mudi84

At kunne snærre sko

8 indlæg i dette emne

Kan jeres det?

Hvornår lærte de det?

Hvor lang tid tog det at lære jeres børn det?

Mads gider ikke have sko med snørrebånd, fordi han ikke kan snørre dem, skal være ærlig at sige, vi ikke har gjort så meget for at lære ham det.

Men selfølgelig skal han igang med at lære det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor gammel er han? Børn omkring 6-7 års alderen skal helst kunne, eller være ved at lære det. Der er deres motoriske færdigheder udviklet så meget at det skal de kunne. Nogle lærer det før, andre er lidt langsommere men det er mere pga lysten, "dovenskab" og manglende læremestrer.

Vil dog sige jeg har mødt børn helt op til 10 års alderen der ikke har kunnet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Xander lærte det i sommerferien inden 1. klasse.

Hans fødder var nemlig så store at han ikke kunne få sko med velcrolukning mere, og så måtte han jo lære at binde dem. Han kan ikke være afhængig af at der er en voksen i nærheden hver gang de går op.

Jeg var idrætslærer for hhv. 1. og 2. klasse sidste år og der var mange i begge klasser (især drengene) der stadig ikke kunne. Nøj hvor blev der brugt mange undervisningsminutter på at binde sko :(

Det tog vist Xander et par uger at lære :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

B`s søn O fra tidligere forhold, går i 0 klasse, og kan stadig ikke snørre sine sko.

Så her har vi både med velcro men også begyndt at have sko til ham med snørre i. Jeg har så lidt mere tålmodighed, så jeg sætter mig på gulvet bag ham når det er jeg kan komme ned og ellers sidder jeg ved siden af ham på en stol og viser ham først hvordan, snørre op og så skal han prøve. Og det gør vi gerne et par gange, men holder også pauser, så han ikke køre surt i det, da han godt kan finde det kedeligt og træls.

Så her kan O ikke helt endnu, men vi øver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

B`s søn O fra tidligere forhold, går i 0 klasse, og kan stadig ikke snørre sine sko.

Så her har vi både med velcro men også begyndt at have sko til ham med snørre i. Jeg har så lidt mere tålmodighed, så jeg sætter mig på gulvet bag ham når det er jeg kan komme ned og ellers sidder jeg ved siden af ham på en stol og viser ham først hvordan, snørre op og så skal han prøve. Og det gør vi gerne et par gange, men holder også pauser, så han ikke køre surt i det, da han godt kan finde det kedeligt og træls.

Så her kan O ikke helt endnu, men vi øver.

Helt sikkert den bedste måde at gøre det på!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah kan godt. Har kunne det i 10 mdr nu og han bliver 6 til februar

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter kan ikke.. jeg må desværre indrømme at vi ikke har været så gode til at øve... men er igang nu hvor hun jo går i o klasse...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var faktisk en god ide at sidde bag ved dem. Det må jeg gøre, når vi en dag skal øve det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER