tunge. Og jeg har fået røde brystvorter som er lidt ømme.

Men er det trøske og hvad gør jeg?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, det lyder helt sikkert som trøske.

Du skal have Brentan mundhulegel på recept, smøre din datters mund og dine bryster grundigt cirka fire gange dagligt i 2-4 uger, skifte ammeindlæg hyppigt (svamp elsker alt fugtigt), lufttørre dine bryster, vaske bh'er ved 60 grader, vaske hænder efter at have smurt hendes mund og dine bryster. Selvom det kan se ud som om svampen er hurtigt væk, skal du smøre i cirka to uger mere.

Når du smører hende i munden skal gane, kinder og læber, ja hele vejen rundt i munden smøres. Man kan også putte lidt Brentan på sutten, men det fordeles bedst med fingrene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt sikkert trøske - ring til lægen (man må godt ringe til vagtlægen) vi skulle ikke engang komme ind, og har hørt flere få recept ved at ringe. Jeg havde svært ved at fordele med fingeren så jeg tager og putter gel på sutten og fordeler klatten med en vatpind kører vatpinden på indersiden af læber og kinderne og stopper sutten ind, så tror jeg det bliver fordelt rigtig godt - symptomerne (de synlige) forsvandt efter 3 dage. Den smerte du selv mærker, mærker barnet i sin mund :( nogle børn holder op med at spise. (Jeg behandlede i en uge efter, MEN det er lige kommet tilbage - jeg opdagede det ved smerte i brystvorter igen, så håber jeg fanger det i opløbet)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun sover jo hele dagen, så skal jeg smøre hende og mig lige op til en amning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, lige efter amning, ellers når Brentanen ikke at virke på bryster og mund. Bare pas på hun ikke brækker sig lige efter at have spist.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm apotekerne sagde det skulle før amningen. Samt hun så kunne spise af det der blev smurgt på brysterne.

Kan se på måleskeen at hun skal have rimelig meget, og det kan jeg da ikke få i hende efter en amning!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm apotekerne sagde det skulle før amningen. Samt hun så kunne spise af det der blev smurgt på brysterne.

Kan se på måleskeen at hun skal have rimelig meget, og det kan jeg da ikke få i hende efter en amning!

Jeg brugte altså heller ikke ALT det man skal, det er edder mugme meget, et halvt måltid :blink men jeg sikrer mig at hendes mund er dækket + lidt.

Jeg fik både af læge og apotek at vide at det var EFTER amning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER