anne85

svamp i underlivet

10 indlæg i dette emne

Hej, jeg har opdaget at jeg har fået svamp i underlivet. Jeg ringede til min læge og fik kapsler fluconazol. Har lige læst sedlen der er vedlagt, og der står at man skal være opmærksom på ikke at tage dem, hvis man er gravid eller planlægger at blive gravid. Er der nogle, som også har taget disse kapsler, mens I har prøvet at blive gravid? Ved nemlig ikke om jeg blot skal tage den nu eller vente med at ringe til lægen i morgen tidligt. Hvad vil I gøre? Tak for jeres hjælp / råd :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis der direkte stod at man ikke måtte tage dem, hvis man planlægger at blive gravid så ville jeg ikke røre dem med en ild-tang...

Og det er lige ved at jeg faktisk heller ikke ville røre dem selvom lægen sagde, at jeg skulle se bort fra indlægssedlen... Men jeg er også paranoid omkring medicin...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan købe noget canesten i håndkøb på apoteket som vist endda må bruges når man er gravid :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville lige høre lægen først, især når det står så tydeligt i indlægssedlen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm.. tjah!

Umiddelbart ville jeg måske nok sørge for at komme af med svampen ret hurtigt. Jeg oplevede nemlig ved min tidligere graviditet at svamp og graviditet heller ikke er en god kombination.

Men selvfølgelig er det ikke smart at tage det produkt hvis du mener du har haft ægløsning og chancerne er gode. Så ville jeg bede om et erstatningsprodukt. Eller passe på ikke at blive gravid denne måned og komme af med svampen til næste måned.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik Fluconazol i vinters, og der sagde min læge, at vi skulle sætte babyprojektet på pause og bruge kondom i en måneds tid - netop pga det der står på indlægssedlen. Canesten skulle indeholde det samme, men hvis det er en særligt heftig omgang svamp, så får man vist Fluconazol, så det ligesom bliver "taget indefra"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror vist jeg må ringe til lægen igen i morgen.

Jeg er i den situtation, at jeg i morgen skal starte på pergotime, som skal stimulere min ægløsning...

Jeg fik Fluconazol i vinters, og der sagde min læge, at vi skulle sætte babyprojektet på pause og bruge kondom i en måneds tid - netop pga det der står på indlægssedlen. Canesten skulle indeholde det samme, men hvis det er en særligt heftig omgang svamp, så får man vist Fluconazol, så det ligesom bliver "taget indefra"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ringede af samme grund til min læge for 2 måneder siden. Hun sagde, at jeg endelig skulle stoppe med Fluconazol, hvis jeg prøvede på at blive gravid. Det kan give misdannelser i fosteret.

Når svampen er rigtig slem, er man ved at blive sindssyg, men vi må tilbage til de gamle husråd om ingen sukker, ingen gær, ingen grøntsagssvame, masser af luft til underlivet og på med Canesten (selvom det ikke virker en fløjt, når det er rigtig slemt).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

okay det lyder spændende. Jeg ringede til min læge, som sagde ok for dem. Ville tjekke dobbelt så kontaktede Skejby, hvor jeg har været til undersøgelse, og de sagde også, at der ikke kunne ske noget ved at tage en kapsel. Så jeg håber ikke, at der sker noget med vores forhåbentlig kommende baby.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også, at der er forskel på, om man tager dem fast eller som en engangsting. Jeg tog en pille hver uge og havde gjort det i et par måneder. Det fik jeg besked på at stoppe med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER