MamatilJ&M

Fennikel te

23 indlæg i dette emne

Har forsøgt at hive Marius Fennikel te, men kunne ikke få ham til at tage ret meget.

Men kunne godt tænke mig at høre hvor meget I giver jeres babyer? Og om det har en effekt mht at lave bonusbleer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Charlie har fået det nogle enkelte gange, og det har altid givet en masse gode prutter, og det har resulteret i bonusble efter nogle timer.....

Jeg putter altså en lille smule sukker i, for ellers vil han ikke have det :whistling

Jeg laver omkring 100 ml, og så får han det han vil have.... Oftest omkring 50-70 ml :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille drikker MEGET fennikel te nu :) Op til 150 ml om dagen..

En god ting, er lige at smide ½-1 teskefuld sukker i - Ellers smager det rigtig meget af lakrids ;)

Ved Camille kan vi tydeligt mærke om hun har fået te eller ej på bonusbleerne.

Allermest, har det en betydning i forhold til hvor urolig hun er om aften.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar :)

Må prøve at putte sukker i næste gang. Trænger bare til at få gang i maven på ham. Han har ikke lavet bonus siden onsdag :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom lidt ekstra sukker i - det beroligere mavsen, og det kan også virke lidt afførende ;) Så bare en teske i, til 100 ml.. Så skal han nok guffe det i sig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nam nam fennikel te med sukker er god :) Han har lige slugt 60 ml. Som regel gylper han slim på bagefter, hvilket er godt fordi vi har fået at vide han har sådan noget siddende efter fødslen af zoneterapeuten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad siger jeres SP til fennikelte? Min er ikke fortaler for det og må ikke anbefale det. Hun fablede om noget med urtete og nyrerne... Er det noget I har hørt noget om? Marius mave fungere bare bedst med lidt fennikel te?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spurgte også min SP på et tidspunkt, hun sagde at det er noget de anbefaler i Holland, herhjemme anbefaler de kamillete. Har ikke selv prøvet noget af det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad siger jeres SP til fennikelte? Min er ikke fortaler for det og må ikke anbefale det. Hun fablede om noget med urtete og nyrerne... Er det noget I har hørt noget om? Marius mave fungere bare bedst med lidt fennikel te?

Jeg tror, at der er lige så mange holdninger til det, som der er til kamillethe - heroppe er der nogle SP som IKKE vil anbefale kamillethe! Umiddelbart anbefales fennikelthe af zoneterapeuter og nogle SP, så personligt tror jeg ikke, at der kan ske noget ved det :) Melissa har jeg også købt fennikelthe til, hun har bare først fået af det i dag - og hun elsker det :glad Hun har ikke ville drikke kamillethe i lang tid, tror hun blev træt af det, og hun spytter Lactulosen ud igen <_< Heldigvis går jeg på et kursus i babyzoneterapi- og massage, hvor vi har lært at stimulere fordøjelsessystemet (eks. tyktarmen) og andre vigtige zoner, som kan afhjælpe babyproblemer :super Så jeg giver hende zoneterapi de dage, hvor maven driller plus hun skal over på Bio Gaia, når hun er helt trappet af Lactulosen (den smule pigebarnet beholder indenbords :rolleyes) Også vil jeg også lade hende få fennikelthe i det omfang hun har brug for det :)

Følg din mavefornemmelse og se, hvad DU/I mener er bedst for Marius :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er både min sp og afløseren af min SP som anbefalede fennikel te..

De sagde begge, at der er nitrat i, så jeg skulle lade være at google det - for mange "uvidende" frarådede at man brugte det, simpelthen fordi de ikke viste at nitratet var i så små mængder i teen, at det var helt uden nogen former for betydning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor skønt at høre. Marius vil nu også gerne have kamille te, men det hjælper vist ikke på fordøjelsen.

Jeg har også lært hvor tarmene sidder under fødderne, men synes ikke rigtig det virker. En gang imellem kan det få ham til at prutte :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor skønt at høre. Marius vil nu også gerne have kamille te, men det hjælper vist ikke på fordøjelsen.

Jeg har også lært hvor tarmene sidder under fødderne, men synes ikke rigtig det virker. En gang imellem kan det få ham til at prutte :D

Husker du at "aktivere" endetarnen? :) Ellers bliver det jo siddende ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husker du at "aktivere" endetarnen? :) Ellers bliver det jo siddende ;)

Er det ikke endetarmen der sidder nede mod hælen? Men det var nu blot nogle hurtige øvelser jeg fik af zoneterapeuten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke endetarmen der sidder nede mod hælen? Men det var nu blot nogle hurtige øvelser jeg fik af zoneterapeuten.

Jo :) Skråt mod hælen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tøser har lige et sp her.

Zoey begynder at blive forstoppet efter vi er begyndt på grød. Så nu er den nogle helt små hårde knolde der kommer ud :-(

Er det så fennikelthe jeg skal prøve ? Eller er det mest til luft i maven ?

Og hor køber man det ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det giver jo ekstra væske at give teen :) Udover det, så slår det boblerne i stykker i maven, samt beroligere tarmene - så det kan nok godt virke mod forstoppelse :)

Det kan bestilles hjem i matas - men ellers har de det i helsekost butikker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg købt det.

Hun sagde godt nok jeg kun måtte give 30ml, men det sys jeg da er lidt, men ok hun ville lade den virke med fuld trækkets ?

Hvor længe lader i jeres the stå ( altså hvor længe har i theen i vandet Hehe ) og hvor meget får jeres små ? :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lader det lige stå et par minutter, og så giver jeg ham ca 50..... nok max 70 ml..... Det plejer at virke rimelig hurtigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:lovebk

Det er bare så fedt med hurtige svar :-) :super

Nu vil jeg prøve at give hende the i løbet af dagen og håber på det giver lidt bonusble :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har også hørt max 50 ml ad gangen. Man skal jo passe på ikke at stjæle for meget måltider fra de stakkels pus også ;) Håber det hjælper.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor gamle er jeres bebser? (Er på fra mobilos ;) )

Det lyder spænden hvis det en dag skulle blive nødvendigt :)

Vi spurte vores SP om vi måtte give hende kamille te, for hun har haft nogen nætter hvor vi slet ikke har kunne få hende til at falde til ro og hun ikke har sovet i op til 6/8 timer.

Men vi fik afvide man ikke anbefalet det mere, fordi der er Polle i så de kan udvikle allergi...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor gamle er jeres bebser? (Er på fra mobilos ;) )

Det lyder spænden hvis det en dag skulle blive nødvendigt :)

Vi spurte vores SP om vi måtte give hende kamille te, for hun har haft nogen nætter hvor vi slet ikke har kunne få hende til at falde til ro og hun ikke har sovet i op til 6/8 timer.

Men vi fik afvide man ikke anbefalet det mere, fordi der er Polle i så de kan udvikle allergi...

Marius er 9 uger og har fået det i ca 2 uger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor gamle er jeres bebser? (Er på fra mobilos ;) )

Det lyder spænden hvis det en dag skulle blive nødvendigt :)

Vi spurte vores SP om vi måtte give hende kamille te, for hun har haft nogen nætter hvor vi slet ikke har kunne få hende til at falde til ro og hun ikke har sovet i op til 6/8 timer.

Men vi fik afvide man ikke anbefalet det mere, fordi der er Polle i så de kan udvikle allergi...

Melissa er 11 uger og 4 dage, hun har fået fennikelthe i en uges tid, ikke hver dag, men de dage hvor der er behov for det. Da Melissas var 3 uger til en måneds tid fik hun kamillethe. Vores SP sagde godt nok, at de IKKE måtte anbefale det officielt længere, men at hun indimellem gjorde det alligevel- udfra princippet om, at vi forældre bedst selv ved, hvad der hjælper vores børn, eks. Til afslapning :) Så hvis I tror det hjælper Leah, så ville jeg ikke tøve med at give lidt:) Der er jo ikke nogen der siger, at hun skal have det hver dag ;)

EDIT: Eks. Er SP også begyndt at fraråde kamillethe til vask af betændte øjne, som mange babyer kan døje med pga. Umodne tårekanaler. Det kan vist ridse hornhinden eller lign. Så tror generelt der er lige så mange holdninger til kamillethe og fennikelthe, som der er SP osv. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER