Lotte

Grød

13 indlæg i dette emne

Er i startet på grød og hvad er jeres holdning til det? Jeg er meget i tvivl denne gang, med Josefine kunne jeg ikke vente med at komme igang med grød, og det var så fantastisk sjovt, denne gang synes jeg jo det er dejlig nemt bare med brysterne :) så overvejer lige at trække den 14 dages tid, 3 uger måske..

nå men jeg har handlet ind til det idag, og skal igang med at koge alverdens mos til fryseren :) så må jeg se på hvornår vi begiver os ud i grød verdenen, Mads er klar til det, han er vildt nysgerrig ved vores mad og sidder og ligner en der meget gerne vil smage det spændende noget vi putter i munden :)

D-dråberne er jeg også begyndt at give på ske nu, og han er jo vildt god til den ske, så jeg tror han er klar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså Max er først 4 mdr om halvanden uge, men glæder mig til at komme igang med det.. Han er også klar til det og har også købt ind til det..

Går også og overvejer vælling til natten, men det er vel også først fra 4 mdr?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg startede lige inden hun blev 4 måneder med en enkelt skefuld om dagen, men tror ikke hun er helt klar til grød så jeg venter til hun er 5 måneder.

Cecilie gider ikke sutteflaske så jeg gider ikke prøve med vælling.

Glæder mig til hun skal spise grød for jeg må nok indrømme, at jeg er ved at blive træt af amning. Så glæder mig til de hyggelige stunder med grød :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Idag kogte jeg pæremos, og imens jeg var ved at putte det i isterningebakker til fryseren fik Mads lov at smage lidt, han åbnede totalt munden og slugte ½ teskee fuld :)

Så jeg kogte lidt grød til ham senere, tror faktisk han spiste 3 tsk fulde, med velbehag smil og stor åben mund.. så momn ikke han er klar til at starte lige så stille op :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi startede med at give grød i lørdags, tror Tobias gik små 3 tsk fulde ned. Idag gik det rigtig godt han åbnede munden på vid gab og fik mere ned end der kom ud igen. Han prøvede også at drikke vand af en kop idag men det gik knap så godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er også gået igang. Vi startede da min sp mente det ville være godt for ham og i håbet på at han vil begynde at tage lidt bedre på i vægt, han er nemlig et lille nips som ligge for lavt i sin kurve..

Heldigvis elsker Marcus sin risgrød med en klat frugtmos på. Kartoffelmos med gulerod har han smagt 2 gange men det er han ikke helt vild med endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er også gået igang. Vi startede da min sp mente det ville være godt for ham og i håbet på at han vil begynde at tage lidt bedre på i vægt, han er nemlig et lille nips som ligge for lavt i sin kurve..

Heldigvis elsker Marcus sin risgrød med en klat frugtmos på. Kartoffelmos med gulerod har han smagt 2 gange men det er han ikke helt vild med endnu.

Jeg skal også til kontrol vejning idag med Mads, han knækker af på kurven og SP vil have mig til at give grød hvis han fortsat har gjort det idag.. og det tror jeg han har

Det er lidt noget pjat synes jeg, Mads' kurve er fuldstændig magen til Josefines da hun var lille, hende rendte jeg også til kontrol vejning med, men sådan ser mine børns kurver åbenbart ud.. og de er ikke for tynde ;)

Men vi må jo se hvad hun siger idag, og så starte på grød efter weekenden, skal nemlig have gæster hele weekenden og fejre min store piges 3 års fødselsdag, så det må lige vente til mandag med det grød halløj :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg præsenteret Max for grød.. Det bliver ikke til meget, men det skal jo også lige igang.. Men håber det på et tidspunkt vil mætte ham lidt mere, så han kan sove bedre..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal også til kontrol vejning idag med Mads, han knækker af på kurven og SP vil have mig til at give grød hvis han fortsat har gjort det idag.. og det tror jeg han har

Det er lidt noget pjat synes jeg, Mads' kurve er fuldstændig magen til Josefines da hun var lille, hende rendte jeg også til kontrol vejning med, men sådan ser mine børns kurver åbenbart ud.. og de er ikke for tynde ;)

Men vi må jo se hvad hun siger idag, og så starte på grød efter weekenden, skal nemlig have gæster hele weekenden og fejre min store piges 3 års fødselsdag, så det må lige vente til mandag med det grød halløj :)

Jeg tager det heller ikke så tungt at at han ligger for lavt. For her var det også præcis det samme med Mikkel. Så han får bare lidt ekstra smør i grøden også skal det jo nok gå. Vi er nok bare nogle der får nogle små nipse børn ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha jeg syntes det er lidt af en jungle at finde ud af hvornår grød er en god ide. Der jo stor forskel på 4 mdr og 6 mdr ift deres levetid, Jeg ved godt at ss har ændret fra 4 til 6 fuld amning men vidste ikke at det bla var på grund at nyrerne ikke altid er klar. Men tænker også lidt at det jo gik fint med den første på de gamle regler så ... Men nu knækkede Liam også af på sin kurve (havde tabt 35 g på en uge) samtidig har han jo desværre siden 14 uger besluttet at kun ville sove 2 t interval om natten (gab den hedder 11-01-03-05-07 ) så vi fik besked på at give en flaske med mme. Meeen pomfritten nægter ALLE former for flasker, så er også startet på tynd risgrød da vælling jo også er på flaske. Men det er jo en langsom opstart så vi er på 6 skeer til aftensmaden. Men Gud hvor jeg dog glæder mig til at kunne sove mere end 1:45 i streg.

Ps vidste ikke at meget mundvand var et tegn på at bebs var klar til rigtig mad,

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Meget mundvand? Så er Max klar! Ha ha ha.. Tænker også at vi har jo sunde og raske børn (os der har en ældre også) og det var jo lidt andre regler den gang.. Jeg tror man skal følge sit instinkt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep noget med spyt og enzymerne i det som kan nedbryde maden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er godt igang her, Mads elsker sin grød og vi er så småt startet på grøntsagsmos til aftensmad nu.. pt kører vi i gulerodsmos uuuuuuhm lækkert :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER