Little Miss

Arbejdsfordeling

62 indlæg i dette emne

I skriver alle at jeres babyer ligger alene og hygger sig enten på tæppe, i kravlegård mv. Hver gang jeg prøver dette går der ikke mere end et par minutter før han bliver bund ulykkelig. Jeg aner ikke hvad jeg skal stille op for at gøre det bedre for ham. Hvordan har i "trænet" op til at ligge alene?

Grunden til jeg tog dette spørgsmål op er at min mand (som ellers inden jeg fødte var helt med på at han skulle lave en stor del af det huslige) nu mener at jeg burde kunne få lovet mere herhjemme. Jeg er jo på barsel.... <_< Jeg blev så sur og skuffet over ham og har flere gange forsøgt at forklare at jeg jo ikke sover lige så meget som ham og derfor også bruger noget af dagen(hvis lillemanden vil sove) på også selv at sove. Fordi jeg så også sover lidt i løbet af dagen mener han at jeg burde kunne lave mere herhjemme end jeg gør.

Som tingene er nu er der følgende fordeling:

Købe ind og madlavning - skiftes vi til

Vask, hænge op og ligge tøj sammen - mig

Støvsugning - far

tørre støv - mig (selvom jeg endnu ikke har fået taget mig sammen til det)

Græsslåning - får gjort

Haven ellers - mig (men har ikke haft tid)

Angående søvn så er det sådan i hverdagene at jeg går i seng sammen med lillemanden mellem kl. 22-24

Min mand kommer som regel ind mellem 23-01

Når lillemanden vågner første gang omkring 2-3 tiden ruller jeg vuggen ind i børneværelset hvor vi har en ekstra seng og lader min mand sove videre. Her tager jeg mig så af lillemanden resten af natten. Hvis lillemanden er vågen om morgenen når min mands vækkeur ringer kommer han altid ind og tager ham en halv times tid for at sige godmorgen og give mig en pause.

I weekenden hjælper han mere til

Men jeg synes det er utroligt hårdt at skulle nå det hele. Især fordi lillemanden i øjeblikket ikke sover meget i løbet af dagen (maks 2 timer sammenlagt) og i det hele taget bare virker meget ulykkelig. Jeg er så træt med træt på i løbet af dagen. Det er faktisk primært om aftenen jeg er mest vågen men der ved jeg at jeg er nødt til at gå i seng for at kunne "klare" natten.

Jeg elsker min søn over alt på jorden men puha hvor jeg håber at det snart bliver nemmere så jeg kan finde lidt overskud

Uhhh har også fået slynget den her lige i hovedet, "du er jo bare her hjemme" hvis jeg har sagt jeg er træt og intet overskud har haft.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uhhh har også fået slynget den her lige i hovedet, "du er jo bare her hjemme" hvis jeg har sagt jeg er træt og intet overskud har haft.

Den er bare så tarvelig :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha jeg kender det godt lidt fra min egen mand. Han var SUPER i starten og hjalp virkelig meget til lige efter fødslen. Men så med tiden var det ligesom om han mente at nu måtte jeg nok have styr på det og nu forventer han også at jeg når en masse herhjemme.

Som de andre siger er det utrolig vigtigt for din krop at få ekstra hvile nu du ammer, samt mere væske og næring. Det er hårdt for din krop at producere alt det mælk og det må du forklare din mand. Hvis han vil have du skal kunne "lave mad" til jeres søn, så skal du have mere hvile end normalt! Og i og med at du får mindre om natten må du indhente noget om dagen.

Mht det at ligge selv, så har Lise aldrig været god til det. Jeg trænede hende lidt ved at tage et lammeskind med mig rundt i huset og ligge på gulvet der hvor jeg nu var. Så gav jeg hende en grydeske osv som hun kunne undersøge i et par minutter inden hun blev træt af det. Det kunne jeg dog først begynde på da hun var et par måneder, indtil da så hang hun stort set altid på min arm eller i bæreselen hvis jeg skulle have hænderne fri til diverse gøremål.

Hun er lidt bedre til det nu da hun er mere mobil (skubber sig baglæns og rokker på knæene) og leger mere aktivt med tingene. Men der er også dage ind imellem hvor hun bare overhovedet ikke gider ligge selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er bare så tarvelig :(

Ja meget. Syntes nu egentlig at det værste er at, han kun har skiftet én ble og pigebarnet er altså 7 mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja meget. Syntes nu egentlig at det værste er at, han kun har skiftet én ble og pigebarnet er altså 7 mdr.

Ej ok, det var da også ekstremt! Hvad siger han selv til det når du konfronterer ham med det? Er det fordi han ikke bryder sig om at skifte ble? (det kan han dog ikke tillade sig at bruge som argument, for tænk hvis i begge havde det sådan - pigen skal jo for søren have en ren numse!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han siger at, jeg jo er så meget bedre til det, og man skal gøre det man er bedst til. Og hvis jeg så siger at han aldrig bliver god til det hvis han ikke øver sig, så siger han jamen det et bedst hvis du gør det. Sådan var han også med vores store pige, om det et fordi de er piger ved jeg ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han siger at jeg, jo er så meget bedre til det, og man skal gøre det man er bedst til. Og hvis jeg så siger at han aldrig bliver god til det hvis han ikke øver sig, så siger han jamen det et bedst hvis du gør det. Sådan var han også med vores store pige, om det et fordi de er piger ved jeg ikke.

Min kæreste havde det svært i starten, fordi hun var pige :)

I dag vil han stadigvæk helst at jeg er den som "tjekker efter", og smøre creme på dernede osv..

Men hvor er det ærgerligt din mand ikke har lyst/gider/har svært ved at skifte ble :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja, det er jo hans egen skyld at hans piger er morsyge ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MHT at få baby til at ligge i længere tid alene, har jeg ikke gjort noget for at opnå dette. Har vist bare været heldig denne gang at Frida gerne vil ligge alene, når blot jeg er i nærheden og snakker med hende, så er hun glad og tilpas. Sådan har det næsten været fra starten af. Har tænkt på om det er fordi, at jeg fra starten tit har været nød til at lægge hende fra mig, da de mine to andre børn er så små, at de også har brug for meget hjælp til forskellige ting, eller om hun bare er sådan af natur. Jeg opnåede aldrig at få mine to store børn til at ligge alene i længere tid. Der var ingen af dem, som kunne stilles længere end 10 minutter. Kan godt huske, hvor hårdt det var. Det giver et meget større mentalt overskud, når baby ikke skal hænge på armen hele tiden. Det mærker jeg tydeligt denne gang.

Håber at der er andre, som har gode brugbare råd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja meget. Syntes nu egentlig at det værste er at, han kun har skiftet én ble og pigebarnet er altså 7 mdr.

Ej for filan da. Der er min mand helt inde over. Han beder endda selv om at få lov ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej for filan da. Der er min mand helt inde over. Han beder endda selv om at få lov ;)

Dejligt :) som jeg skrev længere oppe så var han også sådan med vores store datter, det kan tælles på en hånd hvor mange gange han har skiftet hende, i hele hendes ble karriere, til gengæld har har tørret hende i måsen utal af gange når hun har siddet ude på tønden og råbt, jeg er fææærdiii :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min holdning er faktisk og har været hele tiden, at min mand ikke skulle lave noget i hverdagen, bare han hjalp i hverdagen.

Jeg vil ikke forvente mere af ham når han har været på arbejde ca 10-12 timer. Bare der bliver brugt tid på barnet når/ da han kom hjem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER