fru holden

En tråd omkring vores nyfødte

51 indlæg i dette emne

hmmm skrev et langt indlæg men kom til at trykke på noget så det blev slettet... fedt..

nå men jeg har det meget bedre og hormonerne er ved at komme på plads men det er stadigvæk ikke super fedt at være mor og Eliah græder ikke mange minutter men ofte og er ikke glad ret længe af gangen... manden tog på arbejde for første gang i dag og kan mærke at det bliver en laaang dag.

vi har fået snakket godt om vores forventninger til hinanden og lavet en aftale om at han tager ham et par timer om morgenen før han tager på arbejde så jeg kan få sovet et par timer mere og igen om aftenen når han kommer hjem,, ellers har jeg ind til videre bare sagt til når jeg synes det var hans tur og det har fungeret fint :)

går og forventer et tigerspring, da Eliah, efter terminsdato, er omkring de 5 uger nu men synes ikke at han har vist nogle tegn, måske var han lidt mere pylret i går, men han sover stadigvæk godt igennem om natten og har også en god lang lur midt på dagen så jeg regner med at jeg stadigvæk har det til gode?....hmm

er det normalt at babyer ruller fra mave til ryg når de er en uge gamle? Eliah gjorde det nemlig dér og for et par dage siden! synes det er lidt vildt!..

angående sutteflaske; (prøvede at malke ud i går og give ham det på flaske) hvor meget af sutten skal han så gabe over og er det meningen at han skal skabe vakuum? for der røg rimelig meget mælk ud over ham!

Han spiste også kun halvdelen af det jeg havde malket ud (kiggede ikke på ml desværre men er ret sikker på at jeg tømte brystet) oplever i også det? eller er hans mave måske blevet fyldt for hurtigt så han ikke ville have mere?

ja så fik jeg skrevet det hele to gange.. dry.gif

egnetlig så har jeg ikke brug for en masse gode råd, ud over det som jeg spørger om selvfølgelig, har bare brug for et sted hvor jeg kan læsse af og møde forståelse og måske nogle som går igennem noget af det samme.. tak fordi i er der skønne mamma-ladies 00000858.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tror Cicilie er i gang med det første tigerspring... Hun har godt nok lidt bøvl med maven, der gør hende urolig, men hun er meget mere tryghedssøgende end normalt. Hun hænger bare i min patter hele tiden :hophop

Kommer det første tigerspring allerede så tidligt :huh Det anede jeg ikke.

Synes nemlig også at intervallerne mellem amningerne er blevet lidt mindre og at han pylrer mere end normalt. Men har ikke tænkt at det måske var et tigerspring. Det bliver da spændende at se hvad der kommer ud på den anden side, hvis det er et tigerspring Cicilie er i gang med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hmmm skrev et langt indlæg men kom til at trykke på noget så det blev slettet... fedt..

nå men jeg har det meget bedre og hormonerne er ved at komme på plads men det er stadigvæk ikke super fedt at være mor og Eliah græder ikke mange minutter men ofte og er ikke glad ret længe af gangen... manden tog på arbejde for første gang i dag og kan mærke at det bliver en laaang dag.

vi har fået snakket godt om vores forventninger til hinanden og lavet en aftale om at han tager ham et par timer om morgenen før han tager på arbejde så jeg kan få sovet et par timer mere og igen om aftenen når han kommer hjem,, ellers har jeg ind til videre bare sagt til når jeg synes det var hans tur og det har fungeret fint :)

går og forventer et tigerspring, da Eliah, efter terminsdato, er omkring de 5 uger nu men synes ikke at han har vist nogle tegn, måske var han lidt mere pylret i går, men han sover stadigvæk godt igennem om natten og har også en god lang lur midt på dagen så jeg regner med at jeg stadigvæk har det til gode?....hmm

er det normalt at babyer ruller fra mave til ryg når de er en uge gamle? Eliah gjorde det nemlig dér og for et par dage siden! synes det er lidt vildt!..

angående sutteflaske; (prøvede at malke ud i går og give ham det på flaske) hvor meget af sutten skal han så gabe over og er det meningen at han skal skabe vakuum? for der røg rimelig meget mælk ud over ham!

Han spiste også kun halvdelen af det jeg havde malket ud (kiggede ikke på ml desværre men er ret sikker på at jeg tømte brystet) oplever i også det? eller er hans mave måske blevet fyldt for hurtigt så han ikke ville have mere?

ja så fik jeg skrevet det hele to gange.. dry.gif

egnetlig så har jeg ikke brug for en masse gode råd, ud over det som jeg spørger om selvfølgelig, har bare brug for et sted hvor jeg kan læsse af og møde forståelse og måske nogle som går igennem noget af det samme.. tak fordi i er der skønne mamma-ladies 00000858.gif

Hvor er det dejligt at din søde mand virkelig gør en indsats for at aflaste dig. Håber det kan give dig det overskud du har brug for, for at kunne være den mor du gerne vil være for Eliah :biglove

Jeg tror bestemt ikke at det er normalt at en baby på en uge kan rulle fra mave til ryg når den er en uge gammel ;) men om det er normalt for en på 5 uger skal jeg ikke kunne sige. Men nogen er jo hurtigere motorisk end andre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kommer det første tigerspring allerede så tidligt :huh Det anede jeg ikke.

Synes nemlig også at intervallerne mellem amningerne er blevet lidt mindre og at han pylrer mere end normalt. Men har ikke tænkt at det måske var et tigerspring. Det bliver da spændende at se hvad der kommer ud på den anden side, hvis det er et tigerspring Cicilie er i gang med :)

Efter hvad jeg ved/har læst, så følger springene terminsdatoen og Cicilie er født 10 dage efter termin. Så hvis hun var kommet "til tiden" ville hun være omkring 4,5 uge.

Det første tigerspring kommer når de er imellem 4-6 uger.

Men jeg er heller ikke sikker, hun er bare meget mere på bryst end normalt og hun sover ikke så godt om natten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er det normalt at babyer ruller fra mave til ryg når de er en uge gamle? Eliah gjorde det nemlig dér og for et par dage siden! synes det er lidt vildt!..

Cicilie gjorde det da hun var 2 uger... Det er vist noget med at de kan glemme det igen... Men man er helt benovet over at de kan det så tideligt. :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cicilie gjorde det da hun var 2 uger... Det er vist noget med at de kan glemme det igen... Men man er helt benovet over at de kan det så tideligt. :biglove

Hold da op, det er da helt vildt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hmmm skrev et langt indlæg men kom til at trykke på noget så det blev slettet... fedt..

nå men jeg har det meget bedre og hormonerne er ved at komme på plads men det er stadigvæk ikke super fedt at være mor og Eliah græder ikke mange minutter men ofte og er ikke glad ret længe af gangen... manden tog på arbejde for første gang i dag og kan mærke at det bliver en laaang dag.

Bare rolig det bliver bedre - bare hold ud

vi har fået snakket godt om vores forventninger til hinanden og lavet en aftale om at han tager ham et par timer om morgenen før han tager på arbejde så jeg kan få sovet et par timer mere og igen om aftenen når han kommer hjem,, ellers har jeg ind til videre bare sagt til når jeg synes det var hans tur og det har fungeret fint :)

fedt at i har fået snakket om tingene, det letter

går og forventer et tigerspring, da Eliah, efter terminsdato, er omkring de 5 uger nu men synes ikke at han har vist nogle tegn, måske var han lidt mere pylret i går, men han sover stadigvæk godt igennem om natten og har også en god lang lur midt på dagen så jeg regner med at jeg stadigvæk har det til gode?....hmm

det var meget meget begrænset hvad vi mærkede på Mie da hun havde tigerspring, det var lidt ekstra pyller, men ellers slap vi rigtig billigt, jeg var faktisk i tvivl, men hun HAR tilegnet sig alle de ekstra egenskaber

er det normalt at babyer ruller fra mave til ryg når de er en uge gamle? Eliah gjorde det nemlig dér og for et par dage siden! synes det er lidt vildt!..

Vær obs på om han fortsætter for det KAN være spændinger i ryggen, men umiddelbart tror jeg det er refleks

angående sutteflaske; (prøvede at malke ud i går og give ham det på flaske) hvor meget af sutten skal han så gabe over og er det meningen at han skal skabe vakuum? for der røg rimelig meget mælk ud over ham!

Han spiste også kun halvdelen af det jeg havde malket ud (kiggede ikke på ml desværre men er ret sikker på at jeg tømte brystet) oplever i også det? eller er hans mave måske blevet fyldt for hurtigt så han ikke ville have mere?

De behøver ikke tømme brystet før de er mætte, der skal jo være madpakke til hele dagen, jeg kan malke ud EFTER jeg har ammet

ja så fik jeg skrevet det hele to gange.. dry.gif

egnetlig så har jeg ikke brug for en masse gode råd, ud over det som jeg spørger om selvfølgelig, har bare brug for et sted hvor jeg kan læsse af og møde forståelse og måske nogle som går igennem noget af det samme.. tak fordi i er der skønne mamma-ladies 00000858.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søn er 7 uger, og jeg kan da fortælle dig at jeg stadig ikke synes det er mega fedt at være mor endnu... meeeen, fra hvordan jeg havde det i starten og så til nu.. så er det blevet såååååååååååå meget bedre..... så jeg er fortrøstningsfuld... og det skal du også bare være... det kommerbearhug.gif Dejligt at høre at det går bedre, og at din mand hjælper tilwink.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det med jer andre???

Jeg vil sige at her går det virklig godt... Silas trives og der sker jo noget med ham hele tiden... loveshower.gif selvfølgelig er der også tidspunkter endnu hvor jeg synes det er hårdt med ham... men det bliver mindre og mindre af det...

Jeg selv føler mig nok lidt ensom, når jeg bare tuller rundt herhjemme med Silas og snakke babysprog og klapper hunden.... whistling.gif men jeg håber det bliver bedre, når vi begynder til baby gymnastik og baby svømning... så sker der lidt hvor vi begge laver noget sammen... 00000858.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg nyder for det meste at gå hjemme. Synes at det sværeste er om jeg stimulerer Milas nok. Synes det er lidt svært at vide hvor mange timer man skal bruge på det. Det dejligste er når jeg kan se at der sker nye ting. DET er simpelthen fantastisk!

Skal i november begynde til efterfødselsgymnastik med en bekendt, så drt går jeg og glæder mig til. (Kan godt forstå dig Annette S, på det punkt, men føler dog at dagene tager hinanden) Det eneste der er, er at det er om formiddagen og at vi herhjemme først står op kl 9 ;) eller dvs, der vågner vi, og så kan vi godt bruge en halv til en hel time på at kigge hinanden dybt i øjnene og smile til hinanden :kuller

Ellers har vi været til 5 ugers kontrol.

Blev lidt bekymret fordi han ikke har taget på siden SP var her for 1 uge siden, men lægen sagde at store børn godt kunne lægge sig på en kurve under den de startede på, og at hun ikke var bekymret. Men skal lige have et ekstra besøg af SP i næste uge, så vi kan få tjekket op på det.

Han spiser og tisser ellers som han skal og har masser af energi når han er vågen. Så ved ikke om jeg vil forsøge at få ham til at spise oftere inden SP kommer??? Tror jeg venter. Sp vejede med den traditionelle "SP-vægt" og lægen med en digital vægt. Så mon ikke det også kan have noget at sige?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg nyder for det meste at gå hjemme. Synes at det sværeste er om jeg stimulerer Milas nok. Synes det er lidt svært at vide hvor mange timer man skal bruge på det. Det dejligste er når jeg kan se at der sker nye ting. DET er simpelthen fantastisk!

Skal i november begynde til efterfødselsgymnastik med en bekendt, så drt går jeg og glæder mig til. (Kan godt forstå dig Annette S, på det punkt, men føler dog at dagene tager hinanden) Det eneste der er, er at det er om formiddagen og at vi herhjemme først står op kl 9 ;) eller dvs, der vågner vi, og så kan vi godt bruge en halv til en hel time på at kigge hinanden dybt i øjnene og smile til hinanden :kuller

Ellers har vi været til 5 ugers kontrol.

Blev lidt bekymret fordi han ikke har taget på siden SP var her for 1 uge siden, men lægen sagde at store børn godt kunne lægge sig på en kurve under den de startede på, og at hun ikke var bekymret. Men skal lige have et ekstra besøg af SP i næste uge, så vi kan få tjekket op på det.

Han spiser og tisser ellers som han skal og har masser af energi når han er vågen. Så ved ikke om jeg vil forsøge at få ham til at spise oftere inden SP kommer??? Tror jeg venter. Sp vejede med den traditionelle "SP-vægt" og lægen med en digital vægt. Så mon ikke det også kan have noget at sige?

JO vent du til SP har været igen...så kan i jo altid snakke om om han skal spise oftere da...smile.gif jeg tror også der er forskel på hvilen vægt man bliver vejet med...

Og jeg synes virklig også det er svært at finde ud af om jeg bruger nok tid på at stimulere Silas... Nogle dage føler jeg at jeg gør det rigtig meget, og andre dage føler jeg jeg næsten ikke har gjordt noget... synes det er såååå svært...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg nyder for det meste at gå hjemme. Synes at det sværeste er om jeg stimulerer Milas nok. Synes det er lidt svært at vide hvor mange timer man skal bruge på det. Det dejligste er når jeg kan se at der sker nye ting. DET er simpelthen fantastisk!

Skal i november begynde til efterfødselsgymnastik med en bekendt, så drt går jeg og glæder mig til. (Kan godt forstå dig Annette S, på det punkt, men føler dog at dagene tager hinanden) Det eneste der er, er at det er om formiddagen og at vi herhjemme først står op kl 9 ;) eller dvs, der vågner vi, og så kan vi godt bruge en halv til en hel time på at kigge hinanden dybt i øjnene og smile til hinanden :kuller

Ellers har vi været til 5 ugers kontrol.

Blev lidt bekymret fordi han ikke har taget på siden SP var her for 1 uge siden, men lægen sagde at store børn godt kunne lægge sig på en kurve under den de startede på, og at hun ikke var bekymret. Men skal lige have et ekstra besøg af SP i næste uge, så vi kan få tjekket op på det.

Han spiser og tisser ellers som han skal og har masser af energi når han er vågen. Så ved ikke om jeg vil forsøge at få ham til at spise oftere inden SP kommer??? Tror jeg venter. Sp vejede med den traditionelle "SP-vægt" og lægen med en digital vægt. Så mon ikke det også kan have noget at sige?

Der er stor forskel på SP vægten og den elektroniske vægt. Min SP sagde faktisk til mig, at jeg skulle være obs på at lægens vægt kan vise noget helt andet. Vi stoler mest på SP vægten, da den type vægt, faktisk burde være mere nøjagtig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen he r går det også rigtig godt, syntes alting bliver lettere for hver dag. Men jeg kan også føle mig ensom, jeg er et meget socialt væsen, der får energi ved at være sammen med andre. Derfor har jeg selv taget initiativ og er begyndt at spørge folk om ikke de kigger forbi, eller om jeg må komme forbi. Nu begynder mødregruppen snart og det tror jeg hjælper + jeg har den vidunderlige mum-gruppe her fra babyklar :lovebk

Jeg er sikker på jeg stimulerer Mie fint, men jeg syntes det er svært at nå alt det jeg gerne vil o hendes korte vågen perioder uden at overstimulere - og så er jeg simpelthen for dårlig til at ligge hende på maven :rolleyes

Tigeren har været forbi, 2 gange, men det er en tam en (7-9-13, knock on woods, anti-jinx) - hun har virket en smule mere pyller og sovet ELENDIG, men ellers har vi ikke haft en utrøstelig datter, og vi nåede ikke at blive sådan for alvor frustreret - faktisk var vi ret meget i tvivl om det var tigerspring eller luft i maven :whistling hin er jo også først 7 uger imorgen, men fra termin passer det meget godt, og efter at have læst kapitlerne om 5 uger oh 8 ugers tigerspring i "vidunderlige uger" er jeg SLET ikke i tvivl, hun kan SÅ meget mere nu. Lytter, snakker, følger os med øjnene, bruger stemmen, spiser sine hænder, vender hovedet bevist osv osv osv, men hendes krop er hun ikke så interesseret i endnu, måske fordi den fysisk jo kun var lige knap 6 uger og har svært ved at følge med fordi hin ikke har haft så lang tid til at opbygge muskler - ellers er hun som jeg bare ikke særlig krops interesseret :lol.

Ellers nyder jeg min skønne datter der kender forskel på nat og dag og sender store skønne smil og for første gang er ved at rykke op i en tøj størrelse (alt det nye tøj :loveshower )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen he r går det også rigtig godt, syntes alting bliver lettere for hver dag. Men jeg kan også føle mig ensom, jeg er et meget socialt væsen, der får energi ved at være sammen med andre. Derfor har jeg selv taget initiativ og er begyndt at spørge folk om ikke de kigger forbi, eller om jeg må komme forbi. Nu begynder mødregruppen snart og det tror jeg hjælper + jeg har den vidunderlige mum-gruppe her fra babyklar :lovebk

Jeg er sikker på jeg stimulerer Mie fint, men jeg syntes det er svært at nå alt det jeg gerne vil o hendes korte vågen perioder uden at overstimulere - og så er jeg simpelthen for dårlig til at ligge hende på maven :rolleyes

Tigeren har været forbi, 2 gange, men det er en tam en (7-9-13, knock on woods, anti-jinx) - hun har virket en smule mere pyller og sovet ELENDIG, men ellers har vi ikke haft en utrøstelig datter, og vi nåede ikke at blive sådan for alvor frustreret - faktisk var vi ret meget i tvivl om det var tigerspring eller luft i maven :whistling hin er jo også først 7 uger imorgen, men fra termin passer det meget godt, og efter at have læst kapitlerne om 5 uger oh 8 ugers tigerspring i "vidunderlige uger" er jeg SLET ikke i tvivl, hun kan SÅ meget mere nu. Lytter, snakker, følger os med øjnene, bruger stemmen, spiser sine hænder, vender hovedet bevist osv osv osv, men hendes krop er hun ikke så interesseret i endnu, måske fordi den fysisk jo kun var lige knap 6 uger og har svært ved at følge med fordi hin ikke har haft så lang tid til at opbygge muskler - ellers er hun som jeg bare ikke særlig krops interesseret :lol.

Ellers nyder jeg min skønne datter der kender forskel på nat og dag og sender store skønne smil og for første gang er ved at rykke op i en tøj størrelse (alt det nye tøj :loveshower )

Jeg er også vildt dårligt til det med at ligge ham på maven, men det er fordi det altid ender i skrig og skrål efter få min. det gider han bare ikke... så jeg prøver at finde alternative måder at få trændet nakken på... og selvfølgelig prøver jeg også at lægge ham på maven en gang om dagen... men ikke mere, fordi jeg synes det er så svært når han blir så gal..

Vi mærkede 5 ugers tigeren... men 8 ugers tigeren har vi ikke mærket det mindste til.... synes jeg ikke.... men der er sket noget.. for han har hænderne i munden hele tiden, og smiler og griner mere.. og er meget opmærksom... så jeg tror tigeren har været forbi.... han var 8 uger i onsdags..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det faktisk også rigtig fint.

Vi har kæmpet med hende nogle aftener, hvor hun har haft skrigeture på 1½-2 timer inden vi har kunne få hende til at sove. Vi har samtidig kunne høre hendes mave rumle helt ekstremt, men SP mener det er en del af 4-5 ugers tigerspringet. I går aftes tog hun heldigvis også kun en skrigetur på 20 min. Generelt har vi kæmpet lidt med hendes mave, hvilket har resulteret i at vi prøvede at stoppe med d-dråberne, for så at starte langsomt op igen. Lige nu er vi på 2-3 dråber om dagen, fordelt over hele dagen.

Men hun er begyndt fokusere på os og en gang imellem bliver vi også belønnet med et smil og så smelter mor :wub

Min mand startede først på arbejde igen i sidste uge, så vi er stadig ved at finde ud af hvordan dagene skal forløbe, når det kun er mig og Cicilie. Men jeg har allerede haft hende med i byen, da jeg måtte afsted til tandlægen, så vi måtte med bussen ind til byen, men det gik rigtig fint og hun sov i liften i venteværelset, mens mor fik lavet et hul.

Jeg starter i mødregruppe d.18, hvor vi første gang skal være her hos mig, det er jeg lidt spændt på. Vi er "kun" 4, så jeg håber der er lidt kemi imellem os.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ida har lært at sove på maven nu, hun lærte det ved at ligge på min mave først og senere kunne hun ligge selv på et tæppe.

Mødregruppen kommer her for første gang på onsdag, spændt på at møde dem :) De fleste bor i nærheden...

Ida har ekstremt tynd mave i denne uge, tror det er de d-dråber der ødelægger det for hende, synd for hende at hun får mavekneb inden maven eksploderer i bleen.

Ellers går det godt, jeg synes min datter er meget vågen i løbet af dagen, men sover så til gengæld fra 23-11 kun afbrudt af spisepauser (for det meste, vi har også nætter hvor det er anderledes....... dog sjældent)

Ida bliver 6 uger mandag, griner højlydt, smiler, følger os rundt i lokalet med øjnene....

Har vænnet mig til manden er på job, han er super god til at tage hende når han kommer hjem, det værdsætter jeg meget! :biglove

Barnedåben gik godt og jeg nyder at der nu er ro på, at jeg ikke længere har det hængende over hovedet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her godt det nu rigtig rigtig godt, min lille dreng er bare så glad og dejlig og han har et herligt sovehjerte og elsker sine mam-sutter og har taget halvandet kilo på, på 1 måned, så SP var meget imponeret og var ikke i tvivl om at han fik nok at spise, så nu har jeg lagt en rutine ind der hedder ca. hver 3. time, indtil om aftenen hvor han godt må spise lidt oftere for at tanke op til natten..

i dag sov vi helt til kl 11, så lige pt, er det ret fedt at være mig :) men hold nu op, hvor var den første måned hård og ville ønske at jeg havde været bedre forberedt, men det er jo nok umuligt... jeg synes Eliah er en stærk lille gut som løfter både hoved og skuldre når han ligger på maven, han falder også selv i søvn i liften, bare han har en sut i munden.. nætterne sover han også fint igennem, kun afbrudt af amning kl 23, kl 3- halv 4 og kl 6-halv 7.. det er lidt forskelligt hvor længe vi sover men jeg får for det meste lov til at sove til kl 10 mens farmand passer baby... jeg er glad og begejstret over Eliahs rivende udvikling og buttede kinder.. loveshower.gif

et par spørgsmål:

hvor tynd er jeres babys afføring? Eliahs er næsten flydende! men han er glad og veltilpas og har ikke ondt i maven, så det er vel ok??..

har i registreret jeres babyer til navneregistret eller hvad det nu hedder?.. har ikke fået det gjort endnu

er jeres bryster stadigvæk spændte? mine er hele tiden ømme som ved menstruation og jeg synes det er skide irriterende.. det er ikke betændelse, hvis nogen skulle mistænke det, men har godt nok tænkt om det er normalt? :)

kan man godt begynde på mini-piller selvom man stadigvæk har en smule barselsudflåd?

kærlig hilsen miss HOLDEN

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Afføringen er også meget tynd her!!! Ida er også veltilpas og det eneste man skal være obs på (så vidt jeg ved) er diarre kombineret med feber..... Og det er der jo ikke tale om.... Hun har dog mavekneb i ny og næ, men det er som oftest luft.

Ellers kunne dit indlæg være skrevet af mig :) Samme sove mønster, samme rutine med at få hende til at sove i liften mm.... Det er skønt!

Ida er døbt, så jeg skal ikke tage stilling til det med navneregisteret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået han registreret i navneregistret, det skal man nemlig i sønderjylland, selvom man skal have barnet døbt indenfor rimelig tid...

Jeg synes også den første tid var rigtig rigtig hård, og hvor ville jeg også ønske at nogen havde forberedt mig på det... jeg har det dog stadig lidt underligt med mine følelser, så det har jeg tænkt mig at snakke med min læge om i morgen, hvor jeg skal til 8 ugers tjek...Jeg føler ikke jeg er helt normal... og det er rigtig træls at blive ved med at føle sådan...

Så har jeg bemærket at Silas er lidt skæv i hovedet... det er simpelthen så træls, og jeg får det helt skidt med det... nu skal det jo rettes op...slag.gif føler mig lidt som en dårlig mor fordi der der ikke skulle ske er sket..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået han registreret i navneregistret, det skal man nemlig i sønderjylland, selvom man skal have barnet døbt indenfor rimelig tid...

:ditto

Vi fik det gjort den første uge.

Men når man ikke bor i Sønderjylland registres navnet samtidig med dåben. Man kan selvfølgelig registrer det inden dåben hvis man har behov for det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået han registreret i navneregistret, det skal man nemlig i sønderjylland, selvom man skal have barnet døbt indenfor rimelig tid...

Jeg synes også den første tid var rigtig rigtig hård, og hvor ville jeg også ønske at nogen havde forberedt mig på det... jeg har det dog stadig lidt underligt med mine følelser, så det har jeg tænkt mig at snakke med min læge om i morgen, hvor jeg skal til 8 ugers tjek...Jeg føler ikke jeg er helt normal... og det er rigtig træls at blive ved med at føle sådan...

Så har jeg bemærket at Silas er lidt skæv i hovedet... det er simpelthen så træls, og jeg får det helt skidt med det... nu skal det jo rettes op...slag.gif føler mig lidt som en dårlig mor fordi der der ikke skulle ske er sket..

Hvor er jeg ked af at høre at du ikke føler dig normal. Får du snakket med nogen om det? Din mand? Din mor? Nogle veninder?

Der er ikke noget at sige til at man kan føle sig utilstrækkelig her i starten, specielt når det har været en hård opstart som det har været for jer. Det tror jeg er meget almindeligt. Men er lettet over at du vil tale med din læge om det, så han/hun måske kan hjælpe dig i den rigtige retning, istedet for at du lukker dig inde med det. Håber han/hun kan hjælpe dig rigtig godt :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Afføringen ER bare tynd, det er helt normalt, de får jo flydende kost ;)

Annette syntes ikke du skal være så hård ved dig selv, du klarer det fint. At hovedet er skævt kan stadig rettes og du er ikke en dårlig mor af den grund!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er jeg ked af at høre at du ikke føler dig normal. Får du snakket med nogen om det? Din mand? Din mor? Nogle veninder?

Der er ikke noget at sige til at man kan føle sig utilstrækkelig her i starten, specielt når det har været en hård opstart som det har været for jer. Det tror jeg er meget almindeligt. Men er lettet over at du vil tale med din læge om det, så han/hun måske kan hjælpe dig i den rigtige retning, istedet for at du lukker dig inde med det. Håber han/hun kan hjælpe dig rigtig godt :kram

Jeg har snakket med min mand om det, men det virker som om han snart er træt af at høre på mig..... for han har jo sagt at jeg ikke er unormal... og jeg er en god mor... og jeg snakker også med veninder om det, de synes det er en god ide at snakke med lægen... så det må jeg gøre... min mor, fortæller jeg ikke sådan noget, så går hun bare ind og overtager mor rollen for mig, det har hun lidt tendenser til i forvejen.. men hun har også altid snakket for mig når nogen har spurgt mig om noget sådan i min børne og teenagetid.... og ja det går så lidt igen nu med min søn, at hvis jeg ikke kan klare det så kan hun. agtigt... og det er ikke det jeg har brug for... unsure.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har snakket med min mand om det, men det virker som om han snart er træt af at høre på mig..... for han har jo sagt at jeg ikke er unormal... og jeg er en god mor... og jeg snakker også med veninder om det, de synes det er en god ide at snakke med lægen... så det må jeg gøre... min mor, fortæller jeg ikke sådan noget, så går hun bare ind og overtager mor rollen for mig, det har hun lidt tendenser til i forvejen.. men hun har også altid snakket for mig når nogen har spurgt mig om noget sådan i min børne og teenagetid.... og ja det går så lidt igen nu med min søn, at hvis jeg ikke kan klare det så kan hun. agtigt... og det er ikke det jeg har brug for... unsure.gif

Jeg synes det er fint du taler med lægen om det. Lige meget om der er noget "galt" så er det en stor omvæltning at blive mor og der kan da sagtens være nogle ting man lige skal have på plads.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt at høre at det går godt derude.

Her går det også godt.

For mig var det godt nok lidt af en omvæltning at blive mor rent mentalt. Har en sød og rar og nem datter, men lige pludselig sad jeg bare derhjemme og ventede på et lille væsen skulle ammes. Havde rigtig svært ved at hun bare lå og nærmest ikke gav nogen respons. Var ikke forberedt på at hun kunne SÅ lidt, troede jo hun var både døv og blind, samt havde taget skade af den hårde fødsel. Samtidig slog det mig at jeg skulle være hjemme 40 uger endnu og det kunne jeg næsten ikke rumme, var dybt frustreret over hvor lidt der skete i mit liv. Men det gik hurtigt fremad i takt med at Agnes "kunne" mere og jeg lærte hende at kende. Da hun også begyndte at smile og jeg følte der var rigtig kontakt til hende så er det jo bare en fornøjelse. Selvom jeg stadig synes det kan være lidt ensomt og bare så meget anderledes at gå herhjemme. Jeg synes dog at tiden går hurtigt og nu er hun allerede 1,5 måned!

Fysisk har jeg det fint og psykisk er jeg også klar til både graviditet og fødsel igen (dog ikke praktisk).

Agnes er en rigtig lille basse som trives og har det rigtig godt. Er en rigtig rolig pige som sjældent bliver rigtig utilfreds og endnu ikke har været helt utrøstelig. Fra dag til dag kan jeg se forandringer og fremskridt hos hende og det er så sjovt at følge.

Hun sover godt om natten, falder nemt i søvn i vuggen selv og efter natamningerne. Er glad for sutten. Hun sover en del i løbet af dagen, hvilket er dejligt for mor, men det gør også at jeg nogengange synes det er svært at nå at lege med og stimulere hende. Men er sikker på at det er fint det vi når.

Efter 3 uger lagde vi det første str 56 tøj væk og tog hul på bunken med 62, Uh der er meget fint tøj hun næsten ikke har haft på. Hun ligger på sin helt egen kurve over alle de andre, men følger den tilgengæld fint. Er vel 62-63cm nu. Så hun er en lang pige.

Jeg har efterhånden fundet mere ro og tingene falder mere naturligt. Glæder mig så meget til hver dag med hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER