tsecret

Kikkertoperation

9 indlæg i dette emne

Jeg venter på indkaldelse til en kikkertoperation.

De skal lave et snit ved navlen for at finde ud af hvad en plet på scanningsbillederne er - en cyste, væske, ødelagt æggeleder eller ingenting... Hvis der er noget der kan fjernes vil det jo så forbedre min chance for at blive gravid i næste omgang.

Det bliver første gang jeg skal i fuld narkose, og jeg kan ikke ligefrem sige at jeg glæder mig...

Er der nogen der har prøvet det? Hvor lang tid var i sygemeldt bagefter? Er i blevet gravide bagefter? Andet jeg kunne have brug for at vide?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg har fået fortaget en kikkertoperation i forbindelse med fjernelsen af min galdeblære. Det var en nem og ukompliceret operation til trods for, at de havde været nervøs for om der var betændelse, som ville kræve, at jeg så skulle åbnes helt op. (dette skete heldigvis ikke)

Da jeg vågnede op efter operationen, havde jeg hverken ondt eller noget. Og sygeplejersken troede, at jeg var en af dem, som ventede på, at jeg skulle hjem, så glemte at følge mig på toilet, men der skete heldigvis ikke noget.

Det eneste jeg havde ondt efterfølgende, som varede i 2 dage, var i skulderen, fordi de puster ens organer op, så de fylder mere, og dermed skal den luft ud igen, og det kan det kun komme gennem huden. Derfor havde jeg en følelse af trykken i skulderen, hvilket var til at holde ud, og så hjalp det, når man lå ned.

Jeg arbejdede på det tidspunkt ikke med et fysisk hård arbejde, så startede på igen 4 dage efter, skulle dog tage hensyn til ikke at løfte tunge ting, og obs på sårene som var ret små.

Edit: jeg er ikke blevet gravid efterfølgende, men det tror jeg nu ikke skyldes operationen, men mere fordi jeg bare ikke skal have biologiske børn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ligesom Vanni fået en kikkertoperation i forb. med fjernelse af galdeblæren.

Jeg fik besked på, at jeg skulle regne med at være sygemeldt 1 uge efter operationen, og det passede. Det er ret skånsomt, men selvfølgelig er man øm et godt stykke tid efter - og stingene niver indtil de ryger ud. Jeg rendte rundt i nogle ikke ret fikse joggingbukser på arbejdet indtil stingene blev fjernet ;)

Jeg synes, de er rigtig søde til at forklare, så hvis der er noget, der især generer dig ved at skulle opereres, så tal med dem om det. I mit tilfælde havde jeg det rigtig svært med at skulle i narkose - jeg er vildt hys med mine stemmebånd, så jeg bad om at de skrev, at jeg ville have sådan en lille dims ned i halsen (jeg kan ikke huske, hvad der hedder), da lægen ikke var så vild med masker, og jeg selv havde en formodning om jeg ikke kunne tåle morfin, hvilket dog viste sig ikke at passe. Jeg havde bare fået det meget dårligt af noget andet smertestillende og jeg ville ikke risikere at skulle kaste op under operationen...) Det tog de meget seriøst og sørgede for, at deres allermest erfarne sygeplejerske var til stede til at intubere.

Galdeoperation har ikke noget med graviditet at gøre, så det kan jeg ikke sige noget om. Men rigtig meget held og lykke med det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået foretaget kikkert et par gange ifbm endometriose. Det foregår ambulant, så kom ind om formiddagen og hjem om eftermiddage. Var sygemeldt en uge bagefter. Narkosen skal du ikke frygte, du sover jo bare :kiss . Jeg har desværre tendens til at kaste op efter narkose, så jeg fik noget imod det, og det hjalp sidst for var underlig nok meget sulten, da jeg fik øjne.

Det væreste synes jeg, er den gas du får pustet ind i bugen, så de kan se noget, for det trækker åbenbart op mod skuldrene bagefter. Havde mega ondt i højre skulder nogle dage. Men altså det var til at leve med.

Hav nogle løse bukser på derop - og til dagene efter da du kommer til at være lidt oppustet.

Mht graviditet efterfølgende så tror jeg da, at der er nogen som har succes efter en operation, hvis de finder noget derinde. Personligt må jeg desværre melde pas.

Håber for dig, at operationen er lige det, der skal til :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik lavet en kikkert i æggelederne for snart 3mdr siden..

Jeg havde to sygedage efterfølgende pga hævelse og lidt problemer med at stå helt oprejst :) Jeg skulle passe lidt på stadig efter det, da det jo stadig var hævet og der skulle ikke så meget til for at det kunne mærkes.. Og det er faktisk det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu høre jeg ikke til herinde, men har været igennem en kikkertoperation. Jeg var gravid udenfor livmoderen og fik fjernet den ene æggeleder. Operationen var meget ukompliceret. Mener jeg skulle være sygemeldt i 14 dage, men var i en vuggestue på det tidspunkt, så mener faktisk lægen sagde at jeg skulle tage en uge ekstra af den årsag. Jeg blev gravid 2 måneder efter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var igennem en for et år siden helt præcist. Var sygemeldt i 3 dage. Men måtte ikke være fysisk aktiv i 14 dage. Jeg havde meget ondt i skuldrene pga luften i over en uge. Skylle også blive natten over på sygehuset fordi jeg gispede efter vejret efter opvågningen

Vi skulle holde 2 mdr pause fra projekt baby. Det var november og december. I januar blev jeg gravid og fødte vidundere her for 6 uger siden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

den smerte i skulderen, fordi luften skal ud, der skal du bare ligge dig ned, så stiger det ikke op i skulderen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik lavet en i forbindelse med fjernelse af en stor klam cyste på æggestokken på 7cm.

Operationen gik godt, men jeg havde problemer under opvågningen. Mit hjerte og min puls faldt hele tiden under kritisk punkt. De sagde det var en reaktion på narkosen, og så ørlede jeg en hel dag efter <_< add..

Men de lave 3 små snit, to ved hoften og et i navlen. Jeg havde bare lidt ondt i sårene et par dage efter, og så har jeg med heste og stald at gøre så jeg blev bedt om at holde 3 uger fri. :rolleyes

De sagde at det skulle gøre at vi havde større chance for at blive gravid, men det er snart to år siden og intet er desværre sket endnu trods mange mange forsøg.

Men det er ikke noget du skal være bekymret for, altså selve operationen.

Held og lykke, og håber det hjølper for dig :goodluck

:kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER