linen

Er I ved at være klar til fødsel?

13 indlæg i dette emne

Overskriften siger sig selv - hvor langt er i?

Gode råd til hvad der eruundværeligt ville også være rart.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nix! ... Ikke klar endnu. Har hverken fundet babytøjet frem, vasket det eller pakket taske til hospitalet endnu. Men må hellere se at komme i gang snart. Vil også gerne have givet huset en ordentlig omgang inden fødslen. Men svært at få lavet ret meget ad gangen pga. dårlig fod samt bækken, der også driller lidt.

Har hyret ung pige i huset til noget af oktober til at hjælpe med huset.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil pakke: tøj til mig selv (nb: ventebukser) og den lille. Noget roligt musik. Et spil /en bog, hvis det hele trækker i langdrag. Ammeindlæg ... uundværlige! Ammebrikker for en sikkerheds skyld, noget salve, hvis der går hul ved amning. Pung, mobil, kamera med masser af plads til billeder.

Jeg/vi skal være indlagt i 48 timer efter fødsel, fordi de giver en sprøjte med antibiotika inden fødslen, og så skal den lille overvåges - skulle under alle omstændigheder overvåges for infektion. Så jeg må hellere huske tøj nok!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha jeg ville se at få pakket en taske og få vasket tøjet kære Britt!!!

Jeg var slet slet ikke klar ved Frederik, som jo god lidt før tid 36+3, så jeg rendte rundt i huset for at pakke tasken og ellers få tingene gjort klar. Og det resulterede kun i at vandet løb mere, så jeg fik skiftet 3+4 par bukser og endte i min morgenkåbe - for alt andet var vådt af fostervand <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke pakkket taske, men har frygtelig mange plukveer, der gør, ondt så kan da godt være, jeg skal se at få det gjort.

Ellers er jeg kommet lidt i gang, har vasket tøjet i 50/56 og nu også 62, (har arvet tøj fra min niece/gudbarn fra størrelse 50-86), men har ikke fået lagt det på plads. Har købt og samlet en kommode det skal i, men det står fortsat rent i 2 vasketøjskurve.

I week-enden gav vi den gas, og fik flyttet storebror over i nyt større værelse, så lille søster kan overtage hans. Imorgen skal jeg sy gardiner mv. til hans nye værelse, også kan vi komme i gang med hendes.

Jeg mangler fortsat at købe en del småting til lillepigen, men det kniber noget med overskud og overblik. Tror jeg skal have lavet mig en to do liste og indkøbs/ønskeliste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh jeg er heller ikke helt klar endnu. Jeg mangler 2 maskiner tøj der skal vaskes, og så mangler jeg at få købt de sidste små ting ind. Og pakke tasken til hospitalet.

Men hvis hun skulle komme nu ville vi godt kunne klare os, men det er nu dejligst hvis det hele var på plads.

Vores lejlighed ligner så til gengæld noget der er løgn, og trænger til en ordentlig rengøring - jeg regner med min mor hjælper mig i løbet af næste uge.

Puha, jeg synes tiden går stærkt. Ved ikke om jeg føler mig klar endnu :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan en "to-do" liste lyder som en god idé. I prioriteret rækkefølge, hvis man ikke skulle nå det hele. ... Jeg har simpelthen SÅ svært ved at komme i gang med noget som helst i den her tid. Glæder mig, til den lille kommer, men alt det praktiske flyder.

Vil straks lave sådan en liste, - og sparke mig selv i gang!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har pakket tøj/pusletaske til bettefisen og en mindre pratisk taske til mig selv.

Har kun lige pakket det mest nødvendige + ammeindlæg. Ekstra trusser og gode bind.

Og creme til ømme brystvorter.

Toilettasken står pakket men åben, ude på badeværelset, så den skal bare lukkes og ligges i tasken når det er.

For vi ikke glemmer det i farten, har vi købt nye tandbørster, så 2 nye ligger i tasken med en frisk tube tandpasta.

I toilettasken har jeg bla. sørget for at der er en læbepomade i, plus der ligger en mere i min skuldertaske.

Jeg har mit eget shampoo med, så jeg kan komme i bad ved første given lejlighed efter jeg har født.

Manden har fået plads til et par bukser, 2 t-shirts. En bluse og deo. For ved han gerne vil have mulighed for at kunne skifte bagefter.

Ellers mangler vi kun det løse, som digitalkamera der er tømt og parat. Min mobil med oplader. Vandre journal. Pengepung med sygesikring bla.

Numre på fødegangen, JM ordningen jeg er tilknyttet og min mors nummer er skrevet ind i manden mobil også nu, i så fald det er ham der må ringe på mine vegne.

Autostol, lift m. babydyne. Fleece tæppe står parat oppe i soveværslet og skal bare hentes ned når det er.

Ellers mangler vi kun lige lidt babytøj der skal vaskes og ligges på plads.

Og enkle småting der skal købes, men det kommer så småt hen af vejen.

Men vi er parate, så nu mangler vi bare at jeg går i fødsel :) men der er heldigvis noget tid endnu.

Nu bliver det bare spændende om jeg rammer termin eller om jeg kommer før eller efter med nogle dage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har pakket tøj/pusletaske til bettefisen og en mindre pratisk taske til mig selv.

Har kun lige pakket det mest nødvendige + ammeindlæg. Ekstra trusser og gode bind.

Og creme til ømme brystvorter.

Toilettasken står pakket men åben, ude på badeværelset, så den skal bare lukkes og ligges i tasken når det er.

For vi ikke glemmer det i farten, har vi købt nye tandbørster, så 2 nye ligger i tasken med en frisk tube tandpasta.

I toilettasken har jeg bla. sørget for at der er en læbepomade i, plus der ligger en mere i min skuldertaske.

Jeg har mit eget shampoo med, så jeg kan komme i bad ved første given lejlighed efter jeg har født.

Manden har fået plads til et par bukser, 2 t-shirts. En bluse og deo. For ved han gerne vil have mulighed for at kunne skifte bagefter.

Ellers mangler vi kun det løse, som digitalkamera der er tømt og parat. Min mobil med oplader. Vandre journal. Pengepung med sygesikring bla.

Numre på fødegangen, JM ordningen jeg er tilknyttet og min mors nummer er skrevet ind i manden mobil også nu, i så fald det er ham der må ringe på mine vegne.

Autostol, lift m. babydyne. Fleece tæppe står parat oppe i soveværslet og skal bare hentes ned når det er.

Ellers mangler vi kun lige lidt babytøj der skal vaskes og ligges på plads.

Og enkle småting der skal købes, men det kommer så småt hen af vejen.

Men vi er parate, så nu mangler vi bare at jeg går i fødsel :) men der er heldigvis noget tid endnu.

Nu bliver det bare spændende om jeg rammer termin eller om jeg kommer før eller efter med nogle dage.

Et forhåbentlig godt råd - i stedet for t-shirts til manden så pak et par skjorter, for så er det nemt for ham at lave hud til hud med baby uden at være afklædt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan en "to-do" liste lyder som en god idé. I prioriteret rækkefølge, hvis man ikke skulle nå det hele. ... Jeg har simpelthen SÅ svært ved at komme i gang med noget som helst i den her tid. Glæder mig, til den lille kommer, men alt det praktiske flyder.

Vil straks lave sådan en liste, - og sparke mig selv i gang!

Så må du da lige smide den herind til inspiration:o)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

... Min liste er vist for lang til at den er relevant her. Har som bekendt haft en dum sommer med en brækket fod, så hele huset trænger til en ordentlig omgang. Alt dette er på min liste, og bliver taget i små bidder, så må vi se, hvor langt jeg når. - Men de første punkter, som jeg er i fuld gang med, drejer sig om at sortere og vaske babytøj, pakke taske (sker nok senere i dag), gøre lift mv. klar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min egen overordnede liste er:

- pakke taske til hospital(opstartet)

- Gøre klar til pusleplads nede og på første sal (har hus med 1. sal og 2 puslepladser sidst hvilket var fantastisk)(1.sal done)

- Vaske babylegetøj

- Vaske sengetøj til baby(done)

- Vaske babydyne mv. (done)

- ligge sengetøj med videre på lift og seng (done)

- få gjort rent i hele hytten et par rum ad gangen (eller måske hyre et firma til det 1 enkelt dag)

- få vasket og skoldet sutter og sutteflasker (done)

- pakkke gave ind til storebror (done)

- få opladet fotografiapparat og videokamera, babyalarm

- gøre plads til flasker mv. i skabe (done)

- rydde op i fryser, så der er plads til modermælk (havde så meget sidst at jeg solgte til hospitalet og malkede ud så min mand gav flaske om natten, så jeg fik søvn og kunne hele).

- lave frysemad

- lave grød af frugter fra haven og fryse ned

Indkøbsseddel/ønskeseddel:

puslepude i pigefarve

pynt til pusleplads (klistermærker til væg)(done)

Stofbleer

Termometer til badevand

neglesaks

zinksalve

babybadekar (done)

rangle dims til barnevogn

Sutter (done)

lagen til lift, barnevogn og tremmeseng (lagen til lift og barnevogn done)

tisse/gylpeunderlag til lift, barnevogn og tremmeseng.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Egentligt synes jeg at jeg tager det mere stille og roligt her anden gang. Sidst skulle der være styr på alt flere måneder inden termin mens jeg nu tager det mere afslappet. Der er styr på barnevogn, puslebord, vugge etc. men der skal nok dukke noget op som jeg/vi har glemt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER