Carosmor

Uro i benene og hævede hænder

10 indlæg i dette emne

Jeg har voldsomt meget uro i især det ene ben og det er mere end bare lidt irriterende. Jeg er drøn træt og har virkelig problemer med at falde i søvn.

Nu er der så sket det at mine fingre sover. Jeg vågner ved at de snurrer om natten og hvor belastende er det lige <_<

Er der nogen af Jer som har det samme og som har nogle gode fifs?? Jeg ligger med en pude under benene så de lige bliver hævet lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde det i begge hænder i begge mine graviditeter. Og så ved jeg noget om det via min uddannelse :) Det hedder carpal tunnel syndrom det jeg havde, og kommer fordi der opstår tryk på nogle af de nerver der løber igennem håndleddet og håndroden ud i hånden. Det er meget normalt i graviditeter, og skyldes oftest at man hæver op pga væske i kroppen, altså ødemer. Man kan ikke gøre så meget ved det, men det hjælper tit at hæve hænderne ved fx at lægge dem på en pude når du sover. For nogle hjælper det også at putte hænder og underarme i en balje koldt vand, det kan tage nogle af de prikkende fornemmelser, da det får hævelsen til at falde kortvarigt. Ved mig forsvandt det indenfor de første dage efter fødslen, så måske det kan opmuntre dig lidt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde det i begge hænder i begge mine graviditeter. Og så ved jeg noget om det via min uddannelse :) Det hedder carpal tunnel syndrom det jeg havde, og kommer fordi der opstår tryk på nogle af de nerver der løber igennem håndleddet og håndroden ud i hånden. Det er meget normalt i graviditeter, og skyldes oftest at man hæver op pga væske i kroppen, altså ødemer. Man kan ikke gøre så meget ved det, men det hjælper tit at hæve hænderne ved fx at lægge dem på en pude når du sover. For nogle hjælper det også at putte hænder og underarme i en balje koldt vand, det kan tage nogle af de prikkende fornemmelser, da det får hævelsen til at falde kortvarigt. Ved mig forsvandt det indenfor de første dage efter fødslen, så måske det kan opmuntre dig lidt ;)

Super- jeg husker lige det med koldt vand og at ligge hænderne på en pude når jeg går i seng. Håber virkelig det går væk umiddelbart efter fødslen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min jordemor anbefaldet mig nogle solary piller hvor der både er magnesium og kalk i mener de hedder mag:cal, det tog krampe og snorren i mine ben og hænder.

Mod vand i kroppen/ødemer, svømmer jeg, det gjorde jeg også i sidste graviditet, men akupunktur kan også hjælpe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er altså mærkeligt, jeg har også døjet med at mine hænder sover om natten, vågner lige frem pga det :( Men så i sidste uge, lagde jeg i sengen med feber, forkølelse osv. og der sov mine hænder ikke om natten :) Nu hvor jeg er frisk igen, sover hænderne atter om natten igen :(

Mærkeligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er altså mærkeligt, jeg har også døjet med at mine hænder sover om natten, vågner lige frem pga det :( Men så i sidste uge, lagde jeg i sengen med feber, forkølelse osv. og der sov mine hænder ikke om natten :) Nu hvor jeg er frisk igen, sover hænderne atter om natten igen :(

Mærkeligt

Ja det er da mærkeligt at det lige var væk mens du lå syg. Træls at det er vendt tilbage <_<

Jeg vågner også om natten af det og mine hænder er hævet 24/7 men nu er det heldigvis snart slut :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej med jer, Vil bare høre om jeres symptomer forsvandt efter graviditen og hvor lang tid efter. Fødte for 5 dage siden og det er ikke blevet bedre med de sovende fingre. Tvært i mod - nu er det der hele tiden! Men har også stadig vand i hænder og fødder. Surt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde det i begge hænder i begge mine graviditeter. Og så ved jeg noget om det via min uddannelse :) Det hedder carpal tunnel syndrom det jeg havde, og kommer fordi der opstår tryk på nogle af de nerver der løber igennem håndleddet og håndroden ud i hånden. Det er meget normalt i graviditeter, og skyldes oftest at man hæver op pga væske i kroppen, altså ødemer. Man kan ikke gøre så meget ved det, men det hjælper tit at hæve hænderne ved fx at lægge dem på en pude når du sover. For nogle hjælper det også at putte hænder og underarme i en balje koldt vand, det kan tage nogle af de prikkende fornemmelser, da det får hævelsen til at falde kortvarigt. Ved mig forsvandt det indenfor de første dage efter fødslen, så måske det kan opmuntre dig lidt ;)

Som hun sagde!

Har du prøvet med venepumpeøvelser til benene/benet? Det hjælper mig rigtig meget og så hæver jeg benenden i sengen om natten.

Hænderne tager jeg op over hovedet 1 min. et par gange om dagen, når det er værst. Og så vasker jeg hænder i koldt vand hver gang jeg vasker hænder.

Det er de ting jeg kender til via min uddannelse og personlig erfaring. Håber du kommer det til livs.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog superkolde fodbade

Uf ser ikke frem til at battle med det igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg strækker benene ud inden sengetid. Holder armene over hovedet i 1 minut og vasker hænderne i koldt vand. Sørger for at få benene op i løbet af dagen og natten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER