Guest cmbk

Bæ-eksplosion

24 indlæg i dette emne

Nu læser jeg, at mange herinde har bæ-explosioner og flere bæ bleer dagligt.... Begynder jo så at tænke, om der mon er noget galt med Caroline, om er flaskebarn! Har én enkel explosion oplevet, men ellers skal vi som regel være heldig hvis der kommer en bæ ble dagligt. Tænker bare om det er normalt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Silas har også kun en bæ-blæ dagligt... og vi har også kun oplevet en eksplosion.. og det var da vi startede med det syrnede allomin for at få gang i maven... vi fandt jo så ud af med den eksplotion, at vi nok ikke udelukkende skulle give ham det syrnedelol_hitting.gif så nu hvor vi bruger alm allomin ellers og det syrnede i 2 flasker om dagen, så kommer der 1 bæ ble om dagen.. og en bæ ble om dagen er normalt for flaskebørn siger min læge.... men de SKAL så også have en bæ ble om dagen, det må ikke udeblive. for så er hun måske forstoppet.. Det har vi ikke prøvet med Silas endnu..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er min godt nok amme barn, men vi har altså ikke haft nogle bæ eksplosioner her, vi har haft en periode med 10 lorte bleer i døgnet, men det var kun fordi hun fik penicillin. Men altså ingen eksplosioner.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at læse... Hun har haft en dag uden, fik lactolose der resulterede i explosion ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde det præcis omvendt, troede nemlig Mie havde dårlig mave pga alt det der kom ud - men så er det godt man har BK :lovebk :bk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde det præcis omvendt, troede nemlig Mie havde dårlig mave pga alt det der kom ud - men så er det godt man har BK :lovebk :bk

Præcis! BK <3 :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også lige fra lillepigen var helt lille kun haft en bæ ble om dagen...nu kan det godt kun være hver anden dag vi har en bæ ble, men hun brokker sig ikke over maveknep...så tror det går fint med maven...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en bæble om dagen, og Karla er også flaskebarn. Vi har kun oplevet en gang, at der var rigtig meget af det, og det var efter 5 dage uden afføring. :) Så tror det er meget normalt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad mener du med eksplotions bæ? :)

Jeg har et ammebarn som i skrivende stund så lige har lagt/lægger sin 8. Bæble for i dag (kl er 02:04) nogle har været mere fyldte end andre.

Syntes faktisk de fleste af disse er med god lyd a la ratatata samt fart og fylder godt. Enkelte har dog været med så meget fart at jeg har kunne mærke det boble på ryggen. Fx den han lagde i flyveren i sidste uge, og som skræmte min sidemand (meget smart it fyr som Helt sødt blev lidt dårlig over at se plamagen på ryggen boble sig større og større mens bebs tømte i stående tilstand med kæmpe smil på læben :)

Har faktisk for nyligt spurgt lægen og hun sagde der godt måtte gå helt op til 12 dage uden nogen og op til 10 i døgnet var ok. Så stor stor forskel. Og lige så stor forskel kan der være på fart,lyd og position.

Syntes dog at ammebørn har flere i døgnet end flaske men det hænger nok sammen med at det tager 45 min at fordøje modermælk og 1:45 at fordøje mme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med ammebørn kommer det helt an på hvordan mælken er sammesat pg hvor meget barnet kan udnytte af mælken. Nogle børn bruger meget mere af mælken, og der er derfor ikke meget i "overskud", mens der er mere "fyldprodukt" (i mangel på bedre ord) hos andre.

Ammebørn kan heller ikke blive forstoppede, så derfor er der ingen problemer med at de går et oar dage i mellem.

Flaskebørn får det samme indhold altid, og da ddt er lavet på komælk kan det godt give forstoppelse og derfor må der ikke gå mere end 1 dag i mellem, så afføringen ikke hober sig op.

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad mener du med eksplotions bæ? :)

Jeg har et ammebarn som i skrivende stund så lige har lagt/lægger sin 8. Bæble for i dag (kl er 02:04) nogle har været mere fyldte end andre.

Syntes faktisk de fleste af disse er med god lyd a la ratatata samt fart og fylder godt. Enkelte har dog været med så meget fart at jeg har kunne mærke det boble på ryggen. Fx den han lagde i flyveren i sidste uge, og som skræmte min sidemand (meget smart it fyr som Helt sødt blev lidt dårlig over at se plamagen på ryggen boble sig større og større mens bebs tømte i stående tilstand med kæmpe smil på læben :)

Har faktisk for nyligt spurgt lægen og hun sagde der godt måtte gå helt op til 12 dage uden nogen og op til 10 i døgnet var ok. Så stor stor forskel. Og lige så stor forskel kan der være på fart,lyd og position.

Syntes dog at ammebørn har flere i døgnet end flaske men det hænger nok sammen med at det tager 45 min at fordøje modermælk og 1:45 at fordøje mme.

Det er vist lige præcis det der menes, i hvert fald når jeg har sagt det - har han nogensinde sendt en af sted med numsen bar? Så forstår man pludselig hvorfor betegnelsen prut kanon opstod - jeg er personligt glad for at vores badeværelse er med marmor fliser og at der er ca 3 meter til døren - og DET er lige før det ikke er langt nok :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vist lige præcis det der menes, i hvert fald når jeg har sagt det - har han nogensinde sendt en af sted med numsen bar? Så forstår man pludselig hvorfor betegnelsen prut kanon opstod - jeg er personligt glad for at vores badeværelse er med marmor fliser og at der er ca 3 meter til døren - og DET er lige før det ikke er langt nok :blink

Hehe... Vores lille pruttemaskine har prøvet at lave eksplosionsbæ på både min og mandens bluse, selvom man står et stykke fra puslebordet... Jeg troede ikke det kunne lade sig gøre før jeg oplevede det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe... Vores lille pruttemaskine har prøvet at lave eksplosionsbæ på både min og mandens bluse, selvom man står et stykke fra puslebordet... Jeg troede ikke det kunne lade sig gøre før jeg oplevede det.

Det har jeg også oplevet. Hun har endda ramt væggen selvom der er ca halvanden-2 meter. Det er helt vildt så neget tryk der er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:haha :haha :haha Ej undskyld for off-topic, men fuuuuuck der er nogle sjove beskrivelser af bæ-situationer i den her tråd!!! Tak fordi I lod mig starte dagen med et godt grin! :lovebk

:btopic Valdemar kan også FYRE sin bæ afsted som om den lille numse nærmest var et gevær :balloon Det har dog endnu ikke været i sådanne mængder, at det er kommet helt op af nakken eller sådan noget. Det kommer bare med en vældig kraft. Og det gør det vel mindst én gang om dagen og de fleste dage en 3-5 gange.

Jeg synes at have hørt at flaskebørn helst skal have afføring mindst én gang om dagen, men jeg tror ikke at det er et must at det kommer som en eksplosion :lolhit :lolhit Og hvis Caroline ser ud til at trives, så tror jeg bestemt også at hun gør det :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu læser jeg, at mange herinde har bæ-explosioner og flere bæ bleer dagligt.... Begynder jo så at tænke, om der mon er noget galt med Caroline, om er flaskebarn! Har én enkel explosion oplevet, men ellers skal vi som regel være heldig hvis der kommer en bæ ble dagligt. Tænker bare om det er normalt?

Vores datter får blå allomin og en gang om dagen det grønne. Og hun har mindst to kæmpe smat bleer. Og vi har lige haft et par dage hvor der er så meget det er gået ud af bleen. Tror også det lidt kommer an på hvor meget de spiser. Hun er lige gået op til 235 ml og så er der en del mere i bleen og konsistensen er mere smattet.

I dag var der også bare meget. Hun havde haft en bø ble i morges men fik så igen en her før middag. Det er vildt at et lille menneske kan rumme så meget. Og imens jeg gjorde hende ren opdagede jeg at hun havde noget bæ på næsen. Hvordan hun har fået det derop ved jeg ikke, for hendes hænder var helt rene. Men hun får ikke noge kys i nærheden af næsen i dag, og det er selv om hun er blevet gjort godt ren <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Før vi startede på flaske, havde mellem to og tre bleer dagligt.. Nu har hi en om dagen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv altså.. Hun har endnu ikke lavet en bæ-ble, og er lige faldet i søvn. Men virker ikke mærket af det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille laver mellem 0 og 3 om dagen. Enkelte dage kommer der stadigvæk ingen... :(

Syrnet allomin hjælper godt på det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der kom en nu her, hun vågnede fordi hun havde lavet en god kage :D SKØØØNT. I love shit :badgirl :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der kom en nu her, hun vågnede fordi hun havde lavet en god kage :D SKØØØNT. I love shit :badgirl :biglove

Det er helt latterligt, som man kan tænke "jubii" over bæ.

Jeg kan endda finde på at sige"Ej, jeg skal lige se hvor stor den var..." hvis Christian skifter (seriøst.. Føle rmig klam og du, når jeg går ind og kigger....!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der kom en nu her, hun vågnede fordi hun havde lavet en god kage :D SKØØØNT. I love shit :badgirl :biglove

Ja det er utroligt så glad man bliver for bæballoons.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt latterligt, som man kan tænke "jubii" over bæ.

Jeg kan endda finde på at sige"Ej, jeg skal lige se hvor stor den var..." hvis Christian skifter (seriøst.. Føle rmig klam og du, når jeg går ind og kigger....!)

:haha Det er da bare ÆGTE moderligehed! :biglove

Jeg kan også stå og rose Valdemar over hvor meget han har skidt nogle gange :rolleyes (Så står man der "Nøøøøøøøj, det var en FLOT ble, du kom med der! Hoooooold da op, hvor var der meget, ha'? Hvor er du dygtiiiiiiiiig!" :lolhit)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cicilie havde en bæ eksplosion midt i Kiwi i dag :D

Da vi kom hjem og fik hende pakket var der bæ i både bukser og body... Men hun trængte vist til det... Vi roste også bare vores dygtige pige :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sophia ændrede bæmønster for et par uger siden. Før lavede hun flere lortebleer om dagen. Nu laver hun én hver 2-3 dag, til gengæld er det en overordenlig bæEKSPLOSION hver gang :D

(Hun fuldammes)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER