Ihpets-mortilto

Babyens størrelse

2 indlæg i dette emne

Hej piger,

Har i til jeres scanninger fået målt lille bebsen? Hvor langt var i henne der?

Har i nogle bøger derhjemme hvor der står hvor stor guldklumpen "burde" være omkring uge 14/15.

Jeg spørger kun fordi jeg er blevet i tvivl om, hvorvidt jeg er ved at producere end basketbold spiller, hehe. I alle mine bøger, samt de steder på nettet jeg har kigget står der: I slutningen af uge 14 (altså når man skal ind i 15) er barnet ca. 14 cm fra tå til isse. Og i starten af uge 16, er babyen ca. 16 cm.

Da jeg var 14+2 var min lille dreng 15,4 cm - synes bare det lyder af meget. (Misforstå mig ikke, det gør mig ikke noget hvis han er stor). Men tænker bare at det da lyder underligt at han er så meget længere end det i bøgerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm, under graviditet og "uge for uge" herinde på bk står der at babyen er 104-114 mm fra hoved til hale i uge 15... Men det er jo ikke fra top til TÅ. Det undrer mig egentlig lidt, at du har fået mål på hoved til TÅ, for babyen bukker sig jo tit, og så skulle det være ret svært at måle den "fulde" længde - det var i hvert fald hvad min JM sagde :unsure

Anyway, jeg tænker at 1½ cm afvigelse i forhold til hvad bøgerne skriver, så kan det måske også bare være et spring - babyer vokser vist i spring og ikke sådan i små trin ad gangen-agtigt. :)

Men det kan da også godt være, at du får en stor dreng. De er også dejlige! :D Har selv en lang og tyk og helt igennem vidunderlig basse :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER