Maybe

Mam Sut, vand i efter rengøring

14 indlæg i dette emne

Jeg bruger mam sutter, og renser dem først med groft salt, skylder med koldt vand, kommer dem i en skål og kogende vand over og lader dem ligge der i ca. 15 min.

og lufttørre så. men så her til aften opdaer vi så at der er vand INDEN i sutten, det er jo rent kogt koldt vand, så det er jo ikke farligt, men har i oplevet det og hvad gør i for at undgå det? for jeg vil da helst være fri

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har også oplevet det med både mam og nuk-sutter. Jeg har bare trykket vandet ud så godt jeg kunne. Men da der er tale om kogt vand tager jeg det ikke så tungt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også oplevet det med både mam og nuk-sutter. Jeg har bare trykket vandet ud så godt jeg kunne. Men da der er tale om kogt vand tager jeg det ikke så tungt :)

:ditto

Jeg nøjes så ofte med at vaske dem med opvaske middel og derefter skolde dem så se ikke ligger i vandet så længe - det gør jeg så mindst én gang om dagen om sutterne har været brugt eller ej, og så får de en grundigere tur én gang i ugen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Jeg nøjes så ofte med at vaske dem med opvaske middel og derefter skolde dem så se ikke ligger i vandet så længe - det gør jeg så mindst én gang om dagen om sutterne har været brugt eller ej, og så får de en grundigere tur én gang i ugen.

Jeg prøvede en gang med opvaskemiddel, og der kom altså sæbe ind i sutten, så jeg ville ikke bruge det. Selvom man trykker vandet ud, kunne jeg smage sæben. Jeg vaskede bare med varmt vand og skoldede dem et par gange om dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak for jeres svar.

ang. opvaskemiddel tænkte jeg det samme, med at det kommer derind i også, så den vil jeg nok ikke lige bruge, men rart at hører andre har prøvet det og at det ikke har give problemer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, jeg vasker da godt nok heller ikke sutter med opvaskemiddel ohmy.gif Jeg koger dem og trykker bare det kogte vand ud af Noahs elskede MAM-sutter babygirl.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøvede en gang med opvaskemiddel, og der kom altså sæbe ind i sutten, så jeg ville ikke bruge det. Selvom man trykker vandet ud, kunne jeg smage sæben. Jeg vaskede bare med varmt vand og skoldede dem et par gange om dagen.

Jeg bruger kun en dråbe i hånden til 6 sutter for at undgå at det kommer ind under sutten. Skyller dem først, gnider sutte hovedet med sæbe og kommer dem under den rindende hane med sutte hovedet opad først så sæben skylles ned over resten og så drejer jeg den, skyller grundigt og kommer i.en skål, når alle sutter er i skålen hælder jeg kogende vand ovee, tæller til 10 og hælder vandet fra. har aldrig oplevet sæbe i sutten når jeg gør det sådan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, jeg vasker da godt nok heller ikke sutter med opvaskemiddel ohmy.gif Jeg koger dem og trykker bare det kogte vand ud af Noahs elskede MAM-sutter babygirl.gif

Osse her..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger kun en dråbe i hånden til 6 sutter for at undgå at det kommer ind under sutten. Skyller dem først, gnider sutte hovedet med sæbe og kommer dem under den rindende hane med sutte hovedet opad først så sæben skylles ned over resten og så drejer jeg den, skyller grundigt og kommer i.en skål, når alle sutter er i skålen hælder jeg kogende vand ovee, tæller til 10 og hælder vandet fra. har aldrig oplevet sæbe i sutten når jeg gør det sådan.

Jeg ved ikke om sæben kan komme ind alligevel, for en sikkerheds skyld ville jeg lade være. Man bør skolde sutterne i fem minutter og gerne 10-15 minutter hver gang specielt hvis der er trøske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vasker også både sutter og ammebrikker med opvaskemiddel inden jeg skolder dem. Synes ikke detv er nok at skolde. Synes de bliver ved med at være fedtede hvis jeg ikke bruger sæbe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg skolder bare vores mam sutter.. og lige sådan med sutter til sutteflaskerne(det er dog avent, da han ikke vil tage mams når han ska spise.. han er lidt speciel på det område.. :) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vasker også både sutter og ammebrikker med opvaskemiddel inden jeg skolder dem. Synes ikke detv er nok at skolde. Synes de bliver ved med at være fedtede hvis jeg ikke bruger sæbe

På hospitalet anbefaler de man gnider med groft salt for at fjerne "fedtet" på ammebrikken. Altså skyld i koldt vand, gnid med groft salt, skyld saltet af og lig i kogende vand i 3 min.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt normalt at vandet siver ind i sutten. Du skal bare trykke på sutten nogle gangen så kommer vandet ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår godt de mødre, der ikke har tid nok til at gøre rent, for nogle gange er der meget lidt tid og kræfter, selv til mad, hvis der er et lille barn i huset. Så jeg bestilte Kontorrengøring hver uge. Det er lykke for enhver kvinde at frigøre sig fra rutinen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER