Myliona

Sove på maven - What to do?

7 indlæg i dette emne

Camille sover MEGET urolig om natten.. Også om dagen ;)

En lur om dagen, får hun hvor hun sover på maven. Den lur på maven, foregår ALTID indenfor, hvor jeg er i samme rum :whistling

Hun sover som regel lige lidt længere tid, når hun sover på mavsen :)

I går nat vågnede hun op, og var .. Hun kartede rundt i sengen, og kastede hovedet fra den ene side til den anden, og fægtede med arme og ben..

I dag da jeg putter hende, begynder hun at gøre det samme - dog er hun slet ikke ked, og hun halvsover.. Hun kaster rundt med hovedet og benene.. Piver lidt..

Min søsters tvillinger sover altid på maven, pga de har ondt i maven..

For sjov, ruller jeg så Camille om på maven - og bom.

Så ligger hun helt stille og falder i søvn <_< (øv, nu vågnede hun så)

Men hvad siger I? Er det bare helt fy-fy, at lade hende sove på maven? Lader I jeres børn sove på maven? Hun er ikke gammel nok til at trille, men kan nemt rykke hovedet fra den ene side til den anden...

Har lige vendt hende, og nu karter hun rundt i sengen igen <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad med på siden, kilet op så hun ikke triller om på maven?

Hvis det er den eneste måde hun finder ro på ville jeg undersøge det lidt nærmere, fx så tror jeg nok at de ikke må sove på maven fordi de har svær ved at kontrollere deres temperatur, og så KUNNE man jo give mindre tøj på og en tyndere dyne.

Min lillesøster brækkede kravebenet ved fødslen og SKULLE sove på maven med benene op under sig og hovedet vendt til skiftevis den ene og den anden side! Men det er 23 år siden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke gøre det.

En ad grundene til man ikke gør det er at når de ligger så tæt på madrassen er der tanker om de så får nok ilt (fordi de vil trække deres egen luft ind igen. Det og at de ikke har så mange kræfter i nakken endnu til at styre deres hoved.

Jeg ville nok som Majs foreslår prøve at ligge hende på siden.

Har du forsøgt at svøbe hende meget tæt? Carl Emil vågner af de spjæt han laver og græder hjerteskærene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En fra mødregruppen har altid hendes datter sovende på maven..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En vi kender har en soen, som sover paa maven... saadan sover han, siger hun.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, min søsters tvillinger sover også altid på mavsen jo..

Tror jeg prøver på siden i aften..

Hun er bestemt ikke meget for at blive svøbt - medmindre det er i drømmeposen. Og den synes jeg alligevel ikke hun skal sove i om natten...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

i gamle dage blev alle børn lagt til at sove på maven, fordi det at sove på ryggen var lig med vuggedød.... i dag er det så omvendt.... mig og mine brødre har alle sovet på maven fra starten af.... man finder hele tiden ud af nye ting indenfor sundhedsstyrelsen, så må man ikke det og det.... nu må de pludselig heller ikke få kamille the mere.... :huh

nej jeg har selvfølgelig også lagt min datter til at sove på ryggen fra hun var lille, for jeg lytter jo også, mere eller mindre, efter hvad eksperterne fortæller os.... men man skal også nogle gange lytte efter din egen mavefornemmelse og gøre det der fungerer for en selv....

hvis jeg var i din situation tror jeg at jeg ville ligge hende til at sove på maven.... måske er det bare en periode..?? men det lyder jo som om at det er det som fungerer for hende, og det er da synd at hun er så urolig og ikke kan sove....

hun er jo heller ikke spæd mere, og hvis du siger at hun er stærk nok til at vende hovedet fra side til side, så ville jeg egentlig ikke være så bekymret for det....

men igen, lyt til din egen mavefornemmelse, du skal jo også være tryg ved det.... held og lykke med det.... :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER