fru holden

En tråd omkring vores nyfødte

51 indlæg i dette emne

egentligt så kan jeg ikke lige finde et tema for denne tråd, men jeg kunne godt tænke mig en tråd hvor vi her i august-gruppen kan stille spørgsmål og dele erfaringer og ellers bare dele de glæder og sorger som nu ligger på hjertet.. jeg laver nemlig ikke en mor-tråd så nu vil jeg bruge den her til at læsse af :)

jeg har en lidt spørgsmål so here goes:

hvordan var jeres første dage? havde i styr på hvad f.eks. hvad mælkemave er? jeg anede ikke at min baby skulle vende sig til mælken og derfor bare skreg og skreg en hel dag og vi begge troede at vi havde fået kolikbarn.. hehe

fortryder i nogle gange at i blev gravide i første omgang? jeg kan godt få glimt af den følelse og forestille mig alle de ting vi kunne lave uden ham.

hvordan er det at amme for jer der gør det og hvor tit spiser jeres babyer? her kørte amningen med det samme, men jeg synes det er lidt belastende alligevel, man er bare SÅ bundet og det gør stadigvæk ret ondt selvom det er blevet bedre.. Eliah spiser ca. hver 3 time, men også hver anden nogle gange.

har i nogle trøste tricks? her virker ringviklen ret godt men ikke hver gang og jeg synes det er svært ikke at få ham til at ligge helt skævt i ryg og nakke.

hvordan har sovemønstret udviklet sig indtil videre? Eliah er kun en uge gammel og jeg ved jeg ikke kan regne med det, men indtil videre har han en fantastisk rytme hvor han sover fra ca. midnat til 9 om morgenen med en ammepause omkring kl 3-4 stykker og en kl 7 halv 8. det må godt blive ved!..

jeg har faktisk ikke grædt noget særligt, kun på 3. dagen hvor han selv græd og græd, men jeg er dog lidt deprimeret og dagene går ligesom bare i ring med amning og trøstning og søvn.. håber på at komme en tur ud med barnevognen i dag hvis han tager sig en længere lur :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

egentligt så kan jeg ikke lige finde et tema for denne tråd, men jeg kunne godt tænke mig en tråd hvor vi her i august-gruppen kan stille spørgsmål og dele erfaringer og ellers bare dele de glæder og sorger som nu ligger på hjertet.. jeg laver nemlig ikke en mor-tråd så nu vil jeg bruge den her til at læsse af :)

jeg har en lidt spørgsmål so here goes:

hvordan var jeres første dage? havde i styr på hvad f.eks. hvad mælkemave er? jeg anede ikke at min baby skulle vende sig til mælken og derfor bare skreg og skreg en hel dag og vi begge troede at vi havde fået kolikbarn.. hehe

fortryder i nogle gange at i blev gravide i første omgang? jeg kan godt få glimt af den følelse og forestille mig alle de ting vi kunne lave uden ham.

hvordan er det at amme for jer der gør det og hvor tit spiser jeres babyer? her kørte amningen med det samme, men jeg synes det er lidt belastende alligevel, man er bare SÅ bundet og det gør stadigvæk ret ondt selvom det er blevet bedre.. Eliah spiser ca. hver 3 time, men også hver anden nogle gange.

har i nogle trøste tricks? her virker ringviklen ret godt men ikke hver gang og jeg synes det er svært ikke at få ham til at ligge helt skævt i ryg og nakke.

hvordan har sovemønstret udviklet sig indtil videre? Eliah er kun en uge gammel og jeg ved jeg ikke kan regne med det, men indtil videre har han en fantastisk rytme hvor han sover fra ca. midnat til 9 om morgenen med en ammepause omkring kl 3-4 stykker og en kl 7 halv 8. det må godt blive ved!..

jeg har faktisk ikke grædt noget særligt, kun på 3. dagen hvor han selv græd og græd, men jeg er dog lidt deprimeret og dagene går ligesom bare i ring med amning og trøstning og søvn.. håber på at komme en tur ud med barnevognen i dag hvis han tager sig en længere lur :)

Nej vi vidste ikke så meget om det der mælkemave, og sådan en dag havde vores knægt også... Vi fik også en ret skidt start... en hård fødsel, og døgnet efter fik han tørstefeber og blev indlagt på neonatal.. fordi der ikke var en skid mælk i mig.. og det var stadig ikke kommet da vi nåede 3 dagen.. så trediedagen om aftenen efter at have malket blot 1 ml ud af begge bryster tilsammen, så besluttede jeg at han blev flaskebarn, for jeg var stresset og fustreret.. og var bange for at det ville ende med at de måtte indlægge mig på psykisk afdeling hvis vi fortsatte(sat på spidsen for selvfølgelig var jeg ikke sååå langt ude, men virklig træt og udmattet)

Jeg kan stadig dagligt tage mig selv i at tænke, at jeg aldrig skulle være blevet gravid... fordi jeg synes det er såååå hårdt, stadigvæk er 5 uger efter... idag er det særlig slemt, fordi jeg har vist en krisedag...jeg føler mig ked indeni.. boohoo.gif

Jeg har også haft svært ved at få den der forbindelse til min søn, jeg er endnu ikke sådan forælsket i min søn, men jeg begynder at føle et eller andet.. og det er rart.. selvom det stadig er hårdt ikke at føle at man knuselsker sit barn..

Jeg føler heller ikke der sker andet end sove, skifte ble og give flaske hver 2-3 time.. og når han sover, er det meget forskelligt hvor mange forsøg der skal til før han sover dybt.. og når han ja endelig sover, så render jeg jo rundt og prøver at få huset og vasketøjet til at hænge sammen, hvilket sådan set er rart nok, men der er tit mange afbrydelser fordi han så vågner.. og det synes jeg er ganske frustrerende... og ja jeg ved godt man skal lade hus være hus og det.... men nu efter 5 uger, så vil jeg altså godt have orden og renlighed tilbage i min hverdag.. bruger selvfølgelig hans vågentid på lidt gymnastik og ligge på maven med ham og vise ham hans bamser og andet legetøj.. men det er stadig begrænset hvor meget af det han kan kapere..

Jeg har ikke de vilde tricks, men sutten har hjulpet os med at trøste.... og vi har kun haft en dag, hvor han har været ked sådan hele tiden non stop.. og når han er lidt ulykkelig så går vi bare lidt rundt med ham i armene det fungere også..

Ture med barnevognen er dejligt... fordi min søn i hvertfald altid falder i søvn, og når vi kommer hjem så fortsætter han gerne sin lur i barnevognen, og så er der jo plads til at slappe lidt af.. whistling.gif

Vi har lige fra vi kom hjem, kun været oppe en gang om natten, i starten sov han fra kl 23.30 med spisepause kl 04 og så sov han til kl 7 og fik spist igen og sov så til kl 9...

Nu har han de sidste 2 uger gået ud som et lys kl 20.30 og har sovet fra 20.30 til 03. hvor han har spist og fået ren ble, og så har han igen sovet fra kl 04 - 07.00 og det er egentlig helt ok for os... det må gerne fortsætte, og en dag må det gerne blive til at han ikke behøver den spisning midt på natten.

Min Mand er meget socialt anlagt, så han vil jo gerne ud forskellige steder om aftnen og besøge folk... os have os med... og jeg kan bare stadig ikke overskue at skulle ud af huset med ham så meget... jeg synes folk skal komme hjem til os hvis det er, fordi så er det nemmere at holde Silas soverytme, og her har han hans seng, og jeg kan trække mig tilbage hvis det bliver for meget for mig.. og jeg synes det er svært at få min mand til at forstå, at jeg nok har synes omvæltningen og alting har været meget meget sværere end han har synes... nogen der kender det??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan får i andre jeres baby til at bøvse?? Jeg har virklig svært ved at få luften ud af min søn til tider... det eneste jeg synes jeg kan gøre er at lægge ham over skulderen og klappe ham meget blidt på ryggen... er der andre muligheder?? er sådan lidt bange for at gøre så meget, da jeg føles sådan en baby er så skrøbelig... er det kun mig der har det sådan?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan får i andre jeres baby til at bøvse?? Jeg har virklig svært ved at få luften ud af min søn til tider... det eneste jeg synes jeg kan gøre er at lægge ham over skulderen og klappe ham meget blidt på ryggen... er der andre muligheder?? er sådan lidt bange for at gøre så meget, da jeg føles sådan en baby er så skrøbelig... er det kun mig der har det sådan?

Øj synes også det indimellem er vanskeligt at få en bøvs ud af prinsessen. Især om natten bøvler vi lidt rundt, vi bøvser halvvejs og nogengange også til slut - her bøvser hun dog sjældent. Tilgengæld er det næsten 100% sikkert at hun begynder at møve rundt og lave bøvse-ansigt og -lyde. Men det tager lang tid at få bøvsen op og ofte må vi opgive.

Har læst mig frem til at kroppen skal være lige og armene let løftet - fx over skulderen eller foran en hvor man holder under armene. Og det kan hjælpe at gå rundt med dem. Hvis de sover er det nærmest umuligt at få en bøvs ud af dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fandt hurtigt ud af at hun skulle noget længere op over skulderen når hun skulle bøvse.. Først deromme kom det rette tryk på Brystkassen.

Vi bruger sjældent sutten... Da gråden som oftest kommer fordi hun ønsker ren ble hver 2 time, har det for varmt eller skal bøvse.

Hverken min mand eller jeg har brug for at komme nogle steder hen med lillepigen... Folk må komme her, hun er jo snart 3 uger gammel og vi øver også i barnevogn... Men det meste af tiden går med flaske, bøvse, skifte mm.

Er smask forelsket i vores lille datter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft mine tudeture, især fordi amningen ikke rigtig har fungeret for mig... vi måtte de første dage supplere op med mme... men nu er det endelig lykkedes os at komme igennem 3-4 dage uden at give hende ekstra. Så tiltrods for at jeg ikke har haft den der følelse, som alle taler om, når man snakker om at mælken løber til, så må der være sket et eller andet for hun er begyndt at blive mæt af det jeg giver. Men jeg skal stadig give en ordentlig omgang på begge bryster, så min mælkebestand er åbenbart ikke vild stor. Har overvejet at købe en brystpumpe for at stimulere produktionen lidt.

Søvnen går det til gengæld elendigt med. Vi har indtil nu kun haft en succesfuld aften/nat hvor hun fik mad kl.23, kl.3 og kl.7. Alle andre nætter har vi måtte kæmpe os igennem, hun har både haft nætter med mavekneb og i går nat havde hun dårlig mave, så vi skiftede ble på hende 6 gange eller sådan noget. Min mand tog hende til sidst ind i stuen så jeg kunne få et par timer, inden jeg overtog hende kl.5 og så sov hun ikke igen før kl.9. Og så har vi haft nætter hvor hun simpelthen ikke vil sove og nætter hvor jeg har skulle amme hende en gang i timen pga min mælkemængde <_< Det ender ofte med at klokken bliver 4 inden hun falder til ro.

Vi har talt meget om at lave de her dag/nat rytmer, men vi kan ikke rigtig blive enige om, om det er fordi vi ikke stimulere hende nok i løbet af dagen eller om hun får for meget opmærksomhed om natten. Jeg forsøger ellers kun at tænde lyset for at pusle hende og ellers sidder jeg stille i dæmpet lys for at amme... men ofte bliver hun lysvågen når hun så kommer tilbage i vuggen, tiltrods for at jeg holder hendes dyne varm.

Men med den minimale søvn mængde og problemerne med amningen, er jeg død taknemmelig for at min mand holder 4 ugers barsel... hvis han skulle tilbage på arbejde i næste uge, var hun nok forlængst blevet flaskebarn, men jeg vil virkelig gerne give det en ordentlig chance og lige nu ser det ud til at bære frugt.

Jeg har også problemer med at få baby til at bøvse, hun vågner altid helt vild op når jeg bøvser hende... og hvis jeg ikke får det gjort ordentlig så får hun hikke - hvilket hun får ekstremt ofte. Vi ved det ikke gør noget, men det er nu voldsomt at se sådan en lille størrelse have hikke.

Ellers så har jeg været mest nervøs over at hun lider af sitren.. det er i følge sundhedsplejersken ikke noget der har betydning, men jeg synes det kan være skræmmende at se på at hele baby ryster. Vi har læst os frem til at det åbenbart har noget med umodenhed at gøre og at baby vokser fra det, så det glæder jeg mig til.

Her i hjemmet er sutten et kæmpe hit, men datteren har også en ekstrem suttetrang. Vi startede ud med en sut af naturgummi, men fandt ud af at hun er helt vild med silikone sutterne, så det er vi hoppet på. Nu er vi så bare nervøse for om hun bruger sutten for meget :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

egentligt så kan jeg ikke lige finde et tema for denne tråd, men jeg kunne godt tænke mig en tråd hvor vi her i august-gruppen kan stille spørgsmål og dele erfaringer og ellers bare dele de glæder og sorger som nu ligger på hjertet.. jeg laver nemlig ikke en mor-tråd så nu vil jeg bruge den her til at læsse af :)

jeg har en lidt spørgsmål so here goes:

hvordan var jeres første dage? havde i styr på hvad f.eks. hvad mælkemave er? jeg anede ikke at min baby skulle vende sig til mælken og derfor bare skreg og skreg en hel dag og vi begge troede at vi havde fået kolikbarn.. hehe

fortryder i nogle gange at i blev gravide i første omgang? jeg kan godt få glimt af den følelse og forestille mig alle de ting vi kunne lave uden ham.

hvordan er det at amme for jer der gør det og hvor tit spiser jeres babyer? her kørte amningen med det samme, men jeg synes det er lidt belastende alligevel, man er bare SÅ bundet og det gør stadigvæk ret ondt selvom det er blevet bedre.. Eliah spiser ca. hver 3 time, men også hver anden nogle gange.

har i nogle trøste tricks? her virker ringviklen ret godt men ikke hver gang og jeg synes det er svært ikke at få ham til at ligge helt skævt i ryg og nakke.

hvordan har sovemønstret udviklet sig indtil videre? Eliah er kun en uge gammel og jeg ved jeg ikke kan regne med det, men indtil videre har han en fantastisk rytme hvor han sover fra ca. midnat til 9 om morgenen med en ammepause omkring kl 3-4 stykker og en kl 7 halv 8. det må godt blive ved!..

jeg har faktisk ikke grædt noget særligt, kun på 3. dagen hvor han selv græd og græd, men jeg er dog lidt deprimeret og dagene går ligesom bare i ring med amning og trøstning og søvn.. håber på at komme en tur ud med barnevognen i dag hvis han tager sig en længere lur :)

Vores første dage var fantastiske. Men nok mest fordi jeg det første døgn ikke anede at bassen suttede forkert, fordi vi ingen vejledning fik før vi kom på patienthotellet (kunne ikke tisse detførste døgn pga epi + pudendus blokade, så lå på barselsgangen). Ellers var det skønt, selv om jeg nat nr 2 ammede 7 timer i træk :)

Aner stadig ikke hvad mælkemave er :) og har heldigvis heller ik haft brug for det

Jeg har ikke taget mig selv i at fortryde endnu, men har godt nok nogle gange ønsket at jeg lige havde tid til at vokse ben eller give mit hår en tiltrængt kur, eller at se et helt tv serie afsnit, uden at blive afbrudt :)

Mht amning, så kører det nogenlunde nu. Jeg brugte suttebrikker et par døgn efter vi kom hjem fordi mine brystvorter var ødelagte efter det første døgn hvor han var blevet lagt forkert til. Dem er vi nu ved at trappe ud af, ved at jeg bruger brikkerne de første fem 10 min. af hvert måltid og fortsætter så uden. Det virker rigtig godt. Her de første 13 dage har han spist ca hver 4 time, nogle gange kun med to timers interval, men har næsten hver nat kunne sove 4 timer i streg.

BORTSET fra i nat!!!! Har ammet ham hver 2-3 time og han har ikke sovet mere end 5-10 min. sammenhængende siden i morges kl 09!!!!! Nogle ideer til hvad vi kan gøre! Han er faldet i søvn i mine arme flere gange, men hver gang jeg ligger ham fra mig vågner han efter få minutter. Han har fint gang i maven og er hverken kold eller varm

Af trøstetrick kan jeg kun nævne at støvsuge sammen med far :), sut og rystetur på mors skød

Den enste tudetur jeg har haft som ikke udsprang af ren lykke var da mine brystvorter smertede så meget ved amning at jeg ikke kunne holde det ud :)

Mht bøvsning, så bøvser han ikke, men prutter! Men så længe luften kommer ud er baby jo tilfreds og glad. Så det lever vi med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har spurgt om det her et andet sted herinde på babyklar... men helt ærligt hvor meget græder jeres babyer??

ER det normalt, at jeg måske sammenlagt har en tilfreds baby, sammenlagt en halv time om dagen??? Han skriger så snart jeg lægger ham fra mig, og han sover rigtig dårligt om dagen for øjeblikket... og han græder meget om eftermiddagen især..

Har han maveknæb, jeg ved det virklig ikke.. men han gør ikke umiddelbart tegn til at han skulle have det.. han prutter fint nok, og der er bæ hver dag.. er han overtræt ja det er han jo nok, når han ikke giver sove mere end 10-20 min af gangen om dagen...

Til gengæld sover han fra ca 21.00 til 05.00 så ja han sover vel sådan set igennem.. Og det klager jeg ikke over... men nøj hvor er dagene hårde...boohoo.gif hvornår begynder det at være lidt andet end bare gråd, bæ og soveforsøg.. ? hvornår kommer den tid hvor man synes det er dejligt at have baby... Alle siger han er så nem... når vi er nogen steder... og det er han egentlig også når vi er nogen steder.. men herhjemme, synes jeg godt nok det er sejt.. !!

Er jeg den eneste med disse følelser?? følelsen af at der må være noget galt siden han opfører sig sådan?? Jeg synes simelthen ikke der er særlig meget lykke i det endnu... jeg siger til mig selv hver morgen, at det er dejligt og han er dejlig osv. men jeg synes det er mere hårdt end dejligt...

Jeg føler mig såååå unormal....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For mig lyder det til der er noget galt. Min 3 uger gamle datter græder max 30 minutter om dagen. Får han nok at spise? Og er der næring nok i den mælk du giver? Prøv at ring til sundhedsplejesken???? Der skulle meget gerne være et eller andet i kan gøre for at hjælpe det lille pus.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har spurgt om det her et andet sted herinde på babyklar... men helt ærligt hvor meget græder jeres babyer??

ER det normalt, at jeg måske sammenlagt har en tilfreds baby, sammenlagt en halv time om dagen??? Han skriger så snart jeg lægger ham fra mig, og han sover rigtig dårligt om dagen for øjeblikket... og han græder meget om eftermiddagen især..

Har han maveknæb, jeg ved det virklig ikke.. men han gør ikke umiddelbart tegn til at han skulle have det.. han prutter fint nok, og der er bæ hver dag.. er han overtræt ja det er han jo nok, når han ikke giver sove mere end 10-20 min af gangen om dagen...

Til gengæld sover han fra ca 21.00 til 05.00 så ja han sover vel sådan set igennem.. Og det klager jeg ikke over... men nøj hvor er dagene hårde...boohoo.gif hvornår begynder det at være lidt andet end bare gråd, bæ og soveforsøg.. ? hvornår kommer den tid hvor man synes det er dejligt at have baby... Alle siger han er så nem... når vi er nogen steder... og det er han egentlig også når vi er nogen steder.. men herhjemme, synes jeg godt nok det er sejt.. !!

Er jeg den eneste med disse følelser?? følelsen af at der må være noget galt siden han opfører sig sådan?? Jeg synes simelthen ikke der er særlig meget lykke i det endnu... jeg siger til mig selv hver morgen, at det er dejligt og han er dejlig osv. men jeg synes det er mere hårdt end dejligt...

Jeg føler mig såååå unormal....

Blander mig lige i jeres gruppe. Håber det er ok? Kan ikke huske om du fødte normal eller ved kejsersnit? Mener kejsersnit? Har du overvejet at få ham tjekket ved kiropraktor eller anden behandling. Vi har været til kranio sakral terapi med Marius og det viste sig han havde haft en hård medfart mht fødsel/kejsersnit. Både ting i ryggen der sad forkert og han var utrolig stresset. Så der har virkelig hjulpet rigtig meget på hans gråd og er blevet mere veltilpas :) De dage med masser af gråd har jeg også syntes har været mere hårde end dejlige. Så du er ikke alene med de følelser. Har bestemt heller ikke syntes at blive mor er en lykkerus.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For mig lyder det til der er noget galt. Min 3 uger gamle datter græder max 30 minutter om dagen. Får han nok at spise? Og er der næring nok i den mælk du giver? Prøv at ring til sundhedsplejesken???? Der skulle meget gerne være et eller andet i kan gøre for at hjælpe det lille pus.

Han får lov at spise til at ikke vil mere.. han får flaske.. så jeg går da ud fra der er næring nok i MME.

men ja jeg må forhøre mig med sundhedsplejersken...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blander mig lige i jeres gruppe. Håber det er ok? Kan ikke huske om du fødte normal eller ved kejsersnit? Mener kejsersnit? Har du overvejet at få ham tjekket ved kiropraktor eller anden behandling. Vi har været til kranio sakral terapi med Marius og det viste sig han havde haft en hård medfart mht fødsel/kejsersnit. Både ting i ryggen der sad forkert og han var utrolig stresset. Så der har virkelig hjulpet rigtig meget på hans gråd og er blevet mere veltilpas :) De dage med masser af gråd har jeg også syntes har været mere hårde end dejlige. Så du er ikke alene med de følelser. Har bestemt heller ikke syntes at blive mor er en lykkerus.

Normalt med med kop.. men vi havde en vældig hård start... Silas nåede også at få tørstefeber fordi der ingen mælk var i mig da han blev sulten.. men ja jeg må simpelthen forhøre mig med sundhedsplejersken.. Får jeg har snart brug for at føle glæde ved mit lille barn, det er jo en lille guldklump... men jeg har ikke oplevet det særlig meget endnu... og det vil jeg snart.. Orker simpelthen ikke at det skal køre sådan her meget længere..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7-9-12 - bank under bordet og anti-jinx...

Agnes græder meget lidt. Hun brokker sig (til tider meget) det er korte og nogengange høje grædelyde, klynker og laver lyde i søvne, græder indimellem ganske kortvarigt, men har på intet tidspunkt været utrøstelig. Tro mig jeg har tænkt på jer rigtig mange gange for det lyder så hårdt det i går igennem.

De sidste par dage har hun brokket sig når hun har været vågen, som om hun ikke rigtig har kunne finde sig tilpas. Vil ikke ligge selv, men vil absolut heller ikke holdes for tæt. Har dog været glad i dag og jeg tolker det som hørende sammen med at hun har spist lidt mere, været mere vågen og begyndt at holde bedre kontakt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han får lov at spise til at ikke vil mere.. han får flaske.. så jeg går da ud fra der er næring nok i MME.

men ja jeg må forhøre mig med sundhedsplejersken...

Vi får også flaske og de vil jo helst ikke sige hvor meget hun skal ha..... Svaret lyder hver gang: så meget som hun kan!! Vi er lige gået over til flaske sutterne med 2 huller i, avent anti kolik flasker ... Og det kræver dobbelt så mange bøvsepauser... For at undgå hun får noget til at sidde i klemme..... For det gør hende meget ked af det. Håber i finder ud af hvad der er galt og at der ikke er snak om kolik... min datter får special modererstatning for børn af allergikere, din søn kan måske have mælkeallergi... For pokker der er mange ting som kan skyldes han bliver så ked. kender også folk der har været afsted med deres børn til kiropraktor med succes...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tror ikke det er kolik... jeg tror måske bare et er en kombi af overtræthed og luft.. idag har han været rigtig veltilpas... og har smilet flere gange... før første gang i lang tid.. så nu ser jeg lige tiden an, og snakke med sundhedsplejersken næste gang hun kommer..

Og måske er det bare i mit hovedet jeg føler det er slemt.. men ja han har smilet meget bevidst til mig idag.. så nu ser jeg om ikke det kommer til at gå bedre... men ja det er en gåde at finde ud af...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu er min Eliah lidt over 2 uger gammel og jeg må bare sige at det at være mor er det hårdeste jeg nogensinde har prøvet og jeg har desværre langt flere deprimerende timer end overskudsagtige.... jeg synes bare at han piver ret meget og når han ikke gør og er glad så skal vi alligevel være 100 % over ham for at han ikke bliver utilpas... jeg laver ikke andet end at amme, underholde, trøste og skifte og når han endelig sover er jeg mega stresset over hvornår han vågner og når han giver lyd fra sig, stikker det i mit hjerte og jeg ønsker bare at han skal sove videre..

Jeg ved ikke om jeg rigtig elsker ham, synes bare det er hårdt med hårdt på og at han ret irriterende og det samme synes min mand... jeg tager mig selv i at sige "jeg gider ikke" flere gange om dagen og jeg drømmer mig tilbage i tiden og forestiller mig al den frihed jeg ikke får igen før om alt for lang tid.. jeg aner ikke hvordan man kan ha lyst til at få flere børn.. måske oplever andre det bare meget anderledes?

selvfølgelig giver vi ham al det han har brug for og når han er glad er vi også glade, men det er bare så få timer af et 24 timer langt døgn og selvom han sover godt om natten så er jeg så træt så træt hele tiden.

ja, skulle bare lige have lidt luft..

og et par spørgsmål:

nogle tricks til hvordan man undgår at baby tisser igennem bleen? har prøvet en del mærker også huggies som jeg har set flest anbefale til babyer med tynde lår som min har, men han har alligevel 2-3 uheld om dagen.

hvor tit ammer i? nogle gange går der kun en time imellem fordi han ikke bliver trøstet på anden vis og vi kommer nok op på omkring 9 gange i døgnet, men kan det skabe en dårlig rytme eller retter det sig til automatisk når han bliver større så han ikke skal spise så tit?

hvor mange lure har jeres baby ca. om dagen og hvor lang tid af gangen? her er der ikke 2 dage som er ens endnu men han sover som regel kun korte lure om dagen, for at sove 3-4 timer af gangen fra sen aften til næste morgen.

hvordan klare jeres mænd opgaven som far? synes min falder lidt af på den som dagene går.. ikke at han ikke hjælper til når jeg ber om det, men han tilbyder ikke sin hjælp og giver hurtigt op når Eliah er ked af det og så bliver jeg nød til at overtage selvom jeg ikke selv har noget energi...

undskyld længden.. kærlig hilsen miss Holden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bruger libero bleer med stor succes. Baby skal have alt det mad de kan spise. Vi giver flaske og er nogle gange oppe på 12 gange om dagen. Sundhedsplejesken siger at der ikke er noget der hedder rytme eller vaner med små børn. Kun behov der skal dækkes!

I dags timerne sover vores fra 30 minutter til 2 timer, om natten er det max 3 timer.

Måske skal jeres baby bøvse mere? Det er det eneste der kan få vores datter ked af det. Luft der er i klemme. Og sult... Men også en båd tisble... Skifter nogle gange ble hver og hver anden time..

Min mand klarer det godt. Han startede på nyt arbejde efter 14 dages barsel. Han tager hende når han får fri og har hende fredag og lørdag nat.... Hvor jeg sørger for hende i hverdagen. Det er delt op på den måde, men vi er flexe og kan sagtens tage over for hinanden. Han klarerdet bedre end jeg turde håbe på.

Vores datter græder 30 minutter. Om dagen, hun er god til at vise os hendes behov. I starten græd hun mere, det var dengang hvor vi ikke vidste det var en god ide at holde hende oprejst en halv time efter spisning.

Måske er der ikke næring nok i din mælk? Ring til sundheds plejesken..., så du kan få en glad lille baby. De græder ikke for at irritere, kun fordi der er behov der skal dækkes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu er min Eliah lidt over 2 uger gammel og jeg må bare sige at det at være mor er det hårdeste jeg nogensinde har prøvet og jeg har desværre langt flere deprimerende timer end overskudsagtige.... jeg synes bare at han piver ret meget og når han ikke gør og er glad så skal vi alligevel være 100 % over ham for at han ikke bliver utilpas... jeg laver ikke andet end at amme, underholde, trøste og skifte og når han endelig sover er jeg mega stresset over hvornår han vågner og når han giver lyd fra sig, stikker det i mit hjerte og jeg ønsker bare at han skal sove videre..

Jeg ved ikke om jeg rigtig elsker ham, synes bare det er hårdt med hårdt på og at han ret irriterende og det samme synes min mand... jeg tager mig selv i at sige "jeg gider ikke" flere gange om dagen og jeg drømmer mig tilbage i tiden og forestiller mig al den frihed jeg ikke får igen før om alt for lang tid.. jeg aner ikke hvordan man kan ha lyst til at få flere børn.. måske oplever andre det bare meget anderledes?

selvfølgelig giver vi ham al det han har brug for og når han er glad er vi også glade, men det er bare så få timer af et 24 timer langt døgn og selvom han sover godt om natten så er jeg så træt så træt hele tiden.

ja, skulle bare lige have lidt luft..

og et par spørgsmål:

nogle tricks til hvordan man undgår at baby tisser igennem bleen? har prøvet en del mærker også huggies som jeg har set flest anbefale til babyer med tynde lår som min har, men han har alligevel 2-3 uheld om dagen.

hvor tit ammer i? nogle gange går der kun en time imellem fordi han ikke bliver trøstet på anden vis og vi kommer nok op på omkring 9 gange i døgnet, men kan det skabe en dårlig rytme eller retter det sig til automatisk når han bliver større så han ikke skal spise så tit?

hvor mange lure har jeres baby ca. om dagen og hvor lang tid af gangen? her er der ikke 2 dage som er ens endnu men han sover som regel kun korte lure om dagen, for at sove 3-4 timer af gangen fra sen aften til næste morgen.

hvordan klare jeres mænd opgaven som far? synes min falder lidt af på den som dagene går.. ikke at han ikke hjælper til når jeg ber om det, men han tilbyder ikke sin hjælp og giver hurtigt op når Eliah er ked af det og så bliver jeg nød til at overtage selvom jeg ikke selv har noget energi...

undskyld længden.. kærlig hilsen miss Holden

Jeg håber sådan for dig at det bare lige er en periode i skal igennem, for det lyder godt nok hårdt :kram

Vil prøve at besvare de spørgsmål jeg kan:

Jeg har i dag ammet 6 gange indtil videre men i forgårs ammede jeg 10 gange så det varierer lidt. Selve måltidet varer så fra 15-20 min. til 1 time. Hvis han ligger der 1 time, giver jeg ham sutten, da jeg efterhånden har fundet ud af, at han hyggesutter hvis han sutter så lang tid

Mht lurer varierer det også, men i dag har han sovet 4 gange, 2 gange af 1 times varighed, 1 gang af 1/2 times varighed og 1 gang af 2 1/2 times varighed. Om natten sover han mellem 3 -5 timer i streg

Min mand er ligesom din meget utålmodig og giver let op hvis han er træt, og det har jeg snakket med ham om. Men han tager lidt over halvdelen af bleerne og hjælper godt til herhjemme mht madlavning, indkøb, rengøring osv. Men som jeg har sagt i en anden tråd, så er det ikke fordi der er skinnende herhjemme. Men det er ok. Vi har hund så det er der alligevel aldrig :) Tit så skal jeg også selv bede om hjælpen, men det er også svært for ham at vide hvornår baby har skidt hvis det er mig der sidder med ham. Skal også bede om at baby bliver vasket eller bliver givet d-dråber, men det er jo også mig der ved hvad der skal gøres hvornår og hvad der mangler fordi jeg går herhjemme. Kan godt mærke at manden er blevet en smule mere sløv efter han er startet på arbejde, men han er også træt når han kommer fra arbejde, så det er vel ok.

Jeg synes at I skal tage en snak om jeres forventninger til hinanden, så I ikke går fejl af hinanden fordi nogle ting forbliver usagte. Og hvis I har råd til det, kunne I måske overveje rengøringshjælp 1 gang om ugen. Det kunne evt bare være en teenanger der lige støvsugede gulvet og vaskede det. Så kunne du måske bedre håndtere Eliah når han er ked af det?

Håber du kunne bruge mine svar til noget :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu er min Eliah lidt over 2 uger gammel og jeg må bare sige at det at være mor er det hårdeste jeg nogensinde har prøvet og jeg har desværre langt flere deprimerende timer end overskudsagtige.... jeg synes bare at han piver ret meget og når han ikke gør og er glad så skal vi alligevel være 100 % over ham for at han ikke bliver utilpas... jeg laver ikke andet end at amme, underholde, trøste og skifte og når han endelig sover er jeg mega stresset over hvornår han vågner og når han giver lyd fra sig, stikker det i mit hjerte og jeg ønsker bare at han skal sove videre..

Jeg ved ikke om jeg rigtig elsker ham, synes bare det er hårdt med hårdt på og at han ret irriterende og det samme synes min mand... jeg tager mig selv i at sige "jeg gider ikke" flere gange om dagen og jeg drømmer mig tilbage i tiden og forestiller mig al den frihed jeg ikke får igen før om alt for lang tid.. jeg aner ikke hvordan man kan ha lyst til at få flere børn.. måske oplever andre det bare meget anderledes?

selvfølgelig giver vi ham al det han har brug for og når han er glad er vi også glade, men det er bare så få timer af et 24 timer langt døgn og selvom han sover godt om natten så er jeg så træt så træt hele tiden.

ja, skulle bare lige have lidt luft..

og et par spørgsmål:

nogle tricks til hvordan man undgår at baby tisser igennem bleen? har prøvet en del mærker også huggies som jeg har set flest anbefale til babyer med tynde lår som min har, men han har alligevel 2-3 uheld om dagen.

hvor tit ammer i? nogle gange går der kun en time imellem fordi han ikke bliver trøstet på anden vis og vi kommer nok op på omkring 9 gange i døgnet, men kan det skabe en dårlig rytme eller retter det sig til automatisk når han bliver større så han ikke skal spise så tit?

hvor mange lure har jeres baby ca. om dagen og hvor lang tid af gangen? her er der ikke 2 dage som er ens endnu men han sover som regel kun korte lure om dagen, for at sove 3-4 timer af gangen fra sen aften til næste morgen.

hvordan klare jeres mænd opgaven som far? synes min falder lidt af på den som dagene går.. ikke at han ikke hjælper til når jeg ber om det, men han tilbyder ikke sin hjælp og giver hurtigt op når Eliah er ked af det og så bliver jeg nød til at overtage selvom jeg ikke selv har noget energi...

undskyld længden.. kærlig hilsen miss Holden

Jeg havde også nogle rigtig svært første uger... og det har faktisk været svært lige indtil igår, hvor det pludselig vendte.... NU nyder jeg min lille søn, og han smiler mere og mere... og han græder ikke så meget mere... Men ja jeg vil sige at jeg har også synes at det har været hårdt med hårdt på indtil nu her... men nu lysner det... og det skal det også nok gøre for dig...bearhug.gifjeg håber det vender for dig snart.. for det er dejligt når det gør..

Vi bruger libero og dem tisser han ikke så ofte igennem, men det sker dog stadig engang imellem...

Silas sover to korte lure på en halv times tid om formiddagen, og tager så ofte en 3 timers lur om eftermiddagen.. så bliver han puttet mellem 20 og 21 og sover så til kl. 05. og så igen fra kl. 05.40 til 07.20 ca.. så vi sover godt om natten...

Min mand tager Silas når han kommer fra arbejde, mens jeg laver mad... og evt. tager ud og ride.. og han tager nætterne fredag og lørdag og jeg tager så resten af nætterne.. Nogen gange skal jeg bede om hjælpen.. men han er ret godt til bare at tage over når han kommer hjem.. og når Silas er alt for umuligt og skriger meget, så tager han også over, da jeg ikke rigtig takler det så godt endnu...

mht. om du elsker ham.. så vil jeg bare sige at jeg også har haft det sådan... men også det begynder at komme nu... så mist ikke modet... det skal nok komme...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak for svar... håber at det hele bliver bedre snart... jeg nyder når jeg kan gøre rent eller købe ind eller lave mad, for så har jeg lidt fri fra baby, problemet er bare at det kan jeg næsten aldrig.. jeg regner med at min mælk har rigeligt med næring, for da sundhedsplejersken var her første gang havde han taget 200 g mere på end forventet.. hun kaldte min mælk for piskefløde :) lige nu sover han og så er mit humør allerede bedre.. glæder mig bare til at vide hvad han vil have når han græder, føler mig så magtesløs og skrub forvirret..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh fru holden et kæmpe :kram til dig... ved næsten ikke hvad jeg skal skrive, da jeg ikke selv oplever de samme problemer som du gør. Håber det hele snart bliver bedre ellers må du prøve at tale med din sundhedsplejerske. I mine øre kan det lyde lidt som en fødselsdepression.

Jeg har haft store tudeture de første 14 dage, men det har mere været fordi jeg til tider føler at jeg ikke er en tilstrækkelig god mor, men det er heldigvis blevet bedre.

Men herhjemme glæder vi os begge til at vi begynder at få noget igen fra Cicilie... alle siger vi skal nyde tiden lige nu, for den kommer aldrig igen, men faktisk glæder vi os mere til at hun begynder at kunne reagere og vise glæde ved de ting vi gør.

Lige nu giver og giver vi, om det så er omsorg, trøst, mad eller lign, men man får ikke noget igen på samme måde da hun stadig er så lille... jeg glæder mig til hun bare bliver en måned eller to ældre.

Dine spørgsmål:

nogle tricks til hvordan man undgår at baby tisser igennem bleen?

Vi har som de andre haft stor held med Liberos bleer. Cicilie er også en lille størrelse, men her har vi kun en gang haft uheld og det var vist fordi bleen ikke var sat ordentlig på.

hvor tit ammer i?

Jeg ammer cirka hver 3. time døgnet rundt. Hvis hun er helt hys, kan det godt blive oftere.

Det er monster hårdt, enkelte gange får jeg 4 timer imellem amningerne, men det sker ikke så tit. Jeg er dødmisundelig på de mødre som skriver herinde, der har 5-6 timers søvn hver nat :( Hvis Cicilie endelig tager en lang lur, er det oftest om dagen.

hvor mange lure har jeres baby ca. om dagen og hvor lang tid af gangen?

Her er der heller ingen rytme overhovedet i hvor meget hun sover. Hun kan sove 3 timer og så være vågen i 5 efterfølgende. Andre gange sover hun kun 1 time.

hvordan klare jeres mænd opgaven som far?

Min mand er fantastisk. Han har 1 måneds barsel her i starten, så han er lige hjemme i 1½ uge endnu.

Han elsker sin lille datter og vil meget gerne underholde hende når hun er vågen.

Han er også meget striks med at aflaste sin kone, så han husker mig på at jeg skal spise og passer gerne Cicilie hvis jeg vil have en ekstra lur. Han holder også meget på at jeg skal vække ham om natten hvis hun bliver for meget, så sidder han ved vuggen og holder øje med hende.

Jeg har fået at vide af en veninde, at jeg må leve i en utopisk verden eftersom jeg til tider får mere søvn end min mand og at han er så optaget af hende.

Til gengæld falder han så lidt af på at hjælpe med det huslige, men det lever jeg med... Når hun er vågen og ikke skal ammes, så kan jeg godt lide at klar lidt huslige sysler, mens min mand underholder hende, så får jeg også lidt andet at tænke på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu er min Eliah lidt over 2 uger gammel og jeg må bare sige at det at være mor er det hårdeste jeg nogensinde har prøvet og jeg har desværre langt flere deprimerende timer end overskudsagtige.... jeg synes bare at han piver ret meget og når han ikke gør og er glad så skal vi alligevel være 100 % over ham for at han ikke bliver utilpas... jeg laver ikke andet end at amme, underholde, trøste og skifte og når han endelig sover er jeg mega stresset over hvornår han vågner og når han giver lyd fra sig, stikker det i mit hjerte og jeg ønsker bare at han skal sove videre..

Jeg ved ikke om jeg rigtig elsker ham, synes bare det er hårdt med hårdt på og at han ret irriterende og det samme synes min mand... jeg tager mig selv i at sige "jeg gider ikke" flere gange om dagen og jeg drømmer mig tilbage i tiden og forestiller mig al den frihed jeg ikke får igen før om alt for lang tid.. jeg aner ikke hvordan man kan ha lyst til at få flere børn.. måske oplever andre det bare meget anderledes?

selvfølgelig giver vi ham al det han har brug for og når han er glad er vi også glade, men det er bare så få timer af et 24 timer langt døgn og selvom han sover godt om natten så er jeg så træt så træt hele tiden.

ja, skulle bare lige have lidt luft..

og et par spørgsmål:

nogle tricks til hvordan man undgår at baby tisser igennem bleen? har prøvet en del mærker også huggies som jeg har set flest anbefale til babyer med tynde lår som min har, men han har alligevel 2-3 uheld om dagen.

hvor tit ammer i? nogle gange går der kun en time imellem fordi han ikke bliver trøstet på anden vis og vi kommer nok op på omkring 9 gange i døgnet, men kan det skabe en dårlig rytme eller retter det sig til automatisk når han bliver større så han ikke skal spise så tit?

hvor mange lure har jeres baby ca. om dagen og hvor lang tid af gangen? her er der ikke 2 dage som er ens endnu men han sover som regel kun korte lure om dagen, for at sove 3-4 timer af gangen fra sen aften til næste morgen.

hvordan klare jeres mænd opgaven som far? synes min falder lidt af på den som dagene går.. ikke at han ikke hjælper til når jeg ber om det, men han tilbyder ikke sin hjælp og giver hurtigt op når Eliah er ked af det og så bliver jeg nød til at overtage selvom jeg ikke selv har noget energi...

undskyld længden.. kærlig hilsen miss Holden

:kram :kram :kram :kram :kram :kram

Jeg ville undesøge om ikke SP har en hotline for du skal ikke gå og have det sådan ret længe så går du helt ned! Det ER hårdt at have en lille - og de første 14 dage havde jeg helt ondt i maven på en depressions agtig måde, men det gik over fordi min mand sagde jeg SKULLE fortælle ham hvordan jeg havde det og hvorfor - hans syn på tingene var meget meget lysere og ikke farvet af overtræthed og hormoner, øm krop og alt for mange tanker.

men svar på dine spørgsmål:

nogle tricks til hvordan man undgår at baby tisser igennem bleen? - skift mærke til du finder nogen der passer, de kan både være for store og for små - tjek også hvordan tissemanden vender!!!

hvor tit ammer i? hver tredje til fjerde time, har haft nogle nætter hun har sovet længere men hun er jo også ældre!

hvor mange lure har jeres baby ca. om dagen og hvor lang tid af gangen? det er meget forskelligt, i starten sov hun næsten ikke, det viste sig at hun var overstimuleret og DØD træt, det skulle vi lige lære at finde ud af, men nu begynder vi at have styr på det og vi må "fortælle" hende at nu er hun træt og skal sove, pakke hende i dynen så det eneste man kan se er hendes øjne og det eneste hun kan se er vores ansigt, så skal vi nusse hende i panden og vugge hende og synge en sang. Hårdt arbejde! Men nu bliver det lettere og lettere nogle gange er dynen op til ørerne nok til at hun ruller med øjnene og falder i søvn.

hvordan klare jeres mænd opgaven som far? Snak med din mand - han kan selvfølgelig ikke tage Elia om natten når du ammer, det er kun en mulighed ved flaskebørn, men han bliver NØD til at hjælpe dig, i er 2 om det her. Selvfølgelig skal du tænke på at han også har arbejde ved siden af, men i er stadig fælles om det. Husk træthed forværrer gnidnigerne og måske ser man spøgelser i sin desperation fordi det er så PISSE hårdt så snak snak snak og snak om det.

Der er også noget der hedder Dunstans babysprog http://www.babybusiness.dk/hvorfor-graeder-babyer-laer-at-forstaa-de-5-grundlaeggende-typer-for-graad.html prøv om det virker for jer til at lære din søns signaler bedre at kende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu er min Eliah lidt over 2 uger gammel og jeg må bare sige at det at være mor er det hårdeste jeg nogensinde har prøvet og jeg har desværre langt flere deprimerende timer end overskudsagtige.... jeg synes bare at han piver ret meget og når han ikke gør og er glad så skal vi alligevel være 100 % over ham for at han ikke bliver utilpas... jeg laver ikke andet end at amme, underholde, trøste og skifte og når han endelig sover er jeg mega stresset over hvornår han vågner og når han giver lyd fra sig, stikker det i mit hjerte og jeg ønsker bare at han skal sove videre..

Jeg ved ikke om jeg rigtig elsker ham, synes bare det er hårdt med hårdt på og at han ret irriterende og det samme synes min mand... jeg tager mig selv i at sige "jeg gider ikke" flere gange om dagen og jeg drømmer mig tilbage i tiden og forestiller mig al den frihed jeg ikke får igen før om alt for lang tid.. jeg aner ikke hvordan man kan ha lyst til at få flere børn.. måske oplever andre det bare meget anderledes?

selvfølgelig giver vi ham al det han har brug for og når han er glad er vi også glade, men det er bare så få timer af et 24 timer langt døgn og selvom han sover godt om natten så er jeg så træt så træt hele tiden.

ja, skulle bare lige have lidt luft..

og et par spørgsmål:

nogle tricks til hvordan man undgår at baby tisser igennem bleen? har prøvet en del mærker også huggies som jeg har set flest anbefale til babyer med tynde lår som min har, men han har alligevel 2-3 uheld om dagen.

hvor tit ammer i? nogle gange går der kun en time imellem fordi han ikke bliver trøstet på anden vis og vi kommer nok op på omkring 9 gange i døgnet, men kan det skabe en dårlig rytme eller retter det sig til automatisk når han bliver større så han ikke skal spise så tit?

hvor mange lure har jeres baby ca. om dagen og hvor lang tid af gangen? her er der ikke 2 dage som er ens endnu men han sover som regel kun korte lure om dagen, for at sove 3-4 timer af gangen fra sen aften til næste morgen.

hvordan klare jeres mænd opgaven som far? synes min falder lidt af på den som dagene går.. ikke at han ikke hjælper til når jeg ber om det, men han tilbyder ikke sin hjælp og giver hurtigt op når Eliah er ked af det og så bliver jeg nød til at overtage selvom jeg ikke selv har noget energi...

undskyld længden.. kærlig hilsen miss Holden

nogle tricks til hvordan man undgår at baby tisser igennem bleen?

Vi har ikke haft så mange uheld endnu - kun en gang om natten, hvor hun virkelig havde tisset meget. Men vi har erfaret, at hun gerne holder sig lige på maxgrænsen af bleerne, for at de skal passe rigtigt. Hun er 4,3 kg nu, og vi har først nu skiftet fra 2-4 kg til 3-5 kg. Så selv om hun reelt set passede i forhold til vægtangivelsen, var de for store indtil hun kom op til maxgrænsen. Ellers sluttede de ikke tæt om lårene.

hvor tit ammer i?

Nu er Karla flaskebarn, men det er meget forskelligt, hvor tit hun skal have en flaske, men det kan sagtens ske, at hun ikke tager ret meget af en flaske, for at ville have mere efter en halv time. Måske sutter han bare ofte, fordi det også er en god tryghed for ham? Men jeg synes umiddelbart ikke at op til 9 gange i døgnet lyder af rigtig meget. Han er stadig for lille til at have en fast rytme :)

hvor mange lure har jeres baby ca. om dagen og hvor lang tid af gangen? her er der ikke 2 dage som er ens endnu men han sover som regel kun korte lure om dagen, for at sove 3-4 timer af gangen fra sen aften til næste morgen.

Det er meget forskelligt hvor meget Karla sover. Nogle dage sover hun rigtig meget, andre dage er hun vågen næsten hele dagen. De sidste 24 timer har hun sovet fra 22-2, 3-6, 6-7, 7.30-10, 11-15 og 21 til nu. I eftermiddag har hun ikke taget en reel lur, men blundet lidt, mens hun har puttet.

Der er heller ikke 2 dage, der er ens her, men nætterne begynder at ligne hinanden lidt her. Men det er vist først fra 4-månedersalderen man kan begynde at indføre faste sovetider.

hvordan klare jeres mænd opgaven som far? synes min falder lidt af på den som dagene går.. ikke at han ikke hjælper til når jeg ber om det, men han tilbyder ikke sin hjælp og giver hurtigt op når Eliah er ked af det og så bliver jeg nød til at overtage selvom jeg ikke selv har noget energi...

Det tror jeg er meget normalt. Min mand går hjemme på barsel, mens jeg forsøget at passe mit studie, men det er stadig mig, der har hende det meste af tiden. Jeg ved, at min mand ikke er meget for at skifte bleer, og det rør mig ikke, så det er mit job, og det er helt fint med mig. Jeg er også bedre til at "lukke af" når hun er ked af det, så hendes gråd ikke går mig på. C har det svært ved når hun er ked af det, og vi ikke kan gøre noget, fx ved ondt i maven. Hvis han ikke kan trøste hende kan det godt gå ham på nerverne og gøre ham ked, mens jeg bedre kan sige "nu sætter vi os ned og syger sangene i denne sangbog en for en, og så koncentrerer jeg mig om at synge sangene, vugge dig og nusse dig, men jeg lukker af, så jeg ikke hører din gråd". Derfor har jeg hende også mest, når hun er ked.

Jeg er heller ikke så god til at være passiv tilskuer, hvis hun er ked af det.

Men han er lige så meget på, når det kommer til at give hende flaske og til at underholde hende eller sidde med hende, når hun er vågen.

Og når vi går ture, så er det ham, der går med barnevognen 90 % af tiden - det er hans job siger han ;)

Sidst men ikke mindst har han hende jo når jeg er til undervisning, så det er 2 timer, hvor de er helt alene, og han skal ordne alt, der har med hende at gøre, om det er mad eller bleer der skal til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror Cicilie er i gang med det første tigerspring... Hun har godt nok lidt bøvl med maven, der gør hende urolig, men hun er meget mere tryghedssøgende end normalt. Hun hænger bare i min patter hele tiden :hophop

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror Cicilie er i gang med det første tigerspring... Hun har godt nok lidt bøvl med maven, der gør hende urolig, men hun er meget mere tryghedssøgende end normalt. Hun hænger bare i min patter hele tiden :hophop

Håber det er hurtigt overståetbearhug.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER