rusternille

Min Livia

14 indlæg i dette emne

Hej BK-Ladies :balloons

Jeg fødte mandag den 17/09 jordens dejligste lille klump :loveshower som har fyldt mit hjerte med en ubeskrivelig kærlighed både til hende og mit vidunderlige stk. mandfolk :biglove

Her kommer lidt billeder, og inden for et par dage satser jeg på at kunne lave en fødselsberetning her :D Oooooog den bliver lang, for det var en laaaaaaaaaang fødsel og jeg er ikke kort for hovedet!! :rolleyes

Fødselsberetning:

Fredag Den 14/09

Jeg vågner ved 8 tiden, og kan mærke at der er noget forneden der ikke er som det plejer! Og ganske rigtigt, jeg konstaterer slim i trusserne, da jeg tisser kan jeg mærke lidt klumper komme ud også! Resten af dagen kommer der mere slim, og jeg går spændt rundt og spekulerer på om det nu skal være i denne weekend! Min veninde henter mig og vi tager ud at shoppe, -var blevet sindsyg af at gå hjemme og tænke på det hele tiden!

Der sker ellers ikke mere den dag..

Lørdag Den 15/09

Dagen forløber som den plejer, og jeg kan ikke mærke nogen forskel overhoved, jeg går en lang tur med min mor og hundene, for jeg tænker vi skal jo have blødgjort nogle ting efterhånden :rolleyes om eftermiddagen sexer :hump jeg og manden.. Ikke for at sætte skub i tingene (for vi har jo fået af vide at det er en skrøne) men bare fordi det lige skulle være.. På dette tidspunkt er jeg noget skuffet over ikke at have set noget tegnblødning eller plukveer, og bliver ret overbevist om at det i hvert fald ikke er foreløbigt.. ÆV :huh

Bliver sent oppe den dag, og kommer først i seng ved 01-tiden... -Og det var dumt!!!

For kl.02.15 vågner jeg ved en varm følelse for neden -som om jeg tisser en smule! -jeg går på Le Toilet, og her kommer der mere, -når jeg tørrer kan jeg se at der er blod i og at det ellers er klar væske, -jeg putter bind på, -og vandet fortsætter med at komme i små skyller..

Jeg går ind og vækker manden - siger at han sgu nok bliver far alligevel i denne weekend.. Derefter ringer jeg til fødegangen, og vi aftaler en tid søndag kl.10.. Jeg begynder så småt at pakke tasker færdigt, og tager mig også et hurtigt bad, i badet begynder der så småt at komme lidt mensmerter i bølger. Manden pakker også som en gal, og kan slet slet ikke finde ro.. Jeg går dog i seng igen, og her tager veerne til først 15 min. imellem, så nede på 10 min. og til sidst 8 min. - her tænker jeg så at nu nærmer vi os, så jeg beslutter mig at stå op og sidde lidt på bolden for at få rigtig gang i dem! -SÅ aftager de selvfølgelig, og jeg ender med at gå småsur i seng..

Søndag den 16/09

Jeg står småsur op, -skuffet over at de veer er som sunket i jorden (tanker om i gangsætning gør mig hunderæd, -for jeg ved at det betyder at jeg ikke må få min drømmefødsel, i vand og med masser af bevægelighed) Jeg afreagerer på støvsugeren og ordner køkkenet, -for så er det da gjort..

Vi kører så mod fødselsgangen på Hillerød og jeg tuder lidt i bilen.

På fødegangen kører de ctg på mig og bebsen, de konstaterer at mine veer er noget uregelmæssige, og desværre også at bebsen ligger og svinger lidt i kurven.. Ved 12 tiden synes de dog at det må være nok og sender os hjem på frokost, -men vi skal komme igen ved 14-tiden.. Jeg spiser lidt mad og lægger mig derefter ind og slapper af, -her tager veerne til igen og jeg kommer igen ned på at have 6-8 min. imellem..

Vi tager afsted igen til fødegangen, -denne gang ligger bebsens kurve bedre, og veerne er også hyppigere.. De tjekker mig indvendigt og jeg er åbnet 1-2 cm, og livmoderhalsen er der kun en halv cm tilbage af! - og det var rart at få af vide at der i det mindste var sket noget! Vi får dog af vide at sker der ikke noget inden skal vi møde kl.09 mandag til igangsættelse, p.gr.af vandafgangen.. :boo

Vi kører hjem igen, og jeg sover en god lang lur, -da jeg vågner ved 18 tiden tager veerne til, og jeg kommer ned på 3-4 min imellem, det ligger jeg med i halv anden time.. Manden laver lidt mad til mig, da jeg er sulten og jo også ved at det er vigtigt at få noget ned.. Efter maden aftager veerne IGEN og kommer ned på min.15-30 min imellem, det fortsætter sådan nogen gange ned til en time i mellem -hvilket gør at jeg får en del søvn den nat, men vågner noget skuffet og slukøret :huh

Mandag den 17/09

Køreturen foregår i komplet gråd, -jeg er så ulykkelig over at min krop ikke selv kunne finde ud af at gå igang.. Og så nervøs for at denne fødsel ender ud i alt det jeg har frygtet (bundet til sengen, og muligvis et kejsersnit)

Møder på fødegangen kl.09, de sætter ctg på og overvåger mig og bebsen.. Lidt i 11 konkluderer vores dejlige jordemoder og lægen på afdelingen at jeg skal blive, -bebsen skal ud idag, og der skal lægges ve-stimulerende-drop..

Jordemoderen forsøger at lægge drop, derefter lægen, og til sidst en narkoselæge (2 gange) før det lykkedes (AV min arm og hænder).. kl.11 starter de droppet!

Jeg reagerer øjeblikkeligt, med veer hvert 4-3 min. -de bliver dog hurtigt hyppigere 3-2 min. og af og til ned til 1 min. -de bider lidt, men jeg synes det er til at holde ud, og er bare lykkelig for at min krop endelig laver lidt arbejde.. Efter noget tid tjekker jordemoderen mig indvendigt og konstaterer at livmoderhalsen er væk og jeg er

ca.2-3 cm åben... (SÅ så man lige mig være skuffet pænt skuffet over den lille fremgang) Hun sætter samtidig elektrode på lillepigens hovede..

Jeg føler mig pænt bundet til sengen og skifter lidt mellem ryggen og siden.. :huh Veerne bliver fortsat stærkere og ved 13 tiden får jeg klyx, som virker efter hensigten. Dagen skrider langsomt fremad (selvom tid ikke er det jeg tænker mest over, -bare én ve af gangen, men manden synes tiden er lang) bebsen reagerer af og til med dyk på kurven, som gør at de ikke er særlig vilde med at benytte s-droppet :( Ved 15-tiden kommer jeg på toilettet, -og denne frihed gør at jeg spørger om jeg behøver ligge i sengen (og NEJ det gør jeg ikke :D) så jeg kommer til at sidde på bolden, -her niver veerne mere, og specielt i lænden, men jeg "nyder" det lidt og tænker at nu kan det ikke vare længe!! efter en lille time, prøver jeg at stå op henover sengen og en sækkestol, og da jeg står op går veerne heeeelt amok, -for pokker de gør nas der, så jeg holder det ikke ud længere end 20 min. og må derefter ligge mig ned igen!

kl.16.30 betegnes jeg som at være i aktiv fødsel (kan jeg se i journalen) og dette medfører at jeg skal have antibiotika i droppet, på grund af risiko for infektion, efter for lang tids vandafgang.. Normalt er jeg lidt angst for antibiotika (undgår det for alt i verden), men jeg giver ikke et fuck på det tidspunkt, -bare en ve af gangen!!

På grund af bebsens dyk (og ønsket om at kunne fortsætte med s-drop) beslutter min jordemoder og afdelingsjordemoderen at der skal laves scalp-ph på bebsen, -både mig og manden er bekymrede, men efter en forklaring omkring det og faktisk også en trussel om kejsersnit, samtykker vi selvfølgelig, og lægen kommer for at lave prøven! FØJ for en væmmelig oplevelse et rør på en nævneværdig diameter bliver presset op i mig, så de når hovedbunden af min lille pige, og her prøver de at tage en blodprøve fra hendes hovedskal. -Det kunne hun ikke lide, hun kartede rundt med hovedet, og sparkede som vanvittig oppe i min mave, så jeg er lykkelig da de endelig trækker instrumentet ud af mig..

De konstaterede samtidig at jeg nu var 5-6 cm. åben (behøver jeg nævne at jeg stadig var skuffet) Resultatet fra PH-scalp'en er i øvrigt fint..

Ved 18 beder jeg om lidt mad, -ristet toast med marmelade.. Jeg besøger toilettet igen, og sætter mig endnu en gang på bolden, og bliver der en times tid.. ved 20-tiden øger de s-droppet, og da jeg i forvejen er begyndt at kæmpe lidt med vejrtrækningen under veerne, foreslår JDM lattergas, jeg samtykker, -oooooooog det bliver da lige min nye bedste ven :7himmel veerne gør stadig ondt, men jeg kan meget bedre slappe af, -specielt imellem veerne..

MEN, kl.20.15 vil de lave endnu en scalp-ph på mig, denne gang går det dog bedre, jeg er mere åben (8 cm) og lillepigen reagerer ikke ligeså stærkt, og jeg har lattergas! Resultatet er igen fint!

kl.20.45 er JDM gået for en kort stund, og jeg skriger til manden at han skal ringe efter hende, -han forstår ikke min alvor, og jeg må råbe lidt af ham før han trækker i snoren (Jeg har pressetrang, og panikker vildt meget over at jeg ikke ved hvordan jeg modstår den) JDM kommer hurtigt ind og instruerer mig i at gispe, lattergassen bliver smidt med det samme, jeg har lige pludselig ikke lyst til min nye bedste ven!, -tilgengæld vil de konstant have at jeg skal have ilt (og den maske irriterer mig enormt, den er varm, og jeg kan ikke fornemme at den gør noget godt).. Men manden står sødt og sørger for at jeg få det dumme ilt! -Jeg sveder som en gal, og der kommer en eller anden med kolde klude, til min pande og bryst.. Jeg får lov til at presse, -men det kikser en del i starten, -kan ikke finde ud af at holde benene oppe samtidig med at jeg ikke må skrige/råbe/stønne, og jeg skal holde vejret.. Jeg havde lovet manden at han ikke behøvede at være med (down there) men jeg er fløjtende ligeglad og sender ham ned for at hjælpe med at holde mine ben i vejret.. Jeg er efterfølgende blevet tilgivet, og jeg tror faktisk at han synes det var ganske interessant, når nu det var.

Efter en del presseveer(ca. 15), kl.21.38 føder jeg endelig min lille pige, jeg trækker hende selv det sidste stykke ud, og op på min mave.. Ooooog hold da op en oplevelse og følelse, jeg er så solgt til min dejlige lille fedtede klump!

Desværre opdager vi hurtigt at hendes fingre ikke er helt normale, -nogle af dem sidder sammen, og der er også en ekstra lillefinger på hver hånd, nogle af tæerne sidder også sammen.. JMD beroliger os, og fortæller at det ser de ofte, og det er nemt at fixe.. -Jeg er faktisk også lidt ligeglad, for hun er simpelthen så perfekt i mine øjne alligevel! Apgarscoren er også i top, og hun vejes og måles til 3480 gram og 51 cm.

Min moderkage lader vente på sig i rigtig lang tid, der forsøges med akupunktur(og tænk en gang, jeg synes de dumme nåle gør nas).. Til sidst kommer den omkring kl.23 tror jeg, men de dårlige nyheder vil ingen ende tage, for det viser sig at den ikke er hel! -Der er mere oppe i mig, -nu går læger og jordemoder amok på min mave, trykker og gør ved, som gale (det gør også mega nas).. Der voteres og jeg skal selvfølgelig opereres!!!

23.35 køres jeg til operation, -den forgår med en epiduralblokade, og gudskelov kan hun(lægen) klare det via mine egne huller, -en hånd oppe i min livmoder, det føles lidt ubehageligt, men det er helt i orden (jeg er jo i fantastisk humør på dette tidspunkt, og tænker kun på at kunne komme tilbage til min mand og lille datter!)

Det tager lang tid, en times tid, og det viser sig at der er meeeeeget tilbage oppe i mig, -så meget at de efterfølgende mener at der var tale om en ekstra (lille) moderkage..

Den lyse side er at jeg får fikset min bristning samtidig, -der var en medium bristning oppe mod urinrøret, og en hudafskrabning den anden vej..

Jeg køres på opvågning, hvor de tjekker forskellige ting, blodtryk, feber og blødning.. og der går yderligere en halv time før jeg ser min mand og datter..

Tak fordi i læste med, -hvis i nåede det hele igennem, det var skøn terapi at gennemgå det laaaaange forløb endnu en gang..

Og uanset hvad, så er hun bare det heeeeeele værd :loveshower

1 dag gammel og lettere gylpende på fars skulder

B440B238-143E-4552-BA43-9DCA748EF734-531-0000001CC1CC6A70_zps09a3c928.jpg

Sovende og klar til at drage hjem

063B7337-3624-4147-BB89-8A40FB762C87-531-0000001CC74A7C32_zps67dc7958.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kæmpe tillykke! :loveshower Hvor er hun skøn på det første billede - hun ligner en lille Mumitrold :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aaaaaaahhhhhh, soede, hvor er hun dog soed 00000858.gif

Kaempe tillykke med hendesmilie_flagge14.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæmpe tillykke med hende, hun ser virkelig skøn ud :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med datteren - hvor er hun sød :balloon :balloon

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med hende, og hvor er hun dog sød :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor ser hun dejlig ud! Stort tillykke! :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Iiiiih ha.. Tusind tak.. I er jo så søde som altid :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh en lille nuser gøj! Tillykke søde!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke tillykke tillykke :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Århh - hvor er hun bare skøn!!!

Tillykke med hende :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåå hvor er hun bare sød :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er hun fin :loveshower

Tak fordi vi måtte læse din beretning :)

Sikke en tur du var igennem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER