Carosmor

Fødsel

5 indlæg i dette emne

Er I klar til fødslen og er I nervøse eller spændte?

Da jeg fødte Caroline gik alt super fint. Jeg blev sat igang og fra første ve til hun var ude gik der 10 timer. Jeg fødte uden smertelindring af nogen art og var klar til at føde igen 15 min efter.

Nu er jeg dog voldsomt nervøs og kan slet ikke overskue fødslen. Egentligt noget værre pjat og det skal nu nok gå godt. Jeg vil bare gerne have det overstået meget snart så jeg ikke har fødslen at frygte længere :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal have kejsersnit denne gang,har egentlig været tryg ved dette, men kan da godt mærke at jo nærmere vi kommer jo mere nervøs bliver jeg!

Men mon ikke det nok skal gå godt! Har ikke hørt skræk historier om planlagte kejsersnit kun om aks.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må også indrømme at jeg er mega spændt men også meget nervøs. Frederiks fødsel gik perfekt så jeg ved det nok skal få godt men alligevel har nervøsiteten fundet mig :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lidt nervøs. Var super-god føder ved mine tre ældste drenge: Det gjorde ondt, men jeg var fuldt ud med i det i de 2-4 timer, fødslerne varede. Klarede smerterne med vejrtrækning og ved at "være i processen". God afslappende klassisk musik hjalp også. Kun en smule panik ved nummer to af disse fødsler, da jeg pludselig fik presseveer, mens jeg stadig stod på gulvet med cowboybukser på ... og bare ville have jordemoder og hjælpere til at holde sig langt væk. Men de fik da kæmpet bukserne af mig og jeg kom op på fødelejet :)

Men de sidste to fødsler har været ALT for hurtige (under 1½ times egentlige veer) og smertefulde, med veer, der bare kørte stort set uden pauser den sidste time, og med udvidelse fra 6-10 cm på de sidste 20 minutter. Jeg var helt i panik sidste gang, hvilket virkelig kom bag på mig. Så denne gang er jeg en kylling, der har bedt om epidural-blokade, - hvis ellers de kan nå at lægge den, for jeg skal helst have veer (i det mindst småveer), før de lægger den. Og så er det måske for sent at lægge den.

Ved min allerførste fødsel fik jeg også tilbudt og lagt en epiduralblokade, og den virkede fint: Man var psykisk til stede uden at mærke meget til veerne, andet end lidt til presseveerne til sidst.

Så jo: På trods af stor erfaring er jeg meget spændt og nervøs! Underligt!

Men først og fremmest glæder jeg mig: For når man først har sin lille guldklup i armene, er den foregående smerte jo fuldstændig ligegyldig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit tidligere fødsel gik knap så godt så jo jeg er med i gruppen - jeg er også nervøs...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER