stilletten

Man ved man er klar til at blive gravid når man...

186 indlæg i dette emne

Når man ser en udsendelse der foregår på et sygehus og tænker - nej jeg håber snart jeg skal på sygehuset igen (i forbindelse med fødsel)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Når man kigger på det kommende børneværrelse og overvejer om det skal males lyserødt eller lyseblåt, og hvor sengen skal stå ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man tænker på navne der skal passe til storesøster.

Når man har HELT styr på ÆL

Når man lige pludselig (også) kigger på baby tøj til drenge i str 58 - selvom man jo har en pige der bruger str 80-86.

Når man begynder at tænke "godt alt legetøjet er så køns neutralt så kan en eventuel lillebror også kan bruge det - sikke da en besvarelse"

Graviditets gener - ork SÅ slemme var de da ikke (eller???)

Når man planlægger at til næste graviditet skal fryseren være fyldt med sundt mad der er let at varme når kvalme og træthed overmander.

Når man allerede ved man vil gå til gravid yoga og smertefri fødsel :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man tænker på navne der skal passe til storesøster.

Når man har HELT styr på ÆL

Når man lige pludselig (også) kigger på baby tøj til drenge i str 58 - selvom man jo har en pige der bruger str 80-86.

Når man begynder at tænke "godt alt legetøjet er så køns neutralt så kan en eventuel lillebror også kan bruge det - sikke da en besvarelse"

Graviditets gener - ork SÅ slemme var de da ikke (eller???)

Når man planlægger at til næste graviditet skal fryseren være fyldt med sundt mad der er let at varme når kvalme og træthed overmander.

Når man allerede ved man vil gå til gravid yoga og smertefri fødsel :P

:ditto Bare med storebror og pigetøj i 56 istedet :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man finder et par søde "barnets bog"-bøger og overvejer at købe dem, så de er klar :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man tænker på navne der skal passe til storesøster.

Når man har HELT styr på ÆL

Når man lige pludselig (også) kigger på baby tøj til drenge i str 58 - selvom man jo har en pige der bruger str 80-86.

Når man begynder at tænke "godt alt legetøjet er så køns neutralt så kan en eventuel lillebror også kan bruge det - sikke da en besvarelse"

Graviditets gener - ork SÅ slemme var de da ikke (eller???)

Når man planlægger at til næste graviditet skal fryseren være fyldt med sundt mad der er let at varme når kvalme og træthed overmander.

Når man allerede ved man vil gå til gravid yoga og smertefri fødsel :P

Vi brugte lige en 4 timers køretur, i weekenden, på at blive enige om et pigenavn (hvis den næste også bliver en pige) :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte lige en 4 timers køretur, i weekenden, på at blive enige om et pigenavn (hvis den næste også bliver en pige) :D

Det bliver et helvede hvis vi får en pige mere :rolleyes vi har jo været alle pige navnene igennem og forkastet dem!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bliver et helvede hvis vi får en pige mere :rolleyes vi har jo været alle pige navnene igennem og forkastet dem!

Er det helt utænkeligt at Andrea kommer i spil igen? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det helt utænkeligt at Andrea kommer i spil igen? :)

Ja for Mie fik det som mellemnavn ;)

Jeg har 2 navne som jeg syntes er helt igennem skønne MEN... Ja det bliver lidt kikset :rolleyes

Det ene er Søs - det er simpelthen så sødt og passer godt sammen med Mie - men helt ærlig så er der noget Far til fire over det :rolleyes

Og så elsker jeg navnet My men Mie og My = Me & My (dubidubidubi dup dup dup) :rolleyes

Og så har jeg ikke engang snakket med Anders om det så de kommer nok aldrig i spil for alvor alligevel!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man er ude at købe barselsgave og får tårer i øjnene. Kunne pludselig Slet ikke have alle de babyting :boo Har jeg aldrig oplevet før, har altid bare nydt og taget imod hver en chance for at købe babyting/barselsgave:-) Og glædet mig til det bliver vores tur. Men denne gang gjorde det ondt indeni, måske fordi jeg kunne mærke mens var på vej. Er det mig der er mærkelig og alt for følsom ? Hader de hormoner nogen gange - selvom det ikke er så slemt mere ( efter stop med p piller )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man er ude at købe barselsgave og får tårer i øjnene. Kunne pludselig Slet ikke have alle de babyting :boo Har jeg aldrig oplevet før, har altid bare nydt og taget imod hver en chance for at købe babyting/barselsgave:-) Og glædet mig til det bliver vores tur. Men denne gang gjorde det ondt indeni, måske fordi jeg kunne mærke mens var på vej. Er det mig der er mærkelig og alt for følsom ? Hader de hormoner nogen gange - selvom det ikke er så slemt mere ( efter stop med p piller )

:kram Synes overhovedet ikke, at du er mærkelig. Når ønsket om en baby er stor og hormonerne samtidig fiser rundt i kroppen, så kan man bare blive rigtig rigtig ked af det :kram2 Håber du er ok nu :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram Synes overhovedet ikke, at du er mærkelig. Når ønsket om en baby er stor og hormonerne samtidig fiser rundt i kroppen, så kan man bare blive rigtig rigtig ked af det :kram2 Håber du er ok nu :kram2

Tak har det bedre, men havde lige et par dage hvor jeg var rigtig ked af det :( Ja synes godt nok de hormoner farer lidt rundt i kroppen stadigvæk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man er ude at købe barselsgave og får tårer i øjnene. Kunne pludselig Slet ikke have alle de babyting :boo Har jeg aldrig oplevet før, har altid bare nydt og taget imod hver en chance for at købe babyting/barselsgave:-) Og glædet mig til det bliver vores tur. Men denne gang gjorde det ondt indeni, måske fordi jeg kunne mærke mens var på vej. Er det mig der er mærkelig og alt for følsom ? Hader de hormoner nogen gange - selvom det ikke er så slemt mere ( efter stop med p piller )

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- Når stort set alle de ting man køber til barnet bliver kønsneutralt - for man KUNNE jo ske at få en dreng næste gang ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bliver et helvede hvis vi får en pige mere :rolleyes vi har jo været alle pige navnene igennem og forkastet dem!

Ja for Mie fik det som mellemnavn ;)

Jeg har 2 navne som jeg syntes er helt igennem skønne MEN... Ja det bliver lidt kikset :rolleyes

Det ene er Søs - det er simpelthen så sødt og passer godt sammen med Mie - men helt ærlig så er der noget Far til fire over det :rolleyes

Og så elsker jeg navnet My men Mie og My = Me & My (dubidubidubi dup dup dup) :rolleyes

Og så har jeg ikke engang snakket med Anders om det så de kommer nok aldrig i spil for alvor alligevel!

Vi vil jo egentlig gerne have en dreng næste gang, men er stadig på ligeså bar bund med drengenavne som sidst :D (lige nu er Oliver og Benjamin i spil). Men der er bare ikke noget der fanger os fuldstændig.

Jeg tænkte så, at vi ville have svært ved at finde et nyt pigenavn, da vi slet ikke var i tvivl om Cicilie (og Evelyn til mellemnavn efter min mormor).

Men jeg var faktisk så inspireret af dig, at jeg forslog Mie :blush

Den var min mand ikke helt med på (han har åbenbart en tante der hedder Mie), men lige nu ligger forslaget på Mia og så med Christine til mellemnavn (efter hans farmor) :wub .

Jeg glæder mig til vi kan gå igang med PB næste år. :kuller

Jeg synes Søs er et sødt navn - ved My, ser jeg altid hende fra Mummitroldene... men jeg kender også nogle der har en datter der hedder det og hun er dejlig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vil jo egentlig gerne have en dreng næste gang, men er stadig på ligeså bar bund med drengenavne som sidst :D (lige nu er Oliver og Benjamin i spil). Men der er bare ikke noget der fanger os fuldstændig.

Jeg tænkte så, at vi ville have svært ved at finde et nyt pigenavn, da vi slet ikke var i tvivl om Cicilie (og Evelyn til mellemnavn efter min mormor).

Men jeg var faktisk så inspireret af dig, at jeg forslog Mie :blush

Den var min mand ikke helt med på (han har åbenbart en tante der hedder Mie), men lige nu ligger forslaget på Mia og så med Christine til mellemnavn (efter hans farmor) :wub .

Jeg glæder mig til vi kan gå igang med PB næste år. :kuller

Jeg synes Søs er et sødt navn - ved My, ser jeg altid hende fra Mummitroldene... men jeg kender også nogle der har en datter der hedder det og hun er dejlig.

Årh Mia Christine :wub hvor er det både sødt og smukt - Vi havde også Mia i spil - men eftersom jeg hedder Maja går der lidt "jul på slottet i den :P

Vores vennepar som fik en lille pige for en 5 mdrs tid siden fik en Mia, så de tre sidste piger i vennekredsen hedder Andrea, Mie Andrea og Mia :lol men det er jo også smukke navne :P

Er lidt beæret over at i har snakket om Mie :blush

Anders har sagt at han har veto ret og hverken My eller Søs er på tale (men det kan være at jeg kan få ham overtalt alligevel :goodluck) Drengenavne er lidt svært for vi vil rigtig gerne have en lille Alfred men en af Anders´s kolleger mistede en lille dreng født i uge 24, nåede aldrig at se dagens lys, han fik navnet Alfred og så syntes jeg jo de skal have det for dem selv. Men drenge navne med A har jeg en svaghed for - så det bliver nok den vej vi kommer til at gå. Hvis Anders ikke hed Anders ville det være nr. 1 på min liste :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man står og overvejer at købe "vores børn - Gravid"

Når man kigger ned af sin oppustede mave og tænker "Ja ja - du skal snart bruges til noget fornuftigt igen"

Når man ved Mens er på vej og man tænker GODT jeg kan slippe for det snart igen (altså om et år :P )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man ikke gør andet end at kigge på dette forum... ;-)

Når man hele tiden hvis der er nogen af ens facebook venner der annoncerer at de skal være forældre tænker 'gad det var os'.......

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man ved at manden er klar når han normalt ikke gider snakke om navne og pludselig en dag under atletik i tv'et siger at russiske pigenavne er søde! Hvor kom den lige fra, han er så klar til at skulle være far <3 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man stadig efter et par dage med pylret baby der er ved at få tand nr 2 tænker "Arh, vi kan da ligeså godt få spiralen ud med det samme, hvorfor vente? Jeg vil have fleeere babyer!" :loveshower

Vi har allerede et drengefornavn+mellemnavn og et pigefornavn klar, de venter bare på at blive brugt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man melder sig ind på babyklar.dk selvom kæresten ikke er helt med på PB endnu, og man egentlig ikke ved hvor længe der går inden han er ;)

Den tilslutter jeg mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man er til familiefest, og får lov at holde en lille bitte vidunderlig babypige på 15 uger..... (Som, på trods af hun er født til tiden, stadig næsten vejer mindre end mine kæmpebabyer da de blev født) Og benene så bliver til gele under én, og man stadig kan dufte hendes yndige lille hoved flere timer efter......

Åh SUK!!! :wub :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man på sit arbejde får lov til at holde en lille smuk pige på godt 3 uger, og overvejer om moderen ville opdage det, hvis man ikke afleverede hende tilbage igen :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man er med en gravid veninde i en ventetøjsbutik og er meget fristet til at shoppe.

Når man kan snakke om ens fødsel som noget fantastisk, som "faktisk ikke gjorde SÅ ondt" og som man glæder sig til at opleve igen

Når man husker, hvor fantastisk en fødselshjælper ens mand var :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når det der med at holde op med at ryge ikke ser så uoverskueligt ud som for et par måneder siden... :-)

Når man hele tiden tænker på hvor god en far sin mand bliver... :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER