GB Mor

GBY der har/har haft svært ved at blive gravid

7 indlæg i dette emne

hej tøser

jeg fik for snart 2 år siden en GBY :bunny og har på ingen måder fortrudt det, men har i den sidste års tid prøvet på at blive gravid desværre har det lader vente på sig, jeg mistede en i knap 6 uge :boo for 1 år siden (denne var dog ikke planlagt da jeg endnu ikke dengang havde fået grøn lys fra operationsstedet) og har siden dengang haft fornemmelsen af at være befrugtet/start gravid (symptomer etc bryst spændinger, lugt forstyrrelser, ekstrem sult, prikkende fornemmelser i underlivet) 4 gange men uden at kunne påvise positiv test eller ha nået det inden begyndende blødning syndes ikke at jeg går og tænker på det hele tiden så mener ikke selv at det er tankens kraft der har givet mig symptomerne

jeg har i forvejen 3 skønne børn :loveshower som alle er lavet i 1-3 forsøg men nu er vi oppe på 14. forsøg :( efter SA uden held og er ved at have den tro at der ikke kommer en nummer 4 til os :unsure hver gang jeg kontakter min læge og snakker med hende om det så får jeg bare beskeden på at det nok er pga min GBY :huh men hun kan henvise mig vidre til kvindeklinikken, men de vil ikke undersøge mig uden også at undersøge min samlever og det vil han bestemt ikke :angry så nu står jeg ligsom i stampe og kommer ikke nogle steder :huug så mit spørgsmål er om der er andre derude i verden et eller andet sted der har eller har haft problemer med at blive gravide efter en GBY?

knus forhåbentlig engang GB Mor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er det den samme far? Jeg blev gravid efter 6 og 11 mdr, så har ikke haft mega nemt ved det..

Men at lægen siger det er pga. Op, synes jeg lyder helt ude i skoven.. Hører om SÅ MANGE der bliver ups gravide efter op, hvor mange af dem ikke kunne blive det før.. Så det tror jeg ikke på..

Hvad med din alder? Er du blevet meget ældre, for det kan jo også spille ind..

Krydser fingre for du snart står med 2 streger!!! Det er vildt hårdt at skulle vente så længe!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

han skulle ha været far til den jeg tabte 4+5 i 2008, samt er han far til Sabine fra 2009 og så skulle han ha været far til den jeg tabte 5+5 i 2011 så i både mine og hans øjne fejler han ikke noget på det punkt og det er også en af grundende til at han ikke vil testes

jeg går 1 gang om året til skanning af æggestokke/øggeleder pga jeg er født med større riciko for at udvikle kraft og sidst jeg var inde og blive skannet så æggestokkende fine ud med massere af ægblære så kan ikke helt selv forstå hvad der går galt

skal nok bare finde mig i at flokken kun bliver på de 3 vi har i forvejen

jeg er snart 33 og han er lige fyldt 33 så syndes ikke vi er så "gamle" endnu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du ikke overtale ham? Man kan sige sådan, at HVIS der er noget galt med ham, så kan I få hjælp til det. Og hvis der ikke er, og det tyder jo ikke på det, så kan I få nogle svar på, om det er din gby, der driller...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået en GBY også, og jeg kunne ikke blive gravid før - det kunne jeg bestemt efter.. Forstår heller ikke hvorfor det skulle være pga operationen.. Kan ikke se hvordan den kan påvirke andet end positivt (i hvert fald i forhold til at blive gravid - jeg mistede flere gange, hvilket "nok" skyldtes gby'en)

Har ikke hørt om nogen der ingen problemer havde inden GBY, og som pga GBYen fik problemer med at blive gravide.

Hvor er det trist din mand ikke vil undersøges, da det jo nok er den eneste mulighed for at komme videre i systemet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nej jeg kan desværre ikke overtale ham han er meget bestemt på det punkt og han mener at hvis vi ikke selv kan få en mere uden hjælp så vil han hellere undvære at få flere og så bare nyde hende vi har men han er nu overbevist om at det kommer lige pludselig

jeg har selv på fornemmelsen at det måske er GB der driller for en læge forklarede mig at kroppen lige skal finde sig selv igen og hvis den ikke føler sig i stand til at klare en graviditet fuldt ud så udstødes den inden den kommer så langt og det kan være derfor jeg 4 gange har oplevet symptomer på det men ikke nået at tage test før jeg igen begyndte at bløde for mig lyder det meget sansynlig men syndes bare at nu er jeg snart 2 år fra min GB og har lagt vægtstabil siden febuar så den må da snart ha fundet sig selv igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er simpelthen en af de kvinder der ved at rive håret af hovedet på mig selv, når jeg læser om mænd der ikke vil testes, fordi de jo ikke fejler noget.. okay.. hvis du ikke fejler noget, burde det jo ikke være et problem at tage sådan en test :gal

Nå sidespring ;)

Jeg er GB OP for 2 år siden, og kunne ikke blive gravid før, men kan så heller ikke nu, så tror bestemt heller ikke det har noget med din OP af gøre..

Jeg har dælme mødt kvinder der allerede er blevet gravide 3 måneder efter deres OP (hvilket jeg personligt så også mener er uansvarligt) og der har gennemført graviditeten..

Og på mit OP sted fik vi netop afvide at det var meget vigtigt vi huskede at beskytte os det første år, da GB kvinder havde meget nemmere ved at blive gravide pga forhøjet østrogen :)

Jeg ville mener de eneste muligheder i har, er at blive undersøgt, og de vil ikke undersøge dig nærmere før manden er blevet det, da det er nemmere og billigere at teste og se om der er noget i vejen med manden første..

eller opgive og håbe på det sker af sig selv

Jeg ønsker dig i hvertfald alt held og lykke :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER