Sofiee

Vuggestue/dagpleje

9 indlæg i dette emne

Har i andre skrevet jeres barn op til vuggestue/dagpleje?

Og hvornår har i tænkt jer de skal starte?

Jeg er selv rigtig meget i tvivl om hvornår vi skal sende Lucas i vuggestue. Jeg kan ikke helt finde ud af med mig selv hvornår jeg synes det er passende, for han er jo så lille endnu, så jeg synes det er svært at tage stilling til allerede nu :unsure

Men hvor gamle er jeres når de skal starte i vuggestue eller dagpleje? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

MIn barsel slutter sidst i juni, så jeg har skrevet ham op til en plads fra 1 juni.... Der må han være ca 10 mdr..

Jeg har ikke noget arbejde jeg skal vende tilbage til sådan lige umiddelbart... og Det er jo ikke billigt at have dem i vuggestue, så derfor venter jeg så længe som muligt... dog vil jeg godt have god til til at køre ham ind, så dagene ikke bliver så lange det første stykke tid... smile.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke lige fundet ud af hvornår endnu, men C's barsel slutter i april, og så kommer det an på hvordan mine eksamner i foråret ligger. Men vi strækker den nok hen over sommeren, så langt vi kan. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min barsel slutter 4.6.2013 og jeg har fik skrevet lillemanden op da han var 14 dage gammel. Vi har en dagpleje som vores mellemste har været ved, og dagplejeren er intet mindre end fantastisk. Derfor skal man være hurtig ude.

Der er først plads hos hende 1.7.2013... Men det venter jeg gerne på. Jeg er ledig så jeg er lidt fleksibel ifht. Det.

Lillemanden er da 1 år på nær 17 dage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har barsel indtil 1.april... Der vil Cicilie være ca. 7 måneder.

Regner med at hun skal starte i dagpleje midt i marts... Og hvis jeg til den tid ikke har noget arbejde, så laver vi det til den tid om til en deltidsplads, for at spare penge.

Vi skriver hende op til en plads hos min svigermor, som er dagplejemor, så håber vi der er en plads ledig til den tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lillesøster skal starte i dp 1 august, så vi venter med opskrivningen lidt endnu ;) hun vil være knap 11 mdr..

Gabriella startede da hun var 10 mdr og der trængte hun til det, men da S går ledig juli august, da han bliver færdig med hf i juni og skal starte på uni i september, venter vi lidt længere med lillesøster ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har barsel indtil ca midten af juni og derefter har manden 3 uger. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal når jeg skal tilbage på arbejde, da man i mit fag jo er ansat i tidsbegrænsede stillinger eller jeg skal starte på en speciallægeuddannelse. Så om jeg starter 1. juni eller 1. juli ved jeg ikke, det kommer lidt an på hvordan det passer.

Vi har derfor skrevet Agnes op til 1. maj (der er hun 8 måneder), måske ændre jeg det til 1. juni når jeg ved lidt mere. Vil dog gerne have noget tid til at køre hende ind, da hun kommer til at have nogle lange dage når først vi begge begynder at arbejde. (vi arbejde jo begge 37 timer og jeg med skiftende arbejdstider og ingen mulighed for fleksibilitet).

Hun er skrevet op i vuggestue.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har skrevet lillemanden op. I Herlev kommune er reglerne at hvis du skriver barnet op inden det fylder 1 år vil du få anciennitet fra fødselstidspunktet hvor hvis du venter er det først fra den dato du skriver ham op. Det kan have stor betydning i forhold til hvornår man får plads.

Jeg var ude og besøge 4 vuggestuer hvoraf jeg skrev lillemanden op til 3 af dem prioriteret. Man skulle også angive startdato og der var jeg godt nok i tvivl. Valgte at skrive efter 9 mdr efter at have talt med kommunen. De fortalte at når man får et tilbud om plads kan man jo sige nej tak. Så vil der bare gå en rum tid før man bliver tilbudtven ny - ihvertfald under pladsgardnti ordningen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Regner med det bliver vuggestue, har ikke skrevet hende op endnu, da jeg ikke kan beslutte mig for om jeg skal skrive jeg skal bruge pladsen 1 juni eller juli... vil bare have en plads til hende senest 1 august. Ønsker kun at få hende i den ene vuggestue, så jeg skal ikke vælge pasningsgaranti, og dermed skal jeg være i stand til at få hende passet ved forældre til der er en ledig plads.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER